Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan P11


kamihar929rr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Stałem się posiadaczem Primerki z 99 r 2.0TD .

Ten samochód dla mnie jest zupełnie obcy , nigdy wcześniej nie jeździłem nissanem ani nie miałem z nim styczności.

A więc do rzeczy chciałbym sie zapytac o kilka rzeczy tych co więdzą więce o tym aucie.

1.  Problem polega z piszczącym paskiem . Wiem ze to klinowy ale nie wiem jak go podciągnąc bo wydaje się byc luźny nie wiem nawet którą śrubą i gdzie ona się znajduje.

2 Druga sprawa mam silnik zaparany w oleju i widac jak by ten olej wydostawał się z pod pokrywy zaworów , i  tu pytanie co trzeba zrobić czy wymienic uszczęlke i jaki jest koszt takiej uszczelki i czy da rade to samemu zrobic,

3 . Brak ręcznego ręczny niby się zaciąga ale wgl go nie ma. Nie wiem wgl jak się za niego zabrac co tam mogło w nim się zepsuc.

4.Problem ze wpomaganiem ogólniej ono jest , lecz gdy stane na parkingu to przy niskich obrtach ciezko się kręci ale jak dodam troszke gazu to już lzej .

I tu pytanie czy to  już oznaka że padła pompa wspogania ?

 

 

 

5.A tu nie problem tylko pytanko , nie jeździlem wcześniej dislami i tu mam taki przycisk że  jak go włącze to włacza mi się wentylator.

I ty pytanie do czego służy ten wentylator w jakim celu on jest  na ten przycisk włączany.

Czekam Koledzy na wasza pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 pasków jest 3 Jak piszczy to najprędzej do wymiany Jeśli to klinowy bez ząbków to jego przebieg może pamiętać świetność fabryczną Paski najpierw pomierz. Nie dobieraj z katalogu bo cuda z tym były.

 

ad 2  Najczęściej przyczyną upapranego silnika są nieszczelne połączenia metal/guma na przewodach olejowych

idących do turbo i vacuum pompy

 

ad3 wyciągnięta linka najprędzej

 

ad4 poziom płynu Może masz wlany płyn hamulcowy zamiast płynu do wspomagania zobacz czy nie ma wycieków z pompy i maglownicy

 

ad5 "DRUT_TUNING" Poprzednikowi pewnie poleciał czujnik temperatury umieszczony obok termostatu i odwalił kichę z przełącznikiem 

 

 

Lektura obowiązkowa http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ zanim zadasz następne pytania

 

wejdż na mojego "gryzonia" i pobierz serwisówkę (manual jest wyłącznie po angielsku)

 

Miłych wrażeń z jazdy turbo mułem   :dribble: Tankuj "solarkę" z "Kuwejtu"  :thumbsup: tylko nie kupuj na giełdzie i nie przegrzej czapy bo motor będzie do wymiany

Ja mam już problem traktora z głowy mogę służyć tylko radą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  za odpowiedz.

Z tym ręcznym to  wystarczy ze tą linke jakos podciagne tylko jak ?

Paski to już sprawe sobie załatwie kupie nowe paski i powymieniam.

A co do tego  przełącznika do wiatraka to jak z tym jeździc włączac go caly czas czy tylko gdy temperatura się podwyższy .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już sam nie wiem jak się zabrac za ten ręczny :D

I mam pytanko czy jak umyje silnik to czy sie nic nie stanie tam z przewodami żadnego zwarcia nie bd , bo chce go umyc i zobaczyc czy bedzię mi sie pocił dalej czy to tylko zostało po tym wcześniejszym wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik możesz uprać bez obawy jak jest zimny.. Tylko po co, jak zaraz będziesz miał to samo. Póki nie zrobisz przewodów olejowych to nie widzę sensu go myć Olej zbiera się zapewne wokół klawiatury i na poduszce silnika pod vacuum pompą. Także miski olejowe pocą się od spodu z powodu przegrzania od wydechu.Przewodów takich nie kupisz, trzeba naprawiać metodą rzemieślniczą.

Co do wiatraka to jeśli ganiasz na klimie to nie musisz go załączać ręcznie bo i tak pracuje. Kontroluj temperaturę a najlepiej wymień czujnik i przywróć stan oryginalny

Z ręcznym zacznij od linki a jeśli wszystko z nią w porządku to rozbieraj zaciski Ręczny powinien łapać już na 2-3 ząbku. Jeśli dźwignia stoi na baczność to zacząłbym od linki

Co do wspomagania to może problem być od tego piszczącego paska. Jest to pierwszy pasek napędzający wspólnie pompę wodną i wspomaganie Jak ci trzaśnie w trasie to nie jedź bo na bank przegrzejesz silnik i chłodnica strzeli i może polecieć czapa silnika, Żeby się do niego dostać musisz zrzucić pierwszy od klimy i drugi od alternatora. Potrzebny ci będzie klucz nasadowy na długiej przedłużce. Zrobisz to bez kanału.Napinacze masz rozłożone od góry, dołu i przodu, tak że szukaj Ten długi klucz z tego co pamiętam to potrzebny będzie do rolki napinacza od paska pomp.

 

PS Skąd dokładnie jesteś ? Często bywam w Rybim obok Rejowca osady i czasem na Okopach kolonii zaraz obok "gardła do Kuwejtu" "Tamożnie" widzę z podwórka  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem kolego , właśnie tak dokładnie olje zbiera się tu przy klawiatrze .

Dzięki kolego za wyjaśnienie .

Ale z tymi paskami boje się to rozbierac bo jak coś porozbieram źle naciągne jeszcze gorszego bigosu narobie niż jest .

 

Ps.

Ja jestem  dokładnie z Adolfina   przy trasie Lublin-Chełm.

Do rejowca osady mam bardzo blisko jak i do rybiego .:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedługo wybywam za chlebem do "wiatrakowa" tak to bym Ci to ogarnął za :beer:Myślę że u siebie kogoś znajdziesz albo gdzieś w Pawłowie, Siedliszczach czy Maryninie Ktoś tam pewnie w okolicy ciągniki naprawia to i traktora ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  postaram się to ogarnąc w nie długim czasie ;)

A jak nie to poczekam na ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...