Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mrugający Airbag


Browning
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sterownik mogę kupić z jakikolwiek numerem byleby na dwie poduszki i odpowiadającymi wtyczkami? (tak zrozumiałem z wcześniejszych wiadomości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem taśmę poduszki... Od czegoś trzeba zacząć... Metodą prób i błędów będę wymieniał...

 

Koszty poniesione póki co:

1) Podpinanie pod urządzenia diagnostyczne- 250zł

2) Taśma poduszki- 50zł, jutro dojdzie, jutro wymiana...

 

Zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'''Byłem podpinany jeszcze pod 3 profesjonalne komputery i żaden nie połączył się z poduszką.....

Za takie wpinki sie nie płaci!

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nudzicie ... diagnostyka tego przypadku to klikanascie minut ;)

Odłącz poduszkę i wstawić w obwód wyzwalacza symulator :)

Edytowane przez wojtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się już mocno denerwować, ale zawzięty jestem...

Taśma podmieniona...

Po podmienieniu błędu skasować nie mogę, ale kontrolka przechodzi w dziwny tryb: pierwsze mrugnięcie jest dłuuugie, później dwa szybkie, znowu dłuuugie, dwa szybkie... Jakaś podpowiedź? Wyrzuca mi jakiś kod poduszki? Wnioskuję że 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję:

 

instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)
(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )

1 wkładam zworkę ( pin 1 i 8 [ krańcowe w szerszej części gniazda)
2 włączam zapłon
3 sczytuję błędy ( check miga błędy )
4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )
8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
W tym zwieramy te piny(zaznaczone na czerwono) :
54cff84fb7176867.jpg


Kody i instrukcja do ABS-u
Okiełznał i przetłumaczył: Gawa
Koledzy kombinując wczoraj w internecie przy pomocy "translatora google" tak w przybliżeniu przetłumaczyłem post z pierwszej strony z samodiagnostyką ABS-u myśle że sie przyda. Próbowałem z kodami do silnika ale wiekszy problem z językiem technicznym... może kiedyś się uda.

UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli
- Rozruch silnika.
- Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta
- Wyłączenie zapłonu.
- Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym polaczyc z masa)
- Przełącznik zapłonu.
- Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu.
- Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu.
- Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu.
- Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12.
- Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby.


Kody błędów
12 - Rozpoczęcie sekwencji
18 - pierścień czujnika prędkości koła
21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty
22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie
25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty
26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie
31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty
32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie
35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty
36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie
41 - Solenoid valve, RH front outlet
42 - Elektrozawór, RH przed wlotem
45 - Solenoid valve, LH front outlet
46 - Elektrozawór, LH przed wlotem
51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda
52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu
55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda
56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu
57 - napięcie zasilania, niskiego
61 - pompa hydrauliczna / relay
63 - przekaźnik systemu
71 - jednostka sterująca (ECU)


Kasowanie błędów
- Przełącznik zapłonu.
- Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje.
- Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund.
- Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC)
- Wyłączenie zapłonu.
- Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów.

 

 

 

Może ktoś wytłumaczyć mi to co na czerwono? :whistle: 


Robię na odłączonym aku. Czyli poducha do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem rozłączony aku był....

 

A teraz ciekawostka, wrzuciłem z powrotem starą taśmę i błąd kasuje bez problemu... (pewnie do czasu)

 

Jeżeli ktoś potwierdzi mi że ten kod 12 który mruga mi na nowej taśmie to poduszka kierowcy to zainwestuję chyba:

http://allegro.pl/poduszka-kierowcy-primera-p-12-i4915561102.htmlniby primera, a wygląda tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna sprawa podpiąć to by pasowało , panowie moderatorzy

 

wychodzi bład poduszki kierowcy ale myślę ze wkładał pod podpiętym aku jak go rozłączy na noc powinien po ponownym podpięciu  zaskoczyć

Zacytować siebie? Pilnowałem żeby nic nie zrobić przy podpiętym aku ;)

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, opisane jest wszystko oprócz kodów... Lub ja nie widzę...  :rolleyes2:

 

Potwierdza ktoś ten kod 12 jako poduchę kierowcy?

 

Dzięki Dario88 :thumbsup:

 

http://allegro.pl/poduszka-kierowcy-primera-p-12-i4915561102.htmlpodpasuje? :rolleyes2:

Za poduszki do Terrano chcą majątek, poduchy Primery wyglądają podobnie i są za śmieszne pieniądze... :huh:

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy spasuje ta poducha ,może wyglądać identycznie a sprawić psikusa rozmiarowego, no ale ktoś musi być pierwszy w kwestii poduszki i padło na ciebie :dribble: chyba że ktoś ten temat przerabiał i sie odezwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica kierownicy w TII i P12 jest taka sama, zaryzykuję i dam znać...

Ktoś musi mieć pod górkę żeby inni później mieli łatwiej...

 

http://allegro.pl/primera-p12-przelacznik-zespolony-kierunkowskazow-i4931666874.htmlmyślę że kierownica, taśma, przełączniki będą takie same... Tylko że tańsze...

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc tak... Mam w tej chwili dwie poduszki i dwa sensory z pasującymi numerami do testów...

No i taśma... Jak nie podmienię to i tak cały czas wyrzuca mi kod 12...  :rolleyes2:

 

Dario, rozwiń tą samodiagnozę... Najlepiej łopatologicznie żebym wiedział co i gdzie wpiąć... :whistle:

 

Gdzie idą te żółte przewody co są przy jednej z dwóch kostek wpinanych w taśmę w kierownicy?

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...