Coyote024 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Witam panowie, tak jak obiecalem pisze bo w poniedziałek wymienilem sprzeglo powinienem podpiac go pod malowany juz temat ale teraz chodzi o skrzynie niż o sprzeglo. Ale zacznę od początku , sprzeglo nadawało sie do wymiany, łapanki juz u samej góry , biegi cieżko wchodziły i typowe objawy na zużyte kolo zamachowe, a wiec wymienilem na sztywne kolo i zestaw exedy, teraz chodzi bardzo ładnie, biegi zmieniają sie gładko i płynnie i lekko, auto jest jak by było bardziej dynamiczne, problem jest w tym ze słychać skrzynie jak pracuje w momencie jak wcisne pedał sprzegla to następuje kompletna cisza, jest to ewidentnie skrzynia, stare sprzeglo wyglądało tak: tarcza ok, docisk ok ale przypalony, lozysko kompletnie zużyte , tulejka jedna strona trochę scieta, zużyta no i zamach juz walil, teraz przy gaszeniu auta nawet sie nie zatrzesie, ogólnie super tylko ta skrzynia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Sprawdzałeś olej? Przed zmianą sprzęgła też był taki objaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Olej wymienialem kilka miesięcy temu, jedynie co to lekki wyciek miałem podczas wymiany z reduktora ale dolalem. Nie przed wymiana nie miałem nic takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Prawdopodobnie źle złożono skrzynię z silnikiem i występują naprężenia stąd ten efekt. Raz miałem styczność z takim problemem. W Hondzie Civic mechanik po zmianie sprzęgła wkładał skrzynię na podnośniku okazało się że była o około 5mm za wysoko. Nie zwrócił na to uwagi i poskładał całość. Po złożeniu nie dało się jeździć. Skrzyni wyła na każdym biegu. Ponowne złożenie naprawiło całość. To tylko hipoteza ale skoro przed wymianą było OK. To coś zostało albo źle złożone albo części były nieprawidłowo dobrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Hmm tyle ze do skrzyni przychodzi reduktor a do niego wał to inaczej bym go nie wsadzil i pod skrzynia jest jeszcze taki pająk , belka z poduszka skrzyni to skrzynia leży opiera sie na niej. Sam niewiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Nie da się zamontować skrzyni wyżej czy niżej bo na połączeniu silnik-skrzynia są tulejki ustalające więc to napewno odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 To w takim razie wyciągnąłbym skrzynię i sprawdził czy nowe części są wymiarowo identyczne jak stare. Chociaż nie wiem czy to nie efekt sztywnego koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Podejrzewam łożysko w skrzyni,przed wymiana jak wszystko bylo zuzyte moze niebylo to tak slyszalne a teraz jak wszystko nowe i polaczone na sztywno to moze te luzy skrzyni slychac,podjade jutro do goscia co zajmuje sie skrzyniami i zobacze co on powie bo nie usmiecha mi sie wydac kilka tys za naprawe skrzyni.Co do sztywnego kola to niema nic do rzeczy bo kolo smiga non stop i wymienilem je juz w kilku samochodach ost w moim porzednim samochodzie skoda superb i wszystko bylo super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Witam ja mam taki przypadek po wymianie sprzęgła zrobieniu około 10000 tyś km zaczęło mi wyć na pierwszym biegu głośno na drugim słabiej a na trzecim jeszcze słabiej a reszta nic nie słychać byłem u gościa co robi skrzynie i powiedział że trzeba wymienić łożyska na wałkach w skrzyni drugi powiedział że może to być łożysko w kole zamachowym tam gdzie wałek wchodzi i wszyscy gdybają może ktoś już się z tym spotkał ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Łożysko wałka sprzęgłowego ( w kole zamachowym ) pracuje tylko podczas wysprzęglania i zasprzęglania. Jeśli wycie ma miejsce w innych okolicznościach, to na pewno nie pochodzi z łożyska w kole zamachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 te wycia są podczas jazdy tylko i jak nacisnę sprzęgło to przestaje ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Mam dokładnie to samo tyle tylko ze słyszę " to" jak stoję i auto chodzi na luzie , jak tylko wcisne sprzeglo następuje kompletna cisza tylko