gregson Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Zamowilem sobie wlasnie QQ, wersja Tekna, szklany dach, benzyna, 1.6 dig-t. Samochod bedzie uzywany czesto przez malzonke w miescie, natomiast w weekendy bedzie to samochod na wszelkiego rodzaju wycieczki. Offroadu nie przewiduje. Standartowo w Teknie sa felgi 19". Ja skorzystalem z opcji zamiany 19" na 17". Nie wybralem 19" poniewaz wydaly mi sie nie praktyczne: niski profil, duza podatnosc na rysowanie felgi przy najechaniu na kraweznik, mniejsze tlumienie nierownosci. No wiem, 19"wygladaja rewelacyjnie ale ja kierowalem sie walorami uzytkowymi. Najchetniej wzial bym 18" ale te Nissan oferuje tylko do wersji n-tec. Dodatkowo w przypadku 19" musialbym dokupic felgi na zime- bo ciezko jest dostac za rozsadne pieniadze 19" zimowke. Czy dokonalem dobrego wyboru? Jakie wg was sa zalety 19" nad 17"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 (edytowane) Dokonałeś dobrego wyboru bo to Twój wybór. I Ciebie ma cieszyć. Wybór jak najbardziej zdroworozsądkowy oceniając obiektywnie. Ja miałem podobny dylemat do czasu, aż przed ASO zobaczyłem stojące obok siebie dwa Qashqaie - jeden na 19", drugi na 17". Przed tym porównaniem byłem przekonany do opcji -2300 za zmianę felg na 17". Ale gdy oboje (z żoną) zobaczyliśmy "na żywo" różnicę - już nie mieliśmy dylematów. Nasza tekna musiała być na felgach 19" - gdyż w naszej (ktoś inny może mieć odmienny pogląd) ocenie na felgach innych niż 19" pryska czar tego samochodu. Ktoś może powiedzieć, że to pedalskie czy kobiece kupując samochód patrząc na wygląd - ale ma to znaczenie, każdy z nas patrzy na wygląda. Jak nie na pierwszym miejscu to co najmniej na drugim czy trzecim. A koszt zimówek też nie taki straszny, bo można kupić za 3200-3500 4 sztuki dla 19". To tyle samo co drugi komplet aluminiowych nieoryginalnych 17" (nie dopuszczam jeżdżenia jak jakiś przedstawiciel handlowy np. z czarnymi felgami) plus komplet opon. A opony zimowe kupuje się raz na 4 lata - więc jak to rozłożyć w czasie - nie jest tak (ekonomicznie) źle. Więc ja wybrałem 19" z powodów czysto estetycznych. Masz teraz dwa odmienne punkty w tej samej sprawie hihihi ;-) Edytowane 15 Października 2014 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Jak dla mnie na 19'' wyglada superancko.Sam się oglądam za 19'',ale jeszcze są za drogie na portalach handlowych poczekamy zobaczymy.17" zostawiłbym na zimę a 19"byłyby na lato. 16" trzeba by było sprzedać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Taki sam wybór. Kieruję się wzrokowymi walorami. 19 są piękne. Na zimę zakupiłem 18tki. 1,6 w topowej wersji na 17tkach to jak kalosze do garnituru. Nie zmienia to faktu że bardziej praktycznie je wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Czy dokonalem dobrego wyboru? Jakie wg was sa zalety 19" nad 17"? Myślę ,że tak ! Dokonując wyboru kierujemy się różnymi aspektami lecz zawsze może pozostać jakieś "ale" ! Ważne abyś(cie) swój wybór akceptowali a o " resztę" niech inni się "martwią" Róznice między wielkościami kół są subiektywne a można jedynie porównywać modele i marki opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Idealne byly by dla mnie 18"- ladne, duze i nie tak cienkie jak 19". Dlatego tez rozwazam opcje zostawienia sobie 17" na zime a dokupienie 18" na lato. A powiedzcie mi jaki jest komfort jazdy na 19"? Czy zeczywiscie tak czuc w nich nierownosci? I czy moje obawy o ciagla walke felga-krawezniki sa uzasadnione? Malzonka bedzie nim duzo jedzila po miescie dlatego sklaniam sie ku grubszej oponie- wtedy kolo bardziej wytrzymale przy kontakcie z kraweznikiem. A moze ktos chcialby sie zamienic 19" za 18"? Wtedy wzialbym z samochodem 19" (jesli wciaz mialbym mozliwosc)a pozniej wymienilbym na 18". Wtedy