karibox1 Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 nic tylko zakładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 czyli mamy: spalanie przykładowo, bo nie wiem ile taki X moze palić ale myślę, że średnio 11L/100km co daje nam wynik 50000/100=500x11=5500x2.64zł=14520zł kosztuje LPG a PB 5500x5.59=30745zł różnica 16225zł to jest w przybliżeniu ale mamy dość powazną kwotę, która na pewno wystarcza nie tylko na przeglądy i ewentualny remonty głowicy ale tez i na niezłe wczasy lub cos innego ceny paliw No wychodzi ładnie, nie da się zaprzeczyć. Jakby to było moje auto to miałby lęk przed każdą trasą czy dojadę i wrócę - tak jak pisaliście, zależy jak kto założy, więc nie wiadomo po ilu km padnie. Ale rachunek ekonomiczny jest nieubłagany... PS. Dino masz doświadczenie z silnikami 1.3 mivec z colta VI? To może ja jako posiadacz T30 2.0 140 KM z gazem wypowiem się odnośnie instalacji. Samochów kupiony w grudniu 2007 r. został zagazowany zaraz po gwarancji. Obecnie ma przejechane około 146 tyś. i nie ma żadnych problemów. Instalacja BRC z lubryfikatorem Fajnie, że napisałeś! Mam nadzieję że znajdzie się więcej użytkowników T30 w gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 to jest tak jak z dieslem. Jednorazowy wydatek boli i wtedy człowiek nie ma w głowie tego jak mało wydaje na benzynę. A eksploatacja auta wychodzi rzeczywiście tanie. Problem jest jedynie taki, że zaoszczędzonych na paliwie pieniędzy nie wkładamy do skarbonki z napisem "zawory w x-ie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Jakby to było moje auto to miałby lęk przed każdą trasą czy dojadę i wrócę to nie jest tak, że jedziesz i nagle samochd staje, wcześniej zaczyna lekko kiwać na wolnych później zaczynaja wypadać zapłony itd, wazne aby kontrolować zawory i mieć dobrze wyregulowana instalację ale niestety bez sondy AFR tego się nie zrobi, bo o ile ze scanerem można ustawić korekty to w OL nie wiadomo co się dzieje, Ale rachunek ekonomiczny jest nieubłagany... no niestety, dlatego LPG na dzień dzisiejszy wygrywa z traktorami jeżeli chodzi o ekonomie jazdy, mowa raczej o silnikach a nie bzyczkach od kosiarek im wiekszy silnik tym ekonomia tez idzie w górę PS. Dino masz doświadczenie z silnikami 1.3 mivec z colta VI? a co tam jest takiego innego?? to jest tak jak z dieslem. Jednorazowy wydatek boli i wtedy człowiek nie ma w głowie tego jak mało wydaje na benzynę. A eksploatacja auta wychodzi rzeczywiście tanie. Problem jest jedynie taki, że zaoszczędzonych na paliwie pieniędzy nie wkładamy do skarbonki z napisem "zawory w x-ie" tylko jak dodasz do tego wydatku zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie to już się robi kwota, w moim przypadku, http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/38666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Przykład z dieslem bardzo trafny - nikt tego nie uwzględnia w dyskusjach o ekonomii używania diesla vs benzyna. Dino, z tym mivec to ta sama historia, jest opinia że auto nie lubi gazu, że kupując auto w ASo mogłeś dopłacić 3500 za instalację LPG + 500 wzmocnienie silnika - cokolwiek to znaczy. I teraz z kim nie gadam to te "niewzmocnione" silniki to z plasteliny są i że gaz bee. więc szukam gazowników co to montowali i serwisowali jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 ja nie robiłem, ale jak serwis montuje ciekawe na czym polega wzmocnienie silnika???? bo za 500zł zrobic całą głowice od nowa na nowych gniazdach to raczej nei możliwe, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 ja nie robiłem, ale jak serwis montuje ciekawe na czym polega wzmocnienie silnika???? bo za 500zł zrobic całą głowice od nowa na nowych gniazdach to raczej nei możliwe, no i właśnie! zalatuje ściemą serwisu. sorry za offtop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 też mnie tak zawsze zastanawia, że większośc wypowiadających się na nie dla lpg, to posiadacze traktorów, no i rozumiem, że traktor nigdy się nie psuje, ani turbina ani wtryski itd. bo na forum mozna spotkać rózne pytania :D jak się poszuka tak, że kij zawsze ma dwa końce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 no to Dino ile u Ciebie musiałbym zapłacić za gazowanie 2.0 i ile kosztują u Ciebie serwisy doregulowujące instalację i co ile musiałbym je robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 i ile kosztują u Ciebie serwisy doregulowujące instalację a co to znaczy?? instalację reguluje się raz, po 1000km sprawdza się to i tamto i tyle co 10kkm zmiana filtrów (nie jestem ortodoksem w tym temacie :D jezelichodzi kto to robi ) no to Dino ile u Ciebie musiałbym zapłacić za gazowanie 2.0 a chcesz przyjechać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 ja chetniea raptem 700km,ale warto ,moze malkonteci w końcu