czopulen Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Witam,Mam taki problem ;/Po zmianie oleju (pochodzenie nieznane) na 10w40 TRIDENTZauważyłem, że auto głośniej chodzi na początku ucho drażniło tylkoobroty na przedziale 2-3 tysJak przyśpieszałem to strasznie ryczał / wył – obroty od 2 do 3 tys achodził jakby 6-7 tysPonadto po pewnym czasie ok. 25 min jazdy dźwięk wydawany przez silnikpodczas jazdy jak samolot Dreamliner (mam nadzieje, że silnik tak nie skonczy)Najbardziej słychać przy prędkości ~110-120 Podczas wymiany oleju zostały również wymienione standardowe filtry +naprawa hamulców (nowe prowadnice zaciski jakies sprężynki)Nie został wymieniony tylko filter paliwa – podobno nie wymienia się go(??) jeśli jest wymienialny to gdzie się znajduje ??Auto kupiłem jakiś czas temu i boje się że był wcześniej wlany jakimoto-doktor ;/Rozważam zmianę oleju model P12 2.0 BENZYNKa + LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 1 to uzupełnij profil i miejscowość-może jest ktoś w poblisko i pomoże!?Tak jest jak się kupuje za pare złoty olej z nieznanego źródła firmy krzak-bynajmniej mi nawet nazwa sie nie obiła o ucho. Może tam był kujawski :-) Napewno wyp... Go czym prędzej i za lej markowy! 5W50, ale po płukance i zdjęciu miski olejowej filtr od nowa! A co kupiłeś okazyjnie że masz podejrzenia!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Neo jeśli to jest ten Trident co myślę, to może być to Millers Trident, więc nie byle co. Czopulen ja na Twoim miejscy zrobiłbym płukankę silnika - na przykład Liqui Moly, Valvoline, Millers. Na jaki olej chcesz zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopulen Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 @ neo mam wpisana miejscowosc @ Janusz tak jest to Millers Trident pólsyntetyk auto ma ok 222 tys najechane z checia wykonam płukankę , tylko jaki olej zalać ;| podobno Valvoline jest godny polecenia... btw ten trident to 130 zł za 5 L ;] to chyba taki sredniak Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Na początek uzupełnij profil jak należy. Przepraszam, może to głupie pytanko - a sprawdzałeś teraz stan oleju? to tak na początek. Były już przypadki, że "mechanik" niedokładnie dokręcił korek spustowy lib filtr oleju. Do benzynki z gazem, śmiało możesz lać Mobil 1, syntetyk. W poprzednim samochodzie /inna marka Deawoo II 2,0/, gaz od nowości i cały czas na Mobilu. Sprzedałem jak miała 250 tyś i nadal był silniczek ekstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Aj... sory bo źle zrozumiałem treść i sugierując się w odniesieniu do pochodzenie nieznane. Nie ztrybiłem iż chodzi o zlany olej, a zlany na Trident(znane pochdzenie,hehe). Całkowicie się zgadzam z mirekg9 -Mobil1-ful-5W50 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopulen Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 heh pewnie ze sprawdzilem, pojechalem nim na wakacje 700 km sprawdzilem ok wrocilem 1700 km i tez ok, olej jest bardzo rzadki (silnik zimny) az się ufajdałem teraz po kojenych 500 km rowniez sprawdzialem - stan ok a co do uzupelnienia profilu... wykakuja mi jakies bledy ;/ i dlatego opisuje jakie mam auto ;| to w przyszlym tyg wymiana tylko pytanko, zmienic olej + filtry przejechac z 300-400 km i ponowie zalac nowy ten sam olej + ffiltry ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Panowie, ale Mobil1 5W50 tyłka nie urywa...... Już chyba prędzej zalałbym Eneosa. Millers jest dobrym olejem - jest u mnie w silniku. Wcześniej był Mobil1. Czopulen - robisz tak: kupujesz płukankę - LM, Valvo, Millers. Pojeździj chwilę po mieście, żeby silnik się dobrze zagrzał i olej również. Przyjeżdżasz do garażu, gasisz silnik, wlewasz płukankę i odpalasz silnik. Ma pracować 15-20min na wolnych obrotach. Co jakiś czas możesz na chwilkę podbić do 1,5krpm. Po 15-20min gasisz silnik, zlewasz szlam z silnika, ściągasz filtr. Dajesz sobie godzinę - idziesz przed TV etc. Po godzinie przychodzisz ściągasz resztkę oleju z miski. Zakręcasz korek od miski, zakładasz nowy filtr, zalewasz nowy olej i wszystko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 . . . Nie został wymieniony tylko filter paliwa – podobno nie wymienia się go (??) jeśli jest wymienialny to gdzie się znajduje ?? Filtr paliwa wymienia się ale nie przy każdej wymianie oleju, w zależności od producenta piszą że przy co 3 lub 4 oleju więc nie mając pewności kiedy był wymieniany możesz to zrobić. Lokalizację filtra znajdziesz w instrukcji lub serwisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Ja mam zalane od dwóch sezonów 10W40 Castrol'a i nie zauważyłem żadnego problemu z pracą silnika. Jaki miałeś wcześniej zalany olej? Był to olej który Ty wlałeś, czy może wiesz tylko tyle, ile powiedział Ci poprzedni właściciel auta...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopulen Opublikowano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 dzieki wielki za tak duże zaangazowanie w poniedzialek / wtorek zmieniam olej tylko jeszcze do konca nie wiem na jaki (??) co kraj to obyczaj.. tak samo nas duzo i kazdy ma inny Nie mam pojecia jaki był wczesniej wlany olej ;/ i nei jestem w stanie dowiedziec sie ;/ a co do fitru paliwa podpowie ktos gdzie sie znajduje?? a tak na marginesie to POLACY ZJEDZA NIEMCOW DZIS !