dziarus Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 w końcu zmotałem osłonę podwozia , grubość blachy 3mm stelaż z płaskowników 4mm mocowanie przodu wymyśliłem tak jak pogoda pozwoli jutro malowanie przyklejenie gum by blacha o ramę nie tłukła i montaż , jak żona aparat pożyczy to porobię fotki jak to wszystko poskręcałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 ale będzie czołg dużo pracy włożyłeś, gratulacje weź ją z wymiaruj porób rysunki to może komuś się przyda albo opatentuj proponuje przenieść ten temat do tematu ,,ulepszenia przeróbki patenty zamienniki '' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 powiem szczerze, że osłony są spoko ale na poszczególne elementy które mogą się uszkodzić. To co jest wyżej może i jest fajne i masywne, ale jest to dla mnie tylko i wyłącznie wielka powieszchnia na zbieranie błota. Osoby które więcej śmigają w terenie wiedzią o czym mówię i nigdy czegoś takiego by nie włożyli do auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 weź w tym powierć otwory bo bez tego to masz piękną przyssawkę na błoto !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 ktoś kiedyś potrzebował osłonę reduktora, tą z dziurami ... mam na zbyciu jakby coś a te własnego pomysłu to chyba z duralu. motają ... waga z tego co kojarzę to bardziej przed skałami miało chronić niż błotem, ale pewności mi brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 a to była jakas seryjna osłona reduktora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 może tylko w V6 ale wygląda na nieskazitelnie fabryczną, przy obydwu reduktorach je mam ... rozumiem że reflektujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 reduktory takie same są to na pewno pasuje, ja bardzo chętnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 jak wtopisz auto w błoto po ramę to z osłoną czy bez i tak auto trzeba wyciągać . w przypadku osłony to się ślizgasz a bez to drzesz błoto belką od skrzyni czy reduktora. Moim założeniem jest to by zniwelować uderzenia gałęzi , pniaków i innego badziewia co się w błocie chowa szczególnie przydatne gdy z impetem wpadasz w kałużę. Sama osłona nie jest ciężka około 25 kg , założyć i ściągnąć ją można samemu trwa to około 20 minut . Zastanawiałem się nad tym czy nie nawiercić otwory ale doszedłem do wniosku że po testuję zobaczę i zawsze będę mógł to zrobić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 tak jak pisałem, to od kamieni, pniaków chroni, dziury są po to żeby zejść z masy i błoto wypłukać łatwiej u mnie np. poniżej ramy wystaje fragment wydechu (ale to poprawię), i naciągi drążków skrętnych (to też można zniwelować odpowiednio przestawiając na wieloklinie), no i most na końcu (wymyśli się coś ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Niestety jest tutaj coś za coś. Ja w terenie głównie latam w błocie. Sam teraz buduje zderzak do siebie i planuje osłonę ale tylko za silnik + mała przy skrzyni biegów Każdorazowo wpadając w błoto po progi nabieram jak spychacz tonę błotę na te właśnie osłonę i wydobycie później tego jest problematyczne. Kiedy nie ma osłony błoto samo odpadnie od wybojów. Tutaj było sporo apropo mostów https://plus.google.com/photos/106166290292654336924/albums/5431376227127972641?banner=pwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 nie, nie, osłona jest z grubej blachy ale "mocno-ażurowej" ... wypłukanie błota jest dziecinnie proste i to zwykłym wężem ogrodowym jutro będę mył to coś pstryknę, w sumie to Jeepnięci nauczyli mnie jak "myć brzuszek" https://www.youtube.com/watch?v=2c-NadU2yPw&feature=youtu.be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 ja mam ... trochę inna, tak jakby krótsza, sięga od przedniej belki do belki przedniego mostu (brzmi to jak "masło maślane", ale tak jest ) w V6 spełnia cholernie ważną funkcję ... osłania rozrząd zdjąłem ją bo wyrobiły się gwinty śrub i szkoda było ją zgubić, ale ani u Tomka, ani u Daniela takiej osłony nie stwierdzono o "wygłuszeniu" pierwsze słyszę a myjka ... wody było trochę mało, więc nie do końca spełniła swą rolę, ale przy wyższym poziomie ... nie ma chyba lepszego sposobu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 no pewnie, że w domu trzeba poprawić karchera się jeszcze nie dorobiłem zwykłym wężem myję, ostatnio ze 2 godz. mi to zajęło, ale było "glanc" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 to nie będzie robić... taka osłona nie będzie się "ślizgać" po błocie... taka osłona "zassie" zresztą testy terenowe zweryfikują Ale stawiam że będziesz lada moment w tym wycinał