nissanekpl Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Witam Znalazłem się w serwisie nissana bo wymieniano mi felgi w związku z akcją serwisową. Poprosiłem także o sprawdzenie oleju w reduktorze. Oczywiście okazało się ze jest go mało i trzeba go wymienić. Serwis oświadczył że brak jest dedykowanego na stanie ale zaleją odpowiednikiem. Na pytanie jaki olej mi wlano odpowiedziano ,że 75w90 i ze jest to odpowiednik. zapłaciłem za litr 60 zł. Czy na pewno dobrze zrobili ponieważ nawet w instrukcji obsługi jest napisane że jakieś olej odpowiedniki DEXRON III. ???? i ponoć inny olej idzie do reduktora ze skrzynią biegów ręczną a inny z automatyczną , ja mam automatyczną. Czy oni mi bajek naopowiadali w tym serwisie ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 60zł za litr. a co to za olej? Miałeś chyba na myśli skrzynię rozdzielczą. Olej lejesz tam taki sam jak do automatu bez względu na to czy masz na pokładzie skrzynię biegów ręczną czy automatyczną. Ja nalałem Multi ATF Motula. Wymieniam co dwa lata. 75W90 to mam w tylnym mechanizmie różnicowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 No to brawo brawo serwis zadbał o to abyś szybko do nich wrócił reduktor tylko atf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissanekpl Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Witam Zalałem przedni most 75 W 90 Tylny most też 75W90 bo nie ma LSD Reduktor ( to skrzynia rozdzielcza ?) ATF Motula Skrzynia biegów - nie wiem co wlać ? Silnik Castrol EDGE 5W30 Płyn chłodniczy można lać Prestone ? Dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Ja mam prestone Do sktzyni 75w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 hmm do reduktora ATF ... conajmniej podejrzane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Witam Zalałem przedni most 75 W 90 Tylny most też 75W90 bo nie ma LSD Reduktor ( to skrzynia rozdzielcza ?) ATF Motula Skrzynia biegów - nie wiem co wlać ? Silnik Castrol EDGE 5W30 Płyn chłodniczy można lać Prestone ? Dzieki za odpowiedz Do tylnego mostu bez LSD producent zaleca 75W 140. Informacja o gęstości oleju jest wytłoczona na obudowie mostu, wyżej wlewu oleju. Sprawdź u siebie. Również jak hugh_h byłem zdziwiny, że do reduktora zalecany jest ATF. Ale w książce serwisowej właśnie tak jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissanekpl Opublikowano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 hmm do reduktora ATF ... conajmniej podejrzane Kurcze !!! to co wlać . U mnie w instrukcji jest napisane odpowiednik Dextron III , to chyba ATF i chce wlać Mobil 320. PLz upewnijcie mnie. Bo w serwisie nalali mi 75W 90 i nie wiem jak długo n tym pociągnie. A tak n amargineśie jaką lepkoćć ma ATF ? np Mobil 320 ?czy Dexron 3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 jeżeli miałby tam być atf to musieli by chyba strasznie zmienić konstrukcje względem wcześniejszych modeli - 75w90 raczej wygląda na właściwy, ja nie mam serwisówki do D40 tam będzie napisane wyraźnie co wlać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Temat co prawda dotyczy D40, ale w przypadku D22 w serwisówce napisali że do skrzyni rozdzielczej należy stosować olej Nissan Matic D lub olej do skrzyń automatycznych ATF DEXRON III albo olej klasy GL-4. A na następnej stronie piszą że olej 75W90 jest OK dla skrzyni rozdzielczej. Wnioskuję zatem, że spokojnie można lać zarówno ATF jak i 75W90/GL-4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 ciekawe ... jak ktoś wlewał atf i gl-4 to widac róznicę, ale w reduktorze nie ma nic co by się mogło popsuć o d bardziej lepkiego oleju, to nie skrzynia gdzie by synchronizatory przestały działać, moim zdaniem szkoda wylewać ... następnym razem sobie wlejesz coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Skrzynia rozdzielcza musi mieć ATF!!!!! To nie jest D21 gdzie praca jest w pełni mechaniczna. Wylej ten 75W90 i zalej skrzynię ATFem bo nie będzie co zbierać. Skrzynie ATX14B i TX14B stosowane w Navarze i Pathfinderze wykorzystują olej nie tylko do smarowania!!! Posiada własny system zaworowy który steruje układem ciśnieniowo do tego jest jeszcze kilka elementów pracujących bardzo podobnie jak w przypadku klasycznego automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 to bardzo dobrze że wypowiedział się ktoś kto wie, jak mówięłem ja nie ma serwisówki do d40, aż z ciekawości poszukam w wolnej chwili cooni tam zmotali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Jedni piszą o skrzyni inni o reduktorze a to dwie odmienne sprawy w przypadku d40 skrzynia manual 75w90 reduktor ATF III Reduktor to takie coś co rozdziela napęd między osiami i jest rozdzielony od skrzyni uszczelniaczem to tak dla tych co nie wiedzą co to takiego Do reduktora zawsze ATF d22 też nawet w starym jeepie zj był ATF Zapomniałem dodać że d22 i d40 mają bardzo podobne reduktory z tym że d40 ma elektryczne sterowanie w związku z tym ma też i kilka czujników zaworów żadnych tam nie ma chyba że