Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Rozrusznik kręci ale nie odpala 2.0TD (kod błędu 12)


BartBerg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem posiadaczem Primery P11 2.0TD z 99r. i mam problem z jej odpaleniem. Na wstępie od razu zaznaczam, że jestem totalnym laikiem w sprawach naprawy samochodów. Objawy - kręci rozrusznik ale nie chce zaskoczyć, paliwo jest dostarczane więc chyba pompa pracuje. Po sprawdzeniu kodu błędu wymigało mi 12 czyli czujnik przepływu masy powietrza. Zastanawia mnie tylko jedno. Problemy z zapaleniem miałem od jakiegoś czasu, pierwsza poważny sygnał dostałem w weekend majowy. Pojechałem do rodziny, na drugi dzień żona trochę pojeździła a na trzeci zdechł tak jak teraz. Przyszedł znajomy mechanik psiknął czymś do rury biegnącej od filtru powietrza i samochód z białym dymem z rury odpalił i chodził. Dwa dni później znów nie odpalił zaholowałem do mechanika ten przejrzał pompę, wymienił filtr paliwa i jedną ze świec i powiedział, że on więcej tu nic nie widzi. Faktycznie po tym samochód używałem jeszcze ze trzy razy i odpalał ale coraz gorzej (trzeba było kręcić kilka razy żeby załapał) no i oczywiście puszczał biały dymek z tyłu.

 

Proszę o poradę i przepraszam za niefachowość opisu : )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika i ustaw statyczny kąt wtrysku u fachowca, który wie jak to się robi czujnikiem zegarowym i ile on wynosi dla Primery Nie znam warsztatów w Łodzi a do Lublina raczej nie opłaci Ci się z tym jechać

Niech twój "fuchowiec" sprawdzi kondycję czujnika położenia wału korbowego. Tylko powiedz mu żeby zrobił to ostrożnie, bo jak mu się rozpadnie i wpadnie do środka obudowy rozrządu to będzie miał dniówkę do tyłu

Przepływkę to pomierz voltomierzem zanim ją wymienisz, może masz jakiś stary błąd. Zdechła przepływka nie ma wpływu na rozruch, jedynie na moc i spalanie.

Sprawdż jeszcze napięcie na listwie świec, ma być cały czas wartość napięcia taka sama jak na akumulatorze (oczywiście w momencie grzania). Jak on ci te świece sprawdzał, na oko czy rozgrzewał.

Czy jak grzebał w pompie to wyczyścił sitka w zaworze kąta wtrysku.

Powiedz mu że flakiem to niech sobie psika u siebie. To nie kamaz że trzeba wiechę wtykać przy rozruchu, a jak nie unie naprawić to niech się douczy, a puki co to łap nie pcha.

Acha do ASO nie masz co jechać bo P11 TD nie były sprzedawane w Polsce i tego nie serwisują u nas, a po za tym te ich ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...