schab Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam. Mam problem z temeratura silnika bo strasznie sie waha. W trasie wskaznik temperatury jest na +- 1/4 a w miescie podnosi sie do polowy. Wiec prawdopodobnie termostat... I tu jest problem. Zamowilem nowy termostat do mojego samochodu i nie dosyc, ze nie pasuje, to na dodatek reguluje na calkowicie inna temperature niz ten, ktory wymontowalem. Nowy utrzymuje na 82* a stary na 76* (przynajmniej tak bylo na nim napisane). W ksiazce serwisiwej chiltona i w internecie nie znalazlem niestety zadnych info na temat w jakiej temperaturze powinien pracowac moj silnik. A wiec moze ktos z was wie jaka jest optymalna temp dla VG30? i gdzie dostac pasujacy termostat. Dodam tylko ze nie jest to przyczyna chlodnicy bo ma niecale 3 tygodnie.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 na nasz rejon ta wyższa jest ok, co do reszty to chopaky od czyzero coś podpowiedzą (i uzupełnij profil na przyszłość) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Jeśli wszystko jest sprawne, termostat i zbyt duża temperatura to winny jest korek chłodnicy. Spada, nie trzyma temperatury - wisko zapięte. Bez względu na temperaturę otwarcia termostatu wskazówka ma być przed połową skali i silnik trzyma stałą temperaturę. Termostaty są różne w różnych silnikach - rocznikach. Mam termostat 62C, temperatura chłodnicy/płynu 90C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 A może głupieje czujnik temperatury ? ja tam miałem w mondeo że na zegarze wskazówka pokazywała 50-55 stopni a faktycznie było ok. Może po wypstrykaniu kodów błedu coś się pokaże, tylko ja akurat nie wiem jak to sie robi w Tyranie gdyz jeszcze za krótko go posiadam. Ja mam 3,0 di i wskazówka utrzymuje sie na około 88 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 jak skacze temperatura to napewno cos jest nie tak, powinna być cały czas poniżej 1/2 skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 U mnie kiedy jadę 60-70 km/h to wskazówka utrzymuje się na 1/4 skali a jak przyspieszę do setki to podnosi się prawie do połowy. Nie ma tu większego znaczenia czy jest gorąco czy chłodno na zewnątrz. Termostat jest raczej OK, gdyż temperatura zimnego silnika rośnie dosyć szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
schab Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 wlasnie u mnie jest na odwrot... w miescie wskazowka jest na 1/2 a w trasie przy 120-140 jest na 1/4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) Jedna z rzeczy, której się u siebie dopatrzyłem to dosyć luźno obracający się wentylator. Pewnie wisko nie spina jak trzeba. Zastanawiałem się nad wentylatorem elektrycznym ale niebardzo wiem jak ogarnąć sterowanie... Jeśli u Ciebie przy wyższych prędkościach jest lepsze chłodzenie to też może jakiś problem z wiatrakiem? Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez marcin316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 miałem u siebie elektryczne od chwili zakupu i sobie chwaliłem ... teraz mam visco i chwalę jeszcze bardziej w weekend rozrysuję jak elektryka wyglądała ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 lemmy69, montowałeś jakieś dodatkowe czujniki temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 nie montowałem, zrobił to poprzedni użytkownik ... na górnym wężu z chłodnicy do silnika był termowłącznik załączający przekaźnik a ten z kolei włączał jeden wentylator, drugi był włączany z kokpitu (również poprzez przekaźnik) wstrzymaj się do weekendu, to opiszę dokładnie co i jak oraz wady i zalety całego rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 U mnie od planów poprzez wstępną koncepcję do wykonania mija czasem kilka miesięcy... Jest to trochę kwestią pracy, trochę charakteru... Najgorzej jest zacząć. Coś mi się właśnie zdawało, że oryginalny czujnik temperatury podpięty do wskaźnika sobie z tym nie poradzi. Są jakieś uniwersalne podstawy czujnika do wmontowania w rurę czy pozostaje samemu coś wyrzeźbić, podobnie jak w poniższym linku? http://bambus335.blog.onet.pl/2009/02/28/podstawka-pod-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 odnalazłem swój post sprzed paru lat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/ na drugiej stronie, # 22 są zdjęcia i opis muszę jednak uprzedzić, że ładowanie trochę kulało przy pracujących 2 wentylatorach ... zmieniłem później alternator i baterię na wydajniejsze ok. roku temu podczas kąpieli błotnej