kolega ma na myśli automatyczną skrzynię biegów ale temat dotyczy reduktora Więc nie istotne czy skrzynia manualna czy automatyczna do reduktora ATF III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 to niech kolega dopisze w jakim serwisie był że go taką profesjonalną obsługa obdarzyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Pewnie na totuńskiej ha ha bo mnie kiedyś zapytali czy mi dolać oleju po wynianie uszczelniacza w reduktorze dlatego zrezygnowałem z gwarancji na szczęście dla mego autka bo pewnie zaliczał bym się teraz do grona tych nie zadowolonych posiadaczy d40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 sie śmiejesz mi kiedyś zrobili zbieżność zamiast geometrii ... i gość olał to że połowę tablicy na czerwono się świeciło nic go nie ruszyło - wezwałem kierownika i wyjechałem bez płacenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Jedni piszą o skrzyni inni o reduktorze a to dwie odmienne sprawy w przypadku d40 skrzynia manual 75w90 reduktor ATF III Reduktor to takie coś co rozdziela napęd między osiami i jest rozdzielony od skrzyni uszczelniaczem to tak dla tych co nie wiedzą co to takiego Do reduktora zawsze ATF d22 też nawet w starym jeepie zj był ATF Zapomniałem dodać że d22 i d40 mają bardzo podobne reduktory z tym że d40 ma elektryczne sterowanie w związku z tym ma też i kilka czujników zaworów żadnych tam nie ma chyba że kolega ma na myśli automatyczną skrzynię biegów ale temat dotyczy reduktora Więc nie istotne czy skrzynia manualna czy automatyczna do reduktora ATF III Nikt nie pisze o skrzyni, tylko o skrzyni rozdzielczej, bo to właśnie skrzynia rozdzielcza rozdziela napęd na osie. Reduktor ma tyle wspólnego ze skrzynią rozdzielczą, że oba te elementy są we wspólnej obudowie. W oryginalnej instrukcji do D22 napisano, że w skrzyni rozdzielczej można stosować ATF lub GL-4/75W90. Ewentualne zastrzeżenia proszę kierować do autora instrukcji, tj. firmy Nissan. Na temat skrzyni rozdzielczej D40 nie wypowiadam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Napisałem reduktor bo sktrzynie to dla wielu tylko biegów oczywiście masz racje skrzynia rozdzielcza czy redukcyjna to reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissanekpl Opublikowano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Witam Bardzo chciałem uniknąć pisania w jakim serwisie byłem z wielu powodów.... . , ale praktycznie sami mnie do tego zmusili. Kilka dni temu zadzwoniłem do serwisu i poprosiłem aby sprawdzili jakim olejem mi zalali. Pan uprzejmie sprawdził w zleceniu i potwierdził 75W90. Znowu zapytałem czy ten olej jest na pewno dobry i usłyszałem ,że na pewno dobry skoro takim jego koledzy mi zalali. W krótkiej dyskusji powołałem się na instrukcję obsługi i wypowiedzi z Forum. Pan spisał do mnie nr telefonu i powiedział że się dokładnie jeszcze raz upewni i skonsultuję i oddzwoni. Do dnia dzisiejszego cisza !!!!!!!!. Serwis to : YAMA SP. Z O.O. oddział Toruń ul. Sieradzka 14. Powinienem od nich domagać się wymiany na ich koszt źle dobranego oleju ? czy odpuścili byście sobie na zawsze ten serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) Ja bym sobie odpuścił wymiana oleju to żadna filozofia. Znajdujesz śrubę spustową, odkręcasz ją, zlewasz olej do pojemnika, zakręcasz korek. Szukasz korka do nalewania czytaj śruby po odkręceniu której będziesz mógł nalać świeży olej, nalewasz świeży olej zakręcasz śrubę i koniec. Kolega Seed zamieścił kiedyś na forum poradnik w którym była opisana wymiana wszystkich olejów i pozostałych płynów w Navarze i Pathfinderze. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59913-serwisowka-do-r51/?view=findpost&p=694377 Spróbuj może uda ci się wydębić od nich wymianę oleju na właściwy Edytowane 22 Października 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 dobra szkoła mówi że ... najpierw odkręcasz korek do wlewania oleju, a potem spuszczasz olej .... ale wy macie za nowe samochody żeby to wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Słusznie. Będzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kikut Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Skrzynia rozdzielcza musi mieć ATF!!!!! To nie jest D21 gdzie praca jest w pełni mechaniczna. Wylej ten 75W90 i zalej skrzynię ATFem bo nie będzie co zbierać. Skrzynie ATX14B i TX14B stosowane w Navarze i Pathfinderze wykorzystują olej nie tylko do smarowania!!! Posiada własny system zaworowy który steruje układem ciśnieniowo do tego jest jeszcze kilka elementów pracujących bardzo podobnie jak w przypadku klasycznego automatu. Witam ja posiadam d40 i mam automatyczna skrzynie co musze wlac za olej do skrzyni i reduktora prosze o podanie nazwy i gestosci dzieki bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Wysiłku trochę. Sam wybierz. Każdy leje to co uważa za słuszne. Ja mam w skrzyni automatycznej i rozdzielczej Motul Multi ATF. ale na nastepną zmianę planuję wlać coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.