Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Coobcia INFINITI G35C (Nissan SKYLINE GT350) - soft Turbo 473KM @ 0,7bara silnik 100% seria


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej witajcie !

Już dobiega roczek odkąd posiadam to autko, zaczęło się od tego że kolega przyprowadził do mnie takie na remont silnika (silnik ten sam co w 350Z).

Inf odrazu mi się spodobał na a po remoncie jak były już jezdy i wzmociony porobiłem nim testy i okazało się że pod względem trakcyjnym dużo ciekawiej wypada o Zetki tzn. chodziło mi o ruszanie z miejsca :D

 

No i stałem się właścicielem bardzo ładnej sztuki o przebiegu ledwie 50 tyś mil, w automaciku i najbardziej popularnym szarym kolorze:

1398283_536297829793180_74435199_o.jpg

1399016_536296763126620_1566435490_o.jpg

 

Oczywiście nie byłbym sobą jakby odrazu po kupinie nie zapodać drobnego przeglądu w postaci wymiany olejów, filtrów i obu pasków no i odrazu wjechałem autem na rolki by sprawdzić czy trzyma serię - no i musiałem przyznać że tak średnio to wyszło, trafiały się słabsze egzemplarze ale zdecydowana większość była mocniejsza :D

Tak wiec z racji tego że auto stało już zapięte na hamowni to zacząłem pierwsze mody - czyli strojenie, nie podobała mi się kultura pracy na wolnych obrotach no i rzecz jasna chciałem więcej mocy i wyżej kręcić silnik - bardzo dobre efekty przynosiło to w 350tkach tak wiec i tutaj :P:)

1404990_536769573079339_558181464_o.jpg

 

Żeby nie zaśmiecać wątku stertą wykresów to skrótowo opiszę co ile dało:

- Poprawienie softu + 7KM i + 3,5Nm

- Nowy Y-Pipe oraz usuniecie katów kolejne + 7KM i 7,5Nm

- Spacer między połówki kolektora ssącego + 6,5KM i 1,5Nm

- roztoczenie MAF-a + remap kolejne +2KM i 4Nm

- Nowy dolot 3" i znowu na plus tym razem + 6KM ale zabrało 2Nm

- Na końcu wleciał 3" przelotowy wydech Miltec-a + drugi wairant Y-pipa co łącznie dało +2KM i 6Nm 

 

Wszystkie mody zebrane razem przyniosły następujące efekty:

10003750_865681256781975_564916839336846

Zgrzebanym INFem do 280KM i 354Nm na Racelogicu wychodziły mi czasy 0-100km/h w 6 sek oraz 14,1 na 1/4 mili objeżdżając tym samym większość seryjnych 350Z w manualu :)

 

W między czasie zapodałem większe Hamulce gdyż fabrycznie miałem najbiedniejszy wariant jednotłoczków + tarcze 312mm jak w Murano :P

Tak więc zasadziłem set czterotłoczków AKEBONO 355mm, co wymagało trochę kombinowania by upchnąć to pod seryjną 18" ale udało się:

1891545_825692087447559_1295280667_o.jpg

 

Hehe Seria Vs Akebono z G37:

1655936_825692090780892_410574393_n.jpg

 

TURBO ERA:

Do budowy zestawu turbo wzorowałem się na zestawach Turbontecisa i PowerLab-a taki w sumie najprostrzy wariant na Single Turbo :)

Z tym że nie podobało mi się w nich to, że mają one beznadziejnie poprowadzone orurowanie od Intercoolera do przepustnicy, raz że długie a dwa że niemal kolidowało z turbosprężarką:

800px-Power_lab_single_turbo_kit_001.jpg

Turbonetics-350z-Single-Turbo-Kit.jpg

 

W moim projekcie postanowiłem przerzucić przepustnicę na drugą stronę:

20140920_010256_zps78a46ffa.jpg

 

Zastosowałem turbinkę od K64 tą GT3582r z gorącą stroną AR.83 którą dorwałem nową od KUBUS-a, pełne doładowanie w 3 i pół litrowej V6 pojawia się od ok 3100-3200obr.min

 

Posiadam jeden wykres z doładowania 0,7bara (wydaje mi się za dużo jak na serię) mimo że nie było stuku:

10373028_976416762375090_526693992247469

 

Na chwilę obecną doładowanie obniżyłem o 0,1 bara i zapobiegawczo wycofałem jeszcze zapłon coby nie pogiąć fabrycznych korb - w takiej konfiguracji auta nie mierzyłem a pomiaru dokonam w poniedziałek na hamowni w ECU-Performance...

