Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny dźwięk przy 3-4 tys obr.


Speru
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od pewnego czasu w moim nissanie zaczął pojawiać sie dziwny dźwięk przy ok. 3-4 tys obrotów.

Wydaje mi się ze oddzywaja się zawory..

Po kupnie przy przebiegu 138 tys wymieniłem wszystkie oleje i płyny,

Wlałem olej Mobil 5w50 bo zauważyłem ze jest najbardziej polecany na forum.

Po ok. 1000 km przy ostrym hamowaniu i na zakręcie zaczela mi mrugac kontrolka oleju.

Od razu dolałem w sumie weszło ok. 800ml i wydaje ze na bagnecie jest full ale żeby odczytac ten bagnet trzeba osiągnąć najwyższe wtajemniczenie jogi ;/

te 1000 km bylo przejechane dosc agresywnie i dosc czesto ponad 7tys...

Przy odpalaniu rano jest chwilowy tyrkot ale przy drugim odpaleniu juz tego nie ma wiec podejrzewam ze oleju jest dalej malo.

Na zimnym silniku przez 3 min mam ok.90-80 psi potem spada do ok. 65-70psi

Na rozgrzanym silniku mam ok 25-30psi.

Zastanawiam sie czy nie zmienic oleju, mysle ze na pewno ktos miał podobne objawy.

A moze to juz silnik się konczy aczkolwiek nie odczuwam zadnych spadkow mocy etc.

Prosze o jakies porady a moze tak ma byc?:)

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obróciła ci się przypadkiem panewka ? Miałem podobnie w Jeepie też wydawało sie ze tłuką zawory identyczny dźwięk w tym samym zakresie obrotów. Też nie było spadków mocy. 

Edytowane przez driver_kaskader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecany olej to motul 20w60 do ostrej jazdy  

z twojego opisu wynika że panewki raczej sie już kończą  a ty im jeszcze gowniany olej fundujesz  

padniete panewki to typowe dla tego silnika  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecany olej to motul 20w60 do ostrej jazdy  

z twojego opisu wynika że panewki raczej sie już kończą  a ty im jeszcze gowniany olej fundujesz  

padniete panewki to typowe dla tego silnika  

 

Ile mniej więcej kosztuje naprawa panewek w zetce ? Tak czysto orientacyjnie ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same panewki to w sumie niewielki koszt w ok 1 tyś sie zmieścisz zależy jakiej firmy kupisz a kupisz oczywiście ACL

problem jest wał  bo zużyte panewki często idą w parze z owalami na czopach wału  

plus oczywiście robocizna chyba że dasz rade samemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio stara się jezdzic spokojniej juz tak czesto go nie krece pod 7tys,

Myslisz jarek ze powinienem wlac inny olej?

Da rade cos jeszcze temu zaradzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w zetkach jest ze olej odplywa i nie zaleznie co zalejemy silnik sie zatrze... 

Najwazniejsze jest zeby oleju bylo zawsze max.

Ja sprazam olej odrazu po zgaszeniu silnik anie czekam az splnie i podniesie sie jego poziom na wskazniku...

Wyhodzi na to ze ok 200-300ml mam ponad maks - i tak polecam do szybkiej jazdy czy wypadow na tor...

 

Ps. Niestety kolego masz albo przytarte paewki albo co gorsza obróconą...

 

SILNIKA JUZ NIE URUCHAMIAJ !!!

 

Koniecznie trzeba zajrzeć do silnika, tylko laweta albo lina jak masz auto przemieszczac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze co wymianę Leję 5L czy do DE czy REV UP do HR można 5,2 zalać...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...