kropinho Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Witam. Mój problem polega na tym ze kontrolka od akumulatora delikatnie świeci, raz mocniej raz słabiej! Sprawdziłem ładowanie i z alternatora wychodzi prąd 14,34 a przy akumulatorze jest 14,20 pasek jest ok! Co jeszcze mogę sprawdzić? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka P10 95r.Witam. Mój problem polega na tym ze kontrolka od akumulatora delikatnie świeci, raz mocniej raz słabiej! Sprawdziłem ładowanie i z alternatora wychodzi prąd 14,34 a przy akumulatorze jest 14,20 pasek jest ok! Co jeszcze mogę sprawdzić? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka P10 95r. Witam. Mój problem polega na tym ze kontrolka od akumulatora delikatnie świeci, raz mocniej raz słabiej! Sprawdziłem ładowanie i z alternatora wychodzi prąd 14,34 a przy akumulatorze jest 14,20 pasek jest ok! Co jeszcze mogę sprawdzić? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Powinieneś sprawdzić dokładnie wartości ładowania akumulatora, może altek potrzebuje regeneracji lub aku padło jeśli jest stare. Sprawdź napięcie bez obciążenia i z obciążeniem (włączone wszystkie odbiorniki prądu), normalne napięcie ładowania to min. 13,6V do 14,4V Zobacz również czy nie migoczą światła podczas gazowania. Sprawdź przewody - masa i plus, aku-altek. Mierzysz napięcie przy klemach, nie na alternatorze. Edytowane 14 Października 2014 przez Grimm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropinho Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 I wszystko posprawdzalem poczyscilem i Naciągłem trochę pasek i jest ok nie świeci juz kontrolka, ale właśnie też od pewnego czasu zauważyłem ze wszystkie światła migotają jak jadę i jak stoję to również. Co to może być i czy droga naprawa ?Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka I znów świeci !!!! A dodam że akumulator w styczniu będzie miał 5 lat .Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 To może być mostek prostowniczy w alternatorze. Sam tego nie sprawdzisz, trzeba do elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vixo Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Mostek samemu można naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Do wymiany regulator napięcia ze szczotkami. Sam raczej tego nie zrobisz jeśli nie dysponujesz odpowiednimi narzędziami i żyłą majsterkowicza, na swoim lepiej się nie uczyć Koszty różne, zależne od widzi mi się elektryka, podzwoń i popytaj. Może się okazać że taniej wyjdzie nowy alternator lub oddanie swojego starego altka i dopłacenie kilku stów za nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Co do samego żarzenia się kontrolki to jeżdżę tak jakieś 2 - 2,5 roku jakieś 10kkm objaw był taki że przy obrotach powyżej 3-3,5 tys gasła, a poniżej żarzyła się im mniejsze obroty tym jaśniej i absolutnie nic złego się nie dzieje, ładowanie jest w normie zarówno jak chodzi o wartość jak i skuteczność (gdy jeździłem kilka miesięcy z pizzą po mieście - wiadomo krótkie odcinki, start & stop - cały czas na światłach mijania to nigdy nie musiałem doładowywać aku). Rozmawiałem z jednym elektrykiem i mówił że to jednia dioda w mostku prostowniczym jest uszkodzona, ale wymieniać dobrze działający układ dla jednej kontrolki szkoda kasy. Co do migotania świateł to sprawdź połączenie masy bo tu może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropinho Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 no też tak mam ze czym mniejsze obroty tym mocniej kontrolka świeci. A jak obroty wyższe to czasem nawet zgaśnie. A mase jak to sprawdzić ten kabel - od aku ? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Tak właśnie ten. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Wyczyść klemy + - i zabezpiecz np. wazelina techniczną. Odkręć masę od silnika (gruby przewód żółto zielony) od budy, wyczyść te "oczka" od mocowania. Odkręć też przewody + - od aku i je też przeczyść. A ciągłość obwodu sprawdzasz multimetrem, tzw. przedzwaniasz. Może to pomoże ale na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Miałem to samo regulator napięcia był padnięty, ładować ładował ale pod obciążeniem głupiał, na początku światła jaśniały ciemniały, po 2 tyg. walił 17v niekiedy 14v jak mu odbiło, alternator do naprawy, regulator kosztuje ok 40zł ale jak się rozbierze alternator to będzie 150 z mostkiem i łożyskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.