Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Autko nie odpala po wymianie głowicy


123hudy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a powiedz ty, czy wtryski są w odpowiedniej kolejności zamontowane. Każdy z nich ma inne kody a co za tym idzie inne korekty musi przyjąć komputer jako bazowe (potem i tak się nauczy), a ponieważ długo miałeś zapewne odłączone zasilanie to wszystko wróciło do ustawień fabrycznych. Poszukaj tylko jak się je liczy bo w 1,9 pierwszy jest od napędu (czyli od strony skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie... niedawno czytałem i chyba nawet pisałem w innym temacie co ciekawego udało mi się znaleźć. Możliwe że masz przestawiony rozrząd o 360 stopni. Z tego co pamiętam chodziło właśnie o kolejność wtrysków i zamiast na 1 wtrysk, podaje sygnał na 4, albo zamiast na 2 podaje na 3ci. Spróbuj obrócić wał o 360 stopni nie ruszając wałków rozrządu. Sygnał do CR idzie przez koła kaskadowe więc możliwe że po zmianie głowicy nie zostało to należycie ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po długiej przerwie wracam do tematu, zaraz biorę się do rozkręcić wszystkiego i spróbuję odkręcić ten wal o 360 stopni tak jak napisałeś może w tym tkwi problem

Teraz się zastanawiam tylko czy wystarczyło by tylko zdjąć górna pokrywę rozrządu i zdjąć górny łańcuch, następnie odkręcić wałem i złożyć wszystko od nowa, ( bo wtedy okrecił by się tylko wal no i oczywiście pompa paliwa która jest na dolnym łańcuchu) czy lepiej rozłożyć rozrząd i zakręcić samym wałem tak żeby nie ruszać całej reszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał razem z pompą mają się obrócić, a wałki rozrządu pozostać nietknięte. Jak będziesz obracać wałem to zwróć uwagę na wałki rozrządu czy któryś z nich się przypadkiem nie poruszy. Nie jestem pewien czy ten silnik jest kolizyjny. Jeśli tak, to któryś z tłoków może się spotkać z którymś z zaworów i przesunie Ci to wałek, albo nie pozwoli na pełny obrót wału. Zaraz po obrocie wałem ustaw rozrząd by wtopy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://obrazki.elektroda.pl/9639831100_1298370377.jpgmoże to pomoże, wynika z tego schematu że wszystko trzeba zgrywać na znaki, więc jeżeli będziesz obracał to raczej wał z pompą, ale to tylko moja teoria, pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj chwile... Pompa na dolnym ŁAŃCUCHU? To co Tobie napisałem o obrocie wałem było o silniku renault 2.2 dci. A tam pompa jest na kołach kaskadowych. Wychodzi na to, że Tobie głupoty wypisałem. Z tego co tutaj piszesz wynika, że 2.2 dci renault i 2.2 dci nissana to dwa zupełnie różne silniki :(  A tylko 1.9 dci w p12 jest z renault :/  Przepraszam za wtopę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak według tego schematu ustawialem właśnie rozrząd, a znajomy mechanik mówi ,że trzeba obrócić samym wałem, pompy nie ruszac .Więc rozłożyłem cały silnik i czekam teraz jeszcze na wiadomość od szwagra, bo jego znajomy miał podobny problem i też wal obracał .W ostateczności teraz obróce sam wal , a jak to nic nie da , to zrobię to znowu razem z pompą ;-)

Teraz tak właśnie pomyślałem, bo jak głowica była zdjęta, to sprawdzałem cylindry ( zalewalem je olejem) więc obracalem wtedy wałem. Czy myślicie ,że wtedy to się mogło przestawić?

Obracałem wał razem z pompą dodam, bo samego Dolnego łańcucha wtedy nie rozbieralem.

Edytowane przez Skyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te powiększenie z nr 3 to nie jest informacja o wzajemnym ustawieniu kół na wale napędzających dwa łańcuchy. I jeżeli to się zgadza to reszta ustawiona na znaki powinna dac poprawnie ustawiony rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiększenie to zaznaczone miejsce na blokadę ( to po lewej) a znak na kole to ta kropka na dole, ostatnio ustawialem cały rozrząd i wszystko było na znaki jak na tym obrazku, efekt niestety żaden, więc teraz będę go obrać może to coś da

A jaszcze pytanko, czy tobic to z podłączonym akumulatorem czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie to bez znaczenia, ale myślę że dla bezpieczeństwa zrób to na odpiętym, to przynajmniej jakiś błędów w kompie nie nałapiesz. No i po obróceniu i złożeniu wszystkiego nie zapomnij o zrobieniu kilku obrotów "sucho" żeby zobaczyć czy tam się nic nie będzie obijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...