Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie.Drążek kierowniczy środkowy.


dziarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

o produkcji masowej myślałem  :whistle:

dla siebie to "w imię idei" robię wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a przy okazji zapytam, zdaje się , że będę musiał wymienić drążek środkowy

na lewym sworzniu drążka zaczyna mi pukać

dużo z tym roboty?

na co zwrócić szczególną uwagę?

jakich producentów unikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dużo do roboty? ... 4 końcówki do rozczepienia ściągaczem, wszystko zależy od sprawności ściągacza  ;)  :D

wpierw jeszcze osłona silnika do zdjęcia

Raczej nie polecę Yamato ... pół roku wytrzymał, lewa końcówka (wachliwo-obrotowa) wykazuje lekkie luzy

a prawa (obrotowa) odgięła się od osi :thumbsdown:

Fakt, że szarżowałem ostro w terenie, w dodatku dla zwiększenia wykrzyżu ze zdjętym stabilizatorem

 

W czasie jazdy po czarnym nie odczuwam najmniejszego dyskomfortu, dopiero wczoraj na przeglądzie gość mi pokazał tę usterkę

 

Przy cywilnej czarno-asfaltowej jeździe końcówki i drążki Yamato być może się sprawdzają, ale w terenie :thumbsdown:  :thumbsdown:  :thumbsdown:

... a szkoda bo pudełeczka fajne mają, no i z superpancernikiem Nam modelarzom się kojarzą 

(coś w tym musi być  :huh:  ... "Yamato" i "Musashi" też był super-mega okrętami ale pierwsze poważne rejsy zweryfikowały ich odporność in minus )

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

w takim razie sam się za to zabiorę :)

 

OT.

z pancerników to najbardziej podobam mi się nazwa, pancernik kieszonkowy hehe

widziałem kiedyś w PKiM na wystawie modelarskiej Admiral Graf Spee :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze stary drążek, jego zregeneruję

 

Sklejałem USS BB-63 "Missouri" (odpowiedź jankesów na japońskie "Musashi") ... kadłub był już gotowy, ale trudów przeprowadzki nie wytrzymał i "poszedł przez komin"  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ale mnie to irytuje ... znowu .. kupiłem drążek środkowy oyodo 30K1015 co jest dokładnym zamiennikiem 48560-61g25 (ten z większymi stożkami) i o oczywiście nie pasuje, stożki za duże ... czyżby trzeci rozmiar ?

post-27068-0-45436200-1446415397_thumb.jpg

post-27068-0-74167600-1446415412_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo są 3 rodzaje :D 

ja w t1 3.0 miałem ewenement, 

końcówka obrotowa ( ta która wchodzi do wspornika drążka)  była 15mm, końcówka (która wchodzi do przekładni 16mm, i otwory w drążku 16mm.

 

może też masz takie rozwiązanie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drążek dobrany po VINie z EPC to jak coś robią niezgodne z OE to nic nie poradzę, a bida z tymi drążkami, sa tylko 31G25 z małymi stożkami.

Ale drążek mam  już o regeneracji i teraz  mogę sobie sam kasować na nim luz.

Poza tym nowe oyodo śmiem twierdzić już miało lekki luz !!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość matis_uaz

Witajcie ...

odnośnie skopanego!!! ukł. kierowniczego! w tarantulach. kiedyś na rajdzie widziałem patent układ drążków zapożyczony z krewniaków czyli mitsubishi pajero ,L200 itp. jest on z głową wymyślony w tych autach!!


Rozmawiałem z konstruktorem l okazuje się że sprawa jest tania i w miare prosta do przeprowadzenia ,oczywiście w jego mniemaniu :lol:, nie chce tu mówić wam żebyscie tak robili ,czy coś, chciałem tylko wam podsunąć pewien pomysł , może któryś z was to ogarnie , widzę że wśród was są tęgie umysły ,mam nadzieje że ktoś z was wpadnie na pomysł zaadoptowania tego patentu i poprawy bezawaryjności tego ukł..

ja nie testowałem tej zmoty na swoim żelazie , dlatego że jestem na etapie tzn. S.A.S-a ,wiec nie oczekujcie zę coś w tym kontekście powiem widziałem ten patent w "boju" i przyznam że zrobił na mnie wrażenie koleś po rajdzie  miał powybijane tuleje w wahaczach  i bagatela uszkodzoną 1! gałkę drążka kierowniczego przy kole!!!! .

