Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.120] GA16DE przerywanie na benzynie i LPG


krazimierz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Jak w temacie, silnik szarpie, przerywa. Zarówno na benzynie jak i na gazie (sekwencja Lovato). Dzieje się to zarówno podczas przyspieszania jak i hamowania silnikiem. Chociaż przy hamowaniu silnikiem to już przy mniejszych prędkościach. Bywa też tak że przy mocniejszym wciśnięciu gazu silnik dławi się całkiem. Potrafi się też dławić przy ruszaniu jak jest zimny silnik, wtedy trzeba z wyższych obrotów ruszyć. Często też nie trzyma wolnych obrotów, spadają gdzieś około 300 obr./min.

 

Na co najpierw zwrócić uwagę? Przepływomierz? Świece i kable są OK, wymieniane niedawno i przejrzane teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Powodem okazał się źle zamocowany filtr powietrza. Teraz już jest OK, silnik nie łapie lewego powietrza i działa jak należy. Dzięki za sugestie!


Po jakimś czasie okazało się że to nie wina filtra, ale do rzeczy:

 

1. Komputer wywala błąd czujnika położenia przepustnicy. Wymieniłem czujnik, usunąłem błąd i nie pomogło. Sprawdzałem parametry czujnika wg Autodaty i są książkowe.

2. Zauważyłem że podczas jazdy jak szarpie to napięcie sygnału z czujnika spada. Na przykład przy szarpaniu na odpuszczonym gazie spada z 0.4 V do 0.18 V, przy wciśniętym gazie analogicznie.

3. Napięcie zasilające czujnik nie zmienia się, sztywno trzyma 5 V nawet podczas szarpania.

 

Moja dedukcja jest taka że gdzieś w wiązce pewnie jest zwarcie. Nie wiem za bardzo jak zabrać się do jego poszukiwań. Bez konsekwencji mogę odłączyć sobie wtyczkę od komputera?

 

Może macie inny pogląd na sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widać że konkretnie podchodzisz do roboty :-) oby więcej takich forumowiczów którzy zanim zapytają, najpierw poczytają.

 

Szukanie zwarcia wydaje się dobrym rozwiązaniem skoro czujnik wymieniony. Tak, możesz odłączyć wtyczkę od komputera - na pewno bez konsekwencji na wyłączonym zapłonie. Nie mam pewności co będzie na włączonym, ale w sumie do szukania zwarcia i wyłączony się nada.

 

PS nie ma czegoś takiego jak P11.120 :-) jest P11 (1996 - 1999) lub P11.144 (1999 - 2002).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widać że konkretnie podchodzisz do roboty :-) oby więcej takich forumowiczów którzy zanim zapytają, najpierw poczytają.

 

Szukanie zwarcia wydaje się dobrym rozwiązaniem skoro czujnik wymieniony. Tak, możesz odłączyć wtyczkę od komputera - na pewno bez konsekwencji na wyłączonym zapłonie. Nie mam pewności co będzie na włączonym, ale w sumie do szukania zwarcia i wyłączony się nada.

 

PS nie ma czegoś takiego jak P11.120 :-) jest P11 (1996 - 1999) lub P11.144 (1999 - 2002).

Jest :devil:  http://de.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primera_P11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Po ponad roku walki, wizytach u wielu "mechaników" i "elektryków" problem został rozwiązany poprzez wymianę aparatu zapłonowego. Koszt: 150 zł za używany aparat + 100 zł robocizna. Było to upierdliwe dla mnie i fachowców w diagnozie naprawie, gdyż szarpanie potrafiło nie występować przez kilka dni a nawet tygodni.

 

Przy okazji mam wrażenie że przybyło trochę mocy mojemu GA16DE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...