Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nie otwiera się bagażnik - manual


karibox1

Rekomendowane odpowiedzi

Hint nie wymieniaj zamka!

Problem: nie można otworzyć bagażnika albo raz można raz nie można.

Przyczyna: klamka przy zamykaniu nie wraca do swojego położenia wyjściowego i nie pozwala odblokować zamka centralnego. Wystarczy, że klamka 1mm nie dojdzie do swojego położenia naturalnego podczas zamykania i klapy nie otworzymy.

Rozwiązanie1: przy zamykaniu dopilnować by klamka była w swoim położeniu naturalnym jałowym

Rozwiązanie2: naprawić klamkę

Proces naprawczy:

  • rozebrać srebrny finisher z lampkami (od wewnątrz klapy)
  • łącznie jest tam 6 nakrętek na klucz nasadowy 10 (4 od finishera i 2 od klamki), plastikowy kołek biały i gumowy peszel.
  • zdejmujemy finisher
  • przy okazji widzimy tam cały syf i można to ogarnąć
  • odczepiamy drut sterujący pod klamką, bez problemu, jak w rowerze rękami
  • zamka nie zdejmujemy - nie ma tam co robić bo jest zanitowany
  • klamkę zdejmujemy i oglądamy
  • moim zdaniem warto kupić nową łącznie z finisherem
  • jeśli nie a wiadomo, że nie, moczymy klamkę w coli albo w wd40 i liczymy, że zacznie luźno działać, u mnie nie pomogło.
  • Można popróbować czyszczenia mechanicznego ale słabe dojście - oś klamki jest niedemontowalna
  • Smarujemy osie klamki smarem ptfe suchym białym,

Składamy wszystko do kupy i powinno działać.


Hint nie wymieniaj zamka!

Problem: nie można otworzyć bagażnika albo raz można raz nie można.

Przyczyna: klamka przy zamykaniu nie wraca do swojego położenia wyjściowego i nie pozwala odblokować zamka centralnego. Wystarczy, że klamka 1mm nie dojdzie do swojego położenia naturalnego podczas zamykania i klapy nie otworzymy.

Rozwiązanie1: przy zamykaniu dopilnować by klamka była w swoim położeniu naturalnym jałowym

Rozwiązanie2: naprawić klamkę

Proces naprawczy:

  • rozebrać srebrny finisher z lampkami (od wewnątrz klapy)
  • łącznie jest tam 6 nakrętek na klucz nasadowy 10 (4 od finishera i 2 od klamki), plastikowy kołek biały i gumowy peszel.
  • zdejmujemy finisher
  • przy okazji widzimy tam cały syf i można to ogarnąć
  • odczepiamy drut sterujący pod klamką, bez problemu, jak w rowerze rękami
  • zamka nie zdejmujemy - nie ma tam co robić bo jest zanitowany
  • klamkę zdejmujemy i oglądamy
  • moim zdaniem warto kupić nową łącznie z finisherem
  • jeśli nie a wiadomo, że nie, moczymy klamkę w coli albo w wd40 i liczymy, że zacznie luźno działać, u mnie nie pomogło.
  • Można popróbować czyszczenia mechanicznego ale słabe dojście - oś klamki jest niedemontowalna
  • Smarujemy osie klamki smarem ptfe suchym białym,

Składamy wszystko do kupy i powinno działać.

 

 

 

Klamki można dostać w polcar.pl po 65 nowe

post-58920-0-63116600-1405683300_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...