haczepsu Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 mam pytanie do kolegów czy ktoś może używa innych sprzęgiełek manualnych jak AVM i może je polecić moje automaty padły używam auto 6 dni w miesiącu w terenie raczej ubite dukty sporadycznie w cięższym terenie dlatego zastanawiam się czy jest jakaś tańsza alternatywa dla AVM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Chyba nie, też szukałem innej alternatywy ... w końcu zakupiłem rzeczone ale w wersji HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 mam pytanie do kolegów czy ktoś może używa innych sprzęgiełek manualnych jak AVM i może je polecić moje automaty padły używam auto 6 dni w miesiącu w terenie raczej ubite dukty sporadycznie w cięższym terenie dlatego zastanawiam się czy jest jakaś tańsza alternatywa dla AVM Tani a alternatywą jest właśnie AVM. Niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Ja osobiście mam AVM, ale znajomy kupił http://dany4x4.pl/sprzegi-piast-przod/455-sprzegi-piast-przod-pick-up-terrano.html i następne jak się posypią też takie sobie sprawie. Sprawiają wrażenie super mocnych (na żywo oczywiście) a i u znajomego już służą sporo. Cena może nieco większa - ale Lemmy Ci powie najlepiej kto tanio kupuje dwa razy kupuje Edytowane 9 Października 2014 przez saydack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 te dany już mają u mnie + bo śruby są na imbus i ich a główka słusznych wymiarów a avm jest biedna gwiazdka na śrubie tak mała że po pewnym czasie ciężko je odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) http://allegro.pl/sprzegielka-yac-nissan-terrano-ii-navara-d21-i4675792100.html czy to to samo ale w wersji nie wzmocnionej cena trochę lepsza od AVM generalnie najchętniej założył bym stałe zabieraki tylko nie wiem gdzie je dostać widziałem takie ale do Patrola a jak wyglądają te w Terrankach II tych co fabrycznie wychodziły z stałym sprzęgiem i czy idzie je kupić i czy pasują do tych starszych Edytowane 9 Października 2014 przez haczepsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 ze stałymi będziesz miał problem po dłuższym używaniu ponieważ przód będzie cały czas załączony więc wyrobisz sobie półosie i inne takie terraniaki 3,0l mają na stałe było gdzieś o tym pisane niedawno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Jak dziarus pisze stałe to nie jest dobre rozwiązanie na co dzień. Co do linku z alledrogo to jest inna firma - YAC a u danego jest DX4 (wzmacniane) te dany już mają u mnie + bo śruby są na imbus i ich a główka słusznych wymiarów a avm jest biedna gwiazdka na śrubie tak mała że po pewnym czasie ciężko je odkręcić zważ też na to że zapinane są przy 180 stopniach a nie jak avm 90 Edytowane 9 Października 2014 przez saydack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 ja jeżdżę tylko w terenie ewentualnie zatankować to na asfalt , średnio auto używam 6 dni w miesiącu i to małe przebiegi , a jaka jest różnica pomiędzy 180 stopni a 90 przy zapinaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Skoro auto do terenu to możesz zespawać automaty i po kłopocie. A co 90-180 to tylko tyle że przy większym skoku większa zębatka w środku (przynajmniej tutaj) - mocniejsze są nawet porównując z avm hp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 już o tym myślałem pospawać trzeba te dwa elementy co sie scierajem razem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Ja mam zabieraki fabryczne , auto ma na zegarze 198500 ( ile ma naprawdę niem mam pojęcia) jak dotychczas nie stwierdziłem usterek związanych z uzywaniem zabieraków ( choć już szedłem mylnym tropem ) Więc jeżeli nie chce ci się wychodzic i przełączać manuali , lub nie masz ochoty na spawanie jak podpowiada Saydack to zabieraki są w sumie OK . Ile kosztują nie wiem ale chyba nie więcej niż AVMy . Poczytaj temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96303-jak-wygl%C4%85daj%C4%85-padni%C4%99te-sprz%C4%99gie%C5%82ka-automaty/?hl=%2Bjak+%2Bwygl%C4%85daj%C4%85+%2Bpadni%C4%99te+%2Bsprz%C4%99gie%C5%82ka tam pogłebiałem swą wiedzę co mam zamontowane )) i jedem z kolegów o wiele więcej oświecony ode mnie umieścił tam piękny opis jak to wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 wstukaj w forumowej wyszukiwarce "zabieraki" ... poznasz wady i zalety tychże choć, jeśli auto ma latać sporadycznie i wyłącznie w terenie to na Twoim miejscu nie wahałbym się ani trochę a propo's automatów ... czy wiecie co dzieje się w ich wnętrzu w sytuacji kiedy, dajmy na to: auto ugrzęzło w błocie i próbujemy je "rozbujać przód - tył" ....? ... przy każdej zmianie zwrotu ( nie kierunku - fizyka się kłania ) automaty rozpinają się i zapinają z pewnym opóźnieniem w stosunku do kół tylnej osi tymczasem w takiej sytuacji przydatne byłoby, aby działały natychmiast i jeszcze jedno ... w przypadku domniemanej awarii automatów spróbujcie zamienić je stronami ... nie zawsze, ale może pomóc; zważywszy, że 95% ich działania polega na napędzaniu kół "do przodu" konserwacja, smarowanie automatów ... nie smarować bieżni obydwu miseczek odpowiedzialnych za zapięcie sprzęgiełka; w przypadku zapinania sprzęgiełka mają one mieć mocny kontakt ze sobą ... dlatego wyposażono je w moletki kilka, kilkanaście kropli oleju przekładniowego do części łożyskującej (tylnej) powinno wystarczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 właśnie wczoraj przerobiłem moje automaty na stałe zabieraki i dosyć się nakombinowałem zanim