ceniakenzo Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 pamiętasz jak to było.... za resztę zapłacisz kartą....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 o produkcji masowej myślałem dla siebie to "w imię idei" robię wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 na początek trzeba zrobić unikatowy egzemplarz i go wytestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 a przy okazji zapytam, zdaje się , że będę musiał wymienić drążek środkowy na lewym sworzniu drążka zaczyna mi pukać dużo z tym roboty? na co zwrócić szczególną uwagę? jakich producentów unikać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Czy dużo do roboty? ... 4 końcówki do rozczepienia ściągaczem, wszystko zależy od sprawności ściągacza wpierw jeszcze osłona silnika do zdjęcia Raczej nie polecę Yamato ... pół roku wytrzymał, lewa końcówka (wachliwo-obrotowa) wykazuje lekkie luzy a prawa (obrotowa) odgięła się od osi Fakt, że szarżowałem ostro w terenie, w dodatku dla zwiększenia wykrzyżu ze zdjętym stabilizatorem W czasie jazdy po czarnym nie odczuwam najmniejszego dyskomfortu, dopiero wczoraj na przeglądzie gość mi pokazał tę usterkę Przy cywilnej czarno-asfaltowej jeździe końcówki i drążki Yamato być może się sprawdzają, ale w terenie ... a szkoda bo pudełeczka fajne mają, no i z superpancernikiem Nam modelarzom się kojarzą (coś w tym musi być ... "Yamato" i "Musashi" też był super-mega okrętami ale pierwsze poważne rejsy zweryfikowały ich odporność in minus ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Zdejmuj i regeneruj. 50zł/sworzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 dzięki za info w takim razie sam się za to zabiorę OT. z pancerników to najbardziej podobam mi się nazwa, pancernik kieszonkowy hehe widziałem kiedyś w PKiM na wystawie modelarskiej Admiral Graf Spee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Mam jeszcze stary drążek, jego zregeneruję Sklejałem USS BB-63 "Missouri" (odpowiedź jankesów na japońskie "Musashi") ... kadłub był już gotowy, ale trudów przeprowadzki nie wytrzymał i "poszedł przez komin" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Ale mnie to irytuje ... znowu .. kupiłem drążek środkowy oyodo 30K1015 co jest dokładnym zamiennikiem 48560-61g25 (ten z większymi stożkami) i o oczywiście nie pasuje, stożki za duże ... czyżby trzeci rozmiar ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 bo są 3 rodzaje ja w t1 3.0 miałem ewenement, końcówka obrotowa ( ta która wchodzi do wspornika drążka) była 15mm, końcówka (która wchodzi do przekładni 16mm, i otwory w drążku 16mm. może też masz takie rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 drążek dobrany po VINie z EPC to jak coś robią niezgodne z OE to nic nie poradzę, a bida z tymi drążkami, sa tylko 31G25 z małymi stożkami. Ale drążek mam już o regeneracji i teraz mogę sobie sam kasować na nim luz. Poza tym nowe oyodo śmiem twierdzić już miało lekki luz !!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witajcie ... odnośnie skopanego!!! ukł. kierowniczego! w tarantulach. kiedyś na rajdzie widziałem patent układ drążków zapożyczony z krewniaków czyli mitsubishi pajero ,L200 itp. jest on z głową wymyślony w tych autach!! Rozmawiałem z konstruktorem l okazuje się że sprawa jest tania i w miare prosta do przeprowadzenia ,oczywiście w jego mniemaniu , nie chce tu mówić wam żebyscie tak robili ,czy coś, chciałem tylko wam podsunąć pewien pomysł , może któryś z was to ogarnie , widzę że wśród was są tęgie umysły ,mam nadzieje że ktoś z was wpadnie na pomysł zaadoptowania tego patentu i poprawy bezawaryjności tego ukł.. ja nie testowałem tej zmoty na swoim żelazie , dlatego że jestem na etapie tzn. S.A.S-a ,wiec nie oczekujcie zę coś w tym kontekście powiem widziałem ten patent w "boju" i przyznam że zrobił na mnie wrażenie koleś po rajdzie miał powybijane tuleje w wahaczach i bagatela uszkodzoną 1! gałkę drążka kierowniczego przy kole!!!! . Pisze to tylko po to aby komuś pomóc , no i oczywiście niech każdy odpowie sobie sam na pytanie czy jest w stanie wykonać taką modyfikacje sam , i potem na niej jeżdzić bez stresu aha i standardowe hasło "nie próbujcie tego w domu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Drążek i końcówki w Misiach jest masywniejszy i też już mnie ktoś do tego przeszczepu namawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Drążek i końcówki w Misiach jest masywniejszy Tak to prawda jest wytrzymały i nie zaprzecza prawą fizyki jak to jest w przypadku terrano!!!!.....Jeszcze wpadło mi do łba , zapożyczenie układu kierown.od Isuzu Troopera lata produkcji 1983-1991 lub też Trooper mk2 .......Isuzu też jest z przodu na I.F.S-ie ,też jest z rodziny , też układ kierowniczy był wzorowany na mitsubishi.... Teoretycznie są części które można jedynie dopasować do t1 wd21 , t2 r20 itp.,nie trzeda się męczyć, obliczać wytrzymałość ,gdybać, kombinować i budować coś z niczego... 