xxxmarokoxxx Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam! Mam problem. Primera p12 2.2 (silnik na łańcuszku) spala chyba za dużo. Na pełnym baku na trasie przy 120 km/h - rezerwa zaświeciła się już przy 680 km. Myślę, że to nie do końca ciekawy wynik. Kolejna sprawa to to, że z tyłu kopci niesamowicie (powyżej 2300 obrotów jak dodam gazu to odrazu kłęby z tyłu). Czy ma to związek z wtryskami? Ile kosztuje sprawdzenie wtrysków w tym modelu? Kupiłem go całkiem niedawno, więc nie wiem jak kształtują się ceny serwisu w tym autku. PS. Na ekranie podczas trasy średnie spalanie na poziomie 5.9-6.2.. PS2. Jaki olej zakupić do tego silnika? Przejechane 220 tyś. Niestety się gdzieś poci. Nie wiem jaki jest zalany (wlepy brak). I czy warto płukać ten silnik? Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez xxxmarokoxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Sprawdzenie wtrysku w bestwinie kosztuje 40 zl W silniku 1,9 dci Mysle ze cena bedzie podobna Jaki kolor dymu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Raczej podchodzi pod niebieski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Moj kopcil na bialo i niebieski jak piszesz Wykrecolem zawiozlem i okazalo sie ze leja wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jaki koszt naprawy/wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Za naprawe moich od sztuki 350 zl A za demontaz tez sobie licza tylko niewiem ile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Znalazłem bardzo ciekawe informacje, i mam nadzieję, że sprawdzą się u mnie. Zaznaczam, że podczas jazdy slyszę po odjęciu gazu (w trakcie pracy turbiny) odglos jakby uciekającego powietrza... Do sprawdzenia rury do IC pod akumulatorem. Możliwe, że jedna jest pęknięta. Jutro rano postaram się to sprawdzić. Po postach na forum jakie znalazłem - jest to często odpowiedzialne za: zwiększone spalanie, dymienie, spadek mocy (możliwe, że u mnie jest też spadek mocy.. - nie mam z czym porównać). PS. Jaki środek do czyszczenia wtrysków polecacie? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Oby to rury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_86 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ja raz na 5 - 6 tyś. km na pełny bak leje środek firmy STP i wyjeżdżam do rezerwy. Z tym, że ja to robię bardziej profilaktycznie bo na razie (odpukać) nic złego się nie dzieje. A olej silnikowy ubywa? Bo może to wcale nie są wtryski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Tak, trochę oleju ubywa. Na parkingu zostawiam kropki. Mechanik nie wie skąd to leci - ma zobaczyć w późniejszym terminie. Nissana mam od 3 miesięcy (zrobiłem jak do tej pory 5 tyś km) i oleju ubyło może z 3-4 mm na bagnecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 niebieski dym to albo padnięta turbina albo silnik kaput. Zacznij od turbiny, trzeba wyjąć i sprawdzić stan uszczelniaczy. Poza tym do sprawdzenia szczelność dolotu - wszystkie rury doprowadzające powietrze do silnika. Wtryski zostaw w spokoju - gdyby lały to dym byłby czarny. Spalania 5.9 - 6.2 jest jak najbardziej w normie dla tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 niebieski dym to albo padnięta turbina albo silnik kaput. Zacznij od turbiny, trzeba wyjąć i sprawdzić stan uszczelniaczy. Poza tym do sprawdzenia szczelność dolotu - wszystkie rury doprowadzające powietrze do silnika. Wtryski zostaw w spokoju - gdyby lały to dym byłby czarny. Spalania 5.9 - 6.2 jest jak najbardziej w normie dla tego silnika. Więc robi się nie fajnie.. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić rur (dopiero w sobotę). Po odpaleniu silnika od razu strzela chmura niebieskiego dymu, po 10 sekundach tylko lekkie dymienie (na biegu jałowym i bez gazowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) to co opisujesz wskazuje bardziej na uszczelniacze zaworowe - te jak puszczają to właśnie po odpaleniu jest największe dymienie potem ustaje. Żeby to sprawdzić musisz zrobić test sprężania w cylindrach z próbą olejową - od razu będziesz wiedział czy uszczelniacze czy pierścienie na tłokach. Zwykle warsztaty wykręcają tylko świece żarowe i tyle a będziesz znał kondycję silnika. Jak chcesz na początku sam powalczyć to zacznij od przewodów turbo. Mogą być trochę zaolejone w środku ale jak będzie kapać olej to turbo pada. Sprawdź też szczelnośc intercoolera - chociaż jakby ten był pęknięty to by kopcił na czarno a nie na niebiesko. Zdejmij rurę doprowadzającą powietrze do turbo od strony zimnej (taka srebrna rura, do niej idzie powietrze od filtra) - będziesz miał wirnik pod ręką. Sprawdź jaki jest luz góra/dół i na boki - lekki luz będzie, postaraj się określić ile mniej więcej milimetrów. powodzenia! PS. przypomniało mi się, co jeszcze możesz sprawdzić - na rozgrzanym silniku wyjmij bagnet od oleju i napisz czy leci dym. No i nagraj może ten dym co? różnie bywa, ty widzisz niebieski, ja mogę zobaczyć coś innego - to tak żeby nie błądzić za bardzo. pozdr Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) to co opisujesz wskazuje bardziej na uszczelniacze zaworowe - te jak puszczają to właśnie po odpaleniu jest największe dymienie potem ustaje. Żeby to sprawdzić musisz zrobić test sprężania w cylindrach z próbą olejową - od razu będziesz wiedział czy uszczelniacze czy pierścienie na tłokach. Zwykle warsztaty wykręcają tylko świece żarowe i tyle a będziesz znał kondycję silnika. Jak chcesz na początku sam powalczyć to zacznij od przewodów turbo. Mogą być trochę zaolejone w środku ale jak będzie kapać olej to turbo pada. Sprawdź też szczelnośc intercoolera - chociaż jakby ten był pęknięty to by kopcił na czarno a nie na niebiesko. Zdejmij rurę doprowadzającą powietrze do turbo od strony zimnej (taka srebrna rura, do niej idzie powietrze od filtra) - będziesz miał wirnik pod ręką. Sprawdź jaki jest luz góra/dół i na boki - lekki luz będzie, postaraj się określić ile mniej więcej milimetrów. powodzenia! PS. przypomniało mi się, co jeszcze możesz sprawdzić - na rozgrzanym silniku wyjmij bagnet od oleju i napisz czy leci dym. No i nagraj może ten dym co? różnie bywa, ty widzisz niebieski, ja mogę zobaczyć coś innego - to tak żeby nie błądzić za bardzo. pozdr Dzięki za rady, rurami zajmę się w sobotę. Film nagram około godziny 15 i wrzucę, a dym z bagnetu sprawdzę dopiero po 19.. Jestem w pracy, więc nie będę rozgrzewał samochodu pod firmą Aktualizacja: Filmiku brak, po odpaleniu nie było chmury dymu (tym razem się nie pojawiła.. pech). Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez xxxmarokoxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.