Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Biało dymiący ZD30


mr.anguis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problemem moim jest 3.0 DTi  130tys. (silnik Terrano w D22)

Wrzuciłem go trzy lata temu i przez ten czas chodził jak marzenie.

Miesiac temu po przejechaniu 20 km. ciezko odpalil i wtedy sie zaczelo.

Na poczatku chodził tylko na wyzszych obrotach,jednak ciezko odpalal i tak juz zostało.Nie mam tez mozliwosci podłaczenia sie pod komp.(dla interfejsu.niewidoczny)

Na dzisiejszy dzien nadal ciezko odpala (jak juz sie uda odpalic,to na rozgrzanym na dotyk) i do jazdy calkowicie sie nie nadaje.

Objawy to

-bardzo,bardzo mocno dymiacy na biało

-na wyzszych obrotach na biało-szaro i duzo "sadzy" z tlumika

-wyraznie chodzi na trzy gary i b.ciezko wchodzi na obroty (ale wchodzi wiec odrzucam uszkodzenie potencjometru gazu)

-dmucha tez w miske olejowa (korek wlewu oleju)

-podejrzewałem elektronike pompy paliwowej ale sterownik ok

-filtry wymienione

-przeplywomierz od początku tego silnika w D22 (ponad trzy lata) ominiety,całkowicie nie podłaczony

-brak płynu chłodn. w oleju i oleju w płynie

-brak ubytku płynu chłodn.

-egr zaslepialem ale było bez zmian

-podcisnienia ok

 

Na poczatku podejrzewałem elektronike,bo podczas montazu silnika było troche problemow,teraz juz sie obawiam uszkodzenia mechanicznego w typie uszkodzenia tłoka,cylindra,głowicy itp,itd,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym z wydechu to najczęściej powoduje płyn chłodzący, może być walnięta uszczelka pod głowicą lub głowica, ja bym jeszcze sprawdził płyn chłodzący na obecność CO2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytku plynu nie mam,a w korek chlodnicy tez nie dmucha ani nie czuc spalin w ukladzie chlodzenia.

Wczoraj dałem mu troche pochodzic (ok 3 godz.) i w koncu przestał na bialo dymic ale podczas proby przygazowania dymił juz teraz na czarno.

Temperatura tez nie rosnie.

Teraz jeszcze sprawdzilem i podwoil mi sie stan oleju na bagnecie.

 

Pseudo mechanicy ktorych mam na miejscu nie chca mi sie podjac niczego w tym silniku bo nie moga podpiac komputera,dlatego staram sie sam dojsc.

Najblizej mam Wroclaw (120km) ale tez podejrzewam ze nie znajde.

Pierwszy raz mam problem z silnikiem ktorego sam nie moge rozwiazac,ale poki co zlego slowa o ZD30 nie powiem a mam go tez w Patrolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam musiało przeciec do miski olejowej, jeśli nie chłodziwo to paliwo, deszczówkę odrzucam

uszczelką, cylindrem lub odpowietrznikiem

a pompa jak jest smarowana, może tędy paliwo pompuje do oleju? ... i dawka za mała, stąd kopcenie

 

uprzedzam, że to tylko dywagacje ... chłopaki od diesli z pewnością wiedzą więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi,ale to raczej ON w oleju (choc w oleju nie czuc,ale co innego,jak na pewno nie plyn chlodniczy :-)

Pompa jest na lancuszku i smaroana olejem ale osobiscie podejrzewam "wypalenie-lub wytopienie" tłoka,lub lejacy wtryskiwacz (ale w to watpie)

ZD30 padaja ponoc w sposob dziury w tloku.

Jeszcze poszukam ale bede raczej musial chyba sciagnac glowice.

Mam swoj SPCS50 ale z tego co widze to raczej tym przyrzadem nie sprawdze cisnienia w tym silniku (chyba ze sie myle i moze ktos juz nim sprawdzał i sie da)

Brakuje mi troche czasu na mechanike,ale od zawsze,od powodzi w 97r na Ziemi Klodzkiej,jezdze tylko terenowymi,i tylko Nissanami i nie chciałbym sie teraz zawiesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ten temat.

Dzieki ale u mnie sa całkowicie inne objawy.

Plyn mam czysty (Petrygo) nigdy tez wskazowka temp.nie przekroczyła połowy (nawet jak mu wrzuciłem 1.8 tony i 113 km jechałem)

We wszystkich moich Nissanach silniki zawsze miałem w jednym palcu i myslalem ze znam sie troche na tym ale przy ZD30 całkowicie zawodze.

W przyszłym tygodniu,jak czas pozwoli to chyba jednak zdejme głowice.


Chciałem jeszcze spytac czy ktos moze ma na sprzedaz silnik ze skrzynia z Pathfindera lub Frontiera 3.3 V6 benzyna ?

Przyznam ze wciaz siedzi mi w głowie do mojego King-Caba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten silnik z czego wyciągałeś? patrol czy terrano ? w patrolu ten silnik pada ale w terrano rzadko widziałem żeby stanął. Ja mam ten silnik a jezdziłem wcześniej dwoma 2.7 i duzo lepiej chodzi. Napisz jaka przyczyna była. Jak wkręcasz go na obroty to stuka? jak nie to obstawiam problem na zasilaniu paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wraz ze skrzynia jest z Terrano.

-ciezko wchodzi na obroty (na trzy gary chodzi).

-nic nie stuka,

-plynu nie ubywa,

-podwoil sie stan oleju,

-na poczatku ciezko odpalal i dlugo dymil na bialo,

-teraz juz dobrze odpala i dymi na szaro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...