lemmy69 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 zerknijcie na Panharda, to normalne w "dwójkach" ? http://allegro.pl/rama-long-5drzwi-nissan-terrano-ii-3-0-di-02-06-i4643261733.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 zerknijcie na Panharda, to normalne w "dwójkach" ? http://allegro.pl/rama-long-5drzwi-nissan-terrano-ii-3-0-di-02-06-i4643261733.html Coś jak by złamanie ale kiepsko się zrosło :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 U mnie jest prosty... Ale ramę mam w zdecydowanie gorszym stanie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 jak można złamać, wygiąć Panharda ? jeśli to stało się "w boju" to raczej mocowania wahaczy a może i cała belka też ucierpiały ciężko będzie jakąś geometrię uzyskać gdyby tak zainwestować z parę tys. i sprzątnąć wszystkie lepsze ramy z rynku, w miarę profesjonalnie je odnowić ... koszty na pewno były by niższe niż przy remoncie pojedynczej ramy polibusze też hurtowo kupić... rozesłać wici ... i czekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 jest to zawsze jakiś pomysł ale wydaje mi się że jest to nie do zrobienia a ten panhard to faktycznie nie wygląda obiecująco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Wszystko jest do zrobienia ... tylko musi być gwarancja zbytu No niby jest, "dwójki" zaczynają się sypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 A że się tak zapytam, co robicie z numerami po przekładce ramy? ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 rzeczoznwca, SKP, WK i takie tam ... lemmy to pewnie dla przyjemności i za 4pak zrobi .. u mnie to zleży czy rama ma być złocona czy cynkowana - custom to custom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 ocynk żartowałem ... nie ma sensu bo za bruna w środku niewielkich ale sensownych w warsztatach w okolicach 10k za robociznę ... !!! nie wszyscy pamiętają ale był taki co to ciąl koszty i oddał do zrobienia po taniości. u mnie to była nazwijmy to odbudowa jak przy zabytkach sie robi więc tego pewnei nikt nie chce ... tak z 5k trzeba by dać a i tak sie nie kalkuluje przy warościach tych samochodów, Jurek będzie bardziej na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 w tym właśnie rzecz żeby primo ... nie wystraszyć klienta kosztami secundo ... samemu nie robić za friko tertio ... mieć z roboty satysfakcję reszta szczególów do dogadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Mnie za zabezpieczenie ramy bez wyciągania jej z samochodu pewna firma krzyknęła 6kzł (robota plus materiały). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 chcieli Cię zbyć po prostu nie da się porządnie zabezpieczyć ramy bez zdjęcia budy chyba, że jakieś kosmiczne technologie mają wyśmiej ich ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Raczej chętni byli do roboty. Już gdzieś kiedyś pisałem, że za wymianę uszczelniaczy półosi z tyłu zażyczyli sobie 200zł za stronę Oprócz aut terenowych zajmują się też odnawianiem klasyków może stąd taka cena Aby nie robić kompletnego offtopa... Mam filtr powietrza Knecht/Mahle LX 830. Do mojego nie pasuje a zgubiłem paragon i nie mogę wymienić :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 A tak na poważnie bo zorientowani jesteście w temacie odnowienie ramy bez udziału własciciela ( nie liczac zakupu ramy i jej transportu ) 1-- wyczyszczenie i zakonserwowanie ? 2--- ocynk ? no i teraz przekładka tej ramy jakie kwoty orientacyjne wchodzą w grę , w przybliżeniu tak żeby osobie robiącej to sie opłacało i zeby nie mówił ze hobbistycznie pytam z ciekawości bo sam sie zastanawiałem jakie kwoty wchodzą w gre dzisiaj byłem oglądać ramę, nawet ją kupiłem mówili że przekładali kilka razy ramy i kosztuję to w granicach 10 tysięcy złotych teraz mam pytanie ramę będę piaskował przerabiał i co później ?? myślałem żeby ją ocynkować , ale ocynk jest podatny na mechaniczne uszkodzenia (łatwo go zdrapać) czy proszkowo ją malować, ale znowu boję się że w środku nie będzie pomalowana i od środka będzie rdzewieć. A jednak w ocynku musi być kąpana i od środka będzie na 100% zabezpieczona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 rama ... ok 1000,- transport ... 