endrju112 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 witam chciałbym się podpytac o spalanie pathfindera mój pokazuje na komputerze 13,7-14,0 litra oleju napędowego jednak z moich obliczeń wynika ze pali ok.10-11 litrów jak jest u Was? mozliwa jest taka rozbieżność czytałem ze powinien palic 10-11 na miescie a na trasie ponizej 10. Mój pomiar robiłem jezdzac po asfalcie w miescie z napedem tylko na tył. jezdze patkiem 171km 2,5 dci 2008r opony continental conti cross contact pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 (edytowane) W mieście mi pali od 11-12L. Trasa 9-10.5L. Widzę po swoich statystykach że, pali 11.0-11.5L (jazda mieszana). W zimie mam średnio 0.5L więcej. Dolicz 0.5L i tyle pokazywał będzie komputer u mnie, czasami ta różnica sięga 0.8L. Mam ten sam silnik co ty. W zeszłym roku na trasie Władysławowo - Kraków, spalanie wyszło 8.9L, średnia do 120km/h Opony Lato: 255/60R18 Continental ContiSport SUV5, Zima: 265/65R17 Yokohama Geolandar I/T+. Jak kupiłem go to wskazywał 16L a właściciel twierdził że nie może zejść niżej. Odłączyłem akumulator na 24h i spalanie według komputera zrobiło się bardziej realne. Edytowane 31 Lipca 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endrju112 Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 W mieście mi pali od 11-12L. Trasa 9-10.5L. Widzę po swoich statystykach że, pali 11.0-11.5L (jazda mieszana). W zimie mam średnio 0.5L więcej. Dolicz 0.5L i tyle pokazywał będzie komputer u mnie, czasami ta różnica sięga 0.8L. Mam ten sam silnik co ty. W zeszłym roku na trasie Władysławowo - Kraków, spalanie wyszło 8.9L, średnia do 120km/h Opony Lato: 255/60R18 Continental ContiSport SUV5, Zima: 265/65R17 Yokohama Geolandar I/T+. Jak kupiłem go to wskazywał 16L a właściciel twierdził że nie może zejść niżej. Odłączyłem akumulator na 24h i spalanie według komputera zrobiło się bardziej realne. masz DPFa ? ok spróbuje odłączyć baterie moze to coś da. dopiero go kupiłem i testuje pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Mam DPF'a. Uważaj bo radio po takiej akcji może zapytać o kod. Zresetują się wszystkie ustawienia włącznie z błędami w ECM i charakterystyką pracy zaworu SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endrju112 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Mam DPF'a. Uważaj bo radio po takiej akcji może zapytać o kod. Zresetują się wszystkie ustawienia włącznie z błędami w ECM i charakterystyką pracy zaworu SCV. ok dzięki za ostrzeżenie zastanowie się jeszcze czy warto pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) Endrju jesli masz kod do radia, to możesz kasować. I tu moje takie małe pytanko, czy mozna profilaktycznie np co 50kkm kasować tak błędy i na nowo adoptować pracę tego zaworu? Polepszy to pracę silnika? Wracajac do tematu u mnie średnio pod dystrybutorem wychodzi 9-9.5 dyszki jeszcze nie miałem (tylko podczas off roadu i to znacznie ponad...) Miasto 60% trasa 40% wychodzi mi taka średnia (678km- zatankowane 64l pod korek). Ogólnie jezdzę spokojnie ale nie emerycko, w trasie tez nie przeginam :-) Jadąc pathem jakoś mi się nie śpieszy...... Miasto miastu nie równe co innego Wawa/Krk a Zabrze czy Ruda Śl. Sama technika jazdy "prawa stopa" ma ogromne znaczenie. Pomijam tu wpływ rozmiaru i cisnienia w oponach, obciążenia , bagaznika dachowego, zapieczonych hamulcow, stanu piast itp. jezdzę na oponach 265/70 cooper discoverer st max. Do oleju w dyfrach i skrzyni dolałem dodatku Militec, do pełnego baku ON dolewam oleju 2T (potocznie zwany mixol- robię tak od x lat i nigdy nie miałem problemów z wtryskami w swoich dieslach) silniczek pięknie "gada" path śmiga aż miło. pozdrawiam Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 W zimę z ciekawości sprawdziłem poprawność wyświetlanego spalania i ku mojemu zdziwieniu komputer nieznacznie je zawyżał - 11,60 l/100 km vs. 11,42 l/100 km obliczone z tankowania pod korek. Choć chcąc być bardzo dokładnym, należałoby uwzględnić jeszcze wpływ większych opon (profil 70 na feldze 17") i to, że licznik w każdym aucie zawyża wskazanie. Być może akurat w moim przypadku oba te czynniki prawie się kompensują. Ten silnik spala dużo więcej w mieście. W trasie mogę zejść do 8 l/100 km. Choć powyżej 100 km/h spalanie także gwałtownie rośnie, więc podróż autostradami wcale nie jest taka ekonomiczna ;p Natomiast wystarczy na chwilę wjechać w miasto, trochę postać w korkach, kilka razy zatrzymać się na skrzyżowaniu i już spalanie przekracza 10 l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endrju112 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Endrju jesli masz kod do radia, to możesz kasować. I tu moje takie małe pytanko, czy mozna profilaktycznie np co 50kkm kasować tak błędy i na nowo adoptować pracę tego zaworu? Polepszy to pracę silnika? Wracajac do tematu u mnie średnio pod dystrybutorem wychodzi 9-9.5 dyszki jeszcze nie miałem (tylko podczas off roadu i to znacznie ponad...) Miasto 60% trasa 40% wychodzi mi taka średnia (678km- zatankowane 64l pod korek). Ogólnie jezdzę spokojnie ale nie emerycko, w trasie tez nie przeginam :-) Jadąc pathem jakoś mi się nie śpieszy...... Miasto miastu nie równe co innego Wawa/Krk a Zabrze czy Ruda Śl. Sama technika jazdy "prawa stopa" ma ogromne znaczenie. Pomijam tu wpływ rozmiaru i cisnienia w oponach, obciążenia , bagaznika dachowego, zapieczonych hamulcow, stanu piast itp. jezdzę na oponach 265/70 cooper discoverer st max. Do oleju w dyfrach i skrzyni dolałem dodatku Militec, do pełnego baku ON dolewam oleju 2T (potocznie zwany mixol- robię tak od x lat i nigdy nie miałem problemów z wtryskami w swoich dieslach) silniczek pięknie "gada" path śmiga aż miło. pozdrawiam sorry Kris T nie odpowiem Ci na te pytania bo nie wiem. dopiero co kupiłem auto i go poznaje. ale mam do Ciebie pytanko . mieszkam w olsztynie i mam zamiar jeździć po paliwko do ruskich bo u nas obowiązuje mały ruch graniczny tylko zastanawiam się czy te ruskie paliwko nie odbije się czkawką na moim patku. do granicy mam 90 km a paliwko u ru kosztuje 3zł duzo moich znajomych tak robi oczywiście ze względu na finanse i sobie chwalą te paliwo oczywiscie tankowane na normalnej stacji paliw LUKOIL. róznica oprócz ceny polega na tym ze ru paliwo nie zawiera bio dodatków. ruskie tez byle czym nie jezdza i jakos daja rade. wiem ze decyzja nalezy do mnie ale jestem ciekaw Twojej opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 (edytowane) Wiesz, nie mam pojecia jaka jest ta ruska czy ukrainska ropa słyszałem bardzo rozbieżne opinie. jedni ze dobra inni ze do d..... Masz znajomych popytaj ile na tym nalatali itp. W koncu u ruskich pathfinderów chyba wiecej a nizeli u nas jezdzi a i diesli z CR tez mają sporo i jakoś jezdzą. Ja tam wiem jedno ropa jest coraz bardziej sucha albo.... nowoczesne układy wtrysku zbyt precyzyjnie wykonane. Bowiem przypadków zatarcia wtryskiwaczy, pompowtryskow, wtrysków z CR i pomp wtryskowych jest masa. Mechanicy w BMW 3.0tds u kolegi juz 2 razy wymieniali koncowki wtrysku bo były zatarte! ewidentnie było widac ślady tarcia. Ja juz od dawna, kolega po drugiej naprawie za namową mechaniora zaczął dolewać oleju 2T do ropy i jak narazie BMka jezdzi. Olej ma to do siebie ze dodatkowo oprócz smarowania czyści układ, nie potrzeba go dużo