slychac jak silnik cichutko , ładnie klepie, byłem z jakimś szpecem od skrzyn i byłem z nim osobiście w kanale i powiedział ze sprzeglo wymienilem dobrze i żadnych odglosow nie slychac tylko od skrzyni, podejrzewa ze to lozyska w skrzyni ale z tym można jeździć , przed wymiana nie słyszałem bo mówi ze jak sprzeglo z lozyskiem i tulejka były mocno wyrobione to te dźwięki sie rozchodzily a przy nowym sprzegle jak jest wszystko nowe i połączone na sztywno stad te dźwięki ze skrzyni. Moje przypuszczenia potwierdziły sie! Lozysko(a) w skrzyni do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 a jakie koszty wymiany tych łożysk ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Cena lozyska na walku wejsciowym około 153zl + robota, ja skrzynie wyciągnę sam i zawioze do znajomego który sie tym zajmuje, niewiem czy jeszcze jakieś lozysko nie jest do wymiany, w przyszłym miesiącu wezne sie za to , to dam znać co i jak Mam pytanie do kogos kto ma jakiś program, rozpiske, manuala gdzie sa numery fabryczne lozysk w skrzyni biegow , z góry dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 oj grzebanie w skrzyni to tylko dla specjalistów.... ja kupiłem nowa skrzynię za 2000 z nowymi olejami i spokój a też mi wyło na pierwszym i 2 biegu noi na wstecznym oraz czasami na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Sorki ze dopiero teraz ale niestety praca! Tak więc skrzynia jest zrobiona, ale pokolei: skrzynie wyciągnąłem sam( we trzech żeśmy ja targali bo taka ciężka)u szwagra i zawiozlem ja do fachowca z którym byłem i mu pomagalem,tak więc wszystko widziałem, ogólnie łożyska nie były w tragicznym stanie,ale kupiłem nowe,niestety tylko w ASO bo wymiary tych łożysk są jakieś inne zwłaszcza te wew,koszt 2 dużych na walku głównym 624.03zl a dwa małe z walką pośredniego 476.81zl, plus rolki,walce do łożyska jeszcze jakiegoś i wymienił tylko te walce w koszyczku,cały szczęśliwy zamontowalem skrzynie i odpalam i znowu to samo!!!!!! K...wa myślę o co chodzi? I doszedłem do tego! Po wymianie sprzęgła i dwumasy na sztywne,zaczęło sie to dziac,i zadzwoniłem do firmy exedy z której mam sprzęgło u okazało się ze są dwa rodzaje sprzegiel,jedno do dwumasy a drugie do sztywnego,i niestety sprzedawca i jego wiedza pozostawia wiele do życzenia bo mówił ze te sprzeglo mogę montować obojętnie do jakiego zamachu, a tak nie jest sprzęgło do sztywnego koła ma kod NSK 2191 a do dwumasy NSK 2184,czeka mnie kupno nowego ale to już chyba na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Sorki ze dopiero teraz ale niestety praca! Tak więc skrzynia jest zrobiona, ale pokolei: skrzynie wyciągnąłem sam( we trzech żeśmy ja targali bo taka ciężka)u szwagra i zawiozlem ja do fachowca z którym byłem i mu pomagalem,tak więc wszystko widziałem, ogólnie łożyska nie były w tragicznym stanie,ale kupiłem nowe,niestety tylko w ASO bo wymiary tych łożysk są jakieś inne zwłaszcza te wew,koszt 2 dużych na walku głównym 624.03zl a dwa małe z walką pośredniego 476.81zl, plus rolki,walce do łożyska jeszcze jakiegoś i wymienił tylko te walce w koszyczku,cały szczęśliwy zamontowalem skrzynie i odpalam i znowu to samo!!!!!! K...wa myślę o co chodzi? I doszedłem do tego! Po wymianie sprzęgła i dwumasy na sztywne,zaczęło sie to dziac,i zadzwoniłem do firmy exedy z której mam sprzęgło u okazało się ze są dwa rodzaje sprzegiel,jedno do dwumasy a drugie do sztywnego,i niestety sprzedawca i jego wiedza pozostawia wiele do życzenia bo mówił ze te sprzeglo mogę montować obojętnie do jakiego zamachu, a tak nie jest sprzęgło do sztywnego koła ma kod NSK 2191 a do dwumasy NSK 2184,czeka mnie kupno nowego ale to już chyba na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie wiem czy ja nie doczytałem ... ale w wale korbowym jest albo złożenie igiełkowe albo panewka podpierająca wałek sprzęgłowy, czy to było wymienione? Bo jeżeli będą tam luzy to właśnie rozsypie się główne łożysko wałka sprzęgłowego bo jego koniec nie ma podparcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.