Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zegary


Nordmann84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

To moje początki przygody z Nissanem X-Trail. Przyznam, że to jak dla mnie auto marzeń. Lepszy mógłby być tylko Patrol ale na tego mnie nie stać...

 

No ale do rzeczy. Mam model LE, 2010 z silnikiem 2.0. Wszystko fajnie ale bardzo niepodobają mi się zegary w nim zamontowane. Widziałem, że wiele aut z tego rocznika ma już nowe zegary z wyświetlaczem kwadratowym po środku który zdecydowanie trafia w mój gust. I tu pytanie które dla wielu pewnie będzie głupie...

...czy da się wymienić zegary na nowsze? Taki mały upgreade? Jestem świadomy, że wymiana zegarów to nie taka prosta sprawa i wiąże się pewnie z ingerencją w komputer itd. ale zastanawiam się, czy można zamontować nowsze zegary jeśli ich tam wcześniej nie było? Rozmiar jest ten sam więc to chyba tylko kwestia wtyczek i ew. softu?

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość - jestem zielony jeśli idzie o auta :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczki są te same - masz 50% szans, że zabangla... 

W niektórych autach można przekładać bez problemu, w innych nie...  - w kilku mazdach robiłem swap licznika i chodziło bez problemu (warunek: diesel ->diesel, r4 -> r4, v6->v6) natomiast w civicu VII poliftowy licznik nie poszedł w przedlifcie... a nie miałem czasu aby zamieniać kable. 

Musisz sprawdzić - kilka śrubek, 3 minuty roboty i będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja prostokątna jest bardziej rozbudowana niż okrągła, np. pierwsza wskazuje, które drzwi są niedomknięte a druga sygnalizuje to ogólnie. Poza tym proponuje kawę, wyświetla rodzaj blokady drzwi, poziom baterii w kluczyku, blokadę kierownicy i inne instrukcje.

Według mnie deski nie będą ze sobą kompatybilne.

Co o tym myśli ASO?

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczki są te same - masz 50% szans, że zabangla... 

W niektórych autach można przekładać bez problemu, w innych nie...  - w kilku mazdach robiłem swap licznika i chodziło bez problemu (warunek: diesel ->diesel, r4 -> r4, v6->v6) natomiast w civicu VII poliftowy licznik nie poszedł w przedlifcie... a nie miałem czasu aby zamieniać kable. 

Musisz sprawdzić - kilka śrubek, 3 minuty roboty i będzie wszystko jasne.

No tak, chętnie tylko to wiąże się z zakupem tychże zegarów. A ja wolałbym nie wywalać pieniędzy w błoto jeśli nie zaskoczy.

 

Wersja prostokątna jest bardziej rozbudowana niż okrągła, np. pierwsza wskazuje, które drzwi są niedomknięte a druga sygnalizuje to ogólnie. Poza tym proponuje kawę, wyświetla rodzaj blokady drzwi, poziom baterii w kluczyku, blokadę kierownicy i inne instrukcje.

Według mnie deski nie będą ze sobą kompatybilne.

Co o tym myśli ASO?

Co ASO myśli to niestety nie wiem, bo nie miałem okazji ich pytać... ale właśnie zastanawiam się jak to by miało funkcjonować. Z drugiej strony to liczniki same mają często "soft" (jeśli można to tak nazwać) który działa jakby w oderwaniu od reszty, więc jeśli kable/wtyczki są te same, to tylko kwestia tego jak te dane są interpretowane przez licznik... nie wiem właśnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupic i jako pierwszy podzielić się czy pasuje. Będziesz sławny..

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz po zaworach Kari...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupic i jako pierwszy podzielić się czy pasuje. Będziesz sławny..

 

Chciałbym żeby to było takie proste :)

 

Dzięki za konkretniejsze wpisy. Dobrze wiedzieć, że choć wtyczki te same :)

To jak panowie? Żadnych większych doświadczonych w tej materii?

