Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Montaż LPG w aucie DIY


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w związku z zakupem takiej oto AliP1060450.JPGP1060451.JPGP1060452.JPGP1060453.JPG :D :D :D (jest potencjał) :D :D pomyślałem aby zrobić poradnik obrazkowy DIY jak sensownie założyć LPG w aucie :D 


planowany setup: Agis M210, Barakuda i Shark1500, P1060454.JPG wszystko zasilone fi8 w związku z późniejszymi planami :D

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super pomysł-będę czekał na zakończenie projektu:)

przy okazji dobrze by było opisać co ile kosztuje:)

genialne przedsięwzięcie :)

 

kiedyś by się przydało DIY przeróbka sikacza na sekwencję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji dobrze by było opisać co ile kosztuje:)

 

nie ma sensu, bo każdy ma inne ceny :D

 

 

kiedyś by się przydało DIY przeróbka sikacza na sekwencję

przecież to to samo, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się, ze Ala jest w bdb stanie :D :D jedynie prawe tylne nadkole z małą dziurką :D


no to rdzawka zażegnana :D :D :D i dziurka zaspawana P1060464.JPG  :D

P1060455.JPG

P1060456.JPG

P1060457.JPG

P1060458.JPG

P1060459.JPG

P1060460.JPG

P1060461.JPG

P1060462.JPG

P1060463.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje

 

jak dla mnie to troszkę drogo za to dałeś ,,,ale ok

 

zrób pomiary SRa .. jestem ciekawy w jakim stanie jest z tym przebiegiem ,,,

 

Boi np p11 to wziołem to miała 302 000 km i wyzionęła ducha panewy poleciały a po stanie w środku miał spore przedmuchy ,,,ale bidaczek mordował sie z automatem

 

co do zagazowania to kolektor nie jest za szczególny bez zdejmowania jest kiszka

 

jak dobrze pamiętam to zeby to zrobić

 

to trzeba odkręcić poppę wspomagania a potem podstawę filtra by dostać sie do jednej zasranej szpilki choć nie to był p10 ,,, w p11 może to lepiej jest choć nie myślę

 

choć autko na prawdę na start fajnie wygląda

 

Dino ,, kto Ci papiery wystawi na gaz .. :dribble: :dribble:

 

bo prawnie jestem ciekawy jak to wygląda ,, :dribble: :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cenowo wyszło OK :D buda praktycznie bez zarzutu silnik ładnie gada no i nieźle się odpycha :D :D :D 

jak juz wszytko się ogranie to pojadę shamować :D aby wiedzieć co i jak, 

kolektor będzie wywalony, bo inaczej nie robię :D 

 

 

Dino ,, kto Ci papiery wystawi na gaz .. :dribble: :dribble:

 

będzie rejestrowana na ślubną :D :D :D bo to młody ma powozić docelowo :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ...

 

młody dłubie ? bo widać było że zaszczepiony dłubactwem

 

a pomiar to chodziło mi o ciśnienie sprężania to co kiedyś mi się pytałeś czy umiem zrobić  :dribble:  taki żarcik ...furka fajna dobrze żę blacha ok choć sam widzisz że atak był ,,

przez rudzielca i jak dysza czy bez ? tak z pamięci ?

 

a zrób tak że młodego pasowało wciągnąć na umowę by mu staż leciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomiar to chodziło mi o ciśnienie sprężania to co kiedyś mi się pytałeś czy umiem zrobić  :dribble:  taki żarcik .

zrobię z ciekawości bo i tak zmieniam świece 

 

 

 

i jak dysza czy bez ? tak z pamięci 

 

będą dysze, bo Sharik 1500 nie skręci się mniej niż 1.3 bara

 

 

a zrób tak że młodego pasowało wciągnąć na umowę by mu staż leciał

będzie trzeba :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie ,,,

 

fajny ..to daj znać to wybierzemy się oblukać te VE ....choć na razie to dłub to DE bo to fajnie powinno się odpychać

 

i jak sam wiesz warto sprawdzić rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ..to daj znać to wybierzemy się oblukać te VE ...