na cały bak ja leję 250ml/50l i mam spokój w passacie 1.9tdi (190KM- 255kkm -70kkm po tuningu) jak i patim. Dopowiem jeszcze jedno za zachodnią granicą tez dolewają oleju do ropy :-) Nikogo nie namawiam, kazdy robi jak uważa, być moze zaraz dostanę opieprz iz do diesli nie dolewa się mixolu bowiem ropa juz sama w sobie jest super z dodatkami i takie tam.... Ropa jest tłusta ma uszlachetniacze ok tylko dlaczego komponenty z super wytrzymałych stopów się zacierają....?? Jezdzę dieslami juz z 15 lat i nigdy nie miałem niedomagań układów wtryskowych. Wam tez tego zyczę! Edytowane 2 Sierpnia 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Witam Kolegów Właśnie wróciłem z urlopu. Ja, kochana małżonka, strasza córka i bliźniaczki. W bagażniku wózek bliźniaczek, dwie walizki i setki reklamówek - słowem załadowany do pełna Dystans: 2670km, Średnia prędkość z całego dystansu: 77,6km/h, na autobanie do 160km/h, w korku na autobanie ok 20km/h, miasto 30km/h - 50km/h Średnie spalanie wg komputera 10,6l/100km Średnie spalanie z wyliczeń 9,9l/100km Trasa Świdnik - Hannover: 10h55min, 2 postoje Trasa Hannover - Świdnik: 9h58min, 3 postoje W trasie ok 2200km, po mieście reszta. Jak na aerodynamikę spadającej cegły wynik najzupełniej do przyjęcia. Pozdrawiam ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Ja zrobiłem ost Polska- Anglia-Polska =3600 km, w jedna stronę zaladowany po sam dach aż mu d*pa siedziała i jadąc około 130 km/h trochę sie kiepsko kierowalo , przód jak by podnosil sie do góry wtedy spalanie 8.5 , powrót tez pełny ale znacznie lżejszy ładunek , prędkość 120-130 km/h , spalanie równe 7 litrów , po mieście jeżdżąc kilka dni po wcześniejszym zatankowaniu do pełna i zrobieniu 138 km i pojechałem na stacje nalalem znowu pod sam korek i weszło 11.2 litra, 2.5 , 174 km, 2007, manual i ani grama oleju!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Ja zrobiłem ost Polska- Anglia-Polska =3600 km, w jedna stronę zaladowany po sam dach aż mu d*pa siedziała i jadąc około 130 km/h trochę sie kiepsko kierowalo , przód jak by podnosil sie do góry wtedy spalanie 8.5 , powrót tez pełny ale znacznie lżejszy ładunek , prędkość 120-130 km/h , spalanie równe 7 litrów , po mieście jeżdżąc kilka dni po wcześniejszym zatankowaniu do pełna i zrobieniu 138 km i pojechałem na stacje nalalem znowu pod sam korek i weszło 11.2 litra, 2.5 , 174 km, 2007, manual i ani grama oleju!!!! Sorry Coyote ale 7 litrów u mnie to przy 80, za zestawem z plandeką. TIR-em znaczy. Pozamykane okna, wyłączona klima i złożone lusterka. a jeszcze koła po 4 atmosfery napchane. nie wiem jak u innych ale 2200kg mojego żelastwa plus bagaż do dachu i załoga nie może palić mniej niż 9-10 litrów przy prędkościach rzędu 120-130km/h przy stałej prędkości. TO JEST CEGŁA NA KOŁACH! Zero aerodynamiki i dynamiki. ja miałem 5 osób i ok 200kg bagażu, jechałem dość dynamicznie i wyszło 9,9l/100km ale 7 jest nie do osiągnięcia. Nawet na pusto. Przy zakupie miałem jednak świadomość paliwożerności parcha i zaakceptowałem ją. 51 55 57 Pozdrawiam ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Jestem w szoku. Znajomy podjechał firmową Navarą. Przebieg 140 000 km, wersja sprzed liftingu w 2010 roku. Może trochę częściej jeźdżona po trasie niż moja, ale za to często z przyczepą. Do tego auto firmowe, prowadzone też przez pracowników, więc wiadomo jak "oszczędzane" - spalanie: 8.0 l / 100 km! Jak to możliwe, że moja Navara spala o połowę więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zresetował licznik przed chwilą i masz 8L. Co do rekordów to osiągnąłem 4.6L (po resecie, gazu delikatnie i z