Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

temperatura silnika


schab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z temeratura silnika bo strasznie sie waha. W trasie wskaznik temperatury jest na +- 1/4 a w miescie podnosi sie do polowy. Wiec prawdopodobnie termostat...

I tu jest problem. Zamowilem nowy termostat do mojego samochodu i nie dosyc, ze nie pasuje, to na dodatek reguluje na calkowicie inna temperature niz ten, ktory wymontowalem. Nowy utrzymuje na 82* a stary na 76* (przynajmniej tak bylo na nim napisane). W ksiazce serwisiwej chiltona i w internecie nie znalazlem niestety zadnych info na temat w jakiej temperaturze powinien pracowac moj silnik. 

A wiec moze ktos z was wie jaka jest optymalna temp dla VG30?   i gdzie dostac pasujacy termostat.

 

Dodam tylko ze nie jest to przyczyna chlodnicy bo ma niecale 3 tygodnie....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nasz rejon ta wyższa jest ok,

co do reszty to chopaky od czyzero coś podpowiedzą (i uzupełnij profil na przyszłość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko jest sprawne, termostat i zbyt duża temperatura to winny jest korek chłodnicy.

Spada, nie trzyma temperatury - wisko zapięte.

 

Bez względu na temperaturę otwarcia termostatu wskazówka ma być przed połową skali i silnik trzyma stałą temperaturę. Termostaty są różne w różnych silnikach - rocznikach. Mam termostat 62C, temperatura chłodnicy/płynu 90C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może  głupieje  czujnik  temperatury ?  ja  tam  miałem  w  mondeo  że  na  zegarze  wskazówka  pokazywała  50-55 stopni a  faktycznie  było ok.

Może po  wypstrykaniu kodów błedu coś  się  pokaże, tylko  ja  akurat nie  wiem  jak to  sie  robi w Tyranie gdyz  jeszcze  za  krótko  go  posiadam.

Ja  mam  3,0 di i    wskazówka  utrzymuje   sie  na  około 88 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedy jadę 60-70 km/h to wskazówka utrzymuje się na 1/4 skali a jak przyspieszę do setki to podnosi się prawie do połowy. Nie ma tu większego znaczenia czy jest gorąco czy chłodno na zewnątrz. Termostat jest raczej OK, gdyż temperatura zimnego silnika rośnie dosyć szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z rzeczy, której się u siebie dopatrzyłem to dosyć luźno obracający się wentylator. Pewnie wisko nie spina jak trzeba. Zastanawiałem się nad wentylatorem elektrycznym ale niebardzo wiem jak ogarnąć sterowanie... Jeśli u Ciebie przy wyższych prędkościach jest lepsze chłodzenie to też może jakiś problem z wiatrakiem?

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem u siebie elektryczne od chwili zakupu i sobie chwaliłem :whistle:  ... teraz mam visco i chwalę jeszcze bardziej  :D

w weekend rozrysuję jak elektryka wyglądała ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montowałem, zrobił to poprzedni użytkownik ... na górnym wężu z chłodnicy do silnika był termowłącznik załączający przekaźnik a ten z kolei włączał jeden wentylator, drugi był włączany z kokpitu (również poprzez przekaźnik)

wstrzymaj się do weekendu, to opiszę dokładnie co i jak oraz wady i zalety całego rozwiązania  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od planów poprzez wstępną koncepcję do wykonania mija czasem kilka miesięcy... ;) Jest to trochę kwestią pracy, trochę charakteru... Najgorzej jest zacząć.

 

Coś mi się właśnie zdawało, że oryginalny czujnik temperatury podpięty do wskaźnika sobie z tym nie poradzi. Są jakieś uniwersalne podstawy czujnika do wmontowania w rurę czy pozostaje samemu coś wyrzeźbić, podobnie jak w poniższym linku?

http://bambus335.blog.onet.pl/2009/02/28/podstawka-pod-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnalazłem swój post sprzed paru lat

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/

na drugiej stronie, # 22

są zdjęcia i opis

 

muszę jednak uprzedzić, że ładowanie trochę kulało przy pracujących 2 wentylatorach ... zmieniłem później alternator i baterię na wydajniejsze 

