Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgiełka


haczepsu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie do kolegów czy ktoś może używa  innych sprzęgiełek manualnych  jak AVM i może je polecić moje automaty padły używam auto 6 dni w miesiącu w terenie raczej ubite dukty sporadycznie w cięższym terenie dlatego zastanawiam się czy jest jakaś tańsza alternatywa dla AVM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do kolegów czy ktoś może używa  innych sprzęgiełek manualnych  jak AVM i może je polecić moje automaty padły używam auto 6 dni w miesiącu w terenie raczej ubite dukty sporadycznie w cięższym terenie dlatego zastanawiam się czy jest jakaś tańsza alternatywa dla AVM

 

Tani a alternatywą jest właśnie AVM. Niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mam AVM, ale znajomy kupił http://dany4x4.pl/sprzegi-piast-przod/455-sprzegi-piast-przod-pick-up-terrano.html i następne jak się posypią też takie sobie sprawie. Sprawiają wrażenie super mocnych (na żywo oczywiście) a i u znajomego już służą sporo.

Cena może nieco większa - ale Lemmy Ci powie najlepiej kto tanio kupuje dwa razy kupuje ;)

Edytowane przez saydack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te dany już mają u mnie + bo śruby są na imbus i ich a główka słusznych wymiarów a avm jest biedna gwiazdka na śrubie tak mała że po pewnym czasie ciężko je odkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sprzegielka-yac-nissan-terrano-ii-navara-d21-i4675792100.html czy to to samo ale w wersji nie wzmocnionej   cena  trochę lepsza od AVM

generalnie najchętniej założył bym stałe zabieraki tylko nie wiem gdzie je dostać widziałem   takie ale do Patrola  a jak wyglądają te w Terrankach II tych co fabrycznie wychodziły z stałym sprzęgiem i czy idzie je kupić i czy pasują do tych starszych

Edytowane przez haczepsu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze stałymi będziesz miał problem po dłuższym używaniu ponieważ przód będzie cały czas załączony więc wyrobisz sobie półosie i inne takie terraniaki 3,0l mają na stałe było gdzieś o tym pisane niedawno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dziarus pisze stałe to nie jest dobre rozwiązanie na co dzień.

Co do linku z alledrogo to jest inna firma - YAC a u danego jest DX4 (wzmacniane)

 

 

 

 

te dany już mają u mnie + bo śruby są na imbus i ich a główka słusznych wymiarów a avm jest biedna gwiazdka na śrubie tak mała że po pewnym czasie ciężko je odkręcić

zważ też na to że zapinane są przy 180 stopniach a nie jak avm 90 

Edytowane przez saydack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę tylko w terenie ewentualnie zatankować  to na asfalt , średnio auto używam 6 dni w miesiącu i to małe przebiegi , a jaka jest różnica pomiędzy 180 stopni a 90 przy zapinaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro auto do terenu to możesz zespawać automaty i po kłopocie.

A co 90-180 to tylko tyle że przy większym skoku większa zębatka w środku (przynajmniej tutaj) - mocniejsze są nawet porównując z avm hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam  zabieraki  fabryczne , auto  ma  na  zegarze  198500 ( ile  ma  naprawdę  niem  mam  pojęcia)  jak  dotychczas  nie  stwierdziłem  usterek  związanych  z  uzywaniem  zabieraków ( choć  już  szedłem  mylnym  tropem :) )  Więc  jeżeli  nie  chce  ci  się  wychodzic i  przełączać  manuali  , lub  nie  masz  ochoty  na  spawanie  jak  podpowiada Saydack  to zabieraki  są  w  sumie  OK .  Ile  kosztują  nie  wiem  ale  chyba  nie  więcej niż  AVMy .   Poczytaj  temat

 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96303-jak-wygl%C4%85daj%C4%85-padni%C4%99te-sprz%C4%99gie%C5%82ka-automaty/?hl=%2Bjak+%2Bwygl%C4%85daj%C4%85+%2Bpadni%C4%99te+%2Bsprz%C4%99gie%C5%82ka

 tam  pogłebiałem  swą  wiedzę  co  mam  zamontowane :))) i  jedem  z   kolegów  o  wiele  więcej oświecony  ode mnie  umieścił  tam  piękny opis  jak  to  wszystko  działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstukaj w forumowej wyszukiwarce "zabieraki" ... poznasz wady i zalety tychże

choć, jeśli auto ma latać sporadycznie i wyłącznie w terenie to na Twoim miejscu nie wahałbym się ani trochę 

 

a propo's automatów ... czy wiecie co dzieje się w ich wnętrzu w sytuacji kiedy, dajmy na to: auto ugrzęzło w błocie i próbujemy je "rozbujać przód - tył" ....?

... przy każdej zmianie zwrotu ( nie kierunku - fizyka się kłania  :whistle: )  automaty rozpinają się i zapinają z pewnym opóźnieniem w stosunku do kół tylnej osi

tymczasem w takiej sytuacji przydatne byłoby, aby działały natychmiast

 

i jeszcze jedno ... w przypadku domniemanej awarii automatów spróbujcie zamienić je stronami ... nie zawsze, ale może pomóc; zważywszy, że 95% ich działania polega na napędzaniu kół "do przodu"  ;)

 

konserwacja, smarowanie automatów ... 

