Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wtryski, spalanie i kopcenie..


xxxmarokoxxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem.

Primera p12 2.2 (silnik na łańcuszku) spala chyba za dużo. Na pełnym baku na trasie przy 120 km/h - rezerwa zaświeciła się już przy 680 km. Myślę, że to nie do końca ciekawy wynik.

Kolejna sprawa to to, że z tyłu kopci niesamowicie (powyżej 2300 obrotów jak dodam gazu to odrazu kłęby z tyłu).

Czy ma to związek z wtryskami? Ile kosztuje sprawdzenie wtrysków w tym modelu? Kupiłem go całkiem niedawno, więc nie wiem jak kształtują się ceny serwisu w tym autku.

 

 

PS. Na ekranie podczas trasy średnie spalanie na poziomie 5.9-6.2..

 

 

PS2. Jaki olej zakupić do tego silnika? Przejechane 220 tyś. Niestety się gdzieś poci. Nie wiem jaki jest zalany (wlepy brak). I czy warto płukać ten silnik?

Edytowane przez xxxmarokoxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem bardzo ciekawe informacje, i mam nadzieję, że sprawdzą się u mnie. 

Zaznaczam, że podczas jazdy slyszę po odjęciu gazu (w trakcie pracy turbiny) odglos jakby uciekającego powietrza...

 

Do sprawdzenia rury do IC pod akumulatorem. Możliwe, że jedna jest pęknięta.

Jutro rano postaram się to sprawdzić.

 

Po postach na forum jakie znalazłem - jest to często odpowiedzialne za: zwiększone spalanie, dymienie, spadek mocy (możliwe, że u mnie jest też spadek mocy.. - nie mam z czym porównać).

 

 

PS. Jaki środek do czyszczenia wtrysków polecacie?

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz na 5 - 6 tyś. km na pełny bak leje środek firmy STP i wyjeżdżam do rezerwy. Z tym, że ja to robię bardziej profilaktycznie bo na razie (odpukać) nic złego się nie dzieje.

 

A olej silnikowy ubywa? Bo może to wcale nie są wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, trochę oleju ubywa. Na parkingu zostawiam kropki. Mechanik nie wie skąd to leci - ma zobaczyć w późniejszym terminie.

Nissana mam od 3 miesięcy (zrobiłem jak do tej pory 5 tyś km) i oleju ubyło może z 3-4 mm na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym to albo padnięta turbina albo silnik kaput. Zacznij od turbiny, trzeba wyjąć i sprawdzić stan uszczelniaczy. Poza tym do sprawdzenia szczelność dolotu - wszystkie rury doprowadzające powietrze do silnika.

Wtryski zostaw w spokoju - gdyby lały to dym byłby czarny.

 

Spalania 5.9 - 6.2 jest jak najbardziej w normie dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym to albo padnięta turbina albo silnik kaput. Zacznij od turbiny, trzeba wyjąć i sprawdzić stan uszczelniaczy. Poza tym do sprawdzenia szczelność dolotu - wszystkie rury doprowadzające powietrze do silnika.

Wtryski zostaw w spokoju - gdyby lały to dym byłby czarny.

 

Spalania 5.9 - 6.2 jest jak najbardziej w normie dla tego silnika.

 

 

Więc robi się nie fajnie.. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić rur (dopiero w sobotę). Po odpaleniu silnika od razu strzela chmura niebieskiego dymu, po 10 sekundach tylko lekkie dymienie (na biegu jałowym i bez gazowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co opisujesz wskazuje bardziej na uszczelniacze zaworowe - te jak puszczają to właśnie po odpaleniu jest największe dymienie potem ustaje.

 

Żeby to sprawdzić musisz zrobić test sprężania w cylindrach z próbą olejową - od razu będziesz wiedział czy uszczelniacze czy pierścienie na tłokach. Zwykle warsztaty wykręcają tylko świece żarowe i tyle a będziesz znał kondycję silnika.

 

Jak chcesz na początku sam powalczyć to zacznij od przewodów turbo. Mogą być trochę zaolejone w środku ale jak będzie kapać olej to turbo pada. Sprawdź też szczelnośc intercoolera - chociaż jakby ten był pęknięty to by kopcił na czarno a nie na niebiesko.

Zdejmij rurę doprowadzającą powietrze do turbo od strony zimnej (taka srebrna rura, do niej idzie powietrze od filtra) - będziesz miał wirnik pod ręką. Sprawdź jaki jest luz góra/dół i na boki - lekki luz będzie, postaraj się określić ile mniej więcej milimetrów.

 

powodzenia!

 

PS.

przypomniało mi się, co jeszcze możesz sprawdzić - na rozgrzanym silniku wyjmij bagnet od oleju i napisz czy leci dym.

 

No i nagraj może ten dym co? różnie bywa, ty widzisz niebieski, ja mogę zobaczyć coś innego - to tak żeby nie błądzić za bardzo.

 

pozdr

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co opisujesz wskazuje bardziej na uszczelniacze zaworowe - te jak puszczają to właśnie po odpaleniu jest największe dymienie potem ustaje.

 

Żeby to sprawdzić musisz zrobić test sprężania w cylindrach z próbą olejową - od razu będziesz wiedział czy uszczelniacze czy pierścienie na tłokach. Zwykle warsztaty wykręcają tylko świece żarowe i tyle a będziesz znał kondycję silnika.

 

Jak chcesz na początku sam powalczyć to zacznij od przewodów turbo. Mogą być trochę zaolejone w środku ale jak będzie kapać olej to turbo pada. Sprawdź też szczelnośc intercoolera - chociaż jakby ten był pęknięty to by kopcił na czarno a nie na niebiesko.

Zdejmij rurę doprowadzającą powietrze do turbo od strony zimnej (taka srebrna rura, do niej idzie powietrze od filtra) - będziesz miał wirnik pod ręką. Sprawdź jaki jest luz góra/dół i na boki - lekki luz będzie, postaraj się określić ile mniej więcej milimetrów.

 

powodzenia!

 

PS.

przypomniało mi się, co jeszcze możesz sprawdzić - na rozgrzanym silniku wyjmij bagnet od oleju i napisz czy leci dym.

 

No i nagraj może ten dym co? różnie bywa, ty widzisz niebieski, ja mogę zobaczyć coś innego - to tak żeby nie błądzić za bardzo.

 

pozdr

 

 

Dzięki za rady, rurami zajmę się w sobotę. Film nagram około godziny 15 i wrzucę, a dym z bagnetu sprawdzę dopiero po 19..

Jestem w pracy, więc nie będę rozgrzewał samochodu pod firmą :D

 

Aktualizacja: Filmiku brak, po odpaleniu nie było chmury dymu (tym razem się nie pojawiła.. pech).

Edytowane przez xxxmarokoxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...