 

ok. roku temu podczas kąpieli błotnej jeden z wiatraków stanął i stopił się, jeździłem więc z jednym

zakupiłem następne wiatraki w tandemie, dużo wydajniejsze lecz nie mogłem jakoś zebrać się z wymianą 

na wiosnę tego roku przy okazji wymiany silnika założyłem "wiskozę"

zakupione wiatraki leżą w garażu jakby co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam problem z ogrzewaniem. Przed chwilą wróciłem z pracy bo wskazówka była powyżej połowy i nie chciałem przegrzać silnika. A do środka zamiast gorącego powietrza leciało zimne mimo wysokiej temperatury. Co może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie ma wycieku, mi kiedys w innym aucie bylo tak ze pdoczas jazdy lecialo coraz chlodncijesze powietrze i po chwili wskazowka sie wychylala.

Po sprawdzeniu okoazalo sie ze pewien plastkowy krociec poprstu pek ze starosci i wywalilo plyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również posiadam problem z ogrzewaniem z tym że u mnie po spokojnej kilkukilometrowej jeździe zagotowało płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Od kilku dni gdy silnik był zimny pierwsze 200-400 m kopcił na biało i przestawał. Po sprawdzeniu płynu chłodniczego okazało się że dolałem ok. 4 l a w sumie to ok 7l(w czasie gazowania i grzania na postoju dolałem ok 3 l). Pojechałem dziś nim ok 50km nie oszczędzając go i nadal jest problem bo raz grzeje raz nie i wskaźnik temperatury skacze. Co dziwne nie kopcił w ogóle. Dodam, że musiałem tez dolać ok 2l oleju bo też ubył wcześniej(ale bije się w pierś nie sprawdzałem jego stanu od ok pół roku). Teraz się zastanawiam czy to uszczelka pod głowicą czy co innego. Wiskoza praktycznie cały czas załączona czasem na chwilę się wyłączy, na postoju przy gazowaniu nie kopci. Jutro rano będę patrzył czy olej ubył i ile wejdzie płynu chłodniczego. Jest jeszcze opcja korka w chłodnicy bo przy gazowaniu zbiorniczek wyrównawczy zrobił się pełny i zaczął wywalać płyn.

Pytań jest kilka czy to uszczelka, korek, zapowietrzony układ czy może coś jeszcze innego.

Może ktoś zna odpowiedz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 wiskoza sie nie zalacza i nie wylacza. Po 2 to prawdopdobnie uszczelka lub glowica gdzies peknieta. Nie zagotowal cie sie ? Nie meczyles go ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie ma wycieku, to przy  tak dużym ubytku płynu chłodniczego też ostawiałbym uszczelkę lub głowicę

możesz jeszcze spróbować zrobić test na zawartość CO w układzie

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=tester+co2&bmatch=base-relevance-popul-aut-1-3-0408

drogie to to nie jest, a może ułatwić postawienie diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wody,kolega właśnie opracowuje swojego tyrana i okazało się że tam tkwiła przyczyna,"wiatraczek" na osi całkiem luźno sobie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 wiskoza sie nie zalacza i nie wylacza. Po 2 to prawdopdobnie uszczelka lub glowica gdzies peknieta. Nie zagotowal cie sie ? Nie meczyles go ostatnio?

Od listopada nie byl w terenie i nie byl meczony tylko spokojna jazda a z ta wiskoza to jest tak ze glosno wyje i tylko czasem na chwile milknie kiedys bylo caly czas cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ubywa oleju i płynu a brak jest widocznych wycieków to droga może być tylko jedna... komora spalania i wydech. Jak wyżej napisano można sprawdzić układ chłodzenia pod kątem obecności spalin do tego organoleptycznie konsystencję oleju i płynu w chłodnicy (czy się nie wymieszały) i dopiero stawiać diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wymienilem korek chlodnicy termostat sprawdzilem szczelnosc uszczelki i nadal go gotuje dodam ze waz od chlodnicy na gorze jest goracy a na dole zimny czyzby faktycznie pompa wody? Tylko nie moge znalesc na hurtowniach brak a na allegro 450 zl szalenstwo ktos moze wie gdzie mozna pompe w dobrych pieniadzach dostac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...