theant Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Jak pisałem wcześniej: świece wymienione, elektryka sprawdzona. Jak zaczyna łapać to są co jakiś czas pojedyncze zapłony, ale jak już odpali to równo chodzi na 4 garach, nie faluje. Jak silnik ma ok. +10 st. C to odpala normalnie. Problemy zaczynają się poniżej +10 st. C. Chociaż po Sylwestrze gdy w dzień było -11 st. C odpaliła za pierwszym razem - trochę pomarudziła ale załapała. Dziwne to bo na lekkim minusie potrafi się gorzej zachowywać. Przy -15 st. C nie było mowy o uruchomieniu, silnik kręcił, były pojedyncze zapłony i nic poza tym, aż do wyładowania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Więc spróbuj tak jak pisałem wyżej, filterek kosztuje parę groszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 O kompresji i wtryskiwaczach to boicie się nawet wspominać? Ktoś to sprawdzał? Szary dym na zimno to niedopalona ropa. Niedopalona z powodu niskiej kompresji lub złego rozpylenia dawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 powietrze przechodzace przez pompe własnie spowoduje niska kompresje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 powietrze przechodzace przez pompe własnie spowoduje niska kompresje Raczej złe rozpylenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 (edytowane) Kompresja i wtryskiwacze były sprawdzane w poprzednim roku, a sam problem mam od poprzedniej zimy. Spadku mocy nie zaobserwowałem. Jak pisałem wcześniej, jak już odpali to działa normalnie. Nie dymi jak się rozgrzeje. Edytowane 16 Stycznia 2016 przez theant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Dym przez pierwsze sekundy po dłuższym kręcenia jest właśnie od kręcenia. Szary dym do rozgrzania jest od wtryskiwaczy lub kompresji. To, że ci nie pali od razu może być zależne od powietrza w układzie paliwowym, kompresji, wtryskiwaczy, świec, pompy paliwowej, rozrusznika, akumulatora, paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 ... To, że ci nie pali od razu może być zależne od powietrza w układzie paliwowym... Dlatego proponuje koledze obejście filtra, by potwierdzić lub wykluczyć nieszczelność pompki na filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Problem w tym, że za filtrem są jeszcze ok 11-12 miejsc w których może zapytać powietrze. W samej pompie jest bardzo wiele takich miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Spękane przewody itp... Od czegoś trzeba zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Np zaworek zwrotny przed filtrem i manometr na zatkanym powrocie do zbiornika. Napompować jakieś nadciśnienie, obserwować wskazania i ew szukać wypieków w razie spadku ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Szary dym do rozgrzania jest od wtryskiwaczy lub kompresji. Do rozgrzania miałem na myśli do osiągnięcia przez silnik temperatury ok. +10 st. C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 W takich właśnie miejscach pojawia się powietrze. Niby wygląda ok, a po zdemontowaniu taka "kiszka". Rurki po 15 latach bardziej plastikowe niż gumowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Dokładnie tak to u mnie wygląda i dlatego będę je wymieniał. Po wymianie filtra paliwa, sparciałego przewodu i założeniu zaworu zwrotnego nic się nie zmieniło - nadal na zimnym ciężko odpala. W warsztacie powiedzieli mi że któryś z zaworów jest podparty, ale to by miało też wpływ na pracę silnika już po uruchomieniu, a jak pisałem wcześniej - działa normalnie. Jakieś inne pomysły? Edytowane 19 Stycznia 2016 przez theant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Skoro świece sprawne, to sprawdziłbym czas grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Gdyby to był zawór, silnik wibrował by dość mocno i przy odpaleniu inne cylindry by "łapały". Skoro tylko kręci bez zapłonu to albo kompresja spadła tak równomiernie, albo to cały czas powietrze. Sprawdź ew wymień miedziane uszczelki na przelewach wtryskiwaczy i wszystkie rurki gumowe. Te do pompy i od pompy, a także mały fi 5 na przelewie. Nieszczelności mogą jeszcze być na króccami pompy i na jej elektrozaworach. Może nawet ssać powietrze z pod pokrywy pompy na której jest mocowany sterownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 A czy gdyby pompa zasysała powietrze w tych miejscach co opisujesz, to nie byłoby problemów podczas jazdy? Mechanik podpowiedział mi "z własnego doświadczenia", że może to być też problem z rozrusznikiem - za wolne obroty. Może faktycznie szczotki mają się ku końcowi i za wolno