fred77 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Założyłem sobie proste lampy żarówkowe do jazdy dziennej. Wybrałem produkt polskiej firmy Wesem. Wyprowadziłem sobie przewody i już mam koncepcję jak podłączyć ale zastanawiam się skąd wziąć prąd, który pojawia się w momencie uruchomienia silnika. Znalazłem przewody przy centralce elektrycznej w komorze silnika gdzie pojawia się prąd po włączeniu zapłonu. Wolałbym jednak skorzystać z opcji gdzie prąd pojawia się w momencie kiedy zaczyna pracować silnik. Chodzi o to, żeby światła nie świeciły się zaraz po przekręceniu kluczyka. Może ktoś wie skąd sobie pożyczyć ten prąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Na alternatorze masz pin na którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika ... tzn. ja tam podłączyłem i działa jak powinno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Na alternatorze masz pin na którym pojawia się +12V po uruchomieniu silnika ... tzn. ja tam podłączyłem i działa jak powinno. W którym miejscu znajduje się to na alternatorze? Z tego co wypatrzyłem to są dwie gumowe osłony, niebieska i czerwona. Oznaczone są B+ i D+. Jest tam też jeszcze niewielkie okienko oznaczone W tylko nie potrafiłem dojrzeć czy jest tam jakiś styk. Edytowane 9 Października 2014 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Fred, krótki manual: 1. probówka ze "szpilką" ...np. http://allegro.pl/samochodowy-probnik-napiecia-6v-12v-24v-probowka-i4616721505.html 2. przy włączonym silniku podepnij krokodylek do masy (budy, ramy) a probówką po kolei nakłuwaj przewody przy alternatorze ... zwarcia nie zrobisz, a będziesz wiedział które to "+" 3. wyłącz silnik ... ponów próbę 4. przewód, który poprzednio "świecił" a teraz "milczy" będzie właściwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Fred, krótki manual: 1. probówka ze "szpilką" ...np. http://allegro.pl/samochodowy-probnik-napiecia-6v-12v-24v-probowka-i4616721505.html 2. przy włączonym silniku podepnij krokodylek do masy (budy, ramy) a probówką po kolei nakłuwaj przewody przy alternatorze ... zwarcia nie zrobisz, a będziesz wiedział które to "+" 3. wyłącz silnik ... ponów próbę 4. przewód, który poprzednio "świecił" a teraz "milczy" będzie właściwy Tyle to i ja wiem. Tyle, że nie mam probówki, bo mi się zepsuła, a szkoda mi czasu na kupowanie na allegro. Z resztą nie chce mi się opisywać za każdym razem mojej obecnej sytuacji i tego, że nie mam zwyczajnie tyle czasu na to by sobie swobodnie grzebać przy samochodzie. Myślałem, że skoro ktoś już to przerabiał to po prostu napisze, który to styk i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 a skąd pewność, że macie takie same alternatory ... i wtyczki ? w każdym motosklepie lub stacji coś takiego kupisz lub zrób z żarówki będzie to na pewno "szybsze" niż porównywanie na forum kto jaką ma wtyczkę "VIN i papiery swoje ... a życie swoje" ... nie zapominaj w którym kraju żyjesz to samo tyczy się przegubów, sprzęgów, mostów, sworzni, końcówek, drążków .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Działa, świeci, włącza się wtedy gdy alternator zaczyna pracować, a wyłącza sięgdy przestaje pracować lub gdy włączę światła pozycyjne. Wszystko git. W końcu normalne oświetlenie odpocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Jeśli dobrze rozumiem, to zasilanie wzięte jest ze wzbudzenia alternatora? Czy to nie zakłóca przypadkiem procesu ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Jeśli dobrze rozumiem, to zasilanie wzięte jest ze wzbudzenia alternatora? Czy to nie zakłóca przypadkiem procesu ładowania? Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem. A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan1946 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Jeśli dobrze rozumiem, to zasilanie wzięte jest ze wzbudzenia alternatora? Czy to nie zakłóca przypadkiem procesu ładowania? Dzisiaj właśnie tak podłączyłem wszystko działa ok ale przy zapalonych światłach do jazdy dziennej pali się kontrolka ładowania :(gaśnie po zapaleniu świateł pozycyjnych Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem. A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika. Nawet po podłączeniu najmniejszego przekażnika czterostykowego problem nie zniknął Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez lucjan1946 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 A skąd wziąłeś sterowanie? masz jakiś moduł orginalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan1946 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 A skąd wziołeś sterowanie? masz jakiś moduł orginalny? Moduł jest oryginalny ale do zapalenia świateł potrzebuje +po włączeniu stacyjki Sterowanie od przewodu zasilającego światła postojowe. Nie zauważyłem żadnych kłopotów z ładowaniem. A prąd ten zasila jedynie maleńką cewkę przekaźnika. Z ładowaniem nie ma najmniejszych kłopotów tylko świeci się kontrolka ładowania akumulatora która gaśnie po włączeniu świateł mijania. Gdyby kontrolka zgasła podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej to mamy problem z alternatorem Aby usunąć te problemy zamówiłem taki moduł http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-automat-swiatel-dziennych-fv-i5219276395.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Moduł jest oryginalny ale do zapalenia świateł potrzebuje +po włączeniu stacyjki Sterowanie od przewodu zasilającego światła postojowe. Z ładowaniem nie ma najmniejszych kłopotów tylko świeci się kontrolka ładowania akumulatora która gaśnie po włączeniu świateł mijania. Gdyby kontrolka zgasła podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej to mamy problem z alternatorem Aby usunąć te problemy zamówiłem taki moduł http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-automat-swiatel-dziennych-fv-i5219276395.html Zawsze można się podpiąć jeszcze pod (+) po stacyjce. U mnie ładowanie się nie świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.