spoko bo na razie będzie chyba dłubany ten :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chcesz do tego wrzucać VE? :)

Czy jakie plany wobec tej Almy? :)

Pewnie się zgrabniej będzie poruszać niż Ody :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była myśl na VE :D no ale może tu jakaś suszarka wpadnie :D jak na razie okazało się, że trzeba zmienić wydech od siatki do końcowego i może wstawić jakiś środkowy tłumik bo nieźle pierdzi, 

PS. Rozmawiałem z Adamem, skontaktuje się z Tobą i zadziałamy z tym OBD :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel, już obgadane ~6 sierpnia będziemy działać  :)

OK to fajnie

 

a teraz z serii Niemiec też potrafi :D :D :D były zapieczone tylne prowadnice na zaciskach :D no to wyjmujemy, smarujemy itd no i mamy klocek P1060465.JPG :D :D :D

Daniel, już obgadane ~6 sierpnia będziemy działać  :)

a o której godzinie??? bo zapomniałem, ze musze iść na kurs do ZORD-u aby zdjęli mi 6pkt. :D :D :D i od 12.30 do 17 będę poza zasięgiem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę klocki się przytarły jak nie trzeba :)

Ja też w końcu znalazłem chwilę i wrzuciłem heble do reno - tarcze EBC i EBC RedStuff.

Jesteś już na granicy punktowej? :P Nie dziwię się, ale wcale - jak jechałem do Koszalina to Yanosik co chwila krzyczał... :)

Jak będziesz wrzucał suszarkę do sr20 to zrób DYI, bo też mam takie myśli wobec p11 :) zawieszenie już jest tylko mocy brak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to powoli się zaczyna :D

Na początek należy pomyśleć jak się to chce mieć pomontowane, w moim przypadku sterownik LPG poszedł do środkaP1060470.JPG koło ECU auta wiązka bedzie lutowana bezpośrednio przy wtyczce ECU (zazwyczaj staram się to tak robić) jeżeli ktoś chce wpinać się koło wtyczek wtryskowych to też może być, nie ma to znaczenia, ważne aby było prawidłowo polutowane, centralka zamontowana w tunelu P1060473.JPG

P1060467.JPG

P1060468.JPG

P1060469.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu masz w tunelu pod panelem nawiewu i radiem też tam wsadziłem Staga w P10 wszystko pod ręką i pod maską nie robi sie krzaków przy wtryskach pb ...

 

ew ile chcesz dziada dmuchnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ew ile chcesz dziada dmuchnąć ?

to w dalszych planach i zobaczymy co sie wybierze :D

 

na kostkach od wtrysków PB sprawdzamy, który to jest przewód sygnałowy, P1060471.JPG zawsze jest tak, że jest jeden wspólny +12 i w tym przypadku mamy przejście na mierniku i jeden sygnał z ECU, czyli ten właśnie rozcinamy, w moim przypadku będzie to rozcięcie wewnątrz auta przy ECU, ale równie dobrze można to zrobic gdziekolwiek na tym przewodzie, w przypadku innego sterowania wtryskami niż sekwencja, nawet jest to zalecane aby zrobic przy wtryskach, bo wtedy każdy wtrysk LPG bedzie przypisany do wtrysku PB na zasadzie 1 do 1, Jest to zazwyczaj ta część schematu montażowego, AGIS M210_PL.pdf  która wzbudza największy niepokój :D TEN PRZEWÓD NALEŻY PRZECIĄĆ :D cdn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZekaj czekaj jak masz przejście to masz tam 12V ? wiec wspólne zasilanie a sygnał jest obok ? tak chyba napisałeś w sumie .