górki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 No właśnie nie, jest to spalanie z dłuższego okresu. Podobno właściciel twierdzi, że na trasie przy spokojnej jeździe (70 km/h) spala 6 l/100 km. Są to dla mnie abstrakcyjne liczby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Dla mnie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endrju112 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 7 litrów! chyba w marzeniach. abstrakcja totalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Witam wszystkich! Nawiązując do tematu - według ostatnich obliczeń mój Pat spala około 10,4 l/100 w cyklu mieszanym , po mieście odrobinę więcej - 11,3, natomiast w trasie udało mi się zejść do około 8l (prędkości w granicach 90/130)... Większy silnik - większe spalanie... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Większy silnik - większe spalanie... :-) Chyba niekoniecznie, porównując do 2,5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 YD25DDTi pali więcej niż V9X. V9X ma 236KM to daje lepszą dynamikę a co za tym idzie niższe spalanie. Jak będę zmieniał Patha to na pewno na takiego z 3.0 V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Panowie pochwalę się i ja spalaniem, w sobotę wróciłem z urlopu, byłem na węgrzech nad balatonem, jezdziłem tez troszke po okolicy w sumie ponad 2 tysiaki zrobiłem. Path załadowany tak ze tył widocznie siadł,(jechałem pod namiot więc sprzętu było sporo) 5 osob na pokładzie i 30kg 4.5metrowy kajak dwójka na dachu prędkość na autostradzie tylko 100-110 ze względu na kajak, reszta trasy jak Bozia przykazała czyli od 90 po 40 w niektorych miejscowościach. Spalanie pod dystrybutorem (tankowane pod korek kilka razy) średnio wyszło 8.0l/100km plus/minus 2 setki, a tankowałem z 5 razy. niemozliwe? a jednak da się, powiem jeszcze jedno jezdząc spokojnie path pali stosunkowo mało, najwięcej idzie na rozpędzenie tego kloca w koncu ponad 2t trzeba ruszyć, czym szybciej tym większy wir w baku. Fakt iz podczas takiego przyspieszania zostawiamy większość plaskaczy za sobą... :-) Zastanawiam się nad chiptuningiem powinien wtedy z 0.5l mniej palić. (sprawdzone na VW 1.9tdi- więcej mocy pali mniej) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Fakt. Przy stałej prędkości spalanie spada, a najwięcej paliwka idzie gdy trzeba rozpędzić tą kasę pancerną. Też zastanawiam się na pogrzebaniem w chipie ale zastanawiam się jak na to zareagują wtryski. Mocniejsze wersje Patha to nie tylko chip tuning ale inna konstrukcja silnika, niższe stopnie sprężania więc pewnie mocniejsze turbosprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 U mnie chwilę po ruszeniu spalanie jest w okolicach 25-30 l/100 km. W trasie niby też potrafię zejść do 8-9 l/100 km, ale co z tego, jak wystarczy na chwilę tylko wjechać w miasto i wcale nie musi być zakorkowane, aby spalanie wróciło do "normy", tj. 10-12 l/100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 W moim v6 3.0 dci w mieście 11/100km w trasie autostradowej tempomat 150-160km/h 10.5-11/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 I tak będziecie pisać, że to niemożliwe, że komputer resetowany, itd. , ale ... aż zdjęcie sobie zrobiłem. Trasa ok 100km z Wrocławia do Opola (autostrada). Zapomniałem zatankować we Wrocławiu, a zależało mi, żeby dojechać na Orlen w Opolu, a miałem wątpliwości, czy dojadę (zdjęcie już na Orlenie po zatankowaniu i przed skasowaniem licznika). Wskazanie z przejechanych ok 100km, przy wyłączonej klimie, z napędem na jedną oś, delikatnie, prawie ecodriving. Ale na dłuższą metę tak się nie da. Normalnie między 10-11l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.