megadave Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Witam. Tak jak w tytule. Podczas pięknej ulewy w długiej trasie nagle przestało się machać Wymieniłem profilaktycznie bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą - niestety nie pomogło. Manetka przy kierownicy raczej jest dobra gdyż spryskiwacze działają, jak i tylna wycieraczka - bo mowa tu o hatchbacku. I teraz moje pytanie jaka jest dalsza kolejnośc działań w tej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 U mnie winne było zamoknięcie silniczka wycieraczek - podczas deszczu wywalało bezpiecznik. Pomogło rozebranie silniczka, wyczyszczenie go i zabezpieczenie jego jak i kostki silikonem. Jednak w pierwszej kolejności sprawdziłbym przekaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 (edytowane) Otwórz maskę i włącz wycieraczki sprawdź czy silnik działa. jak nie działa no to chyba wymiana a jak go słyszysz to musisz zdjąć dwie przednie wycieraczki i odkręcić plastikowe podszybie. najprawdopodobniej wypiął ci się albo uległ zniszczeniu na łączeniu z silniczkiem albo drugim wspornikiem - wspornik wycieraczki (ja miałem tak w N15). Jeżeli się wypiął na łączeniu to pół biedy wepniesz go i będą działać gorzej jak się to łączenie wyrobiło (tak jak u mnie) wtedy albo kupisz nowy wspornik albo coś zakombinujesz. Ja u siebie wyjąłem wszystko i połączyłem (skręciłem) to za pomocą drucika w taki sposób aby podczas pracy wycieraczek w miarę elastycznie to chodziło a jednocześnie żeby łączenie się nie wypinało. u mnie działa już ponad rok . po południu podeślę Ci schemat budowy przednich wycieraczek Edytowane 3 Lipca 2014 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 (edytowane) Byłoby miło. Silniczki niestety nie pracują Gdzie jest przekaźnik odpowiadający za wycieraczki? Jak to nie on to chyba czeka mnie rozbiórka...a lato deszczowe tego roku Edytowane 3 Lipca 2014 przez megadave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Byłoby miło. Silniczki niestety nie pracują Gdzie jest przekaźnik odpowiadający za wycieraczki? Jak to nie on to chyba czeka mnie rozbiórka...a lato deszczowe tego roku jak silnik nie pracuję to mój schemat Ci nic nie da, bo to jest schemat budowy fizycznej wycieraczek czyli pióra ramiona i połączenie z silnikiem. natomiast ty musisz szukać przyczyny od strony elektrycznej, a nie mechanicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Ok. A gdzie mam szukać przekaźnika od wycieraczek? Pod kierownicą czy w bezpiecznikach koło akumulatora? Nie moge znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Ok. A gdzie mam szukać przekaźnika od wycieraczek? Pod kierownicą czy w bezpiecznikach koło akumulatora? Nie moge znaleźć jeżeli się nie mylę to będzie on po lewej stronie (stojąc z przodu auta) w komorze silnika obok zbiorniczka płynu do wspomagania. na samym dole (w kierunku pompy abs) po prawej stronie. koledzy dobrze napisałem czy się mylę??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 jeżeli się nie mylę to będzie on po lewej stronie (stojąc z przodu auta) w komorze silnika obok zbiorniczka płynu do wspomagania. na samym dole (w kierunku pompy abs) po prawej stronie. koledzy dobrze napisałem czy się mylę??? serwisówka potwierdza że dobrze napisałeś :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 niestety przekaźnik działa prawidłowo. Więc chyba spalony silniczek wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Zanim kupisz nowy, najpierw wyjmij i przeczyść stary - a nuż zadziała. U mnie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 A rozebrałeś i przeczyściłeś bieżnie? Jak będzie tam przerwa to silnik wycieraczek nie będzie pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Silniczek wyjęty, rozkręcony - w środku jest ok. Złożyłem, podpiąłem pod 12V działa, ale po podłączeniu do auta wywala bezpiecznik. Mechanior rzucił hipotezę, że działają tylko górne piny od pracy silniczka, a dolne od sterowania mają przebicie na masę i dlatego wywala bezpieczniki. Niby tak bo wywala bezpiecznik w momencie włączania wycieraczek. Hmmm, co o tym myslicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 No u mnie właśnie było tak samo, że po włączeniu wycieraczek wywalało bezpiecznik. Oczyszczenie i zabezpieczenie pomogło. Potem znów działo się to samo, procedura taka sama - i pomogło na dłużej. Chyba coś zamakało we wtyczce lub samym silniczku. Jeśli jesteś pewien że nie ma zwarcia w silniczku (wszystko wygląda ok) to możesz poszukać na przewodach. Najlepiej byłoby poszukać na szrocie takiego, podłączyć - i jak wywali to wiadomo że gdzieś na wiązce przebicie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 No właśnie co do silniczka pewności nie mam (jedynie wewnętrzne przekonanie ) - może mechanior prawdę wywróżył Ale opcja suszenia/czyszczenia bardziej mi do gustu przypada ze względów ekonomicznych. Koncepcja działania wg nrb podjęta - jadę na szroty. Silniczek ze szrotu działa, choć ma problem z trybem czasowym, ale ważne że się macha. Koszt silniczka 40 zł. Teoria mechanika o przebiciu zdaje się być prawdziwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 no to teraz tylko rozbierz silniczek, wyczyść styki ze smaru (żeby tryb czasowy dobrze działał) i będziesz miał na lata spokój http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/13-primera-p11/40-nissan-primera-naprawa-silniczka-wycieraczek.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 silniczek z k11 pasuje, i nawet jest tańszy.Zrób tak jak nrb radzi,a nie pójdziesz w koszta też to przechodziłem teraz jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megadave Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 mam z p11 - 40 zł nie majątek. Czyszczenie styków ze smaru od czasówki zostawię sobie na później, bo... niestety mój nissanek zrobił sobie miesiąc awarii. Po każdej naprawie nastepnego dnia psuje się coś innego. Teraz przy starcie silnika coś wyje podczas kręcenia rozrusznikiem. Bendix? Da radę to samemu zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.