Rafi Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 W związku z tym że w moim tyranie sprzęgiełka chyba odmawiają posłuszeństwa tzn. po załączeniu 4h strasznei długo nie słuchać efektu "klik" a jak już jest "klik" po po daniu w piz..e słychać metaliczny dżwięk zsynchronizowany z prędkością obrotu koła czyli czym szybciej auto jedzie tym częściej stuka i na odwrót. Z uwagi an chwile czasu postanowiłem zrobić z siebie mechanika i rozkręciłem sprzęgi. W środku było dość dużo smaru (pomieszanego z n/n substancją) Nigdy tego nie robiem a boję sie czegoś spier...ić Doszedłem do momentu jak na zdjęciach i nie wiem czy te sprzęgiełka są sprawne czy nie (wtf). Zastanawiam sie jeszcze może nad przegubem ale to już raczej robota dla mechaniora. Może ktoś coś paradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Strzelanie sprzęgiełek może być efektem różnicy przełożeń w mostach. Kolega Javka chyba to przerabiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 na pewno masz sprzęgiełka, czy może zabieraki ? pokaż co zdjąłeś ... widzę piastę, łożysko i półoś przegubu ... nie widać natomiast nakrętki zabezp. łożysko ani pierścienia (zawleczki) na półosi przegubu odszukaj się tutaj i napisz, a przede wszystkim wrzuć foto tego co zdjąłeś dlaczego są szpilki a nie śruby ... może to jakaś inna wersja, tego nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ok wieczorkiem znów je rozbiorę i wrzucę fotki A więc chyba chyba należy mi sie bura za zaśmiecanie forum ale może taki sam AS jak ja będzie miał kiedyś odpowiedź . Po nieprzespanej nocy w pracy i przeszukaniu internetu doszedem do wniosku że w moim maleństwie sa chyba zamontowane zabieraki a przynajmniej tak mi się wydaje. U mnie po południu trochę polało więc postanowiłem lekko zaorać tyranem łąkę ( własną) , po dokładnym wysłuchaniu stwierdziłem że metaliczne stukanie dochodzi z mniej więcej wysokości siedzenia i moim zdaniem może to być krzyżak wału gdyż ma wyczuwalny luz dookała własnej osi, stuka tylko na 4h i 4L przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu . Przy rozbieraniu domniemanych sprzęgiełek zauwazyłem też że półoś od strony kierowcy można pokręcać w obie strony na 2h po właczeniu 4h jest opór, natomiast druga półoś jest nieruchoma na 2 i na 4. Czy to norma ? poniżej zdjęcia z przeprowadzonej operacji po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 no ... jeden problem z głowy a teraz krzyżaki ... chyba wszystkie T2 3.0DI po 2001 roku są uzbrojone w zabieraki czego efektem są padające krzyżaki i dyfry ... to norma, nie jesteś pierwszy w "normalnym" układzie reduktor napędza wał, ten dyfer, później półosie, przeguby, sprzęgiełka i na końcu koła ( wszystko to przy włączonych napędach rzecz jasna) przy wyłączonych żadne z "ogniw wewnętrznych" nie kręci się więc nie zużywa tak prędko ... wyjątkiem jest sytuacja kiedy zamiast automatów mamy manuale i jak to niektórzy praktykują zapinamy z początkiem zimy i rozpinamy dopiero z jej końcem ... na śliskim włączamy 4H, na czarnym 2H, operujemy tylko z fotela, bo nie chce nam się tyłka z auta wychylić ( piszę "nam" czysto hipotetycznie, dla mnie nie jest problemem wysiadanie z auta ) ... wtedy imitujemy coś w rodzaju zabieraków wyobraź sobie teraz 1. sytuację kiedy "normalne" Terrano jedzie z max. prędkością 40-50 km/h w terenie z włączonymi napędami ( wszystko jest napędzane w kolejności w jakiej przewidział projektant 2. przypadek, kiedy Ty mkniesz autostradą 100/120 km/h z wyłączonymi napędami ... ale jednak wszystko oprócz reduktora się kręci z przodu ... ale w kolejności o której pisałem wcześniej krzyżaki muszą padać zabieraki są najlepszym patentem, ale wyłącznie w teren, wyłącznie ... jedni producenci poszli w elektrykę, inni w pneumatykę a nasi ulubieni założyli zabieraki miast sprzęgów i uważają że zrobili SUV-a wstukaj w wuszukiwarce "zabieraki" ... kiedyś było to na wokandzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 a nie można za montować w tych modelach