zdesperowany92 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Witajcie. Strasznie rwal mi samochód, świecił check engine i gasl samochód. Wymieniłem rozrzad. Samochód rwie mniej ale nadal. Wygląda to tak: na jedynce jak docisne do 3 tys to tak lekko szarpnie raz. Potem na przy zmianie na 2 jak puszczam sprzęgło to samochód stara się wejść w obroty jakie są aktualnie i jak już wchodzi to rwie (raz czy dwa razy lekko) i tak przy każdej zmianie biegow na dużych (3tys) obrotach. Jeśli zmieniam biegi na 1 tys-1.5tys to przechodzi płynnie. co może być przyczyną ? No i spalanie ... 8,8l po mieście ... masakra. Może to się wiąże z tym rwaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Jak zaświecił Check Enigne to w pamięci jest zapisany kod błędu. Podłącz komputer i sprawdź jakie są błędy w systemie. Skąd akurat pomysł ze to wina rozrządu? Może sonda lambda umiera albo coś nie tak w układzie paliwowym. Świece kiedy wymieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Miałem błąd ze za uboga mieszanka. Lambda wymieniona na nową. Świece wszystkie wymienione na nowe. Rozrzad wymieniony słusznie (może i z nie słusznych pobudek) bo łańcuch był strasznie rozciągnięty i napinacz w ogóle nie działał. Innych błędów nie ma i nie było. A szarpać przy zmianie biegow nadal szarpie. Trochę jestem juz zdolowany ... bo moja stara honda z 96 roku jeździ się wygodniej niż ta mikra :/ hondzia wchodzi w obroty bardzo płynnie. A tutaj ... jakbym na egzaminie robił kangura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) A jaką sondę założyłeś? Oryginał czy zamiennik? Błąd z ubogą mieszanką wcale nie musi oznaczać problemów z sonda. Sprawdź ponownie co komputer ma w systemie. Jak na luzie naciśniesz pedał gazu to obroty rosną płynnie czy są efekty szarpania? Edytowane 2 Września 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Sam tego nie robię tylko znajomy mechanik. Nic oprócz ubogiej mieszanki i braku poduszki powietrznej nie było. Co do sondy - z tego co pamiętam to mówił coś o sondzie z innego auta benzynowego z silnikiem 2.2 ale jakoś tam skonfigurowal i tyle. Co do obrotów. Początkowe obroty są na poziomie 0.5tys.-0.7tys. W momencie wciśnięciu gazu reaguje z lekkim opóźnieniem. Ale jeżeli na luzie wciskam pedały gazu to obroty rosną płynnie.... przynajmniej pamiętam ze tak było jakieś 2 tyg temu. Ale jeszcze jutro przyjrze się dokładniej. Ja się kompletnie na samochodach nie znam dlatego piszę w mało profesjonalny sposób Edytowane 4 Września 2014 przez zdesperowany92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Problem może leżeć po stronie sondy lambda. Przerabiałem taki przypadek w Chryslerze Pacifica. Założono nową sondę ale nie oryginalną (Denso) tylko zamiennik Boscha. Problem szarpania częściowo się rozwiązał ale dopiero wymiana na oryginalne Denso rozwiązała go całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Czyli taki cudak z allegro powinien rozwiązać sprawę szarpania i zbyt dużego poboru paliwa ? http://allegro.pl/sonda-lambda-denso-nissan-micra-k12-dox-1366-i4507926464.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Jeśli jest identyczna jak zdemontowana to może się okazać że problem zostanie rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Uuu ... ta zdemontowana wcale nie musiała być oryginalna ... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Kupiłeś auto z tą usterką czy ona pojawiła się w trakcie eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Kupiłem z ta usterka. Jest to moje pierwsze auto i dlatego też nie wiem co z tym fantem zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 To nie dobrze bo nie mamy pewności czy to rzeczywiście wina sondy lambda. Jeśli Twój mechanik założył byle co z innego samochodu o innej pojemności to problem według mnie nie jest rozwiązany. Kup nową sondę niech mechanik ją założy. Zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 No właśnie założył z jakiegoś innego auta o silniku 2.2. Oryginalna sonda juz do mnie jedzie. A jeśli wymiana sondy nie pomoże ? To co dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 będziemy wtedy myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 A może warto było zacząć od reanimacji przepływomierza. Ja moją Micrę kupiłem z usterką, szarpanie obrotów, gaśnięcie - pod maskę dałem nura, a tam nowa błyszcząca sonda lambda, nowa kopułka, nowe przewody WN i świece. Poprzedni właściciel wywalił kupę kasy na te naprawy a przyczyna tkwiła w przepływomierzu, który wystarczyło tylko przelutować. Koszt - zero złotych. Temat o reanimacji przepływomierza, jest podpięty na samym początku forum Micry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) Już piszę co wyszło do dnia dzisiejszego. Sonda zmieniona na oryginał(a przynajmniej na taką jaką byla wczesniej) ------------ Spalanie wygląda następująco. Trasa - 5.2-5.4L/100km bez klimy. 6-6.2L/100km z klima na 3 biegu. Cykl mieszany 6.4-6.6 L /100km bez klimy. Miasto - 7.2-7.5/100km sporadycznie z klima. --------- Co do szarpania samochodu: Okazało się ze poduszka skrzyni biegów była zniszczona. Po wymianie widać duża poprawę. Ale ideał to to jeszcze nie jest. Wiec Szukamy problemu dalej (dzisiaj lub jutro sprawdza mi poduszki aby inne nie były zniszczone) @PawelSalata Przepływomierz tez dzisiaj mi sprawdza. Sondę miałem z auta 3.2l a nie jak wcześniej pisałem z 2.2 i to raczej była wina wysokiego spalania. Świece miałem wszystkie spalone wiec również musiałem wymienić. Rozrzad ... łańcuch rozciągnięty + całkowicie zniszczony napinacz. Może i staram sobie wmówić ze konieczna była wymiana tych części(sporo kosztowało wiec Wmawianie sobie ze trzeba bylo, trochę obniża poziom frustracji:) ) Przepraszam jeśli pisze chaotycznie ale jestem po nocce i właśnie kładę się spać Oby udało się odgadnąć co jest przyczyną szarpania ... Zauważyłem ze jak dodaje gazu to reaguje on z lekkim opóźnieniem .. może tu leży problem ? Dobranoc Edytowane 23 Września 2014 przez zdesperowany92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Mam wrażenie żeś kupił złoma. Z całym szacunkiem ale żeby jeździć tak aby zamęczyć rozrząd. Może być uszkodzony czujnik położenia pedału gazu. Należałoby go sprawdzić. trochę mnie przerażenie ogarnęło po twoim poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdesperowany92 Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) Założyłem sobie przed kupnem ze 3 tys przeznaczam na naprawę. Jak narazie pękło 2 tys. Źle tez trafiłem z tym kupnem ... ale chcę go zrobić bo za rok lub dwa ma to być prezent dla mojej Mamy a jej bardzo podoba się to auto. Mikrus nowu pojechał do mechanika po 2 tyg testach. Wypisalem cała listę rzeczy które mi nie pasowały i zobaczę czy uda się mu coś z tym zrobić. Wiem też ze samochód juz jest dobry do jazdy. Naprawdę jest dobrze. Ale chcę powymieniac zużyte części i sprawić by jeździł lepiej i długo bez naprawy. Możliwe ze ja cala ta sytuacje przedstawiam w mocno niekorzystnym świetle ale po wymianie poduszki naprawdę jest szał brakuje mi tylko w nim radia i za jakiś czas gazu żeby w końcu rodzice mogli pojechać na jakąś wycieczkę sami, niezależni od komunikacji wszelakiej Jak juz dostane autko to napisze co było wymienione i co się poprawiło. Może kiedyś komuś się przyda Edytowane 23 Września 2014 przez zdesperowany92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.