raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Witam wszystkich. Mam problem z moim nissanem, nie mogę odpalić auta. Po przejechaniu 500 kilometrów zatrzymałem się na parkingu na odpoczynek, auto zgasiłem jak zwykle po ostudzeniu turbiny. Po godzinie przerwy już odpalić nie chciał. Niestety skończyło się na wezwaniu lawety. Gość od holowania psiknął samostartem do filtra powietrza i auto "zagadało", posprawdzał bezpieczniki, ponaciskał pompkę na filtrze i paliwo zaczęło wypływać ze zdjętego wężyka. Stwierdził że padła pompa paliwa. Kolega podpowiedział mi że może być to również problem zaworkiem blokującym odpływ paliwa z listwy po wygaszeniu silnika, mógł sie zawiesić. Nie dało mi to spokoju, odkręciłem element po prawej stronie listwy, podobno jest to regulator ciśnienia paliwa na listwie, i z wężyka po przekręceniu rozrusznika popłynęło paliwo to raczej nie pompa, chyba że ciśnienie jest zbyt niskie. Mam pytanie, gdzie jest ten zaworek odcinający, to sprawdzę czy dostaje napięcie lub się nie zawiesił oraz bardzo proszę o porady i sugestie co do mojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Podłącz skaner OBD i sprawdź jakie błędy są w komputerze. Jeśli to problemy z czujnikami to na pewno coś się pojawi. W trakcie jazdy nei miałeś dziwnych objawów dławienia przy przyspieszaniu etc?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Właśnie nie, żadnych dziwnych objawów wcześniej. Skanera niestety nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 jak się check engine nie pali to nie ma błędów i nie warto płacić nikomu za podpięcie kompa i sprawdzenie bo i tak nic nie pokaże. Zresztą można samemu zczytać błędy, jest opisane w "how to". Jak już chcesz podpinać pod kompa to żeby sprawdzić ciśnienie na listwie, powinno być ok 400bar. Jak jest mniej to nie zapali. Ale zanim zaczniesz wydawać kasę to sprawdź wtyczki od czujnika położenia wału (koło skrzyni biegów) i czujnika położenia wałka rozrządu (koło pompy vacuum). Kup jakiś psikacz do złączek elektrycznych i przeczyść. Długo chodził na tym samostarcie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Na samostarcie chwilkę, tylko "zagadał" jakieś 2 sek. Posprawdzam kostki i napiszę jak jest. Dzięki. Ps. Check engine się nie pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 (edytowane) Nie wszystkie błędy są sygnalizowane przez Check Engine. Sprawdzałeś napięcie na świecach żarowych?? Jak możesz to zrób samo-diagnostykę. Edytowane 22 Lipca 2014 przez sq9mcs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 (edytowane) jak się check engine nie pali to nie ma błędów i nie warto płacić nikomu za podpięcie kompa i sprawdzenie bo i tak nic nie pokaże. Zresztą można samemu zczytać błędy, jest opisane w "how to". Jak już chcesz podpinać pod kompa to żeby sprawdzić ciśnienie na listwie, powinno być ok 400bar. Jak jest mniej to nie zapali. Ale zanim zaczniesz wydawać kasę to sprawdź wtyczki od czujnika położenia wału (koło skrzyni biegów) i czujnika położenia wałka rozrządu (koło pompy vacuum). Kup jakiś psikacz do złączek elektrycznych i przeczyść. Długo chodził na tym samostarcie? kostki posprawdzałem i przeczyściłem, nie pomogło Nie wszystkie błędy są sygnalizowane przez Check Engine. Sprawdzałeś napięcie na świecach żarowych?? Jak możesz to zrób samo-diagnostykę. Napięcia: pierwsza od lewej- 4 piny dwa górne 5V i masa, dolny lewy 255V, prawy 295V druga- 4 piny dwa górne jak w pierwszej dolny lewy napięcie pulsuje od 0 do ok.400V, dolny prawy 415V trzecia i czwarta tak jak w drugiej Muszę jeszcze zerknąć jak się robi samodiagnostykę kostki posprawdzałem i przeczyściłem, nie pomogło Napięcia: pierwsza od lewej- 4 piny dwa górne 5V i masa, dolny lewy 255V, prawy 295V druga- 4 piny dwa górne jak w pierwszej dolny lewy napięcie pulsuje od 0 do ok.400V, dolny prawy 415V trzecia i czwarta tak jak w drugiej Muszę jeszcze zerknąć jak się robi samodiagnostykę Coś mi nie wychodzi wejście w procedurę diagnozowania błędów. Dobrze to robię? Kluczyk na ON przez 3 sek. potem 5 razy gaz do oporu w ciągu pięciu sek. potem poczekać 7 sek. i wcisnąć gaz na 10 sek. aż zacznie migać check engine, Edytowane 22 Lipca 2014 przez raphael5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 wciskasz do oporu i całkowicie puszczasz?