Piotrastorun Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Nadszedł czas na wymianę tuleji .Zdecydowałem się na zestaw polibuszy.Zestaw należy pomierzyć gdyż wykonany jest mało dokładnie i żeby dwa razy nie demontować ,radze sprawdzić w imadle,na stole niż pod samochodem jak w moim przypadku.Musiałe rozwiercać tulejki bo nie były do końca przetoczone. Same tulejki tez należy pomierzyć gdyż mają różne kołnierze które dystansują drążki.chyba widać różnicę wysokości kołnierza i jeszcze kilka fotekpodkład epoksydowy po piaskowaniu polibusze na miejscu na smarze silikonowym mój patent jak samemu naciągać drążki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 widzę kamizelkę i to "coś" na 10-tym zdjęciu ... czyżbyś pracował w rozrywce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) na 10 to kowadełko do sierpnia wolne to wóz trzeba podleczyć ,bo potem aż do śniegów będzie walka. Edytowane 25 Lipca 2014 przez Piotrastorun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 też podsłucham bo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 model -zrob to sam-sam -robiłem z butli od LPG,separator cyklonowy,spręzarka z kasiramy ,dysza weglik wolframu ,piasek z kasiramy i naprzód.Sporo jest w necie jak samemu zrobić piaskarkę syfonową.Jest sporo błędów ale ogólnie działa i to jak dla mnie super. Kiedy chcę to sobie robię ,noi za darmochę.Mogę zrobić dokładniejsze fotki piaskarki syfonowej. A teraz ostanie tuleje tyłu,bez kiforka sam bym chyba nie dał rady naciągnąć drążka,potrzebna 3 ręka.niestety trzeba docinać samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 niezła gimnastyka z tym Panhardem, no nie? wstrzymajcie się do jutra , co? albo ... Piotrek , nie bądź wiśnia ...załóż nowy temat o wyposażeniu garażu i takich tam różnych wynalazkach własnej roboty może ktoś jeszcze zechce się pochwalić, byłoby fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 spoko jutro opiszę co i jak.założę temat piaskarka,do jutra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 ok, trzymamy za słowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 ja chyba z tydzień temu też na to wpadłem ... po awansie czyli myślimy podobnie, muzyka też ta sama ... i jeszcze filmy z Patrolami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Zabrałem się za przód , najpierw wsporniki wahacza.Bez palnika z podłogi bez szans,młot 5kg i jakoś puściło. Prawy wspornik jest ok, ale lewy chyba będę napawał i do tokarza.Czy ktoś już miał taki przypadek że pod tuleją się wyrobiło? Jeszcze jedno pytanie jak wycinacie tą miseczkę wewnętrzną , ktoś zaspawał w górnej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 a próbowałeś większe elementy np błotnik czy coś Bo koledze dałem butle 42 litry lpg walczaka i to sobie przerobił na piasek do tego ma spory kompresor też s butli lpg tak ze 2x50 litrów i porządną sprężarkę to jednak mówił że za słabe ,,,choć małe elementy spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Myślę że da radę wszystko zależy od kilku składowych(średnica dyszy,wielkość piasku,ciśnienie),nie długo będę własnie próbował przednie błotniki reanimować.Dam znać jak poszło. Czy ktoś wie jak nazywa się ten element zawieszenia z fotki.Wspornik?Łącznik?Stabilizator?-wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Piotr, w I-ym poście na 8-ym zdjęciu widać drążek ze wzmocnieniem jakowymś ... czemuś to służy konkretniej czy tak sobie ? a propo's samych polibuszy ... te kupione przez Tomka wydają się wręcz idealnie bliźniacze względem siebie ... do tego ich wykończenie, sposób pakowania, no ogólnie wszystko sprawia wrażenie solidności producenta, smar również był w komplecie nie wiem jak przedstawia się to cenowo, ale te Twoje względem Tomkowych wyglądają na jakąś garażową manufakturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Na 8 fotce widać listwe mocowania przewodów ABS, no moje polibusze 315pln z przesyłką najtwardsze niebieskie do OFFu(Są na allegro) z racji że cięzary po lesie woże tak zadecydowałem.Wykonane jak widać,też smar jes,też ładnie zapakowane. Umnie dziś 36 stopni,auto w pełnym słoncu a ja pod nim-masakra-sauna.Narazie przerywam projekt wymiany reszty tuleji. Chciałem z tego miejsca podziękować Koledze Anrzejowi za regenerację drążka i dotoczenie nowych podkładek 53mm z blachy 5mm.Wielkie dzięki za pomoc,moje już były do niczego.Auto skręciłem i pierwsze wrażenie bardzo pozytywne,auto odziwo stoi wyżej. Kiedyś na starych gumach pomimo podkrecenia luz pomiędzy gumą dolnego wahacza wynosił 0,5cm(guma ta od żuka czy Lublina) A teraz ok 2cm na gumą,auto prowadzi się pewniej,kierownica sama się wyprostowała-hhehe. Kilka fotek z operacji,teraz widać przewagę własnej piaskarki,Wypiaskowałem miejsce gdzie miała być wspawana miseczka,słabe dojscie innym sprzetem. Burza u mnie dlatego na dwa razy piszę. -takie miski miałem -a to Andrzejowe -pomalowane -ustawianie przed spawaniem -nowe podkładki co Andrzej wytoczył -i gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Piotr, pamiętasz może ile luzu wewnątrz "miseczek" miała tuleja od polibuszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babcuk Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 u mnie tak to wyglądało https://drive.google.com/folderview?id=0Bw-yWv6b_eLRZy1UTi1zNTBTcHM&usp=sharing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) trochę się dziwię że miałeś problemy z polibuszami ja biorę z deuter polska to producent z jaworzna i wszystkie pasują ideal.a miałeś wyrobiony otwór na wsporniki wahacza dolnego w ramie bo mam na to patent.bardzo tani Edytowane 17 Stycznia 2015 przez łysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 "wsporniki wahacza dolnego" - drążki reakcyjne nie to, żebym się czepiał ale dla zachowania pewnej ścisłości terminologii tutaj używanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 lemi ale terano nie posiada drążków reakcyjnych .morze żle ujołem temat technicznej nazwy tej części wachacza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Aaaa, no to sorry ... dotychczas używaliśmy właśnie tego terminu, widocznie błędnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nie to żebym się wymądrzał, ale jest to druga część nośna wahacza dolnego. Wykonano to w ten a nie inny sposób ze względu na kształt ramy, dawniej drążek reakcyjny służył w autach osobowych do regulacji kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a ta część naszego wahacza jest częścią elastyczą skręconą na stałe,choć miałem klientów którym próbowano regulować geometrię na tym drążku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Nie polemizuję, żeby tematu nie kasztanić ... poza tym nie jestem autorem tej terminologii, nie chciałem tylko dopuścić do bałaganu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 lemi ale terano nie posiada drążków reakcyjnych .morze żle ujołem temat technicznej nazwy tej części wachacza . jest to drążek reakcyjny i nie ma co do tego wątpliwości, tak się to nazywa - przenosi obciążenia wzdłużne od koła (reakcje) i jest drążkiem - z tłumaczenia dokumentacji producenta na pl tak tez wychodzi (tension rod) - to na czym reguluje się geometrię nie ma znaczenia, w terrano akurat jest to tylko górny wahacz element nr 23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Na wahaczach reguluje się kąt pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Na wahaczach reguluje się kąt pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy no to jest właśnie geometria ale na wahaczu górnym tylko sie reguluje no chyba że miałeś na myśłi wahaczach lewym i prawym górnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.