Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Hamulec przedni.


dverg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Widzialem kilka postow na podobny temat aczkowliek zakladam nowy celem porady, od jakiegos czasu mam problem z przednim hamulcem Almera N16, raz na jakis czas (raz na kilka badz kilkanascie dni) podczas jazdy przy wyzszych predkosciach slychac jakby pukanie kola o szczeki hamulca i po zatrzymaniu czuc zapach rozgrzanego metalu oraz sama felga jest bardzo gorca.

 

Mozna powiedziec ze szczeki prawdopodobnie nie odpuszczaja poprawnie badz jest inna przyczyna tego problemu.

Do tej pory mechanik zrobil dwie rzeczy:

- przeczyscil tloczek (prawdopodobnie tez go przeszlifowal ale nie jestem pewien co dokladnie zrobil, nie wymienial bo twierdzi ze jest ok) i wymienil wszystkie gumki twierdzac ze tloczek nie ma prawa nie odbijac i to napewno nie jego przyczyna

- wymienil przewod elastyczny bo twierdzil ze moze po rozgrzaniu sie zweza (glupota totalna bo przewod byl ok)

 

Jako iz mam problem ze znalezieniem kogos profesjonalnego kto by podszedl kompleksowo do tematu prosze o potencjalne uwagi co moze byc nie tak (tloczek? hamulce? tarcza? felga?), ewentualnie namiar na naprawde dobry warsztat / mechanika w woj. kujawsko-pomorskim, ktory moglby sie tym tematem zajac bo mam dosyc stawania na poboczu badz zawracania do domu po 10-20 km.

 

Dziekuje z gory za odpowiedzi na temat i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź prowadnice, może ciasno chodzą i trzeba przeczyścić i nasmarować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok teraz w sumie tak mysle moze to jest powiazane bo rowniez przy nieco wiekszych predkosciach czuc lekkie drganie na kierownicy, nie przy hamowaniu tylko podczas jazdy przy powiedzmy 110-130 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy był wymieniany płyn hamulcowy?

czy ten mechanik czyscił tłoczek nie wyciagajac go czy tez wykrecił i poczyscił? 

i nie rozumiem jak mozna tloczek poszlifować jak wżery to na złom, 

i jak maja sie łozyska koł przednich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocek pewnie ciasno siedzi w prowadnicy.

Dobrze to przeczyść (zarówno klocek jak i prowadnice), oszlifuj jakimś papierem/pilnikiem, posmaruj odpowiednim smarem i sprawa bedzie rozwiazana przynajmniej na rok.

 

problem dosc znany i czesto spotykany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że tarcze do wymiany. Też tak miałem że przy predkości 120-140 zaczeła drgać kierownica a było to spowodowane zwichrowanymi tarczami które podczas jazdy sie rozgrzewały i tak to właśnie wyglądało. Po wymianie tarcz wszystko ustało i działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby tarcze były tak zwichrowane, ze powodowałyby szarpanie kierownicy przy zwykłej jeździe, to w chwili hamowania drgania musiałyby być tak duże, ze wyrywałyby dosłownie kierownice z rąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posmaruj odpowiednim smarem

A jakim konkretnie? bo chyba też zaczyna mi jeden blokować i planuję to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...