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 wciskasz do oporu i całkowicie puszczasz?? Hmmm... spróbuję jeszcze, może robiłem to niedokładnie. Hmmm... spróbuję jeszcze, może robiłem to niedokładnie. 10 razy próbowałem i nie potrafię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Masz 5sek. żeby wcisnąć pedal x5, jeżeli zrobisz to szybciej to i tak musisz poczekać do końca tych 5sek. i dopiero od tego momentu poczekać jeszcze 7sek. Polecam robić to ze stoperem, włączasz zapłon ze stoperem w tym samym czasie i czekasz 3sek, wciskasz pedał x5 i czekasz do 15sec, następnie wciskasz i trzymasz aż zacznie migać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Masz 5sek. żeby wcisnąć pedal x5, jeżeli zrobisz to szybciej to i tak musisz poczekać do końca tych 5sek. i dopiero od tego momentu poczekać jeszcze 7sek. Polecam robić to ze stoperem, włączasz zapłon ze stoperem w tym samym czasie i czekasz 3sek, wciskasz pedał x5 i czekasz do 15sec, następnie wciskasz i trzymasz aż zacznie migać. Spróbuje z samego rana. Dzięki za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 bez świec żarowych auto też odpali - zwłaszcza latem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) Auto dalej unieruchomione. Skaner był podpięty, i wykazuje brak lub za małe ciśnienie na listwie. Pompa podaje, lecz paliwo ledwo sika po odkręceniu przewodu. Sprawdziłem też kluczyk, czy aby to nie immo. Po rozmowach z mechanikiem zasugerował mi że problem leży po stronie elektrycznej tzn. któryś kabelek od sterowania pompy lub jeden z zaworów na pompie. Pompa, jak pewnie wiecie, umiejscowiona że lepiej się jej skryć nie dało. Posiada ktoś schemat elektryczny do tego modelu? Edytowane 29 Lipca 2014 przez raphael5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Podaj konkretny symbol błędu. Jaki masz przebieg? Wymieniałeś zawór SCV w pompie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Przebieg 253tys. i zaworu jeszcze nie wymieniłem. Auto mam od 174tys. Przebieg realny. Kodu błędu nie mam teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 UUUU to może już pompa zdechnąć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Zawory SCV padają średnio po 80 tyś, czyli mniej więcej pasuje, były objawy niedostatku paliwa pomiędzy 2 a 3 tyś obrotów? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Właśnie że nie było żadnych objawów, i może to zamydla obraz problemu. Jak pisałem stało się to na trasie po wygaszeniu silnika. Jeżeli zawór nie podaje na listwę to komputer pokaże błąd na pompie czy błąd na czujniku ciśnienia paliwa w listwie jak u mnie? Sprawdzania dzień następny: Zawory SCV obydwa sprawne, czujnik na wale działa. Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu byłby uszkodzony silnik by pewnie zaskoczył ale nierówno pracował. To znaczy że pompa dokonała żywota. Zamówiłem jednak czujnik żeby mnie później sumienie nie gryzło jak będę płacił w warsztacie za wymianę pompy. Jest to ostatnia rzecz jaką mogę sam zrobić. Napisze później jak wyszło. Może ten mój przypadek pomoże komuś jeszcze. Czujnik wymieniłem i nic nie pomogło. Poluzowałem przewody paliwowe na listwie, przy kręceniu rozrusznikiem paliwo sika dosyć mocno. Ręce mi już opadły z bezsilności. Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez raphael5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 jak sprawdziłeś że zawory SCV są sprawne? Napisałeś że sprawdziłeś oba zwory, więc nie masz silnika dCi tylko DI. wlałeś do baku benzynę albo wodę że pompa miałaby tak nagle paść? daj jej na razie spoków. Jakie to ciśnienie pokazało na tym kompie? Podaj jakieś konkrety... Zaglądałeś do baku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Nie da się sprawdzić zaworów SCV. ECM nie monitoruje ich pracy tylko używa ich do regulacji ciśnienia. Jak zawór nie domaga to jego reakcja jest opóźniona i stąd problemy z samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Nie da się sprawdzić zaworów SCV. ECM nie monitoruje ich pracy tylko używa ich do regulacji ciśnienia. Jak zawór nie domaga to jego reakcja jest opóźniona i stąd problemy z samochodem. Wiem, tylko kolega Raphael napisał że zostały sprawdzone, więc jestem ciekawy jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 jak sprawdziłeś że zawory SCV są sprawne? Napisałeś że sprawdziłeś oba zwory, więc nie masz silnika dCi tylko DI. wlałeś do baku benzynę albo wodę że pompa miałaby tak nagle paść? daj jej na razie spoków. Jakie to ciśnienie pokazało na tym kompie? Podaj jakieś konkrety... Zaglądałeś do baku? Wykręciłem je i podłączyłem do kostek. Mazakiem zrobiłem ślad w tym małym otworku na końcu, kolega przekręcił rozrusznikiem a ja obserwowałem czy jest jakaś reakcja. Wartości ciśnienia nie mogę podać, nie mam już jak sprawdzić. Do baku nie zaglądałem. O wlaniu czegokolwiek innego niż ropa nie może być mowy. Auto wygasiłem na postoju i już nie odpalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Więc dalej masz nie sprawdzone zawory SCV. Reakcja zaworu będzie, ale nie będzie ona na tyle szybka jak wymaga tego pompa. Mój stary zawór SCV wyciągnięty też działał. Jednak jego wymiana przywróciła samochód do pełnej sprawności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphael5 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Więc dalej masz nie sprawdzone zawory SCV. Reakcja zaworu będzie, ale nie będzie ona na tyle szybka jak wymaga tego pompa. Mój stary zawór SCV wyciągnięty też działał. Jednak jego wymiana przywróciła samochód do pełnej sprawności. Przywróciłeś mi nadzieję że to nie pompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho352 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy X-trail. Ja od 3 miesięcy nie mogę się zaliczać do szczęśliwych.!!No ale pozwólcie że od początku ; Trzy miesiące temu tak z dnia na dzień mój ''x'' nie chciał mi zapalić akumulator wyzionoł ducha i żadnej reakcji .od tego dnia zaczęła się moja droga przez mękę . wymiana filtra paliwa - nicświece żarowe sprawne-nic wymiana zaworków na pompie -nic montaż zaworków zwrotnych przed filtrem i za filtrem paliwa -nicpróba palenia na tak zwanego ''plaka'' się powiodła auto zapaliło ,próba na drodze wszystko ok .nie kopcił ,moc normalna ,brak falowania obrotów celowe gaszenie i odpalanie ponowne bez żadnych komplikacji . Wydawało by się że po temacie ,ale nic z tego rano wsiadam do auta i nie zapala !! .Ponownie zapaliłem na ''plaka'' i cały dzień wszystko ok.Dwa tygodnie odpalanie na plaka można się do tego przyzwyczaić ale stwierdziłem że tak nie może być .Odwiedziłem dobrego mechanika zostawiłem do diagnozy i naprawy .diagnoza kompem nic nie pokazała .zostały sprawdzone wtryski'' diesel serwis Sobótka koło Wrocławia specjalizacja ''denso'' - okazały się sprawne czujnik położenia wału -sprawnyczujnik położenia wałka rozrządu - sprawnyczujnik ciśniena paliwa na listwie -sprawny zostało sprawdzone ciśnienie na tłokach wyrok mechanika ''niskie ciśnienie na 1,4 tłoku .został wymontowany silnik blok poszedł do tulejowania zostały założone nowe pierścienie ,planowanie głowicy +gniazda zaworowe . do w/w serwisu pojechała pompa -sprawna w 100% Złożenie silnika ustawienie łańcuszka rozrządu itd... Ponowny montaż próba i Tego się nie spodziewałem w najgorszych snach nissan nie zapala !!! ręce mi opadają, mechanik z 30 paro letnim stażem potwierdzam jego dobrą ''fachowość '' .Sprawdzamy jeszcze raz wszystkie połączenia , jeszcze raz ustawiamy dla pewności rozrząd i próba . -nie zapala.Silnik uruchamia się teraz tylko za pomocą '' plaka'' wtryskiwanego do kolektora gaśnie po odjęciu .Nie mam już siły walczyć z tym autem tak bardzo bym chciał aby mój x-trail znów powrócił do pełnej sprawności koledzy pomóżcie proszę jestem zdesperowany .Pozdrawiam wszystkich KRZYSIEK .TEL.665-222-902. krzycho352 Posty: 1 Dołączył(a): wczoraj, o 14:58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.