Yanekoktagon Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 audycja z 10 lipca 2014, ciekawy materiał o QQ do posłuchania. http://audycje.tokfm.pl/audycja/18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciu Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Audycja ciekawa. miło się robi na sercu jak chwalą to co masz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCe Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Audycja ciekawa. miło się robi na sercu jak chwalą to co masz:) Audycja okej, ale jak Pan prowadzący ma problemy z wyprzedzeniem tira jadąc 90 km na h to niewiele świadczy o możliwościach samochodu ale za to bardzo dużo mówi o umiejętnościach kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) No z takim momentem to nie poszalejesz wiec ma racje. Do tego wszystkie te wypowiedzi są obiektywne wiec nie ma co sie czepiać. Zależy czym sie jeździ na codzień Edytowane 12 Lipca 2014 przez Dareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCe Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Wyprzedzanie tira .... no raczej nie jest szalenstwem. Ja przesiadam sie diesla 170 koni i moje wrazenia po kilku godzinach jazdy QQ sa bardzo pozytywne i umiejetne wykorzystywanie biegow i turbiny daje zadowalajace efekty. Moment obrotowy jak na benzyne 115 koni jest bardzo okej i wyzszy moment obrotowy nie jest wyznacznikiem dynamiki samochodu (porownaj prosze osiagi porownywalnej wersji w beznynie i dieslu i odpowiednio momenty obrotowe). Obiektywne, no raczej nie -> kazdy ma swoj gust. Mowienie w audycji, ze Kia Sportage to wyznacznik stylu pozostawiam bez komentarza (dla mnie osobiscie najbrzydszy samochod w klasie ale to wlasnie kwestia gustu). Podtrzymuje: wyprzedzac trzeba potrafic, da sie i samochodem ktory ma 50 koni - ten komentarz w audycji dla mnie nijaki i nie swiadczy o mozliwosciach samochodu. Mysle, ze nikt nie kupuje QQ 1.2 zeby byc pierwszym spod swiatel, ale bezpieczne wyprzedzanie jest istotne i to z tym silnikiem jest jak najbardziej mozliwe (i z odpowiednia dynamika zapewniajaca komfort kierowcy). Edytowane 12 Lipca 2014 przez JacekCe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Masz racje pewnie ze sie da i nie bedzie z tym większego problemu ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia wiec jak jeździsz szybkim autem na codzień a "potestujesz" przez godzinke inne auto z mniejszym silnikiem to nie ma mocnych jezeli jest chociaż odrobine wolnoejsze to to wyczujesz. No a pozatym to nie powiesz mi ze jak przesiadasz sie z 170 diesla z momentem koło 360-400 Nm na benzynke z polowe mniejszym momentem to nie widać różnicy. A co do momentu to właśnie auto przyspiesza momentem a nie koniami wiec przyspieszenie jest znacząco bardziej odczuwalne przy niższych obrotach w dieslach. Edytowane 12 Lipca 2014 przez Dareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCe Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Dareq, wyższy moment obrotowy nie równa sie lepsze przyspieszczenie, tylko inny rodzaj przyspieszenia. W silniku diesla moment obrotowy jest wysoki, ale w wąskim zakresie prędkości obrotowych. Dlatego jadąc, czujemy mocne przyspieszenia, które jednak szybko się kończy i musimy sięgnąć po kolejny bieg. W silniku benzynowym moment obrotowy jest niższy, ale dostępny również przy wyższych obrotach, np. powyżej 4000 obr/min. Dzięki temu silnik nie przyspiesza tak gwałtownie jak diesel, możemy jednak dłużej przyspieszać na poszczególnych biegach. Dla porównania Passat B7: 2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW); Max. moment obr., Nm przy obr. / min 320 / 1750 - 2500 2.0 TSI 210 KM (155 kW); Max. moment obr., Nm przy obr. / min 280 / 1700 - 5200 Jak myślisz, którym będzie "łatwiej" wyprzedzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) JacekCe, akurat w podanym przez Ciebie przypadku, wybrałbym silnik benzynowy. Do porównania wziąłeś jednak bardzo przeciętny silnik diesla (chodzi mi o parametry) i bardzo mocną jednostkę benzynową z bardzo elegancko "wypłaszczonym" momentem. W naszych QQ sytuacja będzie jednak inna. Silnik 1.2 ma o ile pamiętam 260 Nm, silnik 1.6 dci 320 Nm. To spora różnica.I to się czuje. Mocno się czuje. Mam 1.6 dci na co dzień i jak dostałem 1.2 do testów to mogę jedynie powiedzieć, że jedzie lepiej niż poprzednie benzynowe 1.6. Jedzie poprawnie. I tak bym to określił: poprawnie. W życiu bym swojego 1.6 dci na tę kosiarkę nie zamienił Wracając do Twojej wypowiedzi: już porównanie 2.0 TDI 140 KM z 1.2 nissana będzie na korzyść TDI i to bardzo na korzyść. Edytowane 13 Lipca 2014 przez Miralon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCe Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) To było tylko i wyłącznie nawiązanie do momentu obrotowego, podałem w przykładzie mniejszy i większy moment obrotowy aby potwierdzić moją tezę, że większy moment obrotowy nie wyprzedza lepiej. Nowy QQ 1.6 w dieslu ma lepsze osiągi niż benzyna 1.2 (minimalnie lepsze: 10.7 do 11.1) ale już 1.5 nie (ponad 12 do setki), mimo znów dużo wyższego momentu obrotowego. I zgadzam się, możliwości 1.2 są poprawne i nic więcej. Proszę nie przeceniajmy jednak diesli 110 / 130 koni bo ten moment na przestrzeni 1000 obrotów to bardzo złudne wrażenie, że samochód jest szybki. I samochody 130 konne w dieslu nie są szybkie, co najwyżej poprawne Co do 2.0 TDI 140 w Tiguanie to osiągi ma porównywalne do QQ 1.2 w benzynie. 11.1 (wynik w automacie, w manualu będzie o 0.3 / 0.4 mniej) do setki Tiguana i 11.1 QQ to nie "bardzo na korzyść" (testy przeprowadzone przez autocentrum). Tiguan będzie miał na pewno lepszą dynamikę na 4 biegu w zakresie 60-100 ale w QQ 1.2 przy redukcji na 3 u wykorzystaniu obrotów do 6k osiągniemy wyniki porównywalne. Dodam tylko, że przesiadając się z diesla musiałem nauczyć się specyfiki benzyny z turbiną i nie zmieniać biegów przy 2 tysiącach obrotów jeśli chciałem wyprzedzić / "dynamicznie" ruszyć. Edytowane 13 Lipca 2014 przez JacekCe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanekoktagon Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 macie rację silnik 1.2 nie jest demonem predkości ale wystarcza do normalnej jazdy, jego zaleta jest jednak to co było powiedziane w materiale, jest przy odpowiednim traktowaniu bardzo oszczędny, i oto chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.