Pisze to tylko po to aby komuś pomóc , no i oczywiście niech każdy odpowie sobie sam na pytanie czy jest w stanie wykonać taką modyfikacje sam , i potem na niej jeżdzić bez stresu

aha i standardowe hasło "nie próbujcie tego w domu" :excl::kosmita-emotikon-ruchomy-obraze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Drążek i końcówki w Misiach jest masywniejszy

Tak to prawda  jest wytrzymały i nie zaprzecza prawą fizyki jak to jest w przypadku terrano!!!!.....Jeszcze wpadło mi do łba , zapożyczenie  układu kierown.od Isuzu Troopera lata produkcji 1983-1991 lub też Trooper mk2 .......Isuzu też jest z przodu na I.F.S-ie ,też jest z rodziny :rofl: , też układ kierowniczy był wzorowany na mitsubishi....

Teoretycznie są części które można jedynie dopasować do t1 wd21 , t2 r20 itp.,nie trzeda się męczyć, obliczać wytrzymałość ,gdybać, kombinować i budować coś z niczego...  

1 sprawa wiadomo to budżet i czas i obowiązki rodzinne :rolleyes: ...

2 nasz nadworny hrabia czyli pan Hugh__h ma w opisie hasło "seryjne urządzenia są nudne" moim zdaniem w przypadku terrano nie wszystko poszło jak miało pójść w  kwestiach tech. wiec to hasło mówi dużo :lol: ,tylko trzeba je interpretować po swojemu..

3 oczywiście jak wcześniej powiedziałem nikomu nie każe, ani nie zmuszam takich modyfikacji przeprowadzać  u siebie w aucie...podsuwam ino pomysły...

Pozdro chłopy!!!!! 

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjp-aaXxsnJAhVDuBoKHchxCM4QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.czesci.autotrader.pl%2Fczesci-samochodowe-do-mitsubishi-77%2Fczesci-drazki-kierownicze-srodkowe-11704&psig=AFQjCNE-D32UZ0pPc93izjGmk2OkTPg-Tg&ust=1449570729229807drążek środkowy mitsubishi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano widzisz ...

Akurat Hubert rozpracowywał już ten drążek ... jest parę pomysłów, ale z uwagi na to że jesteśmy na forum publicznym Hubert ani nikt inny o zdtowym rozsądku nie upubliczni swoich rozwiązań tudzież pomysłów

Nie zapominaj że jest to ingerencja w "fabryczny układ kierowniczy"

Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, bez sarkazmów

I troszkę odpowiedzialności ... jeśli ktoś pohefta sobie coś w garażu i padnie mu to w kałuży to pół biedy ... wtedy napisałbym mu "koleś, robiłeś to na własną odpowiedzialność"

... ale jeśli coś strzeli przy 100-ce na asfalcie ...?? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

I troszkę odpowiedzialności ... jeśli ktoś pohefta sobie coś w garażu i padnie mu to w kałuży to pół biedy ... wtedy napisałbym mu "koleś, robiłeś to na własną odpowiedzialność"

... ale jeśli coś strzeli przy 100-ce na asfalcie ...?? :(

Dlatego właśnie chodzi o to :rolleyes2:  żeby, każdy co podejmuje się takich przeróbek , wiedział jak je dobrze opanować ,i brał za nie odpowiedzialność :turned: ...no jak strzeli przy 100km\h to będzie jatka wiadomo, to wszystko zależy od praktyki konstruktora :shifty: .. z drugiej strony ludziska budują bardziej od jechane zmoty :rofl: i jakoś nie słychać za wiele o wypadkach śmiertelnych z tego powodu...

