Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pluje olejem z silnika.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj pogoniłem Terrano po autostradzie.

Zrobiłem 220km. Prawie cały czas prędkość 140km/h.

Najpierw upaliła mi się plecionka od rury wydechowej i przy bramkach we Wrocławiu samochód pracował jak AN-2. Ale to nic. Zrobi się, to tylko rura wydechowa.

 

Gdy przyjechałem do domu to zerknąłem pod samochód zobaczyć jak tam rura i zobaczyłem lekko ochlapane poprzeczki trzymające zespół napędowy.

 

Na początku myślałem, że to od klimatyzacji ale maznąłem palcem i okazało się, że olej.

 

Podniosłem pokrywę silnika i na tylnej ściance komory - tej od strony kabiny - widać plamę. Tak jakby olej tryskał na tę ścianę. Plama wielkości dłoni jest na wysokości głowicy od strony kolektora ssącego.

 

Miał ktoś z Was taki przypadek? Nie wiem skąd ten olej dokładnie tryska.

 

Samochód jeździ normalnie.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu jest ta odma, bo przyznam, że jak coś jest nie tak przy silniku to daję do mechanika. Nie mam zbytnio gdzie i nie mam czasu na grzebanie w samochodzie.

Jeżeli to kwestia wymiany jakiegoś wężyka to może dałbym radę ale jeżeli trzeba dłubnąć bardziej to jestem skazany na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak patrzysz na silnik to jest intelkuler on jest przykręcony czterema śrubami i odma jest przy prawej dolnej śrubie przykręcona nią też z niej idą dwa wężyki jeden z pokrywy zaworów a drugi jest od spodu idź po nich może to tam masz wyciek .

post-20629-0-02652700-1413648437_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcie to ten okrągły element po lewej stronie przy kolektorze ssącym prawdopodobnie jest winowajcą. Wygląda tak jakby z niego wyciskało olej. Opluty jest pobliski wtryskiwacz i ściana komory silnika.

Jak to się nazywa, bo nawet nie wiem czego szukać.

Z pokazanego przez Ciebie rysunku wynikałoby, że to element nr 1. Ale czy na pewno.

 

http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/97/79/34/4697793408

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten grzybek z króćcem na wąż to zawór odmy, po zdjęciu pokrywy zaworów da sie go odkręcić. Zapewne w środku rozpadła sie membrana i wywala oliwe przez otworki na krawędzi tego grzybka, w moim tak samo było i te otworki zakleiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na pokrywie zaworów tylko obok kolektora ssącego!!!!! Niżej. Przy wtryskiwaczu.

Jak to się nazywa?

Dookoła tego mi ten olej pluje.

 

8yckyo.jpg

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie mnie nie straszcie. Tu zawór, tam wydech do tego jeszcze turbo.

Samochód jeździ normalnie, nic nie dymi. Nie wiem skąd ten olej. Może coś innego się tam pod spodem rozszczelniło, bo nijak nie da się tam nic wypatrzeć.

Oleju mi nie ubywa.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

sory że nie na temat ale widzę mojego Ziomka :)
Krapkowice. Kolego czy to nie Ty przypoadkiem stales na tej A4 około godziny 12-13? BO jechalem z Ikei i przejechałem obok terrano ale nie miał klubowych wlep ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory że nie na temat ale widzę mojego Ziomka :)

Krapkowice. Kolego czy to nie Ty przypoadkiem stales na tej A4 około godziny 12-13? BO jechalem z Ikei i przejechałem obok terrano ale nie miał klubowych wlep ;)

 

Byłem w Ikea  ale z domu wyjeżdżaliśmy około 14:00. Także to raczej nie byłem ja. Poza tym nie stawałem na autostradzie.

Gdy jechałem do Wrocławia to przed bramkami pękł mi wydech, a gdy wróciłem do Krapkowic to na miejscu, pod blokiem, zauważyłem, że trochę mam rozchlapanego oleju na podwoziu i po otwarciu pokrywy silnika okazało się, że olej tryska ze wspomnianego wyżej miejsca.

Nie wiem od kiedy zaczął tryskać, bo jest tego niedużo ale jednak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła skrzynia.

eee to zły trop u mnie w automacie raz z  bagnetu żygneło olejem i to było też w tym miejscu.

A mam pytanie gdzie idzie dolna rurka z odmy nr 10 w moim przypadku lużno dynda nad mostem i przez to mam go trochę ofajdanego , ktoś coś kiedyś tam kombinował. Ze zdjęcia wynika że idzie gdzieś w bok tylko gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie myślę ze olej z oparów odmy jest podłączony pod wlot turba , przelatuje jak u mnie przez interkuller tam sie osadza i skrapla

i jako olej wpada do kolektora ssacego a ze przy wysokich obrotach EGR jest zamknięty i to zbierający sie olej w okolicach EGR to z jednej strony ma cisnienie a z drugiej podciśnienie i jesli nie jest szczelny to moze puszczać mgiełkę na zewnątrz

nie są to wielkie ilosci ale przy 140kmh to ma prawo i myślę ze niema czym sie przejmować jedynie zaślepił bym i uszczelnił EGR

Też mi się tak wydaje. Z tym, że jeździłem parę razy szybko i jakoś nic się nie działo, a tu nagle "zonk". No nic. Jutro podjadę do mechanika niech zobaczy.