mialbym ladne 18 na zime i lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exterytorialny Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Dla mnie nisko profilowe opony w SUV'ach nie wyglądają zbyt dobrze. To jednak sprawa gustu. Ważniejszy jest dla mnie komfort jazdy. Do nowego QQ montowane są 19' o profilu 45, który może jest dobry na niemieckie autostrady, ale u nas? No way! Jeździłem kiedyś Civic'iem na takim profilu opony i czułem pod tyłkiem nie tylko dziury, ale każde łączenie asfaltu. Szybko zmieniłem na 55 i różnica była kolosalna. Teraz w QQ mam opony letnie 17' / 60, a na zimę 16' / 65 na alu. Jest jeszcze lepiej. Niski profil opon to nie tylko niski komfort jazdy, ale też szybsze zużycie całego zawieszenia i źródło dodatkowych stuków w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 exterytorialny - wady niskiego profilu są mi znane, ale teoretycznie. Może faktycznie jak zacznę po Qashqaiu szukać zgubione plomby z zębów - to zmienię i ja zdanie. A tak się fajnie składa, że tam gdzie z 80% moich tras robię i gdzie były newralgiczne, nierówne, podziurawione jezdnie - aktualnie albo właśnie co skończyli dawać nowy asfalt, albo są w trackie i do wydania mi qq - będzie nowy. Ale czas pokaże czy potem też będę orędownikiem ładnego wyglądu - czy rozwiązań "brzydszych" ale praktyczniejszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Miałem ten sam problem. Ale na 19' prezentuje się wyśmienicie i tak już pozostało. W salonie dostałem drugi komplet opon ( zimówki ) 17' ale na felgach stalowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Profil opony to procent z jej szerokości. Profil 45 na opnie 195mm jakie mam na 107-ce to 87mm. Profil 45 na oponie 225mm to 101mm. W 407-ce mam 17 cali profil 55 szerokość 215 - to daje 118mm wysokości. Trzeba samemu zadecydować jakie felgi i opony wybrać. Jak dla mnie dziur jest mniej niż kiedyś a na krawężniki zawsze wjeżdżam ostrożnie i tu nie ma profil takiego znaczenia (wolę duże felgi, mały profil opony). Jak komuś nie jest potrzebny obraz "wielkich kół" na samochodzie (co dają duże felgi) a woli wygodę, to wybór prosty- mniejsza felga większy profil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Nie byłem juz ładnych pare lat w Toruniu i nie wiem jaki macie tam stan dróg. Mieszkając w rodzinnym mieście nie zastanawiałbym sie ani sekundy i brałbym 19" ale mieszkając juz np. we Wrocławiu (stan dróg dramat) to chyba były by to jednak 17". W przyszłym tygodniu jadę na urlop i nie wiem jaka pogoda mnie spotka i korzystając z okazji ze miałem dziś wolne to zrobiłem sobie dzien gospodarczy. QQ dostał stare felgi aluminiowe z nowymi oponami. Niestety rozmiar to 16". Niby jeden cal różnicy ale wyglada dużo gorzej niż na letnich 17". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Profil opony to procent z jej szerokości. Profil 45 na opnie 195mm jakie mam na 107-ce to 87mm. Profil 45 na oponie 225mm to 101mm. W 407-ce mam 17 cali profil 55 szerokość 215 - to daje 118mm wysokości. Trzeba samemu zadecydować jakie felgi i opony wybrać. Jak dla mnie dziur jest mniej niż kiedyś a na krawężniki zawsze wjeżdżam ostrożnie i tu nie ma profil takiego znaczenia (wolę duże felgi, mały profil opony). Jak komuś nie jest potrzebny obraz "wielkich kół" na samochodzie (co dają duże felgi) a woli wygodę, to wybór prosty- mniejsza felga większy profil. Cenna uwaga.Nie przy każdej szerokości opony profil 45 ma jednakową wysokość,ale pewnie Ameryki nie odkryłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 @porter59 - wierz mi dla wielu to cenna informacja. Nie masz pojęcia, ile kierowców uważa, że profil 45 oznacza wysokość w mm - czyli, że opona jest "gruba" na 4.5 cm - co wizualnie może tak wyglądać. Tak samo jak niejednokrotnie spotkałem się