clinic112 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Witajcie, Przy okazji ostatniego utopienia samochodu i rozebrania środka z w celu wyschnięcia, odkryłem, że podloga wcale nie wyglada tak zdrowo jak sądziłem. Okazalo sie, ze jest kilka ognisk korozii i 2 spore dziury. Wszystkie zainfekowane miejsca znajduja sie pod fabrycznimi matami wygluszajacymi, dlatego nie bylo ich widac wczesniej. Plan jest taki: 1) zerwac wszystko co znajduje sie na podłodze 2) bardzo dokladne czyszenie podejrzanych elementów do zera, 3) gdzie zostanie rude pomalowac Cortaninem F, moze coś pomoże, 4) gdzie nie da sie uratowac - wyciąć, 5) pomalować goła blache pędzlem/natryskiem podkladem epoxydowym - novol protector 360 (80zl/1,6l) 6) spawanie / nitowanie wyciętych elementów, wolał bym nitowanie. 7) uszczelnienie łat masą klejaco uszczelniajacą np boll 6) CO DALEJ? Albo podklad + jakiś lakier? Albo jakaś farba 3w1? Albo baranek? Zastanawiam sie nad ostatnia wierzchnią warstwą, bo to srodek samochodu. Macie jakies pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Wydaje mi się, że jak dobrze wyczyścisz to wystarczy podkład i jakiś lakier. Od spodu i tak bolące miejsca zakonserwujesz więc nie ma co się pchać w koszta, ale to moje zdanie. Jak zrobisz dokładnie powinno wytrzymać znowu jakiś kawał czasu aż pojawią się kolejne rdzawe miejsca a to nie uniknione niestety. Sam jestem na etapie walki z rudą więc takie tematy ślędzę z uwagą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 * do czyszczenia tarcze z papierem ściernym lub włosy murzyna (ściernica nylonowa) - nie szczotka druciana na wiertarce / szlifierce, ręczna ok * pamiętaj żeby wydłubać wszystkie oryginalne uszczelnienia zgrzewów bo tam jest niespodzianka * malowanie: proponuje wałek + pędzel - nie natrysk chyba jak ci się chce dokładnie zabezpieczyć wszystko co zostało w kabinie inaczej zostanie tez pomalowane * na epoksyd poliuretan, prawdę mówiąc to mógłby zostać sam w środku kabiny bo epoksyd jest szczelny i w środku nie będzie miał UV * uszczelnienie spawów zawsze na podkład nie bezpośrednio na metal * uszczelnienie spawów np gęsta masa poliuretanowa na pistolet UBS albo w kartuszach * od dołu po wszystkim proponuje wosk ewentualnie kauczuk - żadnych baranków z czasem pękają i wnika woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Co do czyszczenia to szybciej by bylo mechanicznie. Wiec pewnie sciernica nylonowa, choc nigdy tego nie używałem. Uszczelnienia juz wydłubane nic sie pod nimi nie kryło. Do malowania pedzel, wałek nie przejdzie bo podooga jest falista. Farbe poliuretanowa mam, ale nie mestem pewien czy mozna ją kłaść bezposrednio na ten podkład. O masie uszczelniajacej wiem. Mam racje ze lepiej nitować niz spawać? Szczególnie, ze łaty będą płaskie. Masz jakis przyklad na ten kauczuk na podłogę? Nie kojarze tego specyfidła. Dzieki za odp Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 ściernica nylonową idzie jak burza wałkiem też idzie pomalować nierówne .. spróbuj, jest dużo szybciej i ładniej sprawdź w karicie TDS poliuretanu - na 99% na epoksyd można, generalnie dobra metoda używać produktów jednego producenta nitować .. chyba nie, na pewno łatwiej, ale widzę tu sporo problemów, na pewno bym nitował już podładowaną blachę i kleił przy okazji na PU ale zostają i tak otwory do wiercenia i co potem je malować ? jak masz element w epoksydzie możesz nawet po prostu przykleić mały kawałek na PU bez nitów jak wstawisz duże płaskie kawałki blachy to doklej do nich jakieś przetłoczenia - np wycieczka na złom i wydłubać z jakiegoś dachu osobówki np. kauczuk np APP U100 UBS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Najpierw blache dociac, powiercić, potem pomalowac i na koncu nitowac na PU. Na novola protect 360 pojdzie masa bolla 2w1 bo chroji mechanicznie i troche wyglusza. Mialem z nia juz do czynienia, jest ok. Od spodu pewnie tez boll, na chwile bo spodnia część bedzie musiala poczekac na swoja kolei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 no to kauczuk ok, ale on jest gęsty i jest mało wydajny dlatego że 2 w 1 do środka bym tego nie dawał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.