1 sprawa wiadomo to budżet i czas i obowiązki rodzinne ... 2 nasz nadworny hrabia czyli pan Hugh__h ma w opisie hasło "seryjne urządzenia są nudne" moim zdaniem w przypadku terrano nie wszystko poszło jak miało pójść w kwestiach tech. wiec to hasło mówi dużo ,tylko trzeba je interpretować po swojemu.. 3 oczywiście jak wcześniej powiedziałem nikomu nie każe, ani nie zmuszam takich modyfikacji przeprowadzać u siebie w aucie...podsuwam ino pomysły... Pozdro chłopy!!!!! https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjp-aaXxsnJAhVDuBoKHchxCM4QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.czesci.autotrader.pl%2Fczesci-samochodowe-do-mitsubishi-77%2Fczesci-drazki-kierownicze-srodkowe-11704&psig=AFQjCNE-D32UZ0pPc93izjGmk2OkTPg-Tg&ust=1449570729229807drążek środkowy mitsubishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Ano widzisz ... Akurat Hubert rozpracowywał już ten drążek ... jest parę pomysłów, ale z uwagi na to że jesteśmy na forum publicznym Hubert ani nikt inny o zdtowym rozsądku nie upubliczni swoich rozwiązań tudzież pomysłów Nie zapominaj że jest to ingerencja w "fabryczny układ kierowniczy" Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Holera, pilnujcie się bo MOSAD nie śpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Piotrek, bez sarkazmów I troszkę odpowiedzialności ... jeśli ktoś pohefta sobie coś w garażu i padnie mu to w kałuży to pół biedy ... wtedy napisałbym mu "koleś, robiłeś to na własną odpowiedzialność" ... ale jeśli coś strzeli przy 100-ce na asfalcie ...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 I troszkę odpowiedzialności ... jeśli ktoś pohefta sobie coś w garażu i padnie mu to w kałuży to pół biedy ... wtedy napisałbym mu "koleś, robiłeś to na własną odpowiedzialność" ... ale jeśli coś strzeli przy 100-ce na asfalcie ...?? Dlatego właśnie chodzi o to żeby, każdy co podejmuje się takich przeróbek , wiedział jak je dobrze opanować ,i brał za nie odpowiedzialność ...no jak strzeli przy 100km\h to będzie jatka wiadomo, to wszystko zależy od praktyki konstruktora .. z drugiej strony ludziska budują bardziej od jechane zmoty i jakoś nie słychać za wiele o wypadkach śmiertelnych z tego powodu... Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach Szefie ,czyli co? czyżby Dastun (nissan) 2wd i jego środkowy drążek? Holera, pilnujcie się bo MOSAD nie śpi. wiadomo !,jak zawsze na zawsze , a ja mam kontakty u nich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 oj tam.... mi się kiedyś wypięła jedna końcówka drążka na autostradzie, jedno koło latało sobie samopas coś czułem że jest nie tak, ale 10km antośką przy 100km/h a później 2 km dojazd do domu. pod domem zobaczyłem dopiero że koło nie skręca tak jak powinno samo bieżne się przystosowało do toru jazdy morał bez jednej końcówki po asfalcie można jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ech aparaty takie czysto retoryczne pytanie: Czy kupilibyście na aukcji końcówki drążków firmy "Super Power Tools" w kolorowym opakowaniu z małym napisem made in PRC ... ??? ... i ze spokojną głową puścili żonę z fziećmi takim właśnie autem na wycieczkę w Alpy , hę ?? Sam jeżdżę na przespawanych felach ale nikomu nigdy nie podpowiem żeby też tak zrobił Tu nie chodzi blokowanie wszelkich innowacji ale nie możemy stawiać znaku równości pomiędzy wymianą wycieraczek czy zaślepieniem EGR-u a kombinowaniem przy układzie kierowniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ostatnio zwróciłem uwagę na końcówki drążków w małej Ferrozie.....ta od tyrana niech się schowa ze swoim mizernym przekrojem. Ciekawe jaki rozstaw ma środkowy drążek z Ferrozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Ech aparaty ja to raczej żeżnik i zwyrol odnośnie modyfikacji , niżeli aparat takie czysto retoryczne pytanie: Czy kupilibyście na aukcji końcówki drążków firmy "Super Power Tools" w kolorowym opakowaniu z małym napisem made in PRC ... ??? ... i ze spokojną głową puścili żonę z fziećmi takim właśnie autem na wycieczkę w Alpy , hę ?? ja tak bo jestem sadystą i żeżnikiem ... jeżeli coś takiego jest sprzedawane w europie ,i ktoś pozwala ten tani sh....t u nas rozprowadzać to dlaczego nie kupić? jeżeli cena jest przystępna i homologacja ,to jeżeli coś się w drodze wysypie to kogo o to obwiniać??? siebie czy importera tego utwardzonego laserem subatomowym kociego gów....a oj tam.... mi się kiedyś wypięła jedna końcówka drążka na autostradzie, jedno koło latało sobie samopas coś czułem że jest nie tak, ale 10km antośką przy 100km/h a później 2 km dojazd do domu. pod domem zobaczyłem dopiero że koło nie skręca tak jak powinno samo bieżne się przystosowało do toru jazdy morał bez jednej końcówki po asfalcie można jeździć szefie! sąsiedzie ,tak trzymać! , jestem z ciebie dumny trza być twardym nie miękkim ... cud żeś się gdzieś nie owinoł o TIR-a swym wozidłem Ostatnio zwróciłem uwagę na końcówki drążków w małej Ferrozie.....ta od tyrana niech się schowa ze swoim mizernym przekrojem. Ciekawe jaki rozstaw ma środkowy drążek z Ferrozy? ja mam wielki szacunek do tych małych końcówek drążków kierowniczych w tyrakach ,za to że tak długo wytrzymują w pracy ..odnośnie rozstawu środkowego drążka w ferrozie to weż pod uwage fakt że to auto gabarytowo jest troszke większe od s. samuraia więc raczej moim zdaniem chyba to niema sensu... ja bym szedł raczej w strone trooperów, galloperów, pajero, korando ,etc. ................................................................................. Do niczego nie namawiam, podsuwam pomysły, by ułatwić komuś żywot serwisu jego auta , od tego tu jesteśmy prawda? Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach Szefie ,czyli jak? Dastun (nissan) 2wd pickup ,jego drążek sr. pasuje czy znowu koliduje z jakimś balastem przy ramie? tak pytam z ciekawości. pewnie już to macie zbadane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Powiem tak że prace trwają i odkąd mam drugie wozidełko a nissan stoi to mogę coś rozdłubać i zrobić. Tyle że ja jeszcze mam inne ciekawe rzeczy do robienia a no i budżet jest jeden, za jakiś czas coś pewnie wam zaproponuję. Z mitsu to jest układ jak w 2wd i tyle - różnica taka że tam sworznie są przeniesione ze środkowego na ramiona wspornika i przekładni i to to się wymienia a nie drążek cały. Niespodzianka jest taka że w 2wd drążek się wkłada od drugiej strony - stożki w ramionach są odwrotnie W 2wd sa inne wahacze, ogólnie widać że napęd na 4 to został na siłę wciśnięty do tego auta, dopiero w d22 trochę wybrnęli z tego. ja bym chętnie spróbował maglownice np od navary ale nie mam takiej pod ręką Zawieszenie i układ kierowniczy no nie poszaleli ale może jakiś student projektował ... ale tak naprawdę to nie macie się co czepiać. Jak komuś nie pasuje że to się zużywa i urywa to polecam wrócić do tego co przewidział producent. Na seryjny rozmiar opon, na normalną wysokość zawieszenia i nie jeździć tym rajdów szybkościowych w terenie. To trochę jak z dziewczynami założą szpilki na wysokim obcasie a potem narzekają ze je nogi bolą, albo jak ktos ma 30kg nadwagi i narzeka na ból stawów - dziwne ? a to wszystko na własne życzenie. OK nie popisali się ale nie można mieć pretensji że jest kiepsko zrobione albo za słabo nissan to zrobił, bo po prostu używamy poza zakresami pracy które przewidział producent i tyle, zmniejszenie trwałości to jest właśnie cena za przeróbki. Wszyscy chcieli by przelatywać na pagórkach jak Hołowczyc nad wydmami tyle że on ma co sezon nowy samochód do tego zbudowany i w trakcie rajdu też naprawiają ... a tu serią podciągnięta do granic możliwości ma jeździć bez awaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Otóż to Trzeba sobie uświadomić jedno: Terrano w wersji fabrycznej jest SUV-em ... nie terenówką Rasowe terenówki konstruktorzy wyposażyli w SAS-y i terenoodporny układ kierowniczy My za to nadrabiamy komfortem na asfalcie Tak się składa, że to akurat ja zawsze pognę końcówki na zlotach ... pogiąć to w sumie potrafi każdy, ale żeby tak ?? 2,5 roku temu ... przegub i sprzęgiełko + wspornik rok później ... przegub, sprzęgiełko i końcówki teraz w sierpniu ... szyba w klapie i ... tylko końcówki, ale jak spektakularnie https://goo.gl/photos/3p84Cq7niWkxqCZa7 dlaczego? bo koniecznie chciałem zrobić terenówkę z "szutrówki" ... podniosłem zawias, wywaliłem stab. i w 2 pierwszych przypadkach nie miałem odbojów Ci, którzy nie mieli "ciśnienia na OR" przejechali na luzie i wrócili do domów nienaruszeni ... jaki z tego wniosek? Widziałem Terrano bez SAS-a, które bez szwanku wraca z błota ... ale o geometrii zapomnij na drugim zdjęciu widać: końcówki bez sworzni, na mocarnych śrubach ... przy piaście również drążek środkowy też da się tak przerobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie powiedział bym że Vitara to SUV. Są "nie suvy" ze sztywnymi mostami ale co z tego jak inne rzeczy rozlatują się w nich w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.