arturocki Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam, wydaje się, że mam spory problem ze swoją primerką... - silnik SR20DE, model z 2001 r. po lifcie, zagazowany Prima nie równo pracuje na wolnych obrotach, przygasa i żre zarówna gazu jak i benzyny jakieś 20-30% więcej niż normalnie. Generalnie wydaje mi się, że mocy nie ubyło (jeżeli już to nieodczuwalnie), jak przyspieszam to nie poszarpuje, jedzie równo. Świeci się błąd P 0171 - zbyt uboga mieszanka. Bierze olej, czarny dym leci z rury wydechowej, a jak depnę na pedał gazu to wylatuje CZARNY płyn, jakby olej z paliwem - nie do końca mogę to zidentyfikować... Wyczytałem, że mogą to być problemy z podciśnieniem i zatkanym zaworkiem PCV, wykręciłem - przedmuchałem, jakoś mocno przybrudzony nie był. W kierunku od pokrywy zaworów do kolektora dolotowego podczas dmuchania przelot jest bezproblemowy. Jak dmucham w drugą stronę bardzo delikatnie również przepuszcza... czy musi być na maksa szczelny? Czy to może być problemem dostawania się do układu oleju? Czy może przepływomierz aż tak zwariować, że podaje błędne informacje do komputera i cały układ zwariował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Wykręciłbym świece i obejrzał, jak są czarne, a nie zaolejone to go po prostu przelewa, może być tak, że padł przepływomierz (sprawdź wartości w woltach na wolnych i g/m/s podczas jazdy), bo na to wskazuje błąd. Od tego bym zaczął na Twoim miejscu. Ile tego oleju bierze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 ...przepływka zmierzona i podaje prawidłowe napięcia. Niestety nie mam klucza do świec a jestem za granicą... wydaje mi się, że po przejechaniu ok 900 km zżarło 0,5-0,7 oleju... przede mną powrót do domu w piątek. Po konsultacji z jednym z mechaników, wmawia mi że to nie problem z silnikiem tylko z mieszanką... ale nie stwierdziliśmy aby łapał jakieś lewe powietrze (psikałem na około plakiem żadnych zmian w obrotach)... TYLKO SKĄD TEN CZARNY DYM i dlaczego się leje z wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Czarny dym - przelanie, czyli mieszanka. Nie musi być lewego powietrza, żeby była zła. Nie śmierdzi benzyną przypadkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 ...jak już to spalonym olejem zmieszanym z benzyną... przynajmniej tak mi się na pierwszy rzut nosa wydaje, nie jest to na pewno sam olej, ani sama benzyna. ...dziś przedmuchałem, wyczyściłem na sucho pędzelkiem przepływomierz, tylko tak mogłem na razie, nie miałem pod ręką żadnego środka do czyszczenia aby nie popsuć jeszcze dodatkowo sprawy. Po przejechaniu ok 20 km czarny dym z wydechu przestał lecieć, obroty w znacznym stopniu na biegu jałowym się uspokoiły, ale nie jest jeszcze do końca dobrze, błąd komputera jak na razie nie powraca... może należałoby zrobić naukę wolnych obrotów, czy w moim silniku jest coś takiego? ...po powrocie wymieniłem filtr powietrza i jak ręką odjął.... cały czas prima mnie zadziwia, ciekawe ile jeszcze wody w rzece upłynie zanim przestanie mnie zaskakiwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.