Trochę mi się też poci przy kolektorze ssącym od przodu silnika. Także z tą mgiełką olejową masz chyba rację. Może niech zrzuci kolektor dolotowy i wymieni uszczelkę pod nim, do tego ten EGR i myślę, że będzie dobrze.

Trzeba będzie też wymienić plecionkę na rurze wydechowej i przy okazji niech sprawdzi mi geometrię zawieszenia, bo wcześniej było ustawiane na nieoryginalnych felgach.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba będzie też wymienić plecionkę na rurze wydechowej i przy okazji niech sprawdzi mi geometrię zawieszenia, bo wcześniej było ustawiane na nieoryginalnych felgach.

 

 

zmiana felg czy opon nie mają wpływu  na zbieżność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana felg czy opon nie mają wpływu  na zbieżność 

Powiem Ci, że różnie z tym bywa.

Wcześniej miałem nieoryginalne felgi 15"do tego większość gum była wybita i jeden górny wahacz przesunięty to samochód ściągało mocno w lewo i zbierało opony od wewnętrznej strony.

Po wymianie gum została ustawiona cała geometria, na te nieoryginalne felgi 15" założone zostały nowe opony 235/75R15 i samochód zaczął jeździć prosto lecz trochę ściągał tym razem w prawo.

Miałem jechać na korektę geometrii po jakimś czasie ale kupiłem oryginalne aluminiowe felgi 16". Do tych felg kupiłem nowe opony tego samego producenta 235/70R16.

Po zmianie kół okazało się, że samochód mniej ściąga w prawo, jest trochę lepiej.

Dlatego podjadę i niech geometria będzie jeszcze raz sprawdzona, tym bardziej, że nowe gumy już się pewnie ułożyły.

 

A co do EGR.

To faktycznie można to zaślepić bez szkody dla silnika?

Wydaje mi się, że jeżeli ktoś to wymyślił to jednak po coś to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zaslepic z zyskiem dla silnika.

Jest to tylko ze wzgledow ekologicznych. Przekierowuje czesc spalin spowrotem do dolotu dzieki czemu lepiej sie dopalaja. Niestety minusem jest osadzajacy sie nagar oraz ogrzewanie powietrza, ktore wpada do cylindrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że różnie z tym bywa.

Wcześniej miałem nieoryginalne felgi 15"do tego większość gum była wybita i jeden górny wahacz przesunięty to samochód ściągało mocno w lewo i zbierało opony od wewnętrznej strony.

Po wymianie gum została ustawiona cała geometria, na te nieoryginalne felgi 15" założone zostały nowe opony 235/75R15 i samochód zaczął jeździć prosto lecz trochę ściągał tym razem w prawo.

Miałem jechać na korektę geometrii po jakimś czasie ale kupiłem oryginalne aluminiowe felgi 16". Do tych felg kupiłem nowe opony tego samego producenta 235/70R16.

Po zmianie kół okazało się, że samochód mniej ściąga w prawo, jest trochę lepiej.

Dlatego podjadę i niech geometria będzie jeszcze raz sprawdzona, tym bardziej, że nowe gumy już się pewnie ułożyły.

 

A co do EGR.

To faktycznie można to zaślepić bez szkody dla silnika?

Wydaje mi się, że jeżeli ktoś to wymyślił to jednak po coś to jest.

to o czym piszesz o oponach świadczy tylko o tym że czas zmienić warsztat w którym Ci robią tą geometrię , Jeśli wszystkie opony są równe to auto jedzie prosto koniec i kropka , mam trzy komplety opon każdy na innych felgach i nic nie muszę ustawiać.

A co do egr i jego zaślepienia opinie są różne  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66424-egr-w-silniku-27-td-nissan-terrano/

http://nz/viewtopic.php?t=5854 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy geometrii WSZ nie jest mierzone tylko obliczane ale i tak odsadzenie ani szerokość felgi nie wpływa na wartość, tym bardziej na inne kąty a zwłaszcza na zbieżność - zawsze powinno wyjść tak samo

 

dobrze działający EGR nie wypływa na moc silnika !! jedynie go brudzi a brudzenie już może wpłynąć na działanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj odwiedzić Terrano u mechanika.

Rura wydechowa już pospawana, i właśnie wjeżdżał na stanowisko do geometrii.

Silnik został umyty i majster powiedział, że po geometrii zrobi jazdę próbną, wóz trochę pogoni i zobaczy gdzie skąd się ten olej dokładnie wydostaje.


Przyczyną plucia olejem jest zużyta uszczelka pod kolektorem ssącym. Trzeba ją po prostu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...