skull Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 zastanawia mnie taka sprawa jak to jest z tymi olejami do silnika bo co mechanik to inne teorie :? jak kupiłem swojego sunny Y10,zmieniłem mu olej na Castroll Magnatec 10W/40,po jakimś czasie zauważyłem małe plamki oleju po autem,okazało się że cieknie z pod miski olejowej i dwoch symeryngow :? uszczelkę miski olejowej wymieniłem i jeden z symeryngów,nadal są małe wycieki z symeryngu między skrzynią biegów a silnikiem,niedawno od znajomego mechanika usłyszałem taką teorię że taki np:Castrol Magnatec jest nowoczesnym olejem do silników nowej generacji dlatego mógł rozszczelnić mi poszczególne uszczelki,(przebieg mojego auta 160000),zaproponował żeby zmienić olej na zwykły mineralny i bedzie po problemie z wyciekami :? musze też przyznać że w zimie gdy olej jest gestszy nie zauważyłem wycieków :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Hmm... Nie ma reguły na jakim oleju pocieknie, a na jakim nie. Faktyczne- odnośnie Castrola Magnatec - widziałem juz parę rozszczelnień po zastosowaniu tego oleju. Nie oznacza to wcale, że jest do niczego- jest b. dobry, ale guma po wielu tyś. km i latach ekploatacji traci swe właściwości - twardnieje. Możesz spróbować z fajnym olejem półsyntetycznym - VALVOLINE MAXLIFE 10W/40 (półsyntetyk). Jest to olej który zawiera dodatki chroniące stare uszczelki gumowe przed dalszą degradacją. Możesz z nim spróbować. Powinno pomóc - olej ma naprawdę dobrą opinię u mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skull Opublikowano 2 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 kto pyta nie błądzi :wink: bo akurat o tym oleju nie słyszałem i że wogole są takie oleje ktore chronią stare uszczelki :idea: wielkie dzieki za podpowiedż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasin Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 jesli silnik ma mały przebieg to stosuje sie oleje syntetyczne poniewaz najlepiej chronia one silniki jesli okaze sie ze silnik bierze juz olej (syntetyczny) lub sa wycieki to zmioenia sie olej na polsyntetyk jesli silnik ma juz spory przebieg i na polsyntetyku bedzie to samo to nalezy zastosowac olej mineralny i teraz tak : mozna przechodzic z syntetyku na polsyntetyk czy mineralny i z polsyntetyku na mineralny nie wolno natomiast przechodzic z mineralnego na polsyntetyk czy syntetyk czy z polsyntetyku na syntetyk aha no i to ze cieknie to moze byc po prostu mina uszczelki czy uszczelniacza pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skull Opublikowano 2 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 ja coś podejrzewam że zle dobrałem olej,bo misce olejowej zmieniona została uszczelka na nową dla zlikwidowania jakiś nierowności dany był jeszcze silikon i na złączu dalej się poci :? na złączu skrzyni z silnikiem wyraznie widać mały wyciek i dlatego też kombinuję żeby narazie oszczędzić na pracochłonnym rozpaławianiu silnika i skrzyni i wlać mineralny olej ktory może zapobiegnie wyciekom :? lub jak wspomniał kolega "IHI" zastosować inny olej ktory ma dodatki zabezpieczajace stare uszczelki :? zbliża się wymiana oleju i tak gdybam sobie jak to rozegrać :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Podobo nic tak nie szkodzi silnikowi jak czeste zmiany oleju. Trzeba wziąść taki jak zaleca producent lub lepszy i się tego trzymać, jedynie pilnować terminów wymiany (czas lub przebieg co nastąpi szybciej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zicoo Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 no dobra....a czy da sie sprawdzic na jakim oleju sie jezdzi....... :?: :?: :?: bo ja niestety niewiem a wypadaloby zmienic niebawem :? Bo jak to byl synt lub pol synt to moge lac mineral ale wolalbym nie ryzykowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Najlepiej rozmawiać z poprzednim właścicielem, jak sie nie da to szukać jakieś naklejki pod maską lub w książce, jak wymieniane w szanującym sie warsztacie to powinno być. Można też pogadać z mechanikiem może coś rozpozna, Generalnie syntetyki rozpuszczaja wszelkie nagary więc jak pod korkiem oleju będzie czarno to masz mineralny. W moim (silnik CD20) jest texaco havoline diesel chyba 15w40 taki z zielonkawymi napisami i wchodzi 5l czyli cała bańka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 no właśnie rozmawiałem z mechanikiem