 

Filmik z pierwszego uruchomienia i sprawdzenia smarowania turbo (wczesniej tylko rozrusznikiem nabiłem ciśnienie oleju):



 

Filmik z pierwszej jazdy po bardzo wstępnym strojeniu, jazda na 1/3 gazu:


 

No i jazda testowa na doładowaniu zmniejszonym do 0,6 bara i wycofanym zapłonie:


 

SILNIK:

3.5 V6 (VQ35DE 280KM - ten najslabszy i najdelikatniejszy)

 

MODYFIKACJE GŁOWICY:

brak

 

MODYFIKACJE BLOKU:

brak

 

UKŁAD DOLOTOWY:

- Spacer 5/16" 

- Porting dolej połowki kolektora ssącego oraz tej dolnej cześci która łączy obie głowice

- Przerobione górne pleneum tzn. przeniesiona przepustnica na drugą stronę

- Intercooler 600x100 z wejściami 76mm

- Orurowanie tłoczące 2,5 > 3"

- Zmodyfikowana muszla w turbinie tzn. pozbycie się Antysurga żeby ztoczyć średnicę wlotu do 76mm

- Stożek K&N 

 

UKŁAD WYDECHOWY:

- DP 70mm

- Wastegete 38mm wylot puszczony w glebę (ale chce go wpuścić w wydech)

- Wydech przelotowy 3" by Miltec

 

ELEKTRONIKA:

- Wtryski Siemens DEKA 630ccm

- Pompa paliwa 320L/h

- Maszynę wystroiłem na seryjnym ECU, model 2004 więc wszystko REAL TIME TUNING :)

 

UKŁAD CHŁODZENIA:

- Seria + Usunięte podgrzewanie przepustnicy

 

UKŁAD NAPĘDOWY:

- Seria + zmiana programu od skrzyni biegów - bez tego z turbo nie było jazdy, przeciągała biegi, długi uślizg przy zmianie biegów był aj fuj...

 

ZAWIESZENIE:

- Seria

 

HAMULCE:

- Przód swap na układ hamulcowy AKEBONO z G37 355mm

- Tył Seria (w wolnej chwili wleci Akebono 350mm)

 

KOŁA:

- Felgi Seria 18x8"

- Opony 7 letnie Michelin Pilot Sport 225/45 przód i 245/45 tył

 

BODY KIT:

brak

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie sprawuje AT przy doladowanym silniku?

Na pewno bez porównania lepiej jak manual :)

Biegi zmieniasz na gazie w podłodze i z boostu nie wypada :)

Program w skrzyni zmieniłem coby twardziej biegi zmieniała i wcześniej, bo przy delikatnym dodaniu gazu strasznie przeciągała obroty bo turbo już niemal od wolnych dmucha i generuje niutona.

 

No dzisiaj wrzucam zimniejsze świeczki i go dostrajam na tym mniejszym booscie 0,6 bara tak na tip top + przesunięcie odcinki, ciekawe na ile czasy się poprawią :D

 

Ps. co do chłodzenia silnika to mam większą miskę olejową +1,05 litra z żeberkami chłodzącymi no i zalane jest Shellem 10w60, a docelowo chłodnica oleju do silnika i do skrzyni wleci...

 

Auto cieszy kurde musze je jeszcze tylko wyciszyć :D Tzn wyjście z Wastegata będzie w wydech a nie w glebę bo teraz urywa łep i ogniem zieje pod auto :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że zimą mniej roboty będzie to zakuję Infa i obadamy co te turbo warte :D

Chce tłoki CUSTOMY o sprężaniu 9,5:1 coby sprawności silnik nie tracił za wiele względem obecnego 10,3:1, wówczas na PB98 będę dmuchać maksymalnie do 1,2bara i myślę, że fajne cyferki powinny z tego wyjść z 6-tką na przodzie, zwłaszcza że w planach jest zmiana koła kompresji w turbince na CNC o 2mm większe :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No final 0,5 bara narastające do 0,65:

10353632_978344982182268_561821697091814


Porównanie do GTR rok 2008:

10628029_978346115515488_324895875593787

 

Jakbym góra tak go nie zlewał to 483KM wychodziło :P

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie cze czuć ciosu, bardzo łagodnie narasta moment, otoczenie się zmienia ale cisza spokój, nie wyrywa auta, nie stawia bokiem no lajcik pełen...

 

Jutro postaram się o testy 0-200km/h i na ćwiartkę :D

Ciut paliwa górą zdejmę coby te 480KM było :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczywistości jest realne 580Nm - ta górka przy ok 3200obr.min to jest uślizg konwertera w skrzyni biegów...

Tak to by płasko było jak stół.

Auto na dużym obciążeniu hamowałem, kobita coś tam nagrała :D

Wrzucę jak wrócę do domu, no a teraz trzeba kuć piec do 370Z kolegi :)


No i filmik na dobranoc:

 

Auto miałem okazję dzisiaj potestować, niestety zimno i mało przyczepnie, najlepsze co udało mi się wykręcić to:

0-100km/h w 4,64 sek

1/4mili w 12,77 sek przy 189km/h

 

0-200km/h w okolicach 14 sek...