uwierza że naLPG jest taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 a co to znaczy?? instalację reguluje się raz, po 1000km sprawdza się to i tamto i tyle co 10kkm zmiana filtrów (nie jestem ortodoksem w tym temacie :D jezelichodzi kto to robi ) a chcesz przyjechać?? chcę policzyć ile z tych kilkunastu kawałków muszę Tobie zostawić? Wtedy zdecyduję. Na pewno zakładałbym u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpark Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Ja na LPG nie mogę narzekać, poszukałem DOBREGO warsztatu (okazało się że nie trzeba był daleko szukać) i zamontowałem instalację STAGa z butlą w kole. Przespacerowałem się tym zestawem (bo ten silnik to do spacerów się nadaje) 30 tys km i o dziwo NIC się z tym nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin478 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 witam ja równiez polecam kupiłem auto już z instalacją stag 300 auto na niej zobiło ponad 120 tysiecy z czego ja sam zrobiłem na niej ze 20 tysięcy samochód chodzi bez zastrzeżeń pali średnio 12-13 litrów gazu może i jest mułowaty ale na benzynie chodzi tak samo to nie wina gazu tylko taki silnik ciut za słaby do tego samochodu poprzedni własciciel wymieniał pierścionki i robił głowice ( bo podobno brał olej ) czy to miało cos wspołnego z lpg może i tak tylko czy w 12 letnim aucie taki remont nawet jeżdzac tylko na benzynie to cos dziwnego za remont zapłacił 4 tysie ( ale robione było sporo rzeczy i sporo wymienione na zaś ) i jak by nie liczyc robiac 120 tysiecy na gazie a na benzynie i nawet odliczając remont i tak sporo zostanie ja bym sie nie zasaanawiał i jak ktoś robi rocznie chociaż te 10 tysiecy to warto napewno założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebenek102 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam Ja zrobiłem na X-trailu na gazie ok 100tys poprzedni właściciel ok 40tys auto teraz auto ma 262tys km po tym przebiegu wszystko już możliwe.. Jazda z usterkami zaczęła się niestety od .. rozciągnietego łańcucha a gaz nie ma z tym nic wspólnego Po prostu to ten typ tak ma Niechby sobie miał.. ale gasł na wolnych obrotach na początku myślałem, że to przez gaz bo często to się zdarzało po kiku minutach od rozpoczęcia jazdy gdy właśnie przełączał się na gaz Dopiero w serwisie wytłumaczyli że gaśnie od łańcucha ... ale też mi mówili, że ten silnik nie "lubi" gazu ale jak pytam dlaczego.. to nie bardzo potrafili wytłumaczyć Z doświadczenia hasło "wina gazu" to standardowa wymówka wszelkiej maści pseudo-mechaników samochodowych. Teraz walczę z dziwnym terkotaniem jak w "dislu" po porządnym rozgrzaniu silnika bez względu na rodzaj paliwa głowica i zawory wykluczone pewnie ciśnienie oleju, ale chyba pojadę do Boscha na porządną diagnostykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 na razie to mam obraz problemów a nie raju gazowego. Łańcusch wydłuża się od temperatury (gaz to powoduje) i obciążenia. Dajcie jakieś pozytywy bo zaciskam pasa na instalacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebenek102 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 na razie to mam obraz problemów a nie raju gazowego. Łańcusch wydłuża się od temperatury (gaz to powoduje) i obciążenia. Dajcie jakieś pozytywy bo zaciskam pasa na instalacje. Nie sądzę . Gaz ma wyższą temp spalania max o 50 st C ale w komorze spalania !! Za resztę odpowiada ukł chłodniczy głowica, no i cała "filozofia" silnika polega na tym że paliwo(mowa o bezołowiowym) jest mu w zasadzie obojętne łańcuch więc będzie pracował w normalnych temperaturowych warunkach choćbyś lał benzynę gaz etanol a nawet --wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Nie sądzę . Gaz ma wyższą temp spalania max o 50 st C ale w komorze spalania !! Za resztę odpowiada ukł chłodniczy głowica, no i cała "filozofia" silnika polega na tym że paliwo(mowa o bezołowiowym) jest mu w zasadzie obojętne łańcuch więc będzie pracował w normalnych temperaturowych warunkach choćbyś lał benzynę gaz etanol a nawet --wodę Oby tak było...łańcuch to napęd rozrządu, a rozrząd jest gdzie?.....w czym?........ Mierzyłeś wartości? Jakie temperatury są w obudowie łańcucha a jakie na kołach, slizgu i samego łańcucha? Jakie? Ja jestem zwolennikiem tego by było jak piszesz ale bez powodu przedstawiciel prinza nie wrzucił 2.0 do czarnej listy na max. 50 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) 2.0 benzyna z lpg.. Już 35 tys na 2 letnim być gazie BRE. Do chwili obecnej maszynka zasuwa w week po 1kk. I ma się dobrze, trzeba będzie regulacje przeprowadzić, czy to gaz czy zawory choć nie widać niepokojących symptomów ze strony silnika. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez ROGI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.