Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Polibusze


Piotrastorun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas na wymianę tuleji .Zdecydowałem się na zestaw polibuszy.Zestaw należy pomierzyć gdyż wykonany jest mało dokładnie i żeby dwa razy nie demontować ,radze sprawdzić w imadle,na stole niż pod samochodem jak w moim przypadku.Musiałe rozwiercać tulejki bo nie były do końca przetoczone.

Same tulejki tez należy pomierzyć gdyż mają różne kołnierze które dystansują drążki.post-55488-0-46933600-1406300461_thumb.jpgchyba widać różnicę wysokości kołnierza


i jeszcze kilka fotekpost-55488-0-10985100-1406300884_thumb.jpgpodkład epoksydowy po piaskowaniu

post-55488-0-40814700-1406300946_thumb.jpgpolibusze na miejscu na smarze silikonowym


post-55488-0-54812100-1406301313_thumb.jpgmój patent jak samemu naciągać drążki. :showoff:

post-55488-0-06127400-1406300433_thumb.jpg

post-55488-0-89192800-1406300580_thumb.jpg

post-55488-0-43314400-1406300624_thumb.jpg

post-55488-0-21556900-1406301024_thumb.jpg

post-55488-0-78090900-1406301051_thumb.jpg

post-55488-0-23048800-1406301084_thumb.jpg

post-55488-0-72027000-1406301118_thumb.jpg

post-55488-0-22162900-1406301159_thumb.jpg

post-55488-0-24057300-1406301244_thumb.jpg

post-55488-0-59709500-1406301285_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 widzę kamizelkę i to "coś" na 10-tym zdjęciu ... czyżbyś pracował w rozrywce?  :whistle:  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 10 to kowadełko :devil:

do sierpnia wolne to wóz trzeba podleczyć ,bo potem aż do śniegów będzie walka.

Edytowane przez Piotrastorun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model -zrob to sam-sam -robiłem z butli od LPG,separator cyklonowy,spręzarka z kasiramy ,dysza weglik wolframu ,piasek z kasiramy

i naprzód.Sporo jest w necie jak samemu zrobić piaskarkę syfonową.Jest sporo błędów ale ogólnie działa i to jak dla mnie super.

Kiedy chcę to sobie robię ,noi za darmochę.Mogę zrobić dokładniejsze fotki piaskarki syfonowej.

A teraz ostanie tuleje tyłu,bez kiforka sam bym chyba nie dał rady naciągnąć drążka,potrzebna 3 ręka.post-55488-0-75373000-1406315365_thumb.jpgniestety trzeba docinać samemu

 

post-55488-0-34447900-1406315407_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezła gimnastyka z tym Panhardem, no nie?  :thumbsup:


wstrzymajcie się do jutra , co? 

albo ... Piotrek , nie bądź wiśnia :)  ...załóż nowy temat o wyposażeniu garażu i takich tam różnych wynalazkach własnej roboty

może ktoś jeszcze zechce się pochwalić, byłoby fajnie  :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chyba z tydzień temu też na to wpadłem ... po awansie  :o

czyli myślimy podobnie, muzyka też ta sama ... i jeszcze filmy z Patrolami  :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za przód , najpierw wsporniki wahacza.Bez palnika z podłogi bez szans,młot 5kg i jakoś puściło.

Prawy wspornik jest ok, ale lewy chyba będę napawał i do tokarza.Czy ktoś już miał taki przypadek że pod tuleją się wyrobiło?


Jeszcze jedno pytanie jak wycinacie tą miseczkę wewnętrzną , ktoś zaspawał w górnej części.

 

post-55488-0-88724600-1406403625_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś większe elementy np błotnik czy coś

 

Bo koledze dałem butle 42 litry lpg walczaka i to sobie przerobił na piasek do tego ma spory kompresor też s butli lpg tak ze 2x50 litrów i porządną sprężarkę to jednak mówił że za słabe ,,,choć małe elementy spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że da radę wszystko zależy od kilku składowych(średnica dyszy,wielkość piasku,ciśnienie),nie długo będę własnie próbował przednie błotniki reanimować.Dam znać jak poszło.

