Deorex Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Hej, od jakiegoś czasu, przy rosnących obrotach słychać dziwny metaliczny dźwięk. Jakby klekotanie. Pojawia się w okolicy 2200 - 2500 obrotów. Poniżej filmik na którym słychać ten dźwięk. pojawia się w 6 sekundzie i bardziej zauważalny w 25 sekundzie. Mechanicy nie amją pomysłu co to i mówią, że najlepiej wymieniać osprzęt po kolei. Ale to troche głupie rowiązanie.Filmik tu: https://www.dropbox.com/s/j5by613n6wxxtwf/MOV_0146.mp4 Jakieś pomysły, co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) rozrząd, napinacz łańcucha ... może olej już za rzadki Edytowane 11 Lipca 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 rozrząd, napinacz łańcucha ... może olej już za rzadki tu nie ma łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) teraz już wiem, pomyliłem z 2,4 i przypadkiem Arka 67 ( też mu klekotało na początku) mam nadzieję, że nie szukał napinacza Edytowane 11 Lipca 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Tak panewkowo słychać, a zawary regulowałeś kiedyś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deorex Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Spoko, wiem że tu łańcucha nie ma także spokojnie - silnik jest nadal w kupie Za zawory sie nie brałem. Do tego jeszcze kopci na czarno - nie wiem czy to jest powiązane ale stwierdziłem, że o tym wspomnę. Silnik ma świeżutkie końcówki wtryskiwaczy (BOSCH) więc na bank nie leją. czy ten stukot może mieć coś wspólnego z turbiną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Może jednak coś około zaworów skoro kopci? A oliwa smarująca silnik nie znika? Kontrolka ciśnienia oliwy się nie zapala na wolnych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deorex Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Z tego co wiem, to czarny dym jest wynikiem niedopalania paliwa w garach, które spala się dopiero w wydechu. Olej podobno pali się na biało/niebiesko. kontrolka oleju się nie świeci w żadnym wypadku (tylko przed uruchomieniem silnika, ale to standard). Za chwile sprawdzę poziom oleju ponownie. Co do stukotu to dochodzi od góry. Gdyby to był korbowód, to raczej byłoby to słychać od dołu silnika, od miski - tak mi przynajmniej powiedział znajomy, który ogarnia ten samochód całkiem nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deorex Opublikowano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 No dobra, wiem już co to było. Całe szczęście, że nie wymieniłem wałka rozrządu ani gniazd zaworów ani innych rzeczy o których pisaliście. Niepotrzebnie tylko wymieniłem końcówki wtryskiwaczy. Za spadek mocy jak i klekot odpowiedzialny był uszkodzony EGR. Wystarczyło go zablokować trytytką i auto jest jak nowe. 3 miesiące to trwało a mechanik już mi chciał turbine regenerować. Ręce opadają od tych naszych specjalistów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 To co możesz zrób sam, gorzej nie spier.....Z czałym szacunkiem dla naszych kolegów forumowych żyjących z majstrowania przy autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.