Waldek Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Witam Na biegu jałowym LTFT (Long Term Fuel Trim) pokazuje 9,2% i silnik chodzi płynnie. Po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu LTFT spada na O% i STFT (Short Term Fuel Trim) również 0% oraz nie wchodzi na obroty. Przy delikatnym uchyleniu przepustnicy silnik wchodzi na obroty STFT 25% (na maxa) a LTFT 0%. Po zamknięciu przepustnicy od razu pojawia się LTFT 9,2%. Lambda pokazuje ubogą mieszankę (praca silnika również na to wskazuje) i jest sprawna. Przepływomierz też jest sprawy. Czas otwarcia wtrysków nie jest największy i się zmienia przy odpaleniu i ze względu na temperaturę silnika (jest OK). Czy jest jakaś zależność od położenia przepustnicy lub podciśnienia w kolektorze dla LTFT, które by błędnie sterowało LTFT, czy raczej liczyć się z uszkodzonym ECU. Może jakieś inne pomysły. Błędów brak. Na gazie chodzi dobrze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Normalne, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu korekty lecą na 0, gdyż ecu z CL przechodzi w OL (wtedy nie koryguje mieszanki tylko korzysta z sztywnej mapy). Zainteresuj się przepływką, podaj jakie wartości ma na wolnych obrotach i przy maxymalnym wciśnięciu gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Dzięki za podpowiedź. Dla mnie jest to dziwne, gdyż jak bawiłem się przed awarią to wydaje mi się że, trzymał cały czas wartości LTFT taką samą. Nie jestem mechanikiem i wiedzy mało. Wykonam szczegółowe pomiary przepływomierza i napiszę. Wyniki pomiarów. Niech będą odniesieniem dla wszystkich co się chcą mocować z autkiem obroty wolne 2000 2500 3000 3500 4000 5000 6000 Na benzynie napięcie [V] 1,3 1,5 1,6 1,7 1,9 brak możliwości na benzynie masa [g/s] 2,8 5 6,5 7,9 11,3 Na gazie napięcie [V] 1,45 1,53 1,57 1,67 1,76 1,9 2 masa [g/s] 4,9 5,3 6 7,4 8,7 11 13,7 Sprawdziłem przełącznik i rezystor położenia przepustnicy działają dobrze. Pytanie Mógł ''zgubić'' mapę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Z tego co pamiętam powinno być ponad 80 g/s przy ok 6k RPM (podczas jazdy i z butem w podłodze). Podmień od kogoś przepływomierz i będziesz wiedział na pewno czy to to. Na moje na 99%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 TAK to jest uszkodzony przepływomierz. Trochę czasu mi to zajęło gdyż UWAGA na allegro handlują uszkodzonymi i to mnie zbiło z tropu (kupiłem dobrą za drugim razem ale ile szukania awarii w samochodzie po pierwszym zakupie). WIELKIE DZIEKI dla ulisses i oczywiście punkcik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.