doszedłem co z czym pospawać i jakie rozebrać bo nigdzie nie mogłem poszukać postu który by to opisał krok po kroku każdy pisze pospawaj ale nie wiadomo co z czym spawać i w którym miejscu na jednej stronie zeszło mi z 2 godz. drugie zrobiłem w 20 min. Tak jak pisałem 95 % jazdy u mnie to teren jak jest rozłączony przód to niema obciążenia na przeguby , most i wał , przedtem miałem dwie Łady Niwy i one miały też tak że przednie półosie się kręciły i tak przejechałem w terenie około 100 tyś bez żadnej awarii napędu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 wstaw fotki co z czym pospawałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 (edytowane) wstukaj w forumowej wyszukiwarce "zabieraki" ... poznasz wady i zalety tychże choć, jeśli auto ma latać sporadycznie i wyłącznie w terenie to na Twoim miejscu nie wahałbym się ani trochę a propo's automatów ... czy wiecie co dzieje się w ich wnętrzu w sytuacji kiedy, dajmy na to: auto ugrzęzło w błocie i próbujemy je "rozbujać przód - tył" ....? ... przy każdej zmianie zwrotu ( nie kierunku - fizyka się kłania ) automaty rozpinają się i zapinają z pewnym opóźnieniem w stosunku do kół tylnej osi tymczasem w takiej sytuacji przydatne byłoby, aby działały natychmiast i jeszcze jedno ... w przypadku domniemanej awarii automatów spróbujcie zamienić je stronami ... nie zawsze, ale może pomóc; zważywszy, że 95% ich działania polega na napędzaniu kół "do przodu" konserwacja, smarowanie automatów ... nie smarować bieżni obydwu miseczek odpowiedzialnych za zapięcie sprzęgiełka; w przypadku zapinania sprzęgiełka mają one mieć mocny kontakt ze sobą ... dlatego wyposażono je w moletki kilka, kilkanaście kropli oleju przekładniowego do części łożyskującej (tylnej) powinno wystarczyć Lemmy co to jest bieznia miseczki i moletka? Rozumiem, ze skoro naladowalem tam smaru do łożysk to nie za dobrze...? Edytowane 15 Października 2014 przez clinic112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 miałem na myśli powierzchnię wewn. większej miseczki i zewn. mniejszej ... moletka to karbiki, nacięcia, wypusty na tychże powierzchniach przykładowo śrubę z moletką łatwo wykręcić palcami a bez moletki będzie Ci się ślizgać, kumasz czaczę ? rzeczone miseczki nie przenoszą momentu obrotowego z półosi przegubu na piastę ... one służą tylko do załączania sprzęgiełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 niestety o fotkach nie pomyślałem ale można to praktycznie zrobić bez zdejmowania sprzęgieł , trzeba od kręcić zewnętrzne dekielki najlepiej dużym kluczem hydraulicznym potem zapiąć sprzęgła co widać od środka no i spawasz na frezie gdzie przesuwa sie sprzęg żeby sprężyna odpychająca go nie rozłączyła ja jeszcze wymontowałem jeden z pierścieni z automatu zapinającego dla pewności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 kiedyś rozpocząłem prace nad konwersją automatów na manuale ... odpuściłem temat z braku czasu, ale niebawem doń powrócę ... w sumie to pozostało dorobienie pokręteł a tutaj anatomia automatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 w sumie masz rację i ktoś kto by to dobrze zrobił to jeszcze może by na tym zarobił parę grosz bo gdyby odkręcić ten dekielek na zewnętrznej stronie automatów i w to miejsce przykręcić taki sam tylko z przełącznikiem który załącza lub rozłącza to były by to manuale za około 20% ceny nowych , pomyśl jeszcze na pewno dużo kolegów jezdzi na automatach i czeka ich wymiana na manuale . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 nie nie, to nie jest aż tak proste w przeróbce ... celowo nie chcę zdradzać arkanów ... no i w praktyce jeszcze muszą się sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz013 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Witam od kilku dni jestem włascicielem terano 2 i w przednim prawym kole cos mi brzęczy co to może być ? sprzęgiełko ( manual) przegób , łożysko? dzwięk jest taki metaliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Masz oryginalne automaty? Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrex Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 witam panowie nietypowa sprawa napęd chodził elegancko pare dni i już nie chodzi... nie załącza się przód werdykt mechanika walnięte sprzęgiełko albo oba.... gdzieś wyczytałem że można to jakoś sprawdzić w sposób wchodze pod auto mam załączony tylko tył i kręcę wałem przód i patrze która półoś się kręci to tam sprzęgiełko nie załapało no i ok kręci się prawa lewa stoi w miejscu .... czyli pewnie walnięte prawe... ale ok przestawiłem je miejscami z pewnością że pewnie będzie się teraz kręcić lewe a prawe będzie stało... a tu zonk znowu kręci się prawe.... sprzęgiełka po rozebraniu wyglądają jak nienaruszone.... smar był po wcześniejszym właścicielu ale oczyściłem co nic nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Ja osobiście mam AVM, ale znajomy kupił http://dany4x4.pl/sprzegi-piast-przod/455-sprzegi-piast-przod-pick-up-terrano.html i następne jak się posypią też takie sobie sprawie. Sprawiają wrażenie super mocnych (na żywo oczywiście) a i u znajomego już służą sporo. Cena może nieco większa - ale Lemmy Ci powie najlepiej kto tanio kupuje dwa razy kupuje Odgrzeję temat.Mianowicie wczoraj moje sprzęgiełko odmówiło współpracy, spektakularnie strzeliło i już nie działa. Powiedz mi saydack czy te sprzęgiełka z linku są ok? bo cena bardziej zadowalająca niż AVM-ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.