kręci? To by miało nawet sens, bo faktycznie im zimniej tym wolniej kręci. Ma już prawie 15 lat i nigdy nic nie było w nim robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Powietrza jest zbyt mało by przeszkadzało podczas jazdy, ale jak występuje efekt, że im dłużej stoi, tym dłużej kręci to to będzie objawem podciągania powietrza. Rozrusznik i akumulator też są ważnym czynnikiem. Miałem z nim problem odrazu po zakupie. Są dwie pary szczotek, z czego dwie się zużyły, a dwie nie. Z dwóch zużytych tylko jedna szczotka dotykał komutator, przez co rozrusznik ręcił, ale za wolno. Właśnie dziś już było drugie opalanie po 15h postoju i silnik "łapie" już z pierwszych obrotów. Wymiana 4 wężyków jednak pomogła. Teraz biorę się za wtryskiwacze, choć tu cuda robi miksol w oleju. Ale i tak im nie odpuszczę, muszą przejść kąpiel i diagnostykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Po wymianie filtra paliwa, gumowego przewodu pomiędzy filtrem a pompą i założeniu zaworu zwrotnego jest dużo lepiej. Nawet na ciepłym silniku widzę poprawę, bo startuje jak Chuck kopie - z półobrotu Na razie zobaczymy co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Czyli jednak było coś na rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Myślę że to kilka rzeczy się nałożyło - między innymi nieszczelności. Zobaczymy jak będzie sobie radził - potem jak zrobi się cieplej to zajrzę do rozrusznika i wymienię wszystkie przewody gumowe w zasileniu paliwem. Odkopuję temat, bo pojawiły się nowe okoliczności. Teraz jest tak, że niezależnie od temperatury silnika jest tak samo, czyli muszę 2 razy kręcić po 3-4 sekundy i dopiero za tym drugim razem odpala. Potem kolejne odpalenia to formalność - uruchamia się bez problemu. Wniosek: cofa się paliwo. Co zrobiłem: - w warsztacie założyli zawór zwrotny między filtrem a pompą jeszcze w zimę i niby była poprawa, ale to chyba była tylko autosugestia, bo było jak opisałem wyżej, czyli kiszka - podejrzewając jak któryś z Was napisał, pompkę na filtrze paliwa, przełożyłem zawór zwrotny między bakiem a filtrem - nic nie dało - dodam że zawór zwrotny, który mam założony, potrzebuje nieco ciśnienia/podciśnienia żeby się otworzył w stronę "przewodzenia" Czy jest możliwość żeby przy nieszczelnej ręcznej pompce paliwo wracało do baku poprzez wyjście filtra i pompę paliwa? Chociaż pierwsze co wczoraj zrobiłem to zdjąłem przewód gumowy z powrotu pompy i pompowałem ręczną pompką - myślałem że zobaczę pęcherzyki powietrza, ale ich nie zobaczyłem, chociaż przepompowałem 3/4 szklanki paliwa. Ale w sumie to było przed przełożeniem zaworu i wtedy mogło uciekać z wejścia filtra do baku... Spróbuję jeszcze ominąć filtr oryginalny jakimś uniwersalnym bez pompki i wtedy zobaczymy czy chodzi o filtr czy o pompę paliwa i/lub wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) ja dołozyłem taka pompke przed filtrem jak na zdjeciu dałem nowe opaski nie slimakowe lecz te skrecane była lekka poprawa rankiem dopiero wymiana filtra paliwa chodz był nowy dało lepszy efekt moze trafiłem na jakiś z defektem ale to i tak nie dokońca bo jak pompowalem pompka 12v taka co sie na przewod nakłada z wydajnoscia 5l na min dopiero pojawiały sie pecherze powietrza czyli gdzies jest nieszczelność przymierzam sie do wymiany wszystkich przewodów od zbiornika do pompy a moze plakiem sprobowac czy za pierwszym odpali Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Czy jest możliwość żeby przy nieszczelnej ręcznej pompce paliwo wracało do baku poprzez wyjście filtra i pompę paliwa? Chociaż pierwsze co wczoraj zrobiłem to zdjąłem przewód gumowy z powrotu pompy i pompowałem ręczną pompką - myślałem że zobaczę pęcherzyki powietrza, ale ich nie zobaczyłem, chociaż przepompowałem 3/4 szklanki paliwa. Ale w sumie to było przed przełożeniem zaworu i wtedy mogło uciekać z wejścia filtra do baku... Spróbuję jeszcze ominąć filtr oryginalny jakimś uniwersalnym bez pompki i wtedy zobaczymy czy chodzi o filtr czy o pompę paliwa i/lub wtryskiwacze. Już dawno Ci o tym pisałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thex1 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 U mnie podobny problem nadal występuje, ale nie jest to raczej problem cofającego się paliwa, bo mam założony zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, a także gruszkę za ręczną pompką, w której wyczuwam, że paliwo jest cały czas, także poblem leży gdzieś indziej, ale cholernie ciężko go zlokalizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.