Będzie socho to się sporo jeszcze z tego urwie :)


1625461_710062652416696_5929547387092123 
 
INF wyciszony, za głośny był no i śmierdziało spalinami...
Teraz wszystkie spaliny wędrują z powrotem do wydechu.
 
Żałuję trochę że nie nagrałem nic z zewnątrz jak ogień na asfalt szedł ;/
 
Fajnie teraz słychać turbosprężarkę i blow offa za to :)

Turbocharged VQ35De Sound:


Co sądzicie o takim zderzaku:

g35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że jak zastosujesz mbc albo ebc doo sterowania bosstem to ponad 500 będzie 

wg ma tak że jak sie otwoży bez sterowania to za cholere sie nie domknie przez co bost opada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie boost z obrotami rośnie... do 5400 jest okolica 0,5 bara a przy 7000 jest prawie 0,7 - dobrze to prostuje przebieg niuta ale seryjnym tłoką może zaszkodzić :P

EBC chciałbym z dołu podbić do 0,6 żeby cios od dołu do tych 5400 był lepszy :D


Moja biedna Zetka ucierpiała na ostatniej wyprawie na poznań za to INF ma się rewelacyjnie, dzisiaj potwierdziły się pomiary z Beltronixa:

 

0-200km/h w 14,4 sek z czego

0-100km/h w 4,8 sek

100-200km/h w 9,6 sek

 

Jest nieźle jak z dołu będzie już siekać pełne 0,6 bara i jakieś R888 wlecą to czyję że do 200km/h z 1 sek urwę a do setki ze 0,3-0,4 może nawet całe pół sek :)

Dodam że podczas pomiarów było 8 stopni, za dnia by było o wiele przyczepniej i tym samym szybciej do setki :)

 

Ps. Jarku miękkie sprężyny masz w WG to chyba dla tego się nie domkną...

Pss. jakie masz doładowanie bazowe tzn. takie bez żadnego podbicia MBC czy EBC ??

 

AAAAAAAAAA i ile w seryjny silnik dmuchałeś :) ??????


No czwarty bak w pełni wylatany na Turbo zestawie, trochę ostrzej było jeżdżone i więcej testów porobione średnie spalanie to 20,8  L na setkę po wawie :D

Jutro trasa grana, czuje że będzie na leniucha jechane, wrzucony najwyższy bieg a i tak wszystko będę po drodze wyprzedzać :)

 

Się już oswoiłem z maszyną i totalnie brakuje mi ciosu na 3 biegu tak z 650Nm by się przydało ale chyba tego już nie zdzierżą fabryczne korbowody... :D ??

Na 2 biegu jest przyjemnie czuć rabnięcie w plecy a jedynka jest idealna idzie tak na granicy trakcji trochę koła mielą ale mocno do przodu wyrywa, tylko zapodać mądrego boost controlera co od 3-ciego biegu by te 0,6 bara było a nie 0,5 i akuracik momencik do 620-630Nm by podskoczył

 

No i cholernie bym chciał ten zderzak przedni:

5511264799_c11e877283_o.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom i tak dyskretnie wyglada jak fabryka :)

No kolejne kilometry pokonane, mocy juz zdecydowanie za malo ale nie podkrecam nic puki nie zakuje - parametry seryjnego przedliftowego GTR-a musza narazie wystarczyc...

Hehe na trasie bardziej sie mecza heble jak silnik, np. przy 100 zaczyna sie wyprzedzac auto i juz sie robi 160 i ostro heblowac trzeba :D Wyprzedzanie paru tirow pod rzad to juz z poczatkowych 100km/h robi sie dobrze ponad 200 :D

Wszystko tak lagodnie i spokojnie sie odbywa ze nie czuc by to auto jakis cios mialo, tylko ostre hamowania mowia ze szybko sie robi...

 

Ostatnie info z trasy:

Srednie spalanie 11,8L na setke

V-max na podcisnieniu 236km/h

V-max przy pedale w desce 288km/h - odcinka 5tego biegu, czuje ze 300km/h by polecial spokojnie :)

 

Predkosci zczytane z Janosika :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bezstresowo ale głośno było naprawdę...


INF na tą chwilę idzie łep w łep z BMW M5 V10:
 
Nie zdążyłem zamontować Apexi AVCR a dzięki niemu mógłbym z dołu podbić boost do 0,6bara co jest jeszcze bezpieczne dla silnika a wtedy zupełnie inne auto by było te dodatkowe 30-35Nm zrobiło by robotę oj zrobiło...
 
A i mam już zamiast Farenchajtów stopnie C :D

Taki drobny kill zdłubanego Lancera EVO 9:

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...