darek70 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Dzień dobry. Dzisiaj zauważyłem coś czego wcześniej nie było,tj. po wrzuceniu 5 biegu i dodaniu gazu b.szybko zwiększają się obroty. Potem nie mam takiego problemu, następuje on tylko zaraz po wrzuceniu wyższego biegu. W dalszej jeździe wszystko jest normalnie. Czy mam się czymś martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Sprzęgło nie bo było by tak na każdym biegu. Trzeba sprawdzić potencjometr gazu ! Ale dziwne że tak się dzieje tylko na 5 biegu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Sprzęgło nie bo było by tak na każdym biegu. Trzeba sprawdzić potencjometr gazu ! Ale dziwne że tak się dzieje tylko na 5 biegu??? No ale sprzęgło ślizga się właśnie na najwyższych biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Może to faktycznie początek końca sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Pewnie puscił uszczelniacz na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Grzmot na jakim wale uszczelniacz ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Grzmot na jakim wale uszczelniacz ????? Simering na wale korbowym. Puścił i olej zaciaprał tarcze sprzęgłową. To tylko hipoteza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Przy oleju na tarczy to chyba by miał problem na każdym biegu nie??? A tu tylko na piątym dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) Właśnie nie. Już miałem taki przypadek w innym aucie. Na piatce, zwłaszcza pod górę. Jak jest cieńka tarcza to czuć na pedale sprzegła, "łapie" wyżej. Może właściciel napisze coś więcej. Edytowane 11 Października 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Szybki test do zrobienia. Zaciągnij ręczny na postoju, wciśnij sprzęgło i zapnij piąty bieg. Próbuj "ruszyć". Jak poczujesz, że sprzegło łapie a auto od razu się zacznie przyduszać, wciśnij sprzęgło, wypnij bieg i po teście. Sprzęgło jeszcze jest ok. Natomiast jeżeli silnik nie będzie się dławił i sporo sprzęgła upuścisz, oznacza to jego początek końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek70 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Właśnie nie. Już miałem taki przypadek w innym aucie. Na piatce, zwłaszcza pod górę. Jak jest cieńka tarcza to czuć na pedale sprzegła, "łapie" wyżej. Może właściciel napisze coś więcej. fakt,zwłaszcza pod górkę ,niewysoką (droga z Jeleniej do Wrocka),powtórzyło dwa trzy razy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 fakt,zwłaszcza pod górkę ,niewysoką (droga z Jeleniej do Wrocka),powtórzyło dwa trzy razy, Czyli ślizga sprzęgło. Jeśli objawy pojawiły sie z dnia na dzień to pewnie zaolejona tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek70 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 tak było,ale co to znaczy? tak było,ale co to znaczy? http://afk.com.pl/?zaolejenie-tarczy-sprzegla,395 coś takiego? brzmi groźnie.... miałem wymieniany wysprzeglik,to chyba ciąg dalszy napraw.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) Tam piszą o naprawie doraźnej a tu trzeba powstrzymać wyciek oleju, czyli wymienić uszczelniacze. Samo mycie tarczy i docisku pomoże na chwile, pod warunkiem że tarcza jeszcze się nie przypaliła. Ja w swoim mondeo wymieniłem simering i tarcze, nie bawiłem się w mycie. Ja bym obstawiał uszczelniacz łożyska wału korbowego. Trzeba zdjąc koło zamachowe, kupa roboty niestety. Edytowane 13 Października 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) miałem wymieniany wysprzeglik,to chyba ciąg dalszy napraw.... Miałem tak w służbowym Fiacie Scudo 2.0 163KM padł wysprzęglik bo się zesrał to jak wymieniali na nowy wysprzęglik to wymienili nowe sprzęgło . Pytałem dlaczego wymieniali sprzęgło jak tylko padł wysprzęglik odpowiedz była krótka takie są zalecenia aby wszystko pracowało poprawnie . Pewnie uszkodzony wysprzęglik uszkodził tarcze sprzęgła to wymienili, całe szczęście Scudo miał jeszcze gwarancje. U ciebie wymienili sam wysprzęglik a problemy z poprawną pracą skrzyni zostały. Jak wymieniali wysprzęglik u ciebie to nie sprawdzili tarczy sprzęgła pewnie jest do wymiany?!! Już nie pytam czy sprawdzali Simering wału korbowego czy nie cieknie olej. Edytowane 14 Października 2014 przez Edek01 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekns Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 (edytowane) Szybki test do zrobienia. Zaciągnij ręczny na postoju, wciśnij sprzęgło i zapnij piąty bieg. Próbuj "ruszyć". Jak poczujesz, że sprzegło łapie a auto od razu się zacznie przyduszać, wciśnij sprzęgło, wypnij bieg i po teście. Sprzęgło jeszcze jest ok. Natomiast jeżeli silnik nie będzie się dławił i sporo sprzęgła upuścisz, oznacza to jego początek końca. Edytowane 16 Października 2014 przez leszekns 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.