z informacją, że w skrócie amortyzatory olejowo-gazowe zwane "gazowe" - czynnikiem tłumiącym jest gaz i obawy co się stanie jak ten gaz ucieknie Zapewne sam też (o czym jeszcze nie wiem, aż mi ktoś uświadomi) mam może błędne pojęcia w jakieś dziedzinie, dla kogoś innego oczywistej. A tak przy okazji - do dzisiaj pamiętam moje zdziwienie jak ktoś mi uświadomił, że w sklepach praktycznie nie ma cukrów waniliowych, a jedynie wanilinowe - całe życie człowiek patrzył na etykiety i nie zauważył tak drobnej różnicy w nazwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 ...pewna moja koleżanka 26 lat uważała że jest musztarda Saperska Dopiero po zmuszeniu jej do dokładnego przeczytania etykiety przyznała zdziwiona że to Sarepska Widać to prawda że człowiek uczy się całe życie a i tak głupim umiera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) @porter59 Cenna... ..........odpowiedź była skierowana do wcześniejszego postu kolegi exterytorialny. Gdzie było porównanie 19 calowych opon QQ z profilem 45 do opon z civica na profilu 45.... wysokość będzie zdecydowanie różna... no chyba że civic był też na 19-tkach ;-) Edytowane 16 Października 2014 przez Varicella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exterytorialny Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Civic był na 17', ale to nie zmienia stanu rzeczy. Na początku będzie zachwyt 19', a z czasem coraz natarczywiej będzie dawał o sobie znać niski profil. Sprawdziłem na własnej skórze i taki mam pogląd. Preferuję wygodę Na tak niskim profilu sprzedawane są auta usportowione. Skoro sam producent daje możliwość wyboru pomiędzy 19', a mniejszą felgą, to coś jest na rzeczy. W QQ I były montowane felgi do 18', a do QQ II oferują 19' przy niezmienionej wielkości kół. Moim zdaniem dawanie do auta wielkości QQ felg 19' to zabieg czysto marketingowy. A'la custom'owy wygląd rodem zza oceanu, na tamtejsze drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 oj to tak nie jest nowy QQ ma koła w rozmiarze 215/65R16 ( VISIA ) 215/60R17 ( Acenta ) 215/55R18 ( N-TEC) i 225/45R19 ( Tekna) z opcją 17" ( 215/65R17 ) dla firm które zwracają uwagę na koszty eksploatacji samochodów oraz ze względu na ograniczenia w dostawach koł 19" dla wersji TEKNA ( 17" pozwalają przyśpieszyć produkcję - w PL zniżka 2300 zł w Tekna a np. w Niemczech rezygnacja z 19" na rzecz 17" nie daje żadnych korzyści finansowych ) parametr 45 mówi o stosunku wysokosci do szerokości opony a więc jeżeli opona ma rozmiar 215/60R17 to sama wysokość opony wynosi 60% z 215 więc 19" to 45% z 225 czyli róznica na wysokości to jakieś 2cm osobiscie wybrałbym albo 18" albo 19" :) Tekna na 17" wygląda wręcz "dziwnie" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Ja zamowilem na 17" ale juz teraz planuje zamienic je na 18". Felgi 19" sa wg mnie niepraktyczne chociaz na nich samochod wyglada rewelacyjnie. Powiedzcie mi, powniewaz widze, ze na allegro sa sprzedawane zamienniki 18"- wygladaja tak jak oryginalne. Czy warto je brac czy tez nalezy przy nich uwazac? I czy zamiennik jest zeczywiscie tak dobry jak oryginal? Np: http://allegro.pl/653-mb-felgi-18-5x114-3-nissan-qashqai-juke-mura-i4692611494.html Sa tez sprzedawcy ktorzy sprzedaja felgi z demontarzu: http://allegro.pl/18-felgi-alu-nissan-qashqai-oryginalne-nowe-i4634634348.