Czy ktoś wie jak nazywa się ten element zawieszenia z fotki.Wspornik?Łącznik?Stabilizator?-wahacza.

post-55488-0-99624800-1406477606_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, w I-ym poście na 8-ym zdjęciu widać drążek ze wzmocnieniem jakowymś ... czemuś to służy konkretniej czy tak sobie  :huh: ?

a propo's samych polibuszy ... te kupione przez Tomka wydają się wręcz idealnie bliźniacze względem siebie ... do tego ich wykończenie, sposób pakowania, no ogólnie wszystko sprawia wrażenie solidności producenta, smar również był w komplecie

nie wiem jak przedstawia się to cenowo, ale te Twoje względem Tomkowych wyglądają na jakąś garażową manufakturę  :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 8 fotce widać listwe mocowania przewodów ABS,

no moje polibusze 315pln z przesyłką najtwardsze niebieskie do OFFu(Są na allegro) z racji że cięzary po lesie woże tak zadecydowałem.Wykonane jak widać,też smar jes,też ładnie zapakowane.

Umnie dziś 36 stopni,auto w pełnym słoncu a ja pod nim-masakra-sauna.Narazie przerywam projekt wymiany reszty tuleji.

Chciałem z tego miejsca podziękować Koledze Anrzejowi za regenerację drążka i dotoczenie nowych podkładek 53mm z blachy 5mm.Wielkie dzięki za pomoc,moje już były do niczego.Auto skręciłem i pierwsze wrażenie bardzo pozytywne,auto odziwo stoi wyżej.

Kiedyś na starych gumach pomimo podkrecenia luz pomiędzy gumą dolnego wahacza wynosił 0,5cm(guma ta od żuka czy Lublina)

A teraz ok 2cm na gumą,auto prowadzi się pewniej,kierownica sama się wyprostowała-hhehe.

Kilka fotek z operacji,teraz widać przewagę własnej piaskarki,Wypiaskowałem miejsce gdzie miała być wspawana miseczka,słabe dojscie innym sprzetem.


Burza u mnie dlatego na dwa razy piszę.

post-55488-0-35758800-1406660430_thumb.jpg-takie miski miałem

post-55488-0-54330000-1406660487_thumb.jpg-a to Andrzejowe

post-55488-0-90144400-1406660557_thumb.jpg-pomalowane

post-55488-0-49463700-1406660613_thumb.jpg-ustawianie przed spawaniem

post-55488-0-31603800-1406660676_thumb.jpg-nowe podkładki co Andrzej wytoczył

post-55488-0-50412600-1406660794_thumb.jpg-i gotowe

post-55488-0-29107700-1406660038_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piotr, pamiętasz może ile luzu wewnątrz "miseczek" miała tuleja od polibuszy ?  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

trochę się dziwię że miałeś problemy z polibuszami ja biorę z deuter polska to producent z jaworzna i wszystkie pasują ideal.a miałeś wyrobiony otwór na wsporniki wahacza dolnego w ramie bo mam na to patent.bardzo tani

Edytowane przez łysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wsporniki wahacza dolnego" - drążki reakcyjne 

nie to, żebym się czepiał ale dla zachowania pewnej ścisłości terminologii tutaj używanej  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemi ale terano nie posiada drążków reakcyjnych .morze żle ujołem temat technicznej nazwy tej części wachacza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, no to sorry ... dotychczas używaliśmy właśnie tego terminu, widocznie błędnie  :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym się wymądrzał, ale jest to druga część nośna wahacza dolnego. Wykonano to w ten a nie inny sposób ze względu na kształt ramy, dawniej drążek reakcyjny służył w autach osobowych do regulacji kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a ta część naszego wahacza jest częścią elastyczą skręconą na stałe,choć miałem klientów którym próbowano regulować geometrię na tym drążku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polemizuję, żeby tematu nie kasztanić ... poza tym nie jestem autorem tej terminologii, nie chciałem tylko dopuścić do bałaganu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemi ale terano nie posiada drążków reakcyjnych .morze żle ujołem temat technicznej nazwy tej części wachacza .

 

jest to drążek reakcyjny i nie ma co do tego wątpliwości, tak się to nazywa

- przenosi obciążenia wzdłużne od koła (reakcje) i jest drążkiem

- z tłumaczenia dokumentacji producenta na pl tak tez wychodzi (tension rod)

- to na czym reguluje się geometrię nie ma znaczenia, w terrano akurat jest to tylko górny wahacz

 

element nr 23

 

14543484001988.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wahaczach reguluje się kąt pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

no to jest właśnie geometria ale na wahaczu górnym tylko sie reguluje no chyba że miałeś na myśłi wahaczach lewym i prawym górnym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...