Edytowane przez Nordmann84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby to było takie proste :)

 

Dzięki za konkretniejsze wpisy. Dobrze wiedzieć, że choć wtyczki te same :)

To jak panowie? Żadnych większych doświadczonych w tej materii?

Panowie ogarnijmy się, jest wjazd na ambicję. Kolega chce mieć lepsze zegary. Jedyną drogą jest wymiana tymczasowa z jakiegoś auta forumowicza. Na szybko, że tak powiem i kolejno obserwacja, co się okazało. Nikt tu nie pisał o takim swapie jeszcze. Daj jakieś zdjęcie tyłu Twoich zegarów to spróbujemy się tym zająć, jest ładna pogoda to będzie sprzyjało takiej aktywności.

 

Czy wtyczki pasują to się okaże po zdjęciu, mogą iść inaczej sygnały...

Kiedy dasz zdjęcia? Dasz radę do meczu?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Odświeżam temat, czy komuś się udało wymienić licznik na nowszy? Z tego co patrzyłem na zegary - gniazda różnią się i nie są takie same .

Posiadam  model z 2010 roku i też bym wymienił licznik.

post-104043-0-00441400-1514457211_thumb.jpg
post-104043-0-43021300-1514457204_thumb.jpg

post-104043-0-43021300-1514457204_thumb.jpg

post-104043-0-00441400-1514457211_thumb.jpg

Edytowane przez jack12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jack12 skontaktuj się ze mną na priv mam trochę risercza do swap'a - trzeba pokombinować przed 1.1.2019 kiedy za dotykanie licznika można będzie iść siedzieć.


W T31 oraz QQ jest to proste. Wschodni bracia opanowali sztukę lutowania:

 

https://www.drive2.ru/l/8725765/

 

wnioski:

1. wtyczki inne ale sygnały te same

2. większość sygnałów wchodzi 1:1 - za wyjątkiem czujnika temp zewn i sygnalizacji otwarcia drzwi (u nas jest na konsoli) - jest przeróbka dodatkowego czujnika - podejdzie mega tańszy z VAG

3. elektrycznie działają wszystkie funkcje licznika.

4. liczniki automat/cvt i mieszadło nie różnią się elektrycznie - różni się sposób podłączenia sygnałów z wariatora

5. jest spalanie chwilowe liczone przez CPU licznika a nie ECU komputera

 

U Siergiejów sporo materiałów - oni tę przekładkę opanowali już 3-4 lata temu. Można kupić gotową przejsciówkę od nich, ale niestety k....sko droga - ale australijczyków z klubu stać na nią widać.

 

wg mnie dla licznikowca / elektronika samochodowego to trudność level 2 z 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jak ktoś ma jeszcze ochotę - to zmiana zespołu wskaźników z przedliftowego X-a T31 na poliftowy taki jak w T32, czy QQ lepiej opisano tutaj:

https://www.drive2.ru/l/5781322/

http://www.qashqai-city.ru/forum/viewtopic.php?f=23&t=15102&start=90

http://www.clubqashqai.ru/forum/showthread.php?t=8605

generalnie są dwie strategie:

1. nowy licznik i przelutowanie gniazda ze starego licznika

2. wylutowanie ze starej wiązki wtyczki idącej do Instrument Cluster i zrobienie przejściówki.

 

Ja poszedłem drogą nr 2 i działa. Zrobilem dwie sztuki, jedna z pojazdem została sprzedana. Druga do weryfikacji mam.

Jak ktoś chce taką przejściówkę + licznik (diesel europa) - to proszę o kontakt na priv. Manual czy automat nie ma znaczenia - po prostu zgodnie ze schematem inne piny trzeba zaangażować.

Napewno się dogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Widzę że temat stary ale czy ktoś przerabiał to w swoim nissanie zaciekawił mnie ten temat zegary nowsze są naprawdę fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...