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Z tego co słyszałem to zamienniki to chinszczyzna i strach tam 15% alu a reszta to wypełniacze no i sama cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Mi te drugie też nie wyglądają na oryginalne. I zresztą w aukcji też nie jest napisane, iż są to felgi oryginalne. Ja już jestem uczulony na takie triki allegrowiczów. Np. perfumy podróbki - nikt nie pisze, że są oryginalne, tylko "oryginalnie zapakowane" - ale dzisiaj już mało kto się nabiera. Tu też jest napisane, że to jest felgo DO nissana, a nie oryginalna nissana. Więc dopytaj o to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) @up Pisze że oryginalne z demontażu.... gregson... kup raczej oryginały- takie kupiłem za 2250 18 cali (będą na zimę), z tyłu masz napis że są nissanowskie (niektóre aukcje pokazują zdjęcie wnętrza felgi z napisem). Potwierdzili mi autentyczność w ASO. Kupuj od firm a nie od anonimowych ludzi. Łatwiej zwrócić, masz na to 10 dni wg prawa. @gregson poszło na PW i załączam zdjęcie (z telefonu :-( ...) Edytowane 16 Października 2014 przez Varicella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) Wlasnie mialem zadac pytanie jak odroznic oryginal od zamiennika ale Ty mnie juz ubiegles z odpowiedzia. Linki powyzej to tylko przyklady, chcialem pokazac przykladowych sprzedawcow. A powiesz gdzie kupiles? Kupiles uzywane? Bo widze ze takich ogloszen tez troche jest gdzie pisza ze oryginalne uzywane z normalnymi sladami uzywalnosci- tego dopisku sie wlasnie obawiam. Jesli mial bym dac 1800 za "oryginalno podobne" czy tez 2300 za oryginalne pewne felgi w bardzo dobrym stanie to wybralbym juz ta drozsza opcje. Jednak postanowilem wymienic 17" na 18". I pytanie o opony na zime. Sa jakies opony ktore polecicie? Segment premium- chce zeby opona byla bardzo dobrej jakosci- i aby cicha byla przy jezdzie autostradowej. Widzialem jakies opony powyzej 1k za sztuke, to az tak drogich nie chce brac, ale 700zl i wiecej za opone moge dac. Co moblibyscie polecicie z opon 18" na zime? I jeszcze jedno pytanie. Niektorzy z was zalecaja miec dwa komplety felg- na lato i zime osobno. Sa jakies szczegolne powody ku temu? Ja mysle o jednym komplecie felg 18" i dwama kompletami opon -lato,zima. Czy to zle rozwiazanie? Edytowane 17 Października 2014 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) Sorki jakiś problem mam z wklejaniem linków... :-/ Grześ.... wygodniej, nie niszczy się felg i opon przy przekładaniu. Test opon zimowych GTU 2014-2015 - Moto - WP_PL.htm Edytowane 18 Października 2014 przez Varicella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 No wlasnie tych zalet sie obawialem.... Juz przekonalem sie do wymiany oryginalnych felg 17" na 18" i chcialem sobie sprawic dwa komplety opon do nich, a tu jeszcze sie pomysl z podwojnymi felgami pojawil... Pewnie najlepiej by bylo gdybym samochod dostal od razu po zakupie, a tak to mam czasu jeszcze sporo i kombinuje caly czas aby bylo jak najlepiej. Jeszcze troche a uznam ze 19" wcale nie sa takie zle... Teraz mam Thalie z jednym kompletem felg i nigdy jakichkolwiek problemow z oponami nie bylo wiec myslalem, ze taka sama opcja w QQ byla by dobrym rozwiazaniem. Teraz gdybym chcial miec dwa komplety felg to jednak musialbym sobie zostawic 17" na zime i na lato miec 18". Ale jednak QQ na 17" troche dziwnie wyglada, ale na okres zimy taki wyglad mozna by ewentualnie zaakceptowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Nigdy nie miałem dwóch kompletów felg/kół - cały rok (czy to zima czy lato) na tych samych felgach aluminiowych i tylko opony zmieniam. Nigdy nie zaobserwowałem aby cokolwiek z tego powodu stało się z felgami lub oponami. Dla mnie to taki sam mit, jak LPG niszczące silniki. W ogóle nie przemawia do mnie "chore" dbanie o samochód (przedmiot) ułatwiający przemieszczanie się między punktami A i B. Ale nic mnie już nie zdziwi - jak na forum renault ostatnio była dyskusja kto i czym wyciąga kamyczki i czyści lamelki w oponach. Na początku myślałem, że ktoś sobie jaj robi - ale dyskusja była jak najbardziej poważna. Ręce mi opadły... by siedzieć pół soboty i wyciągacz drobne kamyczki z opony.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.