bartez Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Hej koledzy i koleżanki, Mój sprzęt to: Almera Tino 2.0 Benzyna, 2001r, 136KM, przebieg = 200 tyś.km.Borykam się z problemem P0325 - Czujnik stukowy. Sprawdziłem go oscyloskopem i czujnik jest ok. Połączenia kablowe też są ok. Nie ma zwarć. Objawy to brak mocy, zwisy przy przyśpieszeniu, czasami szarpanie. Padło na rozrząd - trochę hałasuje, i podobno jak rozrząd pada to daje albo taki błąd albo błąd położenia wałka.Koszt nie w ASO to 2100 zł z wymianą całego kompletu, olej, filtr. Co sądzicie o takiej wycenie ? Pozdrawiam, Bartez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Wg serwisówki czujnik stuku sprawdza się omomierzem, ma mieć opór 532 - 588 kΩ przy 20°C (68°F). Na Twoim miejscu bym się jeszcze upewnił co do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Tak, zmierzone omomierzem było również - wszystkie pomiary były ok. Wg serwisówki czujnik stuku sprawdza się omomierzem, ma mieć opór 532 - 588 kΩ przy 20°C (68°F). Na Twoim miejscu bym się jeszcze upewnił co do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 (edytowane) Jako, że rozrząd drogi, to, jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, zainteresowałbym się najpierw częściami eksploatacyjnymi, trzeba sprawdzić po kolei: 1. iskra -> świece (wyjąć, obejrzeć, ewentualnie wymienić, jak stare) 2. iskra -> przewody, kopułka, palec - sprawdzić, czy na przewodach nie ma przebić, czy kopułka i palec nie są wypalone, 3. paliwo -> filtr paliwa, jak dawno nie wymieniany to można zmienić, ew sprawdzic ciśnienie paliwa ale to trzeba mieć manometr do 3-4bar 4. powietrze -> filtr powietrza, stary/nowy? Może coś jest w dolocie/przed filtrem i przytyka? 5. powietrze -> sprawdzić nieszczelności dolotu za przepływką 6. powietrze -> przemierzyć przepływkę, ewentualnie wyczyścić 7. powietrze -> przepustnica czysta? Chociaż tutaj powinny być problemy na wolych widoczne (falowanie itp), ale przeczyścić nie zaszkodzi. 8. wydech -> szczelność, czy nie przytkany (można sprawdzić wakuometrem bez rozbierania auta, są opisy na necie) 9. wydech -> katalizator, ale tutaj to już tylko zdejmowanie (ew wakuometr) 10. wydech -> sonda lambda, jakie odczyty ma, ale powinno auto więcej palić jak jest coś z nią nie tak 11. wydech -> EGR jeśli jest można czyścić, jakby sie nie domykał przez zasyfienie to auto słabo reagowałoby na dodawanie gazu, to zawahanie o którym pisałeś trochę pasuje, nie wiem na ile otwarty EGR osłabia auto przy przyspieszaniu. Ta kolejność to jest hmm taka dość dobra cenowo, bo najpierw interesujesz się częściami eksploatacyjnymi (które i tak sie wymienia co jakiś czas), a dopiero na końcu jaknic nie pomaga albo ewidentnie któryś czujnik szwankuje to się go wymienia. Rozrząd jako część bardzo droga zostawiłbym już na sam koniec, zresztą wyciągnięty łańcuch w SR20 często nie daje żadnych błędów poza spadkiem mocy (na forum nie czytałem o P0325 spowodowanym rozrządem, zresztą to nie jest błąd sygnalizujący stukanie, tylko niesprawny czujnik, może połączenie przy samym ECU warto sprawdzić?). Co do ceny to ze stanów OEM rozrząd można mieć za ok 800zł + 100 za przesyłkę, ale to jest 3 tyg. czekania. No i wymiana, roboty trochę jest. Edytowane 3 Lipca 2014 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 swoją drogą - zazdroszczę Tino z tym silnikiem i życzę powodzenia z usuwaniem usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 A czemu? Dieselek nie chodzi tak dobrze? swoją drogą - zazdroszczę Tino z tym silnikiem i życzę powodzenia z usuwaniem usterki Dzięki maius za wskazówki - niestety już rano oddałem auto. Będą dzisiaj i jutro robić. Oczywiście upewniłem się, że zanim wejdziemy w te duże koszta to na tyle na ile można sprawdzą czy to faktycznie łańcuch się kończy. Świece są nowe, filtry wymienione (filtr paliwa nie, bo jest zintegrowany z bakiem i podobno to zwykła siateczka), filtr powietrza, olej. Nie była sprawdzana przepustnica. Błąd sondy lambdy czasami też dostaje, ale tej drugiej, bliżej wydechu - ona podobno nie ma wpływu w ogóle na jakość jazdy. A błąd P0325 to może byc dlatego, że łańcuch stuka i czujnik wariuje. Jest trochę w tym sensu... Choć dużo częściej jest błąd położenia wału w przypadkach sypiącego się rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dieselek chodzi dobrze, ale SR20 to silnik - legenda.. no i wolę benzyniaki jednak, a nie traktory chociaż u Ciebie brak manuala nieco odstrasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Bartez, nie zrozumiałeś mnie do końca, za serwisówką: Freeze frame data will not be stored in the ECM for the knock sensor. The MI will not light for knock sensor malfunction. The knock sensor has one trip detection logic. Knock sensor nie powoduje wyświetlania błędu P0325 jak wykrywa stukanie, tylko jak sam czujnik nie działa. Błąd mówi "knock sensor nie działa", a nie "wykryłem stukanie". Błąd drugiej sondy, o którym pisałeś to pewnie niesprawny kat. Natomiast wg katalogów Tino ma taki sam filtr paliwa jak np w P11, więc powinien być wymienny (szukałbym pod maską, okolice ściany grodziowej i kielichu amortyzatora, można też przejść od wtrysków, przez przewody paliwowe właśnie do filtra). A rozrządu wg dwóch moich znajomych mechaników się nie rusza, dopóki stale nie hałasuje na wolnych obrotach, albo nie świeci błędami wału/wałków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Odebrałem auto i: - rozrząd wymieniony. Okazało się, że był wyciągnięty prawie o jeden ząbek. Szyny/ślizgacze (czy jak to się nazywa) były bardzo wytarte. Po wymianie wszystkie objawy zniknęły - tj. brak mocy, szarpanie skrzyni, opóźnienie w rozpoczęciu przyśpieszania po wciśnięciu gazu, kultura pracy. Teraz chodzi jak żyleta. Było warto wydać 2000 zł. - niestety błąd P0325 - czujnik stukowy nadal widnieje, mimo, że czujnik był sprawdzony Ohmomierzem i oscyloskopem oraz przewody pod kątem zwarć/rozwarć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 - niestety błąd P0325 - czujnik stukowy nadal widnieje, mimo, że czujnik był sprawdzony Ohmomierzem i oscyloskopem oraz przewody pod kątem zwarć/rozwarć To może teraz należy usunąć ten błąd z kompa? i zobaczyć czy powróci., bo o tym teraz nie napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 To może teraz należy usunąć ten błąd z kompa? i zobaczyć czy powróci., bo o tym teraz nie napisałeś. Faktycznie zapomniałem napisać - błąd usuwałem ale wraca (i to nie od razu). Co ciekawe kontrolka Check Engine na razie się nie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.