Samathist Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Witam, Dziś sporo spędziłem na walce o działające światła drogowe/długie. Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu, wygląda to tak: przez pewien czas lewe światło nieco migało lub zapalało się z opóźnieniem (tylko przy przełączeniu na długie, na mijania paliło od razu i zawsze), obecnie już wcale się nie zapala, ale bezproblemowo działa w trybie światła mijania. Drugi reflektor działa idealnie, więc o nim nieco później. Pierwsza myśl pewnie żarówka jakaś lipna, bo sporo już przetrwała, wiec wymiana na nową z pudełka, oczywiście bez rezultatu. Druga myśl bezpiecznik, ale reflektor ma jeden bezpiecznik, niezależnie od trybu świateł, więc i teoretycznie mijania by przestały działać. Ale sprawdziłem bezpiecznik, no rzeczywiście nieco nadtopiony, ale trybowi mijania to nie przeszkadzało Ok wymiana na nowy... bez rezultatu. Z ciekawości wywaliłem bezpiecznik od prawego światła (sprawnego) i zapaliłem "długie", o dziwo zapaliło się to wcześniej niedziałające, ale po 10 sekundach zaczęło nieco migać, wyłączyłem, bo pewnie zaraz by się stopił bezpiecznik. Jakieś pomysły co jest grane? Podkreślam, że w trybie świateł mijania oba reflektory się palą (więc bezpiecznik styka), problem zaczyna się po przejściu na długie (pali się tylko jedno, przy czym testowałem 2 nowe żarówki, nic to nie dało). Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Jakieś zwarcie bym obstawiał. Polataj po kablach czy nie przetarte gdzieś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Przegrzane kable, popekana izolacja, wtyczki zarôwek. Przerabialem to w Patrolu. Trzeba bylo wymienic wtyczki i kable ze stwardnialà i popekanà izolacjà. Japonce daly tam bardzo cieniutkie kabelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 styki ... grzebać w bezpiecznikach skoro był nadtopiony, trzeba przejrzeć wyczyścić obsikać czym dobrym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samathist Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Pewnie rzeczywiście coś z przewodem, będzie wymagane rozebranie w sumie całej instalacji chyba, na samym złączu jest zbyt małe napięcie, jakieś jest, ale symboliczne, nawet probówka niemrawo świeci (w porównaniu do złącza zasilającego mijania i odpowiednika w drugim reflektorze). Raczej jakieś zwarcie lub przetarcie, bezpiecznik i jego nadpalenie to efekt uboczny, bo na tym samym bezpieczniku działają mijania (jedna żarówka - reflektor) i są sprawne, problem jest jak się przełączy na drogowe Może jest tak jakiś przekaźnik gdzieś schowany w komorze silnika i z nim jest coś nie tak. Mam też pod kierownicą (blisko skrzynki z bezpiecznikami) ciekawą kostkę (przeźroczysta z jakimś chipem w środku) z wiązkami przewodów, mocno omotana taśmą izolacyjną, chyba ją kilka razy zahaczyłem nogą, powinna być przykręcona wyżej, ale widać odpadła. Może ma to jakiś związek, w sumie się jej nie przyglądałem. Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez Samathist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Czyli mam rozumiec Hubert ze do kazdej lampy jest osobny bezpiecznik? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samathist Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 (edytowane) 1 bezpiecznik - 1 reflektor (z czego reflektor ma dwa tryby - mijania i tzw. długie). Jeśli wina byłaby bezpiecznika to mijania też by nie działały w lampie z niesprawnymi długimi Obecnie tak jak napisałem stwierdziłem za niskie napięcie na wtyku do żarówki (są 3 złącza do żarówki h4 - minus, plus w trybie mijania, plus w trybie długich, minus jest stały, oczywiście, a pozostałe mają napięcie w zależności od przełączenia), w trybie mijania jest ok, na długich ledwo próbówka się zapala Chyba, więc pewnie jakiś kabelek między reflektorem, a skrzynką. Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez Samathist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Wiec wlasnie tez mysle ze to na kablach jest problem a nie na bezpieczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio999 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Zerknij też do styków w przełączniku w kierownicy. Gdzieś mi huczy, że układ ten jest bez przekaźnika i wyłącznik w kierownicy mocno obciążony. Ale pewny nie jestem czy to chodziło o ten model. Na sąsiednim forum chłopaki dodawali przekaźnik aby zmniejszyć obciążenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samathist Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Coś może w tym być, bo często (gdy jeszcze działało) pomagało... przełączenie kilka razy świateł mijania na długie i paliły bez migania lub dociśniecie/poruszanie samym przełącznikiem (choć to drugie to mogło być tylko odczucie bez realnego skutku) W znaczeniu szukać nadpalonych styków? Podejrzanie wyglądających kabelków przy przełączniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) W przelaczniku przy kierownicy jest jeden styk z ktorego idzie na przekaznik, a z tamtad na lampy. Tak powinno byc moim zdaniem. To nie 126 p, dzie wszystko szlo na zywca. Ale jesli jest jak pisze @Pio to troche przerabane bo trza sciagac kierownice a styki pewnie nie do uratowania. Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio999 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Kierownicy nie trzeba demontować tylko plastiki. Potem 2 wkręty i przełącznik w ręku. Nie mam czasu sprawdzić na schemacie jak to wygląda z tym przekaźnikiem, ale dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.