500,- (?) polibusze ... 300,- śruby i inne pierdoły ... 150,- przewody paliwowe ... 100,- chemia do ramy, mostów, wahaczy ... 150,-(na bidno) - 700,-(na bogato) robota (zdjęcie i opuszczenie budy, silnika itd..., wymiana tulei, przewodów paliw., zabezp. ramy itd..., geometria, masażystka kręgosłupa) ... 3000 3-4 tygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 o ocynku była gdzieś mowa, że jednak nie bardzo się nadaje do środka, ale to musisz bardziej doświadczonych pytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 to ja dorzucę. czym ją zabezpieczyć po piaskowaniu (ocynk, malowanie proszkowe i na to lakier) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 piaskowania celowo nie wymieniłem ... nie mam sprzętu, ale czego się nie robi dla idei ? czy rama Tomka wymagała piaskowania? chemia jak u Tomka ... 100,- .... z palety Huberta ... drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 no ja bym chciał tą ramę zabezpieczyć tak żeby już nigdy nie zgniła najchętniej chciał bym taką z niezrdzewki i rozważam te dwie opcje (ocynk czy malowanie proszkowe) a może to i to jak ktoś ma jakieś doświadczenie, niech coś doradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Myjka ciśnieniowa na gorącą wodę a potem kąpanie w Cortaninie... Z zewnątrz znowu myjka, jakiś dobry grunt albo podkład a potem chlorokauczuk. Do środka coś na bazie wosku, chyba że chlorokauczuku będzie tyle aby zanurzyć ramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 mówili że przekładali kilka razy ramy i kosztuję to w granicach 10 tysięcy złotych to potwierdza to co mówiłem - jeżeli ma być gruntowny remont to tyle wyjdzie jak "wymiana" to mniej enzo weź se poszukaj już pisaliśy masz mój watek tam jest przepis jesli cie interesuje mój - u mnie nadal ani śladu korozji po remoncie ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Piaskowanie malowanie proszkowe, do środka cortanin, póżniej jakieś zabezpieczenie antykorozyjne do środka. 5 lat wytrzyma a za 5 lat to będziemy upalać pajero 3 jak dziś tyrrany. Forum zostanie to samo tylko nazwę się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 I o to właśnie chodzi ... czy jest sens ładowania kupy kasy w zaawansowaną chemię do auta które za 5 lat nie będzie miało podłogi co innego kiedy jakiś zapaleniec ładuje w zmotę ze 20-30 tysięcy to i ramę jest wtedy sens impregnować na bogato, naprawdę bogato ... ale nie w przypadku naszych aut, nie topionych po klamki i zdolnych z ażurową ramą pokonać teren adekwatny do jego możliwości do tego właśnie zmierzam ... nie dajcie się zwieść wysokimi (jak na nasze potrzeby) kosztami odnowy ramy to wcale nie musi tyle kosztować ... i nie musi oznajmiać, że oto nadszedł kres Waszej z autem przygody dlaczego proponuję od razu wymianę tulei ? bo są jednorazowe, a lepszej po temu okazji już nie będzie przewody paliwowe i tak są w tylnej części przegnite, więc (patrz wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 to potwierdza to co mówiłem - jeżeli ma być gruntowny remont to tyle wyjdzie jak "wymiana" to mniej enzo weź se poszukaj już pisaliśy masz mój watek tam jest przepis jesli cie interesuje mój - u mnie nadal ani śladu korozji po remoncie ramy Hugh dokładnie wiesz że to wszystko już przeczytałem teraz zbieram wszystkie informację od wszystkich, aby porównać doświadczenia i znaleźć złoty środek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 złoty środek ze względu na zastosowany materiał może być drogi kwestia jeszcze czy liczysz swój czas ... można czyścić ramę szczotką, papierem no można i można piaskować i potem malować ejjj Jurek bo to się nie ładuje kasy w chemię tylko na ramę ale i na podłogę !!! dyskusja jest raczej filozoficzna bym teraz powiedział - najpierw sie trzeba zastanowić na ile robisz ten samochód, ale wymiana ramy na 5 lat to chyba szkoda zabawy lepiej pospawać i ochlapać czymkolwiek ale uprzedzam że śnieżka na rdze wytrzymuje jeden sezon rama jak ja na nowo zabezpieczysz porządnie to obstawiam że 10 lat na spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.