sprzęgła manualne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 pewnie można, nie wiem jaka jest długość półosi przegubów ale wygląda na zwykłą jeśli ktoś by się zdecydował na taką konwersję ( w co wątpię...) to proponuję nie sugerować się rocznikami, VIN-ami tylko zdjąć zabieraki i policzyć ilość klinów aby uniknąć niespodzianek dlaczego wątpię ? ano dlatego, że 3.0 DI to taka wersja de luxe wśród Terrano ... nie kupują jej majsterkowicze, przerabiacze lecz ludzie ceniący komfort ... nie zrezygnują z ciepłego fotela aby wysiąść i załączyć manuale ( oczywiście bez obrazy dla nich wszystkich ... taką mam teorię ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Dla mnie też nie ma problemu wysiąść z auta i włączyć manuale tym bardziej że w terenie gdzie naprawde potrzebny jest przód będę może 5 razy w roku jak sie uda ( nie licząc zimy oczywiście) Komplet manuali kosztuje jakieś 600 zł , tragedii nie ma no i przód odpoczywa. Ząbków naliczyłem 27 co do długości osi to nie mam pojęcia. Chyba muszę do mechaniora jak najszybciej żeby coś więcej nie poleciało, a z tymi manualami bardzo poważnie sie zastanowię, dzieki wszystkim za porady. Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez Rafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 jeśli już zdecydujesz się na AVM-y to dorzuć stówkę i bierz wersję HP .... duuużo solidniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Znaczy ma metalowy przełącznik? Szukaj automatów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 he he, nie no różnicę widać od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Lekki zamęt sie tu nam zakradł )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 nie faworyzuję HP względem zwykłych ... ot, tak sobie dwa, trzy razy zajeździłem zwykłe AVM-y ... http://www.fotosik.pl/u/lemmy69/album/1651751 za trzecim podejściem kupiłem już wersję idiotoodporną HP ... przetrwały nawet coś takiego : więc wiem o czym piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Wiem, wiem....nie popisuj się :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Lemmy ale ta twoja awaria nie miała wiele wspólnego ze sprzęgiełkami... Raczej z nieograniczonym skokiem zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 uhm ... ale odbojów nie miałem nigdy i zawsze pierwsze padały sprzęgi, niby to dziwne ... a jednak przy oderwaniu koła od podłoża i późniejszym nagłym odzyskaniu kontaktu to właśnie sprzęgi dostają po tyłku poza tym waga, jakość wykonania, uszczelki - to wszystko usprawiedliwia dodatkowy wydatek ok. 100 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 No proszę a ludziska gadają że tylko pokrętło metalowe a dalej ta sama lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Lemmy rozumię że te AVMy nie padły przy jeżdzie po łące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Mam słabszą wersję AVM i narazie nie nażekam. Podczas konserwacji po 3 latach nie zauważyłem żadnych usterek, nieszczelności itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Bo do tego to jeszcze wysoki współczynnik PecHa jest potrzebny ... a teraz na serio ... miałem okszję porównania obydwu wersji AVM-ów i gdybym miał taką możliwość za piereszym razem wydałbym tą 100 więcej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 PecHa to ja mam takie, że nikomu nie życzę. Serio. Myslę, że gdybym wyjechał z kraju to Polska od razu stała by sie światowym potentatem we wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 To powiedz gdzie chcesz wyjechać i robimy zrzutę na bilet , nawet w biznes klasie ))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 :D Nie ma tak dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 gdybyś kiedyś chciał podrzucić puszkę Pandory, proponuję ... http://vbest.com.pl/gps?lat=55.75149272&lng=37.61570677&zoom=19&mt=h&dp=To_tutaj_%21#przesun ... i koniecznie zabierz jabłecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Racja. Przydało by się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.