który wcześniej dbał mo moje nowe stare sunny i powiedział żebym zalał to co było czyli texaco 10 W 40i nie kombinować ,wcześniej w mitsu., zalałem mobila i silnik zaczął brać olej tyle że nie czy to wina oleju czy silnika, dodatkowo opinia już kilku ludzi żeby unikać oleju z beczek tylko zapieczętowane i najlepiej rozlewane nie w polsce,oczywiście to tylko opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yarema Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 A co myślicie o oleju VAT 10W40 diesel, używam go od około 80 - 90 tys. km /regularnie zmieniając , zawsze w tym samym miejscu/, i jak dotąd bez problemu, choć ostatnio przy zabezpieczaniu podwozia na zimę /kilka dni po zmianie oleju/ zauwazyłem drobne wycieki w okolicy filtra i czujnika oleju. Wycieki są tylko tam tzn., że podłoga garażu jest czysta. Co ciekawe, zawsze zostawało trochę oleju na dnie pojemnika 5l, tym razem wymiana trwała dłużej, /olej dłużej ściekał/ i weszła cała piątka, czyli nie warto się śpieszyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 ...zauwazyłem drobne wycieki w okolicy filtra i czujnika oleju. Wycieki są tylko tam tzn., że podłoga garażu jest czysta..... To normalne. Po odkręceniu filtra zawsze troche poleci i wygląda jak wyciek, chyba że masz niedokręcony fitr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 właśnie temat samej wymiany ostatni raz wymieniałem olej sam ,po tym jak poruszona była ta kwestia na forum mitsu.,a więc podniosłem samochód w tę w tamtą i w ile możliwych stron, w międzyczasie zrobiłem browrka he he,po tem przepłukałem silnik litrem oleju w moim przypadku był to lotos mineralny,odczekałem ponownie,i potem zalałem olej docelowy,efekt był taki że olej był dużo dłuzej czysty a po wymianie w warsztacie momentalnie stał się czarny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kruk78 Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Moje autko ma przebieg 160tys. na razie nie bierze oleju, jeden gosc -mechanik powiedział ,ze to stary samochód i należy przejsc koniecznie na polsyntetyk, poprzedni właściciel-ponoć znawca, powiedział ,że leje taki od nowości -Mobil 1 5W50 syntetyk, i należy taki lać dalej, póki nie będzie poważnych problemów z wyciekami. Myśle,że trudno tutaj jednoznacznie odpowiedzieć. Większość osób polecało mi w moich poprzednich samochodach( od starych komunistycznych wynalazków po auta japońskie) abym lał Mobil bo co firma to firma-moze to dobra sugestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Moje autko ma przebieg 160tys. na razie nie bierze oleju, jeden gosc -mechanik powiedział ,ze to stary samochód i należy przejsc koniecznie na polsyntetyk, poprzedni właściciel-ponoć znawca, powiedział ,że leje taki od nowości -Mobil 1 5W50 syntetyk, i należy taki lać dalej, póki nie będzie poważnych problemów z wyciekami. Myśle,że trudno tutaj jednoznacznie odpowiedzieć. Większość osób polecało mi w moich poprzednich samochodach( od starych komunistycznych wynalazków po auta japońskie) abym lał Mobil bo co firma to firma-moze to dobra sugestia Jak nie bierze ci oleju (poza rozsądną ilość) i nie ma wycieków to wlej ten sam. Sam przebieg nie świadczy o kondycji silnika i konieczności przejścia na półsyntetyk. Na pewno twój sunny będzie bardziej zadowolony z dotychczasowego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyp Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam. Właśnie sprowadziłem z niemiec sunny z 93, 1.4 na elektronicznym gaźniku z udokumentowanym przebiegiem 95 kkm. Pierwsza rzecz jaka przyszła mi do głowyto wymiana oleju. I tu postawiłem na firme castrol. Problem polega na tym, że wszedłem na polską stronę a tam wypełniając formularz z godnie, którym firma castrol dobierze mi najleprzy olej otrzymał taki wynik, który z resztą wogóle mnie nie zaskoczył:Magnatec 10W-40 A3/B3 . Ale wszedłem jeszcze na niemiecką stronę castrola i analogicznie wypełniłem formularz i oto co otrzymałem: do wyboru !!! EDGE Formula RS 0W-40 EDGE Formula RS 10W-60 Castrol GTX9 Magnatec 5W-30 Czy kupując auto z tak małym przebiegiem z niemiec mam się sugerować tym co firma castrol sugeruje niemieckim obywatelom czy tym co sugeruje polskim skoro juz auto przyjechało do Polski ( i nie ważne że jest tu od kilku dni) ?? Proszę pomóżcie mi rozwiać moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.