Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail 2.0 140KM - czy nadaje się do LPG


bilibo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie bo w necie są słuchy że to silnik Renault ten sam co w Lagunie II

 

Czy nadaje się do LPG - może są na forum tacy co mają z LPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bilibo nie zorientowałeś się?

DINO jest monterem instalacji LPG. Zakłada sam jak skoczysz do Koszalina to Ci zainstaluje co trzeba w dobrym zestawieniu i wystroi jak trzeba by nie było problemów :-)

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ruda od dołu widać że już się zadomowiła , który to rocznik ? Sam myślałem że następne autko po primce będzie takie jak gazujesz  ale mam już dosyć przyjaciela nissana  rudego !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry i rzetelny warsztat montujacy LPG w autach odradzi montaz gazu w t30 2,0 benzyna.Ten silnik wyjatkowo nie lubi gazu,wiele nt temat jest juz napisane.

Samemu mozna również do pewnych wnioskow dojśc w tym wzgledzie analizujac oferty sprzedazy zagazowanych X-traili..Najczesciej to sa auta,które maja niedawno załozone instalacje LPG..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego??? bo nigdzie nie ma tego napisane, do innych aut tez nie zalecają a auta jeżdżą i nie ma problemu, myślę, że jest to kwestia montazu, regulacji i pilnowania luzów zaworowych, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie bo w necie są słuchy że to silnik Renault ten sam co w Lagunie II

 

Czy nadaje się do LPG - może są na forum tacy co mają z LPG

nie są to te same silniki.

 

Ja bym do niego gazu nie zakładał. Było o tym sporo na forum, poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego??? wszyscy piszą, że by nie zakładali ale jakieś podparcie tej tezy?? do wielu aut nie zalecają gazu a auta jeżdżą po 100kkm i więcej i po przeliczeniu kosztów paliwa, wychodzi, że zarobi się na następne albo na ewentualną naprawę :D nój jest tego przykładem, Tojka Avensis 1.8, która gazowałem też dalej jeździ i tak można wymieniać, zajechac motor można i na PB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co piszesz się zgadza. Tylko patrząc na użytkowników T30, którzy tu pisali to głowica była to robienia po bardzo małym przebiegu i nie było tu mowy o zwrocie jakichkolwiek kosztów w związku z użytkowaniem gazu.

Było sporo tematów na forum odnośnie problemów z T30 po założeniu gazu, może warto popytać tych ludzi kto zakładał, jak się sprawuje i co było przyczyną awarii?

 

Ja nie mam zamiaru nic nikomu udowadniać, to wam powinno zależeć aby zweryfikować zasadność montażu LPG w T30 - bo to Wy będziecie ponosić koszty jego montażu i ewentualne późniejsze awarie wynikające z tego faktu.

 

Liczę na opinie osób którym się LPG w T30 zwróciło i cieszą się z bezawaryjnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem tez o Avensisie w którym po 35kkm trzeba było robić głowicę, i to znaczy, że ten co go zagazowałem i ma nalatane już ponad 110kkm to jakiś inny jest??? podejrzewam, że wszytko zależy nie tylko od silnika ale od tego co tam jest włożone i jak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego??? bo nigdzie nie ma tego napisane, do innych aut tez nie zalecają a auta jeżdżą i nie ma problemu, myślę, że jest to kwestia montazu, regulacji i pilnowania luzów zaworowych, 

Dino może mieć wiedzę i umiejętności zastosowania gazu tak by nie szkodzić głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wszystko zależy właśnie od profesjonalizmu zakładu w którym montujemy gaz + z jakich  elementów się on składa. Swego czasu interesowałem się zakupem  Mazdy CX-9 z silnikiem 3,7l z zamiarem zagazowania. Już miałem wybrane auto i nawet firmę która mi założy gaz gdyby nie artykuł w Auto Świat dot. najgorzej reagujących silników na instalację gazową był w śród nich właśnie 3,7. Wycofałem się z zakupu. Nie wiem czy dobrze bo na forach Mazdy do tej pory tylko jednostki miały jakieś problemy po założeniu instalacji.  Dla mnie jednak każde ryzyko jest zbyt duże bo awaria silnika w Polsce to pół biedy ale za granicą gdzie robię znaczną część kilometrów to totalny klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie było u mnie za czasów posiada Forda Probe 2.2 GT (Mazda MX-6 GD). W autku pracował 2.2 Turbo (F2T Mazdy, wykręciłem na hamowni 159KM, i 320Nm momentu). chodził jak rakieta ale do jazdy w mieście potrzebowałem LPG. Warunek był jeden miał chodzić jak na benzynie. W Krakowie nie było zakładu który chciał się podjąć roboty. Dopiero Energy Gaz Polska w Warszawie podjęło się wyzwania. zamontowali holenderskiego VSI Prinsa na wtryskach Keichin. Autko na hamowni wykręciło 146KM i 295Nm momentu. I nigdy nie miałem problemów z instalacją. Regularna wymiana filtrów, tankowanie LPG na dobrej stacji. Gdy sprzedawałem właściciel zabrał autko na hamownię i wyniki były prawie ze identyczne. Niestety po pół roku nowego właściciela poniosła fantazja ułańska i autko skończyło na drzewie.

 

W fachowość DINA nie wątpię chociaż nie miałem okazji skorzystać z jego usług ale potwierdzę co napisał. Wszystko zależy od tego co i jak zostało włożone. Nawet trwałość po zakuciu silnika EJ20 (Subaru Impreza WRX STI) jest zależna od zastosowanych materiałów. Jedni zrobią 2tyś km inni 20tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X dzisiaj pojechął z właścicielem, ustawiony na korekty do tego podlany do 12.0-12.5 w OL demon predkości to nie jest ale jakoś daje radę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, coś w tym niestety jest .... ja dwa razy już robiłem zawory. Oba remonty głowicy wypadły po przebiegach ok 45.000km. Konieczna jest też regularne kontrolowanie i nastawianie zaworów, u mnie około 20.000km.

Fajnie się tym autem śmiga, na gazie tanio, ale niestety trzeba się nastawić na częstsze przeglądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, coś w tym niestety jest .... ja dwa razy już robiłem zawory. Oba remonty głowicy wypadły po przebiegach ok 45.000km. Konieczna jest też regularne kontrolowanie i nastawianie zaworów, u mnie około 20.000km.

Fajnie się tym autem śmiga, na gazie tanio, ale niestety trzeba się nastawić na częstsze przeglądy.

tak jest to opisane na liście prinza 50 tys do remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mamy: spalanie przykładowo, bo nie wiem ile taki X moze palić ale myślę, że średnio 11L/100km co daje nam wynik 50000/100=500x11=5500x2.64zł=14520zł kosztuje LPG a PB 5500x5.59=30745zł różnica 16225zł to jest w przybliżeniu ale mamy dość powazną kwotę, która na pewno wystarcza nie tylko na przeglądy i ewentualny remonty głowicy ale tez i na niezłe wczasy :D lub cos innego :D 

ceny paliw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja jako posiadacz T30 2.0 140 KM z gazem wypowiem się odnośnie instalacji. Samochów kupiony w grudniu 2007 r. został zagazowany zaraz po gwarancji. Obecnie ma przejechane około 146 tyś. i nie ma żadnych problemów. Instalacja BRC z lubryfikatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...