lechia Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 W dniu dzisiejszym zauważyłem awarię spryskiwacza tylniej szyby.Chcę sprawdzić czy płyn dochodzi do dyszy dodatkowego górnego światła stop.Dlatego moje pytanie - jak wyczepić ten element z klapy bagażnika? Chyba w ten sposób najszybciej dojdę do sprawdzenia instalacji tylniego spryskiwacza? Przedni spryskiwacz chodzi dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko160 Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Witam, Miałem taki sam problem, okazało się, że kuna przegryzła gumowy przewód doprowadzający płyn ze zbiornika do tylnego spryskiwacza. Najlepiej sprawdzić czy gdzieś nie cieknie (u mnie można było problem od razu zdiagnozować gdyż płyn wyciekał w okolicy prawego nadkola (zbiornika z płynem). Jak dobrze pamiętam zapłaciłem w ASO około 120PLN za wymiane tego przewodu. Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 W dniu dzisiejszym sprawdziłem i ani kropli płynu na tylniej szybie czy też pod pojazdem.W sobatę zabieram się do rozkładania tyniego górnego światła stop. Czekam może ktoś podpowie w jaki sposób go wyjąć z klapy bagażnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko160 Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Napisz mi wiadomość prywatną z twoim mailem to prześle ci skan strony z instrukcji serwisowej do Qashqaia jak rozebrać tą lampę. Ogólnie to musisz ją podważyć plastikową kartą od góry (są dwa zaczepy mniej wiecej w 1/3 długości po każdej ze stron. Odczepiasz, ciagniesz lampe do siebie, musisz odłączyć przewód zailający no i ten od spryskiwacza, to tyle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 I już wiem dlaczego nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Do wymiany przełącznik przy kierownicy który steruje pracą silniczka od spryskiwacza /przód-tył/. Po 3 tygoniach /o zgrozo jak długo- chyba wykonywali go w fabryce na moje życzenie/ został zamontowany przełącznik wycieraczek.Spryskiwacz działa I jeszcze jedno, dziękuję za pomoc - maćko160- jako jedyny próbował mi pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Lechia, czyli nie działała pompka, a instalacja "wodna" jest w porządku? U mnie dzieje się tak, że przełącznik nie zawsze działa, gdy chcę umyć tylną szybę i muszę go naciskać z czuciem kilka razy. Reszta przełożeń i funkcja pryskania przedniej szyby działa bez zarzutu. Ciekawe jeszcze ile osób tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Pompka sprawna ,instalacja wodna także.Przyczyną braku płynu w tylnim spryskiwaczu -przełącznik wycieraczek.Przy podnoszeniu przełącznika działa spryskiwacz przedniej szyby , a opuszczeniu tylniej szyby. W moim przypadku na przednią szybę lał się strumyk płynu, natomiast tył był suchy mimo wielokrotnego naciskania przełącznika. Przełącznik zamawiałem w KMJ Kaszubowscy Gdańsk i stwierdzili że to b. sporadyczna awaria i nie pamiętają kiedy taką część zamawiali. Przełącznik spryskiwacza steruje pracą jednego silniczka , tylko zmiana jego obrotów powoduje przełączenie przód lub tył. Z całej wymiany przełącznika w sumie jestem zadowolony /mimo czekania 3 tygodni i kosztów/ gdyż przód działa wspaniale tzn. nie leje strumienia na dół szyby lecz spryskuje ją całą "mgiełką" i nareszcie mogę zmyć tylną szybę z brudu. Jestem w posiadaniu zepsutego przełącznika i aż mnie korci aby zobaczyć co się w nim zepsuło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Taki przełącznik-manetkę mogłeś zamówić na allegro i wymienić samemu.One są montowane na klik,Nie trzeba przewodów wypinać tylko rozebrać obudowę kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Dzięki za bardzo cenną podpowiedz po fakcie.Tak jak już wcześniej pisałem brak było chętnych do oczywistych podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eleqtrick Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Witam! Może przyda się komuś taka informacja: często problem z wycieraczkami i spryskiwaczami wynika z zabrudzenia styków przełączników. Płytka drukowana pokryta jest fabrycznie smarem, który zamienia się w dziwną czarną substancję w miejscu styku blaszek kontaktów z drukiem. Przemycie zmywaczem i ew. wyczyszczenie czyścikiem z włókien szklanych oraz ponowne naniesienie nowego smaru (do styków elektrycznych) przywraca prawidłowe działanie. Przy rozbieraniu przełącznika zwrócić uwagę na położenie suwaków, przy składaniu sprawdzić czy prawidłowo tkwią w prowadnicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszekSPS Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Zgadzam się z moim poprzednikiem. Qaśka mojej żony też nie pryskała tyłu. najczęściej to banał . Jeżeli słychać i widać spryskiwacze przednie , a nie słychać tylnego - to znaczy że najprawdopodobniej jest problem elektryczny. bo mamy jedną pompkę , która w jedną stronę - pryska przód , a w drugą stronę - tył. Czyli na 90% styki w manetce sterowania po lewej stronie kierownicy. No: jak słychać tył i przód a nie pryska któraś strona - to szukamy dziury w wężykach. w moim przypadku była cisza na tylną szybe. Trzeba zdemontować osłony kolumny kierowniczej (3 śruby krzyżakowe) . Płaskim śrubokrętem rozpołowić osłony. wyjąć "pierścionek" zabezpieczający stacyjki. zdjąć dolną osłonę kolumny kierowniczej. wyjąć delikatnie manetkę spryskiwaczową. (siedzi na zatrzaskach i we wtyczce). potem wyjąć drugą wtyczkę na kablu. i już mamy manetkę wolną w ręku. nie odkręcaj śrubek - dostaniesz się do zapadek i mechanizmów zatrzaskowych - a wtedy można szybko się pogubić w tych ustrojstwach. Nas interesuje płytka drukowana od dołu. cienki śrubokręt i ostrze nożyka - wyjmujemy płytkę z manetki. płytka jest na kablu - nie szarpać. ścieżki na płytce wizualnie są czarne lub widocznie uszkodzone - tam czyścimy . ja wytarłem to wacikiem ze zmywaczem do paznokci. potem ostrzem nożyka zdrapałem czarny nalot na płytce i na stykach ślizgowych. aż uzyskałem metaliczny połysk . resztką smaru posmarowałem wytarte elementy. pensetą powiększyłem wygięcie styków ślizgowych (delikatnie !!!!!) poskładałem. podłączyłem żona cieszy się jak mała dziewczynka. tobie też życzę sukcesu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.