Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail 2.0 140KM - czy nadaje się do LPG


bilibo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

czyli mamy: spalanie przykładowo, bo nie wiem ile taki X moze palić ale myślę, że średnio 11L/100km co daje nam wynik 50000/100=500x11=5500x2.64zł=14520zł kosztuje LPG a PB 5500x5.59=30745zł różnica 16225zł to jest w przybliżeniu ale mamy dość powazną kwotę, która na pewno wystarcza nie tylko na przeglądy i ewentualny remonty głowicy ale tez i na niezłe wczasy :D lub cos innego :D

ceny paliw

 

No wychodzi ładnie, nie da się zaprzeczyć.  Jakby to było moje auto to miałby lęk przed każdą trasą czy dojadę i wrócę - tak jak pisaliście, zależy jak kto założy, więc nie wiadomo po ilu km padnie.

 

Ale rachunek ekonomiczny jest nieubłagany...

 

PS.

Dino masz doświadczenie z silnikami 1.3 mivec z colta VI?

 

To może ja jako posiadacz T30 2.0 140 KM z gazem wypowiem się odnośnie instalacji. Samochów kupiony w grudniu 2007 r. został zagazowany zaraz po gwarancji. Obecnie ma przejechane około 146 tyś. i nie ma żadnych problemów. Instalacja BRC z lubryfikatorem

Fajnie, że napisałeś!

 

Mam nadzieję że znajdzie się więcej użytkowników T30 w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak jak z dieslem. Jednorazowy wydatek boli i wtedy człowiek nie ma w głowie tego jak mało wydaje na benzynę. A eksploatacja auta wychodzi rzeczywiście tanie. Problem jest jedynie taki, że zaoszczędzonych na paliwie pieniędzy nie wkładamy do skarbonki z napisem "zawory w x-ie" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jakby to było moje auto to miałby lęk przed każdą trasą czy dojadę i wrócę 

to nie jest tak, że jedziesz i nagle samochd staje, wcześniej zaczyna lekko kiwać na wolnych później zaczynaja wypadać zapłony itd, wazne aby kontrolować zawory i mieć dobrze wyregulowana instalację ale niestety bez sondy AFR tego się nie zrobi, bo o ile ze scanerem można ustawić korekty to w OL nie wiadomo co się dzieje,

 

 

 

Ale rachunek ekonomiczny jest nieubłagany...

 

no niestety, dlatego LPG na dzień dzisiejszy wygrywa z traktorami jeżeli chodzi o ekonomie jazdy, mowa raczej o silnikach a nie bzyczkach od kosiarek :D 

im wiekszy silnik tym ekonomia tez idzie w górę 

 

 

PS.

Dino masz doświadczenie z silnikami 1.3 mivec z colta VI?

 

 

a co tam jest takiego innego?? 

 

 

to jest tak jak z dieslem. Jednorazowy wydatek boli i wtedy człowiek nie ma w głowie tego jak mało wydaje na benzynę. A eksploatacja auta wychodzi rzeczywiście tanie. Problem jest jedynie taki, że zaoszczędzonych na paliwie pieniędzy nie wkładamy do skarbonki z napisem "zawory w x-ie" ;)

tylko jak dodasz do tego wydatku zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie to już się robi kwota, 

 

w moim przypadku, http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/38666  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z dieslem bardzo trafny - nikt tego nie uwzględnia w dyskusjach o ekonomii używania diesla vs benzyna.

 

Dino, z tym mivec to ta sama historia, jest opinia że auto nie lubi gazu, że kupując auto w ASo mogłeś dopłacić 3500 za instalację LPG + 500 wzmocnienie silnika - cokolwiek to znaczy. I teraz z kim nie gadam to te "niewzmocnione" silniki to z plasteliny są i że gaz bee. więc szukam gazowników co to montowali i serwisowali jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie robiłem, ale jak serwis montuje :D ciekawe na czym polega wzmocnienie silnika???? bo za 500zł zrobic całą głowice od nowa na nowych gniazdach to raczej nei możliwe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie robiłem, ale jak serwis montuje :D ciekawe na czym polega wzmocnienie silnika???? bo za 500zł zrobic całą głowice od nowa na nowych gniazdach to raczej nei możliwe,

no i właśnie! zalatuje ściemą serwisu.

 

sorry za offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mnie tak zawsze zastanawia, że większośc wypowiadających się na nie dla lpg,  to posiadacze traktorów, no i rozumiem, że traktor nigdy się nie psuje, ani turbina ani wtryski itd. :D bo na forum mozna spotkać rózne pytania :D :D :D jak się poszuka :D tak, że kij zawsze ma dwa końce :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to Dino ile u Ciebie musiałbym zapłacić za gazowanie 2.0 i ile kosztują u Ciebie serwisy doregulowujące instalację i co ile musiałbym je robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ile kosztują u Ciebie serwisy doregulowujące instalację

a co to znaczy?? instalację reguluje się raz, po 1000km sprawdza się to i tamto i tyle :D co 10kkm zmiana filtrów (nie jestem ortodoksem w tym temacie :D :D :D jezelichodzi kto to robi :D

 

