Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie.Drążek kierowniczy środkowy.


dziarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wychodzę zawsze z tego samego założenia - jak nie przejadę na reduktorze i powoli to znaczy że mam się tam nie pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

 

Z mitsu to jest układ jak w 2wd i tyle - różnica taka że tam sworznie są przeniesione ze środkowego na ramiona wspornika i przekładni i to to się wymienia a nie drążek cały.

 tak to prawie to samo :devil:

 

Otóż to  :)

Trzeba sobie uświadomić jedno: Terrano w wersji fabrycznej jest SUV-em ... nie terenówką

Rasowe terenówki konstruktorzy wyposażyli w SAS-y i terenoodporny układ kierowniczy

My za to nadrabiamy komfortem na asfalcie ;)

Tak się składa, że to akurat ja zawsze pognę końcówki na zlotach ... pogiąć to w sumie potrafi każdy, ale żeby tak ??

 

2,5 roku temu ... przegub i sprzęgiełko + wspornik

rok później ... przegub, sprzęgiełko i końcówki

teraz w sierpniu ... szyba w klapie i ... tylko końcówki, ale jak spektakularnie  :D

 

https://goo.gl/photos/3p84Cq7niWkxqCZa7

 

dlaczego?

bo koniecznie chciałem zrobić terenówkę z "szutrówki" ... podniosłem zawias, wywaliłem stab. i w 2 pierwszych przypadkach nie miałem odbojów

 

Ci, którzy nie mieli "ciśnienia na OR" przejechali na luzie i wrócili do domów nienaruszeni ... jaki z tego wniosek?

 

Widziałem Terrano bez SAS-a, które bez szwanku wraca z błota ... ale o geometrii zapomnij ;)

 

attachicon.gif007.JPG   attachicon.gif013.JPG

 

na drugim zdjęciu widać: końcówki bez sworzni, na mocarnych śrubach ... przy piaście również

drążek środkowy też da się tak przerobić ;)

szefku , zdjęcia bajka , po prostu miód na moje naświetlone przez migomata gałki oczne :ph34r: ...wiem wszystko da się przerobić jeżeli ktoś ma odrobine oleju w głowie :spell:

zaś za wytrwałość i nerwy przy tarantuli to jak bym mógł to bym ci :beer: odstąpił .

p.s ....ten teren na zdjęciach to gdzieś w bieszczadach,beskidach, karpatach/? coś jakby znajomy, a może mi się tylko zdaje :blink:

Nie powiedział bym że Vitara to SUV. 

Są "nie suvy" ze sztywnymi mostami ale co z tego jak inne rzeczy rozlatują się w nich w oczach.

tak masz jasnośc, zgadzam się zupełnie :)

 

Zawieszenie i układ kierowniczy no nie poszaleli ale może jakiś student projektował :) ...

haha haha no i to z pomocą swych kolegów z roku :jump::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam jeszcze takie pytanie odnosnie drazka, czytalem gdzies o roznych grubosciach sworzni otworow? jak to z tym jest? moj maverick jest z 96r

chce zamowic drazek i koncowki ale nie chcialbym dstac czegos co nie bedzie pasowac.

I czy wymiana samego drązka jest raczej bezproblemowa? trzeba cos konkretnie rozkrecac aby sie do niego dostac?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnie to bywa z tymi grubościami końcówek

o ile pamiętam to istnieją tylko dwa rozmiary: 15 16mm

powinieneś mieć 16-ki (z grubszej strony stożka się mierzy) ... ale żeby uniknąć perturbacji najlepiej będzie pomierzyć obydwa otwory i obydwa stożki

 

Wymiana nie jest jakoś specjalnie upierdliwa, dobry ściągacz lub ... dwa młotki i po bólu ;)

otwory przeczyść i niczym nie smaruj przed montażem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o chyba podjade do sklepu wezme 2 rodzaje jak beda i oddam ten ktory nie przypasi.

a to sie tez tyczy wspornika i samych koncowek zew i jak wew?

 

sciagacze mam, bardziej chodizlo mi o samo wyjecie tego drazka czy nie ma za duzo gimnastyki kiepskiego dojscia itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, z końcówkami jest ta sama historia

tak samo z otworami w wąsach przekładni i wspornika

Jeśli masz taką możliwość to lepiej zabezpieczyć sobie dwie opcje

 

Na pocieszenie dodam że we wsporniku są różne rozstawy otworów ... jeśli masz ramę od T2 (pewnie tak) to taki wspornik musisz kupić ;)

 

Gdzie masz umocowany przedni stabilizator, do belki mostu czy do ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maverick, wiec pewnie rama t2

o tego to ja nie wiem, od kiedy mam ten samochod nigdy nie sprawdzalem, nie zwrocilem uwagi do czego jest przykrecony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wybić prawą stronę skręć koła w prawo ... później vice versa

 

W sierpniu w górach "zapragnąłem wymienić obie strony naraz" ;)

no to tak to wyglądało:

 

     

 

  


-----------------------

Skoro 3-drzwiowy to na 99,9% T2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator w T2 jest mocowany do ramy

z prawej strony na zdjęciu widać taki wystający kikut z dwiema śrubami ... tam się go mocuje

 

 

 

 

w T1 przedni stab ma inny kształt i mocuje się go do belki, o tak:

 

 

 

 

ale belki w oby generacjach są takie same, więc do T2 można założyć stab. od T1 a na odwrót "nie nada Katiusza" :)

 

Edycja: oczywiście belki są wymienne (pasują otworami do obu ram) a nie takie same

dzisiaj kupiłem ramę od T2, więc służę zdjęciami:

 

  

 

widać stab. i miejsce mocowania oraz belkę ;)

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Halo "majstry" ..... Co jest? Temat wam zdechł? Konsternacja?......... Cicho tu jak by kogoś "odhaczyło" ostatnio przy piwku wpadłem na pomysł , ( znając życie ,pewnie zaraz duch zdrowego rozsądku da głos że to niepoprawne politycznie w tym kraju), pomysł według mnie logiczny , do rzeczy !!!! Generalnie chodzi mi o swap maglownicy ( przekładnia kierownicza , dla niewtajemniczonych )  z drążkami itd.z D40 navary  lub pathfindera do WD21 terrano ,czyli żeby to ustrojstwo zamontować do tyrana , lub pick up-a  należało by się pozbyć całego ukł. kierowniczego czyli "out" przekładnia kierow. , drążek śr. , podpora drążków , 2x drążki łączące koła z ukł. kierow.  , póżniej wszystko ładnie wymierzyć  następnie zrobić mocowania maglu  przy ramie  ,przerobić wał kolumny kierownicy coby spasował do magla , i obczaić długości wew. drążków i końcówek drąż. by móc to wszystko spiąć do kupy .... muszę ten pomysł kiedyś steścić  .... jak dorwie jeszcze  zdrowe wd21... narazie się dziele pomysłem ! "A nóż" ktoś ogarnie ten swap!!! ....  Magiel D40 zamiast org .ukł. kierowniczego  dosłownym tego słowa znaczeniu...........

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat bo:

b8b5865c045db833gen.jpg

jebło to jebło, nie ma co drążyć.

Nowy /nie ruruowy tylko lity, kupiony i założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...