 

Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach ;)

Szefie ,czyli co? czyżby Dastun (nissan) 2wd i jego środkowy drążek?

Holera, pilnujcie się bo MOSAD nie śpi.

wiadomo !,jak zawsze na zawsze :devil:, a ja mam kontakty u nich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam.... 

mi się kiedyś wypięła jedna końcówka drążka na autostradzie, jedno koło latało sobie samopas ;)

coś czułem że jest nie tak, ale 10km antośką przy 100km/h a później 2 km dojazd do domu. 

pod domem zobaczyłem dopiero że koło nie skręca tak jak powinno :P 

samo bieżne się przystosowało do toru jazdy 

 

morał :) bez jednej końcówki po asfalcie można jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech aparaty :D

takie czysto retoryczne pytanie:

Czy kupilibyście na aukcji końcówki drążków firmy "Super Power Tools" w kolorowym opakowaniu z małym napisem made in PRC ... ???

... i ze spokojną głową puścili żonę z fziećmi takim właśnie autem na wycieczkę w Alpy , hę ??

Sam jeżdżę na przespawanych felach ale nikomu nigdy nie podpowiem żeby też tak zrobił

Tu nie chodzi blokowanie wszelkich innowacji ale nie możemy stawiać znaku równości pomiędzy wymianą wycieraczek czy zaślepieniem EGR-u a kombinowaniem przy układzie kierowniczym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zwróciłem uwagę na końcówki drążków w małej Ferrozie.....ta od tyrana niech się schowa ze swoim mizernym przekrojem. Ciekawe jaki rozstaw ma środkowy drążek z Ferrozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Ech aparaty :D

 

ja to raczej żeżnik i zwyrol :icecream:   odnośnie modyfikacji ,

niżeli aparat :bicycleaccident::lol: 

 

takie czysto retoryczne pytanie:

Czy kupilibyście na aukcji końcówki drążków firmy "Super Power Tools" w kolorowym opakowaniu z małym napisem made in PRC ... ???

... i ze spokojną głową puścili żonę z fziećmi takim właśnie autem na wycieczkę w Alpy , hę ??

 

ja tak bo jestem sadystą i żeżnikiem :rolleyes:... jeżeli coś takiego jest sprzedawane w europie ,i ktoś pozwala ten tani sh....t u nas rozprowadzać to dlaczego nie kupić? jeżeli cena jest przystępna i homologacja ,to jeżeli coś się w drodze wysypie to kogo o to obwiniać??? siebie czy importera tego utwardzonego laserem subatomowym kociego gów....a :devil:

 

oj tam.... 

mi się kiedyś wypięła jedna końcówka drążka na autostradzie, jedno koło latało sobie samopas ;)

coś czułem że jest nie tak, ale 10km antośką przy 100km/h a później 2 km dojazd do domu. 

pod domem zobaczyłem dopiero że koło nie skręca tak jak powinno :P

samo bieżne się przystosowało do toru jazdy 

 

morał :) bez jednej końcówki po asfalcie można jeździć :D

szefie! sąsiedzie ,tak trzymać! , jestem z ciebie dumny ;) trza być twardym nie miękkim ... cud żeś się gdzieś nie owinoł o TIR-a :warning: swym wozidłem :wave: 

 

Ostatnio zwróciłem uwagę na końcówki drążków w małej Ferrozie.....ta od tyrana niech się schowa ze swoim mizernym przekrojem. Ciekawe jaki rozstaw ma środkowy drążek z Ferrozy?

ja mam wielki szacunek do tych małych końcówek drążków kierowniczych w tyrakach ,za to że tak długo wytrzymują w pracy :beer:..odnośnie rozstawu środkowego drążka w ferrozie  to weż pod uwage fakt że to auto gabarytowo jest troszke większe od s. samuraia więc raczej moim zdaniem chyba to niema sensu... ja bym szedł raczej w strone trooperów, galloperów, pajero, korando ,etc. :wave:

.................................................................................

Do niczego nie namawiam, podsuwam pomysły, by ułatwić komuś żywot serwisu jego auta  , od tego tu jesteśmy prawda?