nie smarować bieżni obydwu miseczek odpowiedzialnych za zapięcie sprzęgiełka; w przypadku zapinania sprzęgiełka mają one mieć mocny kontakt ze sobą ... dlatego wyposażono je w moletki

kilka, kilkanaście kropli oleju przekładniowego do części łożyskującej (tylnej) powinno wystarczyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wczoraj przerobiłem moje automaty na stałe zabieraki i dosyć się nakombinowałem zanim doszedłem co z czym pospawać i jakie rozebrać bo nigdzie nie mogłem poszukać postu który by to opisał krok po kroku każdy pisze pospawaj ale nie wiadomo co z czym spawać i w którym miejscu na  jednej stronie zeszło mi z 2 godz. drugie zrobiłem w 20 min. Tak jak pisałem 95 % jazdy u mnie to teren jak jest rozłączony przód to niema obciążenia na przeguby , most i wał , przedtem miałem dwie Łady Niwy i one miały też tak że przednie półosie się kręciły i tak przejechałem w terenie około 100 tyś  bez żadnej awarii napędu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstukaj w forumowej wyszukiwarce "zabieraki" ... poznasz wady i zalety tychże

choć, jeśli auto ma latać sporadycznie i wyłącznie w terenie to na Twoim miejscu nie wahałbym się ani trochę

 

a propo's automatów ... czy wiecie co dzieje się w ich wnętrzu w sytuacji kiedy, dajmy na to: auto ugrzęzło w błocie i próbujemy je "rozbujać przód - tył" ....?

... przy każdej zmianie zwrotu ( nie kierunku - fizyka się kłania :whistle: ) automaty rozpinają się i zapinają z pewnym opóźnieniem w stosunku do kół tylnej osi

tymczasem w takiej sytuacji przydatne byłoby, aby działały natychmiast

 

i jeszcze jedno ... w przypadku domniemanej awarii automatów spróbujcie zamienić je stronami ... nie zawsze, ale może pomóc; zważywszy, że 95% ich działania polega na napędzaniu kół "do przodu" ;)

 

konserwacja, smarowanie automatów ...

nie smarować bieżni obydwu miseczek odpowiedzialnych za zapięcie sprzęgiełka; w przypadku zapinania sprzęgiełka mają one mieć mocny kontakt ze sobą ... dlatego wyposażono je w moletki

kilka, kilkanaście kropli oleju przekładniowego do części łożyskującej (tylnej) powinno wystarczyć

Lemmy co to jest bieznia miseczki i moletka? Rozumiem, ze skoro naladowalem tam smaru do łożysk to nie za dobrze...? Edytowane przez clinic112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli powierzchnię wewn. większej miseczki i zewn. mniejszej ... moletka to karbiki, nacięcia, wypusty na tychże powierzchniach

przykładowo śrubę z moletką łatwo wykręcić palcami a bez moletki będzie Ci się ślizgać, kumasz czaczę ? 

 

rzeczone miseczki nie przenoszą momentu obrotowego z półosi przegubu na piastę ... one służą tylko do załączania sprzęgiełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety o fotkach nie pomyślałem ale można to praktycznie zrobić bez zdejmowania sprzęgieł , trzeba od kręcić zewnętrzne dekielki najlepiej dużym kluczem hydraulicznym  potem zapiąć sprzęgła co widać od środka no i spawasz na frezie gdzie przesuwa   sie sprzęg żeby sprężyna odpychająca go nie rozłączyła ja jeszcze wymontowałem jeden z pierścieni z automatu zapinającego dla pewności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś rozpocząłem prace nad konwersją automatów na manuale ... 

odpuściłem temat z braku czasu, ale niebawem doń powrócę ... w sumie to pozostało dorobienie pokręteł 

 

a tutaj anatomia automatu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie masz rację i ktoś kto by to dobrze zrobił to jeszcze może by na tym zarobił parę grosz bo gdyby odkręcić ten dekielek na zewnętrznej stronie automatów i w to miejsce przykręcić taki sam tylko z przełącznikiem który załącza lub rozłącza  to były by to manuale za około 20% ceny nowych , pomyśl jeszcze na pewno dużo kolegów jezdzi na automatach i czeka ich wymiana na manuale .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie, to nie jest aż tak proste w przeróbce ...

celowo nie chcę zdradzać arkanów ...  ;)

no i w praktyce jeszcze muszą się sprawdzić  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam od kilku dni jestem włascicielem terano 2 i w przednim prawym kole cos mi brzęczy co to może być ? sprzęgiełko ( manual) przegób , łożysko? dzwięk jest taki metaliczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie nietypowa sprawa

napęd chodził elegancko pare dni i już nie chodzi... nie załącza się przód

 

werdykt mechanika walnięte sprzęgiełko albo oba....

 

gdzieś wyczytałem że można to jakoś sprawdzić w sposób

wchodze pod auto mam załączony tylko tył   i kręcę wałem przód i patrze która półoś się kręci to tam sprzęgiełko nie załapało

no i ok kręci się prawa lewa stoi w miejscu .... czyli pewnie walnięte prawe... ale ok przestawiłem je miejscami z pewnością że pewnie będzie się teraz kręcić lewe a prawe będzie stało... a tu zonk znowu kręci się prawe.... sprzęgiełka po rozebraniu wyglądają jak nienaruszone.... smar był po wcześniejszym właścicielu ale oczyściłem co nic nie pomogło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja osobiście mam AVM, ale znajomy kupił http://dany4x4.pl/sprzegi-piast-przod/455-sprzegi-piast-przod-pick-up-terrano.html i następne jak się posypią też takie sobie sprawie. Sprawiają wrażenie super mocnych (na żywo oczywiście) a i u znajomego już służą sporo.

Cena może nieco większa - ale Lemmy Ci powie najlepiej kto tanio kupuje dwa razy kupuje ;)

Odgrzeję temat.

Mianowicie wczoraj moje sprzęgiełko odmówiło współpracy, spektakularnie strzeliło i już nie działa. Powiedz mi saydack czy te sprzęgiełka z linku są ok? bo cena bardziej zadowalająca niż AVM-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...