 

no to Dino ile u Ciebie musiałbym zapłacić za gazowanie 2.0 

a chcesz przyjechać?? :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy?? instalację reguluje się raz, po 1000km sprawdza się to i tamto i tyle :D co 10kkm zmiana filtrów (nie jestem ortodoksem w tym temacie :D :D :D jezelichodzi kto to robi :D

 

 

a chcesz przyjechać?? :D

chcę policzyć ile z tych kilkunastu kawałków muszę Tobie zostawić? Wtedy zdecyduję. Na pewno zakładałbym u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja na LPG nie mogę narzekać, poszukałem DOBREGO warsztatu (okazało się że nie trzeba był daleko szukać) i zamontowałem instalację STAGa z butlą w kole. Przespacerowałem się tym zestawem (bo ten silnik to do spacerów się nadaje) 30 tys km i o dziwo NIC się z tym nie dzieje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja równiez polecam kupiłem auto już z instalacją stag 300 auto na niej zobiło ponad 120 tysiecy  z czego ja sam zrobiłem na niej ze 20 tysięcy samochód chodzi bez zastrzeżeń pali średnio 12-13 litrów gazu może i jest mułowaty ale na benzynie chodzi tak samo to nie wina gazu tylko taki silnik ciut za słaby do tego samochodu  poprzedni własciciel wymieniał pierścionki i robił głowice ( bo podobno  brał olej ) czy to miało cos wspołnego z lpg może i tak tylko czy w 12 letnim aucie taki remont nawet jeżdzac tylko na benzynie to cos dziwnego za remont zapłacił 4 tysie  ( ale robione było sporo rzeczy i sporo wymienione na zaś ) i jak by nie liczyc robiac 120 tysiecy na gazie a na benzynie i nawet odliczając remont i tak sporo zostanie

ja bym  sie nie zasaanawiał i jak ktoś robi rocznie chociaż te 10 tysiecy to warto napewno  założyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Ja zrobiłem na X-trailu na gazie ok 100tys poprzedni właściciel ok 40tys auto teraz auto ma 262tys km po tym przebiegu wszystko już możliwe..

Jazda z usterkami zaczęła się niestety od .. rozciągnietego łańcucha a gaz nie ma z tym nic wspólnego

Po prostu to ten typ tak ma

Niechby sobie miał..  ale  gasł na wolnych obrotach na początku myślałem, że to przez gaz bo często to się zdarzało po kiku minutach od rozpoczęcia jazdy gdy właśnie przełączał się na gaz

Dopiero w  serwisie wytłumaczyli że gaśnie od łańcucha ... ale też mi mówili, że ten silnik nie "lubi" gazu ale jak pytam dlaczego.. to nie bardzo potrafili wytłumaczyć

Z doświadczenia  hasło "wina gazu"  to standardowa wymówka wszelkiej maści pseudo-mechaników samochodowych.

Teraz walczę z dziwnym terkotaniem jak w "dislu" po porządnym rozgrzaniu silnika bez względu na rodzaj paliwa  głowica i zawory wykluczone pewnie ciśnienie oleju, ale chyba pojadę do Boscha na porządną diagnostykę     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie to mam obraz problemów a nie raju gazowego. Łańcusch wydłuża się od temperatury (gaz to powoduje) i obciążenia. Dajcie jakieś pozytywy bo zaciskam pasa na instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie to mam obraz problemów a nie raju gazowego. Łańcusch wydłuża się od temperatury (gaz to powoduje) i obciążenia. Dajcie jakieś pozytywy bo zaciskam pasa na instalacje.

Nie sądzę .  Gaz ma wyższą temp spalania  max o 50 st C ale w komorze spalania !!

Za resztę odpowiada ukł chłodniczy głowica,  no i cała "filozofia" silnika polega na tym że paliwo(mowa o bezołowiowym) jest mu w zasadzie obojętne

łańcuch więc będzie pracował  w normalnych temperaturowych  warunkach choćbyś lał benzynę gaz etanol a nawet --wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę .  Gaz ma wyższą temp spalania  max o 50 st C ale w komorze spalania !!

Za resztę odpowiada ukł chłodniczy głowica,  no i cała "filozofia" silnika polega na tym że paliwo(mowa o bezołowiowym) jest mu w zasadzie obojętne

łańcuch więc będzie pracował  w normalnych temperaturowych  warunkach choćbyś lał benzynę gaz etanol a nawet --wodę

Oby tak było...łańcuch to napęd rozrządu, a rozrząd jest gdzie?.....w czym?........

Mierzyłeś wartości? Jakie temperatury są w obudowie łańcucha a jakie na kołach, slizgu i samego łańcucha? Jakie?

Ja jestem zwolennikiem tego by było jak piszesz ale bez powodu przedstawiciel prinza nie wrzucił 2.0 do czarnej listy na max. 50 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

2.0 benzyna z lpg..

Już 35 tys na 2 letnim być gazie BRE.

 

Do chwili obecnej maszynka zasuwa w week po 1kk. I ma się dobrze, trzeba będzie regulacje przeprowadzić, czy to gaz czy zawory choć nie widać niepokojących symptomów ze strony silnika.

Edytowane przez ROGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...