hugh_h Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Ja wychodzę zawsze z tego samego założenia - jak nie przejadę na reduktorze i powoli to znaczy że mam się tam nie pchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Z mitsu to jest układ jak w 2wd i tyle - różnica taka że tam sworznie są przeniesione ze środkowego na ramiona wspornika i przekładni i to to się wymienia a nie drążek cały. tak to prawie to samo Otóż to Trzeba sobie uświadomić jedno: Terrano w wersji fabrycznej jest SUV-em ... nie terenówką Rasowe terenówki konstruktorzy wyposażyli w SAS-y i terenoodporny układ kierowniczy My za to nadrabiamy komfortem na asfalcie Tak się składa, że to akurat ja zawsze pognę końcówki na zlotach ... pogiąć to w sumie potrafi każdy, ale żeby tak ?? 2,5 roku temu ... przegub i sprzęgiełko + wspornik rok później ... przegub, sprzęgiełko i końcówki teraz w sierpniu ... szyba w klapie i ... tylko końcówki, ale jak spektakularnie https://goo.gl/photos/3p84Cq7niWkxqCZa7 dlaczego? bo koniecznie chciałem zrobić terenówkę z "szutrówki" ... podniosłem zawias, wywaliłem stab. i w 2 pierwszych przypadkach nie miałem odbojów Ci, którzy nie mieli "ciśnienia na OR" przejechali na luzie i wrócili do domów nienaruszeni ... jaki z tego wniosek? Widziałem Terrano bez SAS-a, które bez szwanku wraca z błota ... ale o geometrii zapomnij 007.JPG 013.JPG na drugim zdjęciu widać: końcówki bez sworzni, na mocarnych śrubach ... przy piaście również drążek środkowy też da się tak przerobić szefku , zdjęcia bajka , po prostu miód na moje naświetlone przez migomata gałki oczne ...wiem wszystko da się przerobić jeżeli ktoś ma odrobine oleju w głowie zaś za wytrwałość i nerwy przy tarantuli to jak bym mógł to bym ci odstąpił . p.s ....ten teren na zdjęciach to gdzieś w bieszczadach,beskidach, karpatach/? coś jakby znajomy, a może mi się tylko zdaje Nie powiedział bym że Vitara to SUV. Są "nie suvy" ze sztywnymi mostami ale co z tego jak inne rzeczy rozlatują się w nich w oczach. tak masz jasnośc, zgadzam się zupełnie Zawieszenie i układ kierowniczy no nie poszaleli ale może jakiś student projektował ... haha haha no i to z pomocą swych kolegów z roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) mam jeszcze takie pytanie odnosnie drazka, czytalem gdzies o roznych grubosciach sworzni otworow? jak to z tym jest? moj maverick jest z 96r chce zamowic drazek i koncowki ale nie chcialbym dstac czegos co nie bedzie pasowac. I czy wymiana samego drązka jest raczej bezproblemowa? trzeba cos konkretnie rozkrecac aby sie do niego dostac? Edytowane 28 Grudnia 2015 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 No właśnie różnie to bywa z tymi grubościami końcówek o ile pamiętam to istnieją tylko dwa rozmiary: 15 i 16mm powinieneś mieć 16-ki (z grubszej strony stożka się mierzy) ... ale żeby uniknąć perturbacji najlepiej będzie pomierzyć obydwa otwory i obydwa stożki Wymiana nie jest jakoś specjalnie upierdliwa, dobry ściągacz lub ... dwa młotki i po bólu otwory przeczyść i niczym nie smaruj przed montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 o chyba podjade do sklepu wezme 2 rodzaje jak beda i oddam ten ktory nie przypasi. a to sie tez tyczy wspornika i samych koncowek zew i jak wew? sciagacze mam, bardziej chodizlo mi o samo wyjecie tego drazka czy nie ma za duzo gimnastyki kiepskiego dojscia itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Dokładnie, z końcówkami jest ta sama historia tak samo z otworami w wąsach przekładni i wspornika Jeśli masz taką możliwość to lepiej zabezpieczyć sobie dwie opcje Na pocieszenie dodam że we wsporniku są różne rozstawy otworów ... jeśli masz ramę od T2 (pewnie tak) to taki wspornik musisz kupić Gdzie masz umocowany przedni stabilizator, do belki mostu czy do ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 maverick, wiec pewnie rama t2 o tego to ja nie wiem, od kiedy mam ten samochod nigdy nie sprawdzalem, nie zwrocilem uwagi do czego jest przykrecony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Żeby wybić prawą stronę skręć koła w prawo ... później vice versa W sierpniu w górach "zapragnąłem wymienić obie strony naraz" no to tak to wyglądało: ----------------------- Skoro 3-drzwiowy to na 99,9% T2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 hmm ciekawy widok ladnie sie poskrecaly a dlaczego pytasz o ten stabilizator? ma cos wspolnego z reszta ukladu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Stabilizator w T2 jest mocowany do ramy z prawej strony na zdjęciu widać taki wystający kikut z dwiema śrubami ... tam się go mocuje w T1 przedni stab ma inny kształt i mocuje się go do belki, o tak: ale belki w oby generacjach są takie same, więc do T2 można założyć stab. od T1 a na odwrót "nie nada Katiusza" Edycja: oczywiście belki są wymienne (pasują otworami do obu ram) a nie takie same dzisiaj kupiłem ramę od T2, więc służę zdjęciami: widać stab. i miejsce mocowania oraz belkę Edytowane 29 Grudnia 2015 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Halo "majstry" ..... Co jest? Temat wam zdechł? Konsternacja?......... Cicho tu jak by kogoś "odhaczyło" ostatnio przy piwku wpadłem na pomysł , ( znając życie ,pewnie zaraz duch zdrowego rozsądku da głos że to niepoprawne politycznie w tym kraju), pomysł według mnie logiczny , do rzeczy !!!! Generalnie chodzi mi o swap maglownicy ( przekładnia kierownicza , dla niewtajemniczonych ) z drążkami itd.z D40 navary lub pathfindera do WD21 terrano ,czyli żeby to ustrojstwo zamontować do tyrana , lub pick up-a należało by się pozbyć całego ukł. kierowniczego czyli "out" przekładnia kierow. , drążek śr. , podpora drążków , 2x drążki łączące koła z ukł. kierow. , póżniej wszystko ładnie wymierzyć następnie zrobić mocowania maglu przy ramie ,przerobić wał kolumny kierownicy coby spasował do magla , i obczaić długości wew. drążków i końcówek drąż. by móc to wszystko spiąć do kupy .... muszę ten pomysł kiedyś steścić .... jak dorwie jeszcze zdrowe wd21... narazie się dziele pomysłem ! "A nóż" ktoś ogarnie ten swap!!! .... Magiel D40 zamiast org .ukł. kierowniczego dosłownym tego słowa znaczeniu........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Odświeżam temat bo: jebło to jebło, nie ma co drążyć. Nowy /nie ruruowy tylko lity, kupiony i założony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.