Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakiej firmy olej do Notka 1.6


M@reS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie o olej......jakiej firmy lejecie do swoich mobilów.

Czytałem forum ale tam tylko o parametrach a bardzo mało o konkretnych firmach.

 

Wiem że ma być 5/30 bo tak pisze na serwisowych naklejkach na atrapie w komorze silnika.....ale nie pisze jaki to był olej :(

Każda marka samochodów preferuje pewne firmy olejarskie i pod nie robią testy z parametrami oleju.

Wiem też z doświadczenia że coś w tym jest bo zalewając silnik innym olejem nie branym pod uwagę przez fabrykę silnik chodzi głośniej (przetestowane na Oplu Vectra C DTI i Mercedesie CLK320)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mares,z całym szacunkiem,ale nie powielaj tematów.

Uzyj na przyszłość wyszukiwarki,dosłownie pół minuty zajęło mi wyszukanie takiego samego tematu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/27545-jaki-olej-do-note/?hl=%2Bolej+%2Bnote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale ......wiem że olej w silniku ma parametry 5W/30 a nie 10W/40

Nie chce Shella 10W/40 o jakim się piszę ale 5W/30 ????  właśnie JAKI ?

Nie wiem jedynie jaki olej leje się w serwisach Nissana ? Napisałem to na wstępie.

 

Czytam forum a potem zadaję pytania.

 

PS: A żeby Was jeszcze trochę zdenerwować zapytam ...ile tego oleju tam wchodzi ? Wystarczy 5L?

EDIT.... OK nie będę Was jednak denerwował ...wiem że książkowo 4,6L :P

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie....takie samo pytanie mogłeś zadać w temacie który Ci podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania w odpowiednim dziale to OK....przepraszam bo zrobiłem zonka :(

 

Ale teraz mam większy zgryz :(.....do tej pory lany był 5W/30 ale czytając inne fora dowiedziałem się że

- ten olej może nie wytrzymywać skrajnych temperatur w lato (30)

- silnik gdzie łańcuch jest smarowany olejem powinien (POWINIEN ale nie ja to napisałem) być smarowany 10W. Najlepsze parametry smarowania.

 

Więc czy nie zmienić na 5W/40 żeby nie katować silnika latem (do 40C)?

Czy na 10W/40 ?

 

Poprzednie samochody to Mercedesy i zawsze zalewane w serwisie olejem Mercedesa (nie miał nazwy producenta takiej jak Elf, Shell czy Mobil ale Mercedes coś tam i 10W/40) i też silniki z łańcuchem.

Więc sam teraz nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież oleje mają specyfikacje uzależnione od temperatury otoczenia a nie temperatury silnika ;)

Przy lekkiej (ekonomicznej) jedzie silnik nagrzewa się mniej (bo mimo sprawnego układu chłodzenia może się nagrzać nawet do 110C) a jeszcze jak nie jest tak ciepło to olej 5W/30 jest OK....u nas jak temperatury latem są ponad 30C a jazda nie jest "kłusem żółwia" to olej 5W/30 może nie wystarczyć.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje mają specyfikację temperaturową, która odnosi się do tzw. zimnego rozruchu. Chodzi o to, żeby w danej temperaturze olej miał jak najlepsze właściwości smarne zanim silnik osiągnie temperaturę pracy. Silnik sprawny ze sprawnym układem chłodzenia bez względu czy to lato czy wiosna, ma tą samą temperaturę pracy. Różnica jest taka, że latem rozgrzeje się do niej w mgnieniu oka a zimą trzeba się solidnie przejechać. Stwierdzenia, że latem 5W30 wymięknie to mity i niczym nie uzasadnione bajki.

 

Wyjątek może stanowić ekspolatacja w ciężkich warunkach. Jazada w korkach, ciągle w mieście w upalne lato. Tu faktycznie układ chłodzenia dodatkowo obciążony klimatyzacją może być mniej wydajny. W  takich warunkach można użyć "odporniejszy" olej. W innym przypadku to mitomanizm ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz ;)

Zaleję 5W/40 w sumie różnica minimalna.  A firma olejarska to raczej Shell ;)

Shell jest stosowany w serwisie Nissan-Suzuki Rybnik (Informacja z ich strony internetowej).

A dokładnie Shell Helix ULTA 5w/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie mieć dylematów czy olej jeszcze smaruje czy już nie,  to właśnie stosuje i stosować będe Mobil1  5w50  smaruje w -54 i +50 stopni.

Tylko jedna zasada ,zawsze trzeba trzymać na bagnecie stan MAX aby silnik był w pełni chroniony!

