Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Polibusze .... wymiana, fotorelacja Czifu


czifu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas, że zakupiłem sobie zestaw poliuretanów do zawieszenia bo znudziłą mnie jazda łódką. Wymiana wszystkich gum z tyłu i zrobienie drążków reakcyjnych zajeło mi prawie cały dzień (miseczki miałem dotoczone wcześniej). Teraz można powiedzieć,  że zawieszenie zachowuje się tak jak należy :dribble:  (pomimo wyjętego stabilizatora z tyłu któremu odpadło jedno mocowanie do mostu, i oberwanemu przedniemu którego już mi się nie chciało wyjąć).

https://picasaweb.google.com/114788471820207779491/Zawieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Czifu, mam dla Ciebie 2 wiadomości ... jak to zwykle bywa jedna z nich nie będzie dobra

... to co zrobiłeś do tej pory potraktuj jako przedszkole, zostało Ci do wymiany 6 gum w wahaczach ... i tutaj kończy się trening a zaczyna prawdziwa walka

 

druga wiadomość jest taka iż proponuję Ci założenie nowego tematu (jeśli planujesz kontynuować modyfikacje w niedalekiej przyszłości lub teraz "z marszu") ... jeśli nie to przeniosę ten wątek w bardziej odpowiednie miejsce np. "Polibusze" , ok?

powodzenia

 

i jeszcze rada odnośnie dokręcania śrub drążków tylnych, ja zrobiłem to w następującej kolejności (tzn. dokręcał Tomek wg mojego pomysłu):

1. zdjęcie drążków, wymiana "gum"

2. montaż drążków, ale nakrętki dokręcone bez przesady, żeby polibusze mogły się ułożyć

3. jazda próbna po wertepach (powoli)

4. powrót, auto w pozycji nominalnej (bez obciążenia i bez podnoszenia, bez h. ręcznego , zabezpieczone jedynie np. cegłami) na równej, poziomej powierzchni

5. dokręcenie nakrętek na max

najprościej rzecz ujmując chodzi o to aby sztucznie nie nadawać "gumom" naprężenia ściskając je w pozycji mostu opuszczonego względem ramy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Ci o gumy w wahaczach przednich to się nie boję, górne wymieniałem niedawno na gumowe, a dolne nie ruszają się za pomocą żadnej brechy którą miałem dostępną.

Nakrętki dokręcałem na drążkach reakcyjnych na dwa razy, na początku do oporu a później po ustawieniu wysokości zawieszenia co wymagało bujania samochodem (nie chciało mi się wszystkiego sprzątać spod samochodu) a z doświadczenia wiem, że taka jazda na krótkim odcinku niewiele zmienia.

 

Temat możesz przenieść bo jak narazie zakończyłem pracę z zawieszeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ... ale jak się już zakupi komplet to ciężko się oprzeć pokusie   :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym co ostatnio "użyłem" z tymi wahaczami muszę przyznać Ci rację  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że jeśli się podepne pod temat o autor nie będzie zły :).

Na wstępie chciałbym przeprosić za wszystkie błędy, które popełnie ale brakuje mi jeszcze doświadczenia (rocznik 95).

 

No więc i ja zabrałem się za zmiane elementów metalowo-gumowych na poliuretan. Wykręcony mam już stabilizator, obyło się bez problemów. Gorzej z drążkami reakcyjnymi. Jeden jest wygięty, a drugi się ukręcił. Niestety pracuje pod chmurką i po szkole, więc dużych postępów nie będzie, ale mam nadzieje, że i tak mi doradzicie.

post-77556-0-19245900-1410201284_thumb.jpg

post-77556-0-71135300-1410201314_thumb.jpg

post-77556-0-83728100-1410201341_thumb.jpg

post-77556-0-77587600-1410201371_thumb.jpg

post-77556-0-26252100-1410201404_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki kup inne byle w dobrym stanie, miseczki wspawaj nowe i do dzieła :showoff:  przy wymianie nie ma dużej filozofi, potrzebny tylko dobry brzeszczot :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z gumami górnego wachacza? po odkręceniu i wyjęciu mogę chyba zapomnieć o geometrii, prawda?

Gume dolnego też zmieniać jak jest dobra, czy może zostawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli złożysz gumy na "ośce" górnego wahacza tak że będą równo dokładnie po środku przednia i tylna tak samo to można założyć ze geometria się nie zmieni, dolne jeszcze mniej wpływają na geometrię, ale sobie zaplanuj ją profilaktycznie za jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się geometria nie zmieni, to bardzo ułatwia sprawę. Ale przy dolnej trzeba odkręcić drążek skrętny, czyli od nowa będzie trzeba ustawiać wysokość przedniego zawieszenia, czy przykręca się to łatwo i nie trzeba nic regulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu zanim to po rozkręcasz to sobie weź i pozaznaczaj / zmierz / zapisz jak było - jak ustawiony wieloklin, ile zostało np gwintu na śrubie napinającej , jak złożysz tak samo to będzie tak samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dopytuje, bo sam robię i raczej nie mam dodatkowych rąk do pomocy:)

 

A drążki reakcyjne były takie same w 1 jaki w 2? te by na przykład podeszły?

 http://allegro.pl/nissan-terrano-maverick-drazek-reakcyjny-super-hit-i4545334656.html

Edytowane przez KubaTyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wychodzę z założenia że jeżeli czegoś nie jestem w stanie samemu zrobić to znaczy że się źle do tego zabrałem, oczywiście z dodatkowi rękoma idzie czasem łatwiej i dobrze jest mieć je w zanadrzu

jednak aby robota szła szybciej to każdy musi robić co innego a nie to samo, no koniecznie i musi być 1 (dokładnie jeden) kierownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tych dodatkowych rąk na miejscu nie mam, więc wolę się upewnić, że wszystko dam rade zrobić sam, bo później czekać pół dnia az ktoś przyjedzie pomóc, to też nie robota.


Plan na dziś to gumy górnych wahaczy. Niestety nie udało się zrealizować. Jedna strona z oporami ale poszła a druga wygrała.

 

A stwierdzenie: "Jeśli czegoś nie możesz zrobić młotkiem to znajdź większy młotek" nie zawsze jest prawdziwe.

post-77556-0-68089500-1410293648_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm bym się trzymał wersji jeżeli nie możesz zrobić z młotkiem to jednak zrób z kimś mądrzejszym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Młotek – impulsator kinetyczny. Narzędzie młotnicze głównie z rodziny metalowców, aczkolwiek od najstarszych czasów krzyżują się z drewniakami.. Górno-prawo-kończyno-chwytny o napędzie mięśniowym z naprowadzaczem trzonkowym i naprowadzaniem optycznym. Używany także na igrzyskach olimpijskich, jednakże o lekko zmienionym kształcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...