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Zalej Petronasa, Gulfa, Millersa, Valvoline cokolwiek dobrego. Nie lej Castrola, Orlena, lotosa jeśli nie chesz mieć problemów. Co do Mobila to mam takie umiarkowane zdanie. Nie będę go polecał, ani też odradzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Kup taki olej na który Cię stać. I tyle Ja kupiłem Castrol Edge i nie dzieje się nic złego. Dodatkowo, po przejściu z 5W30 na 10W40 zauważyłem że silnik ciszej pracuje na gęstszym smarowidle. Instrukcja obsługi pozwala bez żadnego "ale" zastosować olej 10W40 więc nie widzę konieczności aby przepłacać za syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Castrol to g......o. W zasadzie nie wiesz co tam jest w tym baniaku. Co więcej castrol zostawia po sobie syf, nawet przy regularnych wymianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Było już o tym sporo napisane. Jak nie kupujesz oleju za 150 PLN za jeden litr, kupujesz zawsze to samo g..no. To samo, Pięć głównych marek oleju schodzi z tej samej taśmy, leją to z tej samej pompy. Co sprawia iż sądzisz, że Castrol za 90 PLN / 5 litrów jest tak bardzo gorszy od Valvoline za 105 PLN / 5 litrów? No chyba że przeprowadziłeś sam osobiście testy w swoim laboratorium, jesteś w stanie udowodnić że są one obiektywne i wykonane w należyty sposób. Inaczej, jeśli pragniesz przytoczyć jakieś porównania, jakieś rankingi - to sorry, ale one ZAWSZE promują dany produkt, który jest odpowiedni dla organu przeprowadzającego ranking. Ale na tym już kończę, bo się zrobi bez sensu dyskusja prowadząca do żadnych wniosków. Castrol leje do Micry od 4 lat, do Primery od 3 lat. Jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Wystarczy ściągnąć pokrywę klawiatury/miskę olejową i wszystko wiadome. W moim ściągałem jedno i drugie - do silnika poprzedni właściciel lał lotosa - w drugiej misce olejowej syf niemiłosierny i przepalony olej wszędzie i bardzo ciężko go usunąć. U kolegi ostatnio ściągałem czepek - silnik śmigał n Mobilu 10W40 - klawiatura poza kilkoma miejscami czysta. U innego kolegi do SR20DE zanim nabył auto właściciel lał castrola - odpowietrzenie skrzyni korbowej zawalone syfem - z rurki łączącej skrzynię korbową z czepkiem wywaliliśmy tak z łyżeczkę syfu - z samej rurki, tak więc można się domyślać, co jest w miskach. Kolega podesłał mi fotki swojego SR'a do którego był lany porządny półsyntetyk - skrzynia korbowa czyściutka. Chcesz lać castrola - proszę bardzo, tylko nie zdziw się jak w końcu zapchają się kanały olejowe syfem z tego badziewia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Chcesz lać castrola - proszę bardzo, tylko nie zdziw się jak w końcu zapchają się kanały olejowe syfem z tego badziewia. U mojego ojca było wręcz przeciwnie. Castrol tak wypłukał silnik iż praktycznie wszędzie miał wycieki. /ale nie był to silnik Nissana/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 . . . tak wypłukał silnik iż praktycznie wszędzie miał wycieki. /ale nie był to silnik Nissana/ Pominąłem tu nazwę oleju bo nie ona jest ważna. Jeżeli do silnika naleję rozpuszczalnika zamiast oleju to nie ma prawa nic z niego cieknąć bo od tego są uszczelki. Jeżeli silnik trzymał szczelność dzięki nagarom zgromadzonym gdzieś w szczelinach to nie należy winić oleju że je wypłukał (bo wypłukał je wszędzie czyli i w przewodach i w smoku pompy) tylko wymienić uszczelki. Takie jest moje zdanie o wyciekach z silnika i szukaniu winnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Hansrpg, tylko jak nalejesz rozpuszczalnika do silnika to zdemolujesz wszystkie uszczelki - guma stwardnieje i się rozleci..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Pominąłem tu nazwę oleju bo nie ona jest ważna. Jeżeli do silnika naleję rozpuszczalnika zamiast oleju to nie ma prawa nic z niego cieknąć bo od tego są uszczelki. Jeżeli silnik trzymał szczelność dzięki nagarom zgromadzonym gdzieś w szczelinach to nie należy winić oleju że je wypłukał (bo wypłukał je wszędzie czyli i w przewodach i w smoku pompy) tylko wymienić uszczelki. Takie jest moje zdanie o wyciekach z silnika i szukaniu winnych. Może dobrze rozumujesz - więc proponuję potrzeć sobie rozpuszczalnikiem po lakierze. Jak dobry lakier-to będzie trzymał. A jeśli nie rozpuszczalnik, to hydrol /płyn hamulcowy/ na 24h. Mówimy tutaj o silniku z "jakimś" przebiegiem, o którym praktycznie nie wiemy nic..... nie wiemy kto nim jeździł, jak jeździł, i ile faktycznie ma przejechane. Nie wiemy czy był silnik przegrzany np. z uwagi na brak oleju lub mały jego poziom, lub brak płynu chłodzącego. Mogły 'strzelić pierścionki, jak i jakieś uszczelki, ale to najpierw trzeba zdiagnozować. Czyli pomiar kompresji, na sucho i olejowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.