Co do Mercedesa to mercedes zawsze zalewał w serwisie ASO Mobilem 1 swoje silniki wiem bo osobiście woziłem beki z olejem do serwisów  .

Na 5w30 w upalne dni przy ostrej jeździe klawiatura potrafi się przytrzeć .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 5W50 - bardzo dobry olej. Ale mam wątpliwość, czy do ciasno spasowanego japońskiego silnika nie jest za "gęsty".

Słuszna uwaga szczególnie dotyczy to panewek gdzie nissanowskie otworki smarne są wyjątkowo mikroskopijne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten olej bardzo szybko się rozgrzewa w temperaturze roboczej silnika staje się tak płynny jak woda .

Spokojnie dociera do panewek nawet w tak małych otworkach jak ma HR16DE.

On nie jest gesty tylko lepki, aby nie spływał tak szybko z gładzi cylindrów i klawiatury  przy dynamicznej jeździe tak jak 5w30   :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić, zbyt lepki olej przepływa przez kanały olejowe wolniej niż ojej mniej lepki. Jeżeli producent przewidział, że olej ma przepływać przez określone partie silnika z określoną prędkością, to zbyt duża lepkość może stanowić problem. Przykładem są tu nowe silnika Forda czy Opla, do których producenci przewidują stosowanie olejów o wręcz zniejszonej lepkości aby zapewnić parametr odpowiedniego przepływu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zgadzam się z tym, ale dlaczego na 5w30 silniki a w szczególności klawiatura pracują głośniej jak sieczkarnia po autostradzie?

Tego efektu nigdy nie miałem w żadnym silniku czy benzynowym czy disla po pałowaniu na autostradzie na Mobilu 1.

Co do szybkości płynięcia mobil nawet tak lepki płynie szybko słychać to w zimie w ciężkie mrozy a latem to już pestka. 

 

Nawet kosiarka moja jest zalana 5w50 i o wiele lepiej pracuje nie grzeje się tak jak na W30 i ma kompreche fest

Na W30 latem po godzinie pracy kompresia siadała w kosiarce i aż strzykała od przegrzania .

Spalania większego nie zauważyłem bo na pełnym zbiorniku skoszę tyle samo co na W30

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf dobry ale z opinii kierowców trzyma parametry do 8000km i silniki zaczynają głośniej pracować .

Nawet teść to zauważył w Dusterze, a właśnie zalewa taki 5w40, jest na gwarancji to jeszcze nie zmienia producenta oleju.

Na Mobilu 1 w służbowych  samochodach przy 15000 km po wymianie,bo co tyle wymienialiśmy,  silniki pracują cichutko jak pszczółka

Co by nie mówić to kiedyś się mówiło są opony i Michelin i jest olej i Mobil1. 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić to kiedyś się mówiło są opony i Michelin i jest olej i Mobil1. 

 

Całe szczęście, że napisałeś "kiedyś"...

Bo dziś wszystko produkuje się tak, żeby zysk był największy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - na każdym oleju przez pierwsze kilka tysięcy silnik pracuje gładziej. Potem jest gorzej. Wspomniany 5W50 jest znacznie bardziej lepki od 5W30 czy 5W50 i po tym okresie silnik też pewnie na nim pracuje głośniej ale mniej to  razi w uszy niż na wspomnianych 5W40 czy 5W30 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiadam o Mobilu 1 to zapomniałem dodać że mobil robi filtry oleju do naszych silników, pasuje M1-108  nie ma w Polsce ale są K&N które są produkowane w fabryce Mobila i one mają numer PS 1008 .

Ma takie same wymiary jak Mann 67/1 !!

Filtr ma wkład filtracyjny z włókna syntetycznego a nie z papieru ma dużo bajerów wewnątrz jak zawór o powiększonej przepuszczalności oleju itp.

A tak przyjemność to całe 26zł  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na Mobil1 5W/40 +filtr Mann 67/1

 

Poprzedni olej był lekko ciemno-bursztynowy jak go zlewali (trochę ciemniejszy od tego co wlewali a miał prqwie 10 tyś km).....czyli chyba silnik nie przeciągnięty i bez nagarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki ten mobil wlałeś 5w40 super 3000X czy 5w40 ESP formula M ??????

Świerzy olej zlałeś jak miał jeszcze bursztynowy kolor :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ....wlałem Shell Helix Ultra 5W/40

A stary olej nie był taki jak przeważnie są czyli jak smoła :)

Był ciemniejszy od nowego ale nie taki smołowaty, kolor ciemniejszy bursztyn:)

 

A Mobila1 wlewałem do samochodu żony i dla tego zrobiłem zonka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...