Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej. Skąd najlepiej wziąć prąd?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem sobie proste lampy żarówkowe do jazdy dziennej. Wybrałem produkt polskiej firmy Wesem.

Wyprowadziłem sobie przewody i już mam koncepcję jak podłączyć ale zastanawiam się skąd wziąć prąd, który pojawia się w momencie uruchomienia silnika.

 

Znalazłem przewody przy centralce elektrycznej w komorze silnika gdzie pojawia się prąd po włączeniu zapłonu.

Wolałbym jednak skorzystać z opcji gdzie prąd pojawia się w momencie kiedy zaczyna pracować silnik.

Chodzi o to, żeby światła nie świeciły się zaraz po przekręceniu kluczyka.

 

Może ktoś wie skąd sobie pożyczyć ten prąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze masz pin na którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika ... tzn. ja tam podłączyłem i działa jak powinno. 

W którym miejscu znajduje się to na alternatorze?

Z tego co wypatrzyłem to są dwie gumowe osłony, niebieska i czerwona. Oznaczone są B+ i D+. Jest tam też jeszcze niewielkie okienko oznaczone W tylko nie potrafiłem dojrzeć czy jest tam jakiś styk.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, krótki manual:

1. probówka ze "szpilką" ...np. http://allegro.pl/samochodowy-probnik-napiecia-6v-12v-24v-probowka-i4616721505.html

2. przy włączonym silniku podepnij krokodylek do masy (budy, ramy) a probówką po kolei nakłuwaj przewody przy alternatorze ... zwarcia nie zrobisz, a będziesz wiedział które to "+"

3. wyłącz silnik ... ponów próbę

4. przewód, który poprzednio "świecił" a teraz "milczy" będzie właściwy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, krótki manual:

1. probówka ze "szpilką" ...np. http://allegro.pl/samochodowy-probnik-napiecia-6v-12v-24v-probowka-i4616721505.html

2. przy włączonym silniku podepnij krokodylek do masy (budy, ramy) a probówką po kolei nakłuwaj przewody przy alternatorze ... zwarcia nie zrobisz, a będziesz wiedział które to "+"

3. wyłącz silnik ... ponów próbę

4. przewód, który poprzednio "świecił" a teraz "milczy" będzie właściwy  :)

Tyle to i ja wiem. Tyle, że nie mam probówki, bo mi się zepsuła, a szkoda mi czasu na kupowanie na allegro. Z resztą nie chce mi się opisywać za każdym razem mojej obecnej sytuacji i tego, że nie mam zwyczajnie tyle czasu na to by sobie swobodnie grzebać przy samochodzie.

 

Myślałem, że skoro ktoś już to przerabiał to po prostu napisze, który to styk i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd pewność, że macie takie same alternatory ... i wtyczki ?

w każdym motosklepie lub stacji coś takiego kupisz lub zrób z żarówki

będzie to na pewno "szybsze" niż porównywanie na forum kto jaką ma wtyczkę

"VIN i papiery swoje ... a życie swoje" ... nie zapominaj w którym kraju żyjesz  :whistle:

to samo tyczy się przegubów, sprzęgów, mostów, sworzni, końcówek, drążków .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa, świeci, włącza się wtedy gdy alternator zaczyna pracować, a wyłącza sięgdy przestaje pracować lub gdy włączę światła pozycyjne.

Wszystko git.

W końcu normalne oświetlenie odpocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem, to zasilanie wzięte jest ze wzbudzenia alternatora? Czy to nie zakłóca przypadkiem procesu ładowania?

Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem.

A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli dobrze rozumiem, to zasilanie wzięte jest ze wzbudzenia alternatora? Czy to nie zakłóca przypadkiem procesu ładowania?

Dzisiaj właśnie tak podłączyłem :) wszystko działa ok ale przy zapalonych światłach do jazdy dziennej pali się kontrolka ładowania :(gaśnie po zapaleniu świateł pozycyjnych :)

 

Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem.

A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika.

Nawet po podłączeniu najmniejszego przekażnika czterostykowego problem nie zniknął :(

Edytowane przez lucjan1946
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wziołeś sterowanie? masz jakiś moduł orginalny?

Moduł jest oryginalny ale do zapalenia świateł potrzebuje +po włączeniu stacyjki 

Sterowanie od przewodu zasilającego światła postojowe.

 

Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem.

A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika.

Z ładowaniem nie ma najmniejszych kłopotów tylko świeci się kontrolka ładowania akumulatora która gaśnie po włączeniu świateł mijania.

Gdyby kontrolka zgasła podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej to mamy problem z alternatorem :(

Aby usunąć te problemy zamówiłem taki moduł 

http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-automat-swiatel-dziennych-fv-i5219276395.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł jest oryginalny ale do zapalenia świateł potrzebuje +po włączeniu stacyjki 

Sterowanie od przewodu zasilającego światła postojowe.

 

Z ładowaniem nie ma najmniejszych kłopotów tylko świeci się kontrolka ładowania akumulatora która gaśnie po włączeniu świateł mijania.

Gdyby kontrolka zgasła podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej to mamy problem z alternatorem :(

Aby usunąć te problemy zamówiłem taki moduł 

http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-automat-swiatel-dziennych-fv-i5219276395.html

Zawsze można się podpiąć jeszcze pod (+) po stacyjce.

U mnie ładowanie się nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...