jeden z wiatraków stanął i stopił się, jeździłem więc z jednym zakupiłem następne wiatraki w tandemie, dużo wydajniejsze lecz nie mogłem jakoś zebrać się z wymianą na wiosnę tego roku przy okazji wymiany silnika założyłem "wiskozę" zakupione wiatraki leżą w garażu jakby co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnar15 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Witam. Mam problem z ogrzewaniem. Przed chwilą wróciłem z pracy bo wskazówka była powyżej połowy i nie chciałem przegrzać silnika. A do środka zamiast gorącego powietrza leciało zimne mimo wysokiej temperatury. Co może być ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Jak nie ma wycieku to układ może być zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pltz Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Oby to nie to, ale u mnie czymś takim objawiła się uszczelka pod głowicą. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 sprawdz czy nie ma wycieku, mi kiedys w innym aucie bylo tak ze pdoczas jazdy lecialo coraz chlodncijesze powietrze i po chwili wskazowka sie wychylala. Po sprawdzeniu okoazalo sie ze pewien plastkowy krociec poprstu pek ze starosci i wywalilo plyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Witam, również posiadam problem z ogrzewaniem z tym że u mnie po spokojnej kilkukilometrowej jeździe zagotowało płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Od kilku dni gdy silnik był zimny pierwsze 200-400 m kopcił na biało i przestawał. Po sprawdzeniu płynu chłodniczego okazało się że dolałem ok. 4 l a w sumie to ok 7l(w czasie gazowania i grzania na postoju dolałem ok 3 l). Pojechałem dziś nim ok 50km nie oszczędzając go i nadal jest problem bo raz grzeje raz nie i wskaźnik temperatury skacze. Co dziwne nie kopcił w ogóle. Dodam, że musiałem tez dolać ok 2l oleju bo też ubył wcześniej(ale bije się w pierś nie sprawdzałem jego stanu od ok pół roku). Teraz się zastanawiam czy to uszczelka pod głowicą czy co innego. Wiskoza praktycznie cały czas załączona czasem na chwilę się wyłączy, na postoju przy gazowaniu nie kopci. Jutro rano będę patrzył czy olej ubył i ile wejdzie płynu chłodniczego. Jest jeszcze opcja korka w chłodnicy bo przy gazowaniu zbiorniczek wyrównawczy zrobił się pełny i zaczął wywalać płyn. Pytań jest kilka czy to uszczelka, korek, zapowietrzony układ czy może coś jeszcze innego. Może ktoś zna odpowiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Po 1 wiskoza sie nie zalacza i nie wylacza. Po 2 to prawdopdobnie uszczelka lub glowica gdzies peknieta. Nie zagotowal cie sie ? Nie meczyles go ostatnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 jeśli nie ma wycieku, to przy tak dużym ubytku płynu chłodniczego też ostawiałbym uszczelkę lub głowicę możesz jeszcze spróbować zrobić test na zawartość CO w układzie http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=tester+co2&bmatch=base-relevance-popul-aut-1-3-0408 drogie to to nie jest, a może ułatwić postawienie diagnozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Sprawdź pompę wody,kolega właśnie opracowuje swojego tyrana i okazało się że tam tkwiła przyczyna,"wiatraczek" na osi całkiem luźno sobie lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Po 1 wiskoza sie nie zalacza i nie wylacza. Po 2 to prawdopdobnie uszczelka lub glowica gdzies peknieta. Nie zagotowal cie sie ? Nie meczyles go ostatnio? Od listopada nie byl w terenie i nie byl meczony tylko spokojna jazda a z ta wiskoza to jest tak ze glosno wyje i tylko czasem na chwile milknie kiedys bylo caly czas cicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Jeśli ubywa oleju i płynu a brak jest widocznych wycieków to droga może być tylko jedna... komora spalania i wydech. Jak wyżej napisano można sprawdzić układ chłodzenia pod kątem obecności spalin do tego organoleptycznie konsystencję oleju i płynu w chłodnicy (czy się nie wymieszały) i dopiero stawiać diagnozę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Witam wymienilem korek chlodnicy termostat sprawdzilem szczelnosc uszczelki i nadal go gotuje dodam ze waz od chlodnicy na gorze jest goracy a na dole zimny czyzby faktycznie pompa wody? Tylko nie moge znalesc na hurtowniach brak a na allegro 450 zl szalenstwo ktos moze wie gdzie mozna pompe w dobrych pieniadzach dostac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Pompa nie powinna kosztować więcej niż 250zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.