Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2di zapaliła sie kontrolka check od silnika


muchamati2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

dzis zapaliła mi sie kontrolka silnika. nie wiem co moze byc tego objawem poniewaz z samochodem nic sie nie dzieje, działa prawidłowo, nie wiem czy moze miec na to wpływ usuniecie egr ale na usunietym egr zrobiłem juz 1000km i wczesniej sie nie paliła. czy mozna ja jakos recznie skasowac czy lepiej podpiac pod kompa??? zauwazyyłem tez ze po usunieciu tego egr cos mi wiecej pali :/ za 30zł tj 5,5 litra robie 75km :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z ciekawości najpierw bym się podpiął pod kompa i sprawdził co to jest - mnie osobiście by to nie dało spokoju.

Jaki sens jest cały czas kasować błąd, jeśli takowy będzie się na okrągło zaświecał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi wyższe spalanie bez EGR - w jaki sposób usuwałeś?

Bo jeśli tylko przez odpięcie wtyczki, to może został odłączony w pozycji otwartej?

 

Sam EGR w silniku di nie generuje błędu. W dci już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyższość? inne rozwiązanie.

Tak samo jak inna turbina - VTG dmucha już od dołu, ale za to stała geometria jest mniej awaryjna.

Teoretycznie dci (common rail) powinien być bardziej oszczędny, ale mi po mieście wychodzi poniżej 7,5 i poniżej 6 w trasie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie jest dziwne - przecież komputer nie wie, że odpięto EGR, zatem podaje takie same dawki paliwa.

Powinno to zaowocować nieco uboższą mieszanką, gdyż w zimnym i czystym powietrzu, bez dodatku spalin może rozpuścić się więcej paliwa - znika więc kopcenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe spalanie jest dziwne - przecież komputer nie wie, że odpięto EGR, zatem podaje takie same dawki paliwa.

Powinno to zaowocować nieco uboższą mieszanką, gdyż w zimnym i czystym powietrzu, bez dodatku spalin może rozpuścić się więcej paliwa - znika więc kopcenie.

 

Nie wiem komu odpowiadałeś, ja tylko tak wspomniałem iż moja Tinka Dci zaczęła więcej palić, lecz nic z EGR nie kombinowałem prócz przemycia i przeczyszczenia na wiosnę, ale już w tedy więcej paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj na diagnostyce, podpiął mi kompa i wywaliło ze sa zawirowania przy zaworze egr, komputer nie moze obliczyc dawki paliwa. koles mi skasował błąd, a ja jutro chyba przeczyszce cały układ egr i wstawie go z powrotem. usunąłem go poprzez wstawienie zaslepki za zaworem i usuniecie grzybka, wtyczki nie odpinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o prosze jednak jakiś błąd jest w di moze trzeba robic jak w dci po przez dołożenie opornika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze w tym moim tino jest inaczej niz w n16. Zamontowałem dzis z powrotem tego egr, zobacze czy spadnie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zwykły 2.2 114koni dłubniety  na 125 w firmie alltuning

 

załoztłem z powrotem tego egr, zrobiłem 100km i znów sie zapalił check

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś przepływomierz?

tankujesz dobre paliwo?

 

mi raz na trefnym paliwku świecił się check i spalanie po mieście doszło pod 10L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie egr sprawdzałeś metodę na zworkę? 

ja woze kawałeczek kabelka wrazie gdyby zapaliasie kontolka to szybka ja z czytam bo czasem drugi raz sie nie zapala tylko po pwenym czasie 

miałem tak gdy przeplywomierz był zamienikiem az wkoncy zwrociłem go jako wadliwy i kupiłem ori

swoja mozesz poczyscic jeszcze dla pewnosci preparatem a zworke do bledow mozesz wozic w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie zauwazyłem ze strasznie jest mulasty do 2tys obrotów, odpiołem przepływke i jakby lepiej sie zbierał ale tez bez szału, musze dzis zrobic zworke i zczytac ten błąd, gadałem z mechanikiem to mozliwe ze przyciał sie egr albo ze którys z zaworków podcisnienia sie zablokował, po urlopie ma mi to ogranac. A co myslicie na temat przepływki z allegro za 100zł??? duzo tego jest ale nie wiem jak z jakoscia.

 

P.s chciałem odczytac metaoda na zworke ale kontrolka nic nie reaguje

 

p.s udało mi sie odczytac (złacze obd jest odwrotnie zamontowane :P) ale odczytałem 5 wonych migniec i 5 szybkich 1sek nic i od nowa

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie bierz pod uwage te za 100 kupiłem jedan ponad rok pojezdziłem i padła druga niecały rok a teraz ori i odrazu wieksza predkosc maksymalna wczesniej tylko 180km/h a teraz ponad 200km/h auto po czipie bylo juz na forum aby wystrzegac sie podrobek

a preparat ktorym czysciłem to nic innego jak odtłuszczacz do tarcz hamulcowych za 10 zl z cpnu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie bierz pod uwage te za 100 kupiłem jedan ponad rok pojezdziłem i padła druga niecały rok a teraz ori i odrazu wieksza predkosc maksymalna wczesniej tylko 180km/h a teraz ponad 200km/h auto po czipie bylo juz na forum aby wystrzegac sie podrobek

a preparat ktorym czysciłem to nic innego jak odtłuszczacz do tarcz hamulcowych za 10 zl z cpnu

a ile dałes za oryginał?? nówka czy uzywana??? co myslisz o tym błedzie co mi wywalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowka kolo 400 stowek z allegro a blad to musisz z czytać zaraz jak sie pojawi ja nawet nie gasilem auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...