Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144 2.0 TD] ładowanie akumulatora w wyższych partiach obrotów


baciarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałebym się zapytać, czy ktoś miał podobne zjawisko jakie ja zaobserwowałem.

 

Na początek napiszę, że 2-3 lata temu padło mi całkowicie ładowanie więc postanowiłem ze względu na wiek auta i przechodzenie starego alternatora wymienić go na nowy. Zakupiłem nówkę za 400 zł mając nadzieję na długi w miarę żywot. 2-3 lata chodziło wszystko ok, poza niewielkim falowaniem obrotów przy włączonym kierunkowskazie nic się nie działo.

 

Zauważyłem od kilku dni, że powyżej 3 tys obrotów zaczyna migać kontrolka ładowania. Zainteresowałem się tym i na postoju wcisnąłem gaz na 3 tys obrotów i widzę, że kontrolka mruga. W takt mrugania zmienia się też obciążenie silnika bo nieco podwyższa i obniża obroty (świeci podwyższa (nie ładuje) nie świeci obniża (ładuje)). Na zgaszonym silniku mam 12.6 V na akumulatorze (chyba nawet radio chodziło) jak wlącze światła to spada do 12.45. Czyli aku naładowany na full (6 letnia centra). Zapalam silnik i mam 12,45-12,5 V.

Dodając gazu ładowanie zwiększa się do 13 jak więcej walnę to do 13,5V.

 

I teraz tak. Wg. dotychczasowej wiedzy zdobytej mam zwalony alternator bo ma dawać 14-14,4 V. Ale z drugiej strony jak AKU jest naładowany na full i na zewnątrz jest 30 stopni w cieniu a w komorze silnika sporo więcej to po co ma ładować i przeładować akumulator.

NIe zakładałbym tematu gdyby nie ta kontrolka co mi zaczyna mrugać przy 3 tys obrotów.

 

I teraz pytanie do znawców tematów czy wszystko jest ok, a to mruganie to objaw rozłączania ładowania naładowanego akumulatora, zabezpieczenie przed zniszczeinem aku ?

Czy coś zaczyna jednak się psuć i zaraz pierdyknie całkiem. Poza tą kontrolką nie mam żadnych negatywnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i padł niestety. Wydawał z siebie jakieś dźwięki, jak się wysypał to nastała cisza.

Musze zapytać się czy nie ma lepszych alternatorów - na tym zrobiłem może 35 tys (3 lata) - to dziękuje bardzo, żeby zmieniać go częściej niż rozrząd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj nowego (wszystko to chińszczyzna) tylko zregeneruj oryginał na dobrych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spoko cena. Ogólnie za samą regenerację ~150-250PLN (zależnie co jest do roboty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie 250 zł kosztowała sama regeneracja. 80 zł wyciągnięcie i włożenie do auta. Z racji tego, że chłodnicę trzeba wyciągać to chyba specjalnie dużo nie wyszło.

Poprzednim razem sam wyciągałem, ale tym razem nie miałęm gdzie się z tym rozłożyć więc trzeba było odżałować.

 

Zastanawiam się nad założeniem świateł LED do jazdy dziennej - zawsze to jakaś ulga dla alternatora i może mniej się będzie nagrzewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...