otwory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Otwory się przydadzą tylko do wypadania zaschniętego błota i zredukują masę,a z błota to będzie problem to wydostać . Takie osłony to tylko na kamieniste podłoża,w błocie nie ma szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 No proszę, taka banalna rzecz i ile emocji wzbudza, dajmy chłopakowi spokój ... oceni jej przydatność w praktyce, zweryfikuje, udoskonali i będzie gitara Swoją drogą to plusior się koledze należy za wywołanie tematu, prawda? Z telefonu operuję, ale jak wrócę z pracy to nagrody nie poskąpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 osłona zamontowana i tak sobie pomyślałem o tym czy zassie czy nie , będzie robić czy nie i wymyśliłem . Na osłonę naniosłem swoisty talizman grafitti wykonując go odprawiałem mantrę , czary i inne takie , będzie mnie chronił od diabelskiego zassania . osłona nie jest spora chodziło mi o zabezpieczenie misek , idzie wzdłuż drążków skrętnych w najszerszym miejscu przy podporze mostu jest 42 cm w najwęższym przy belce trzymającej drążki 28 cm Boki osłony wygiąłem na około 6,7cm są powyżej drążków skrętnych . Przed montażem nakleiłem gumy . tył osłony przymocowałem do belki trzymającej drążki , wspawałem pionowo blachę dwie podpórki które pasują w profil podpory i zabezpiecza prze przesuwaniem na boki I to na tyle testy będę przeprowadzał na bieżąco za półtora miesiąca wybieram się na ostrzejszą zabawę zobaczymy , Ja to tak myślę że z tym zassaniem to mit osłona jest wyżej o jakieś 20 cm od osi koła , żeby błoto tam dotarło to auto i tak mostem i wahaczami będzie utopione na amen . Jak patrzeć na ssawki np do szyb czy odtykania kibli to oczywiście oderwać jest trudno ale przesunąć to się da to samo z osłoną abstrahując od tego że błoto na osłonie powinno być na całej powierzchni i na tyle kleiste i gęste by spowodować zassanie . Na innym forum 4x4 było o tym i wszyscy teoretyzowali a najwięcej właściciele aut z mostami z przodu w ich przypadku to cały impet wbicia w błoto odbiera przedni most , w naszym przypadku podpory mostu skrzyni . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Widzę że fachowy przenośny kanał był w użytku... Dobra sprawa taka osłona. W celu poprawienia odprowadzania syfu można w kilku miejscach zrobić coś w rodzaju "tarki do krojenia owoców", czyli poprzeczne nacięcie i przetłoczenie w dół blachy przed nacięciem. Coś takiego jest chyba w oryginalnej osłonie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) No proszę, taka banalna rzecz i ile emocji wzbudza, dajmy chłopakowi spokój ... oceni jej przydatność w praktyce, zweryfikuje, udoskonali i będzie gitara Swoją drogą to plusior się koledze należy za wywołanie tematu, prawda? Z telefonu operuję, ale jak wrócę z pracy to nagrody nie poskąpię e dyskusja jest wskazana zawsze są za i przeciw moim natchnieniem była przygoda kolegi z foum opisana w tym wątku pierwszy wpis też mam automata . http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95629-automat-kaput-czyli-witka-awarii-cz2/ drugie to wypad off na ukrainę cztery dni hasania po lesie częsty , częsty obrazek to ludziska włażący pod auta i wyciągający kije , patyki .Mostowcy tak jak pisałem prędzej darli glebę mostami i jak zawisł to też na moście , była tam toyota na zawieszeniu takim jak nasze i miała osłony rozmawiałem z właścicielem był zadowolony , szczególniej się sprawdzała gdy były odcinki gdzie na pełnym gazie trzeba było drzeć 100 , 200 m nie masz czasu przypatrzeć się czy coś wystaje itp. Edytowane 9 Października 2014 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 "zabezpieczenie misek" ... no właśnie, przy automatach taka osłona nabiera szczególnego znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 mój tam generalnie z przodu wcina się dolnymi wahaczami moim zdaniem to jest fajne na skały... ile to waży? Bo wygląda bardzo solidnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 waży dokładnie 28 kg przez to że jest stelaż z płaskowników mogłem przyspawać blachę 3mm i to zbiło wagę , całość po skręceniu jest sztywna na tyle że bez bólu można się na tym zawiesić. Wpierw wyspawałem sam stelaż i dopasowałem do podwozia łatwo było wyginać i dopasować do otworów , jak już stelaż pasował wtedy do niego przyspawałem wyciętą blachę a na końcu wygiąłem boki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 wyglądało w sumie ciężej... generalnie punkt ciężkości obniżyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Tak patrze i patrze i zastanawiam sie jal szybko to wywalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.