Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mrugający Airbag


Browning
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Za każdym razem, po każdej podmianie podłączałem aku i robiłem samodiagnozę... :)

 

Tylko że...

 

,,Cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciągiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa...''

 

U mnie po zrobieniu wg instrukcji zapala się AIR, po 7sek gaśnie i szybko mruga, na pewno nie jest to w zwolnionym tempie jak w instrukcji wyżej...

 

Wcześniej robiąc tak samo jak teraz udawało mi się wykasować błąd....  :rolleyes2:

 

 

Rozumiem że ten rezystor 100kΩ podpiąć w miejsce poduszki kierowcy?

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem przed chwilą firmę zakładającą LPG w której kiedyś serwisowałem swoje samochody...

Udało się im podłączyć pod AIRBAG u mnie w samochodzie...

Wynik: poduszka powietrzna kierowcy. Kasowanie błędu nic nie dało.

Mocno w poduszkę wątpię bo mam teraz łącznie 3 i na wszystkich to samo.

Taśmę podmieniałem i efekt taki sam.

Obstawiam przetartą wiązkę pomiędzy sensorem a poduszką...

 

Opornika dzisiaj nie dorwałem, może jutro się uda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano jade na sprawdzenie tasmy i wiązki... Dam znac

No więc... Poduszka sprawna, taśma sprawna, sensor ok, przejścia na przewodach są, ale...

Rezystancja powinna wynosić 2,4-2,6 ohma. Na przewodzie do poduszki pasażera taka rzeczywiście jest, a na przewodzie do poduszki kierowcy 0,8-1...

 

Sprawdzane od samego sensora do wtyczki do taśmy i do samej poduszki.

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rezystancja się zmniejsza to zwarcie, w razie słabego połączenia będzie szła w górę. Rezystancja mniejsza niż 1 Ohm (piszesz 0,8-1) to może być już praktycznie rezystancja samych przewodów. Warto zerknąć, co wskaże miernik przy zetknięciu jego zacisków. Chyba że mówisz o kiloOhmach... i to "k" Ci umknęło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie to skala na maksa , zaśniedziałe połączenie małe wartości pokaże , przerwany obwód będzie na zero

Nie chcę się spierać, ale dla mnie przerwa to skala na max (a raczej odczyt oporności poza skalą - wskazanie dąży do nieskończoności na miernikach analogowych) natomiast zwarcie wskazuje zero - odwrotnie niż napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i o tym samym, ale w świetle przedstawionych danych:

Rezystancja powinna wynosić 2,4-2,6 ohma. Na przewodzie do poduszki pasażera taka rzeczywiście jest, a na przewodzie do poduszki kierowcy 0,8-1...

stwierdzić należy, że zmniejszenie oporności na przewodzie do puszki kierowcy jednoznacznie prowadzi do stwierdzenia zwarcia a nie słabego połączenia. Przy słabym połączeniu rezystancja byłaby większa niż na przewodzie poduszki pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie tylko spec od elektryki ... ale też od VG  :whistle:  :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...