 

I masz racje lutowanie emulatora jest najbardziej stresujące bo nie można się na chwile zapomnieć i popier@#$ któregoś z 8 kabelków

 

aa Fajny masz miernik ,,,mam chyba dokładnie taki sam bo ma opcje na znajdowanie obrotów w silniku ew kalibracje choć przy podwójnych cewkach czy 5 cyl trzeba myśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi wczoraj wycieło posta 


no to lecimy dalej

We wiązce mamy przewody do wpięcia w rozcięte kabelki wtrysków PB jak można zauważyć jest kolor i kolor z paskiem P1060477.JPG P1060474.JPGdo tego te kolory odpowiadają kolorem przy wtyczce do wtrysku LPGP1060475.JPG. Należy zatem pamiętać aby odpowiednie kolory odpowiadały sobie wzajemnie, czyli jak do 1 wtrysku PB damy szary to tak samo szary musi iść na wtrysk LPG, itd. kolejna sprawa to rozcięcie i lutowanie do wiązki, w moim przypadku przewód jest rozcinany przy wtyczce ECU, czyli znajdujemy sobie odpowiednie kolorki P1060476.JPG i lutujemy, jak pisałem wcześniej, przewód sygnałowy od wtryskiwacza PB należy rozciąć P1060478.JPG  P1060479.JPG w tym przypadku jest to 1 wtrysk PB.

I TU WAŻNA SPRAWA, NIE MOŻNA POMYLIĆ KIERUNKU PRZY LUTOWANIU (PRZEWÓD Z PASKIEM I BEZ) P1060480.JPG TO JEST ŹLE PRZEWÓD Z PASKIEM ZAWSZE IDZIE NA ECU AUTA. 

W odwrotnej sytuacji nic się nei stanie poza dodatkowa robotą, bo auto odpali ale nie będzie działać na LPG, o ile zamiana kolejności kolorystycznej innej niz na schemacie i odpowiednie sparowanie wtrysków nic nei zaszkodzi tak ta sytuacja spowoduje, że instalacja nei będzie działać.

Po chwili zabawy mamy załatwione podłączenie do wtrysków PB P1060481.JPG teraz szukamy sygnału obrotów, w tym przypadku podłączony jest pod obroty P1060482.JPG (brązowy kabelek) można tez podłączyć pod cewkę, czujnik wałka lub tak jak jest w AGIS-ie i działa można nigdzie nie dawać a sygnał obrotów zaznaczyć w programie aby brał z wtryskiwacza PB. 

Efekt końcowy takiego działania wygląda następująco P1060483.JPGP1060484.JPGP1060485.JPGP1060486.JPGP1060488.JPG

 

Następnie przechodzimy wiązką na druga stronę ECU P1060489.JPG i tu oddzielamy + po stacyjce, który przylutowujemy do wiązki w miejsce gdzie po przekręceniu stacyjki pojawia się +12 P1060491.JPG  P1060492.JPG  ale nie zanika po włączeniu rozrusznika, resztę wiązki wyprowadzamy do komory silnika.

Ta czynność jest dość upierdliwa, bo trzeba przeciąć kabelki od wtyczek oraz w niektórych przypadkach po przedłużać, no ale ten montaż to wersja VIP i w ten o to sposób mamy zamknięta sprawę wnętrza samochodu. cdn. :D 


CZekaj czekaj jak masz przejście to masz tam 12V ? wiec wspólne zasilanie a sygnał jest obok ? tak chyba napisałeś w sumie .

 

no tak jest, kostki od wtrysków maja jeden wspólny kabelek czyli zasilanie +12V i jeden sygnałowy z ECU na mierniku nei widać wartości bo AKU rozłączone a miernik ustawiony na "dzwonek" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Lambdy Przyjacielu nie lutujesz ? wiem że AFR jest ale przydała by się

raczej nigdy nie lutuje od tego jest scaner w sumie do niczego nei jest potrzebna do tego w AGIS-ie nie ma kabelka do lambady :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ale jak robisz wsumie poradnik to powinieneś wspomnieć :dribble:

no w sumie racja, czyli jak sterownik daje taką możliwość i nie mamy scanera aby podejrzeć korekty czy pracę lambady, to podpinamy przewód sygnałowy do wiązki LPG zawsze przed kostką czyli od strony auta, P1060493.JPG  P1060494.JPG  (w tym przypadku będzie to przewód biały)  bo tam damy radę bez problemu  przylutować przewód, przewody pomiędzy kostką a sonda sa stalowe i tu będzie problem. 

Podpięcie potrzebne nam jest do strojenia instalacji, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...