 

Mogę podpowiedzieć tylko tyle żeby szukać znacznie bliżej niż w Miśkach ;)

Szefie ,czyli jak? Dastun (nissan) 2wd pickup ,jego drążek sr. pasuje czy znowu koliduje z jakimś balastem przy ramie? tak pytam z ciekawości. pewnie już to macie zbadane :ball::wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak że prace trwają i odkąd mam drugie wozidełko a nissan stoi to mogę coś rozdłubać i zrobić. Tyle że ja jeszcze mam inne ciekawe rzeczy do robienia a no i budżet jest jeden, za jakiś czas coś pewnie wam zaproponuję.

Z mitsu to jest układ jak w 2wd i tyle - różnica taka że tam sworznie są przeniesione ze środkowego na ramiona wspornika i przekładni i to to się wymienia a nie drążek cały. Niespodzianka jest taka że w 2wd drążek się wkłada od drugiej strony - stożki w ramionach są odwrotnie :)

 

W 2wd sa inne wahacze, ogólnie widać że napęd na 4 to został na siłę wciśnięty do tego auta, dopiero w d22 trochę wybrnęli z tego.

 

ja bym chętnie spróbował maglownice np od navary ale nie mam takiej pod ręką

 

Zawieszenie i układ kierowniczy no nie poszaleli ale może jakiś student projektował :) ... ale tak naprawdę to nie macie się co czepiać. Jak komuś nie pasuje że to się zużywa i urywa to polecam wrócić do tego co przewidział producent. Na seryjny rozmiar opon, na normalną wysokość zawieszenia i nie jeździć tym rajdów szybkościowych w terenie. To trochę jak z dziewczynami założą szpilki na wysokim obcasie a potem narzekają ze je nogi bolą, albo  jak ktos ma 30kg nadwagi i narzeka na ból stawów - dziwne ? a to wszystko na własne życzenie.

 

OK nie popisali się ale nie można mieć pretensji że jest kiepsko zrobione albo za słabo nissan to zrobił, bo po prostu używamy poza zakresami pracy które przewidział producent i tyle, zmniejszenie trwałości to jest właśnie cena za przeróbki. Wszyscy chcieli by przelatywać na pagórkach jak Hołowczyc nad wydmami tyle że on ma co sezon nowy samochód do tego zbudowany i w trakcie rajdu też naprawiają ... a tu serią podciągnięta do granic możliwości ma jeździć bez awaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to  :)

Trzeba sobie uświadomić jedno: Terrano w wersji fabrycznej jest SUV-em ... nie terenówką

Rasowe terenówki konstruktorzy wyposażyli w SAS-y i terenoodporny układ kierowniczy

My za to nadrabiamy komfortem na asfalcie ;)

Tak się składa, że to akurat ja zawsze pognę końcówki na zlotach ... pogiąć to w sumie potrafi każdy, ale żeby tak ??

 

2,5 roku temu ... przegub i sprzęgiełko + wspornik

rok później ... przegub, sprzęgiełko i końcówki

teraz w sierpniu ... szyba w klapie i ... tylko końcówki, ale jak spektakularnie  :D

 

https://goo.gl/photos/3p84Cq7niWkxqCZa7

 

dlaczego?

bo koniecznie chciałem zrobić terenówkę z "szutrówki" ... podniosłem zawias, wywaliłem stab. i w 2 pierwszych przypadkach nie miałem odbojów

 

Ci, którzy nie mieli "ciśnienia na OR" przejechali na luzie i wrócili do domów nienaruszeni ... jaki z tego wniosek?

 

Widziałem Terrano bez SAS-a, które bez szwanku wraca z błota ... ale o geometrii zapomnij ;)

 

  

 

na drugim zdjęciu widać: końcówki bez sworzni, na mocarnych śrubach ... przy piaście również

drążek środkowy też da się tak przerobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedział bym że Vitara to SUV. 

Są "nie suvy" ze sztywnymi mostami